un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Șoc și groază pe piața second-hand din România: VW nu va mai produce Passat sedan

10 Jan 2022  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Volkswagen nu mai produce Passat în varianta sedan. Vânzările erau în scădere, iar varianta break sau estate sau wagon sau cum vreți să-i spuneți se vindea oricum mult mai bine. Generația următoare de Passat va avea doar varianta break.

Mi s-a părut amuzantă știrea asta pentru că—oh noes!—dacă de acum nu se mai produce Passat-ul normal, atunci ce-și va lua sh lumea peste vreo 5-6 ani? SUV, ca toți ceilalți?

Nemții și restul europenilor au alte nevoi. Ei își iau mașini wagon pentru că au familie mare, bagaje multe de transportat când îi dau pe autostradă dintr-o parte în alta a lumii vestice. Și am marea bănuială că toate Passat-urile break din România sunt aduse second hand din țările vestice. Nu cred că prea multe dintre cele de pe drumurile noastre au ieșit de noi din showroom-urile VW din România.

Strategia VW pentru piețele lor mari este simplă. Noua generație de Passat va fi doar wagon, pentru cei cu 2 copii, câine și 7 trollere. Cine vrea sedan, își ia Arteon, care mi se pare că arată foarte bine în special pe culoarea aia galben muștar sau pe acel vișiniu în care l-am mai văzut pe străzi. Apoi, vor scoate în viitor un sedan electric. Și cândva prin 2029, românii vor trebui să-și găsească o altă mașină mult visată pe care să o aducă de la vreo băbuță care a condus-o doar la piață și înapoi, că Passat-urile sedan se vor fi terminat.

    24 comentarii

  1. Passat nu a fost niciodată pe listă. Nici Arteon măcar, arată bine la exterior dar la interior tot VW e. Și sedan la fel, exclus. Să duceți voi cartofii la piață cu portbagajul ăla.

    Nu-i nici o pierdere, acum să vedem când scot break-ul electric.

      (Citează)

  2. Si eu care speram la un VW Passat electric (sau ceva care sa arate similar). Sa se spele cu SUV-urile pe cap, sper sa crape compania asta si toate care fac SUV-uri electrice.

      (Citează)

    • Cică lucrează la un soi de Passat electric, dar probabil va fi lansat peste câțiva ani. Momentan lumea vrea forma de SUV, indiferent de propulsie.

        (Citează)

  3. Doar ca-i Arteon in poza.

      (Citează)

    • Esti printre aia care citesc un text (sau poate nici macar nu ai ajuns la final) si nu pricep nimic?
      “Noua generație de Passat va fi doar wagon, pentru cei cu 2 copii, câine și 7 trollere. Cine vrea sedan, își ia Arteon, care mi se pare că arată foarte bine în special pe culoarea aia galben muștar”
      Si dupa e poza. Are logica?

        (Citează)

    • Plus că nu aveam în blog decât poze cu Arteon, de la un articol trecut.

        (Citează)

  4. Lasă că le reperează coana Skoda onoarea, își iau Superb, că tot aia e (sau oh noes, nu e același lucru!). Moare VW, asta e, că nu-și vor mai lua “romanșii” Passat. Cum se zice, in lipsa de ploaie, merge și-o grindină, un Tuareg din 2022 ce-are prin 2030, nu e tot masină?

      (Citează)

    • Dar nu este ca si cum VW renunta cu totul la o categorie de masini. Din cate vad incearca sa promoveze modelul Arteon si asta este unul dintre motivele pentru care au renuntat la Passat sedan. Deci romanii care isi doresc o masina sedan vor putea cumpara fara probleme modelul Arteon.

        (Citează)

    • Da, dar Arteon este mai scump, dacă nu mă înșel.

      De asemenea, nu moare VW, cred că au avut chiar an record acum, se pregătesc să depășească Tesla pe partea de electrice.

        (Citează)

  5. Piata SH o sa mearga mult si bine, cel putin 10-15 ani se vor mai gasi masini. Da, ca nu vor mai fabrica ei alte sedanuri, prea putin important. Mai bine iei un Variant cu portbagaj ca sa ai loc sa pui ce vrei.

      (Citează)

    • Da, dar aici cam face lumea mișto de cei cu Variant.

      Oricum, în curând și majoritatea mașinilor SH vor fi SUV-uri. Alea s-au vândut cel mai bine în ultimii ani, deci la un moment dat vor fi vândute mai departe de primii proprietari.

        (Citează)

    • @Radu
      O să moară repede și moda SUV-urilor, mai ales a celor cu motor de drujbă. Ca să plimbi 2,5 tone la prețul de azi al benzinei și la înghesuiala din trafic…

        (Citează)

  6. se vor orienta catre alte masini SH, nu toti romanii sunt bogati ca tine, nwradu.

      (Citează)

  7. Am condus Passat si mi s-a parut extraordinar portbagajul. Si spatiul in interior era bun. Acum conduc un SUV si nu am spatiul pe care-l aveam la Passat.
    Arteon mi se pare un Passat putin cosmetizat si foarte scump….

      (Citează)

    • Arteon a evoluat cred că direct din Passat CC și este pe aceeași platformă, e normal să fie așa.

        (Citează)

    • Daca faceti o comparatie la acelasi nivel de dotare, o sa aveti surpriza sa vedeti ca Passat si Arteon au cam acelasi pret. Singura diferenta este ca Arteon nu prea poti sa cumperi “chel”.

        (Citează)

  8. Este clar că este o mișcare îndreptată împotriva mândrului popor rromân, tradiția posesiei unui Passat dăinuind de pe vremea romanilor

      (Citează)

    • Exact! Pe de altă parte este de apreciat că unii producători auto fac sedanuri fix pentru piața noastră și Turcia și încă vreo 2 țări din regiune. Focus Sedan, Megane Sedan și altele doar pe aici erau de fapt populare.

        (Citează)

  9. Passat sedan, RIP!

    La cat mai multe break-uri, masini de oameni gospodari, in sfarsit! :-)
    PS: si pe cat posibil, ne-electrice…

      (Citează)

  10. “ Nemții și restul europenilor au alte nevoi. Ei își iau mașini wagon pentru că au familie mare, bagaje multe de transportat când îi dau pe autostradă dintr-o parte în alta a lumii vestice. “

    De ce crezi ca romanii nu au nevoie sa care frigiderul sau mașina de spălat in break? Și de ce romanii nu au familii mari? A 2-a întrebare nu e la mișto…cred ca sunt mai multe familii de 2+ copii in Ro decât in De…numai dacă pui romii și deja i-am luat pe nemți, și mai contribuim și restul…când te pui pe treaba pt un băiețel? :))

      (Citează)

  11. In Europa de Vest, cu exceptia UK, cred, masinile sedan sunt mai putin cautate. Europenii fiind mai practici din fire nu prea apreciaza masinile in 3 volume, pentru ca-i cam mult spatiu pierdut. E adevarat ca sedanurile arata in general ceva mai bine, dar doar atat.

    Nu exista vreun motiv curent de ordin practic pentru care masinile in 3 volume au nevoie sa existe, cu exceptia poate a limuzinelor si masinilor de protocol. Chiar si sedanurile care mai sunt se duc inspre o forma hachback cu portbagaj de tip hayon, tot sa fie cat de cat mai utile.

      (Citează)

  12. Hai cu dricul!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus