un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

N-au fost șanse egale la programarea pentru vaccin

21 Jan 2021  ·

GÂNDURI  ·

43 comentarii

Sistemul de programare pentru vaccin în etapa 2 (adică persoane de peste 65 de ani sau cu boli cronice sau în domenii cheie ale economiei) a avut probleme. Zic asta deși am reușit să-mi programezi ambii părinți la vaccin mai repede decât credeam în primele minute de la deschiderea sesiunii de programări.

Urmărind însă ce s-a întâmplat după aceea, nu pot să concluzionez altceva.

Situația la care mă refer este următoarea: nu toate persoanele au avut șanse egale de a se înscrie pentru vaccin. Știu că nu sunt suficiente doze pentru toți cei ce respectă condițiile etapei 2, așa că programările au fost de fapt asemănătoare unei loterii, dar șansele n-au fost egale pentru toată lumea.

Sunt multe decizii pentru care eu nu pot găsi o explicație logică.

De exemplu, programările au fost posibile începând de vineri, de la ora 15. Ora 15? Păi din start o mulțime de oameni n-au putut fi în fața calculatorului sau n-au putut suna la call-center pentru că ora 15 este în timpul programului uzual de muncă.

Poți avea diabet zaharat sau o boală autoimună sau obezitate, toate boli cronice calificante, dar dacă la ora 15 tocmai puneai marfă la raft în supermarket sau conduceai camionul între Pitești și Rm Vâlcea sau participai la o ședință de marketing… ghinion, nu aveai cum să aplici. Iar cum toate locurile disponibile s-au epuizat în câteva ore, rămâi fără vaccin în această rundă.

O să fac o analogie cu Black Friday, că probabil e singurul moment cu la fel de multe accesări la o anumită oră. Știți de ce începe Black Friday dimineața? Ca să prindă marea majoritate a oamenilor acasă. Acum vreo doi ani a fost o problemă pe undeva, iar campania a început la 8:30, nu la uzualul 7:00. Mulți oameni au fost nemulțumiți că n-au prins ceea ce-și doreau deoarece deja plecaseră la muncă.

De ce a început programarea la vaccinare la ora 15? Nu știu, chiar nu văd logica din spate.

Mai mult, era vineri, ora 15. Inclusiv oamenii care trebuie să supravegheze buna funcționare a platformei erau la finalul programului. Nu cred că au rupt ușa la ora 16, chiar nu zic asta. Platforma este menținută de STS, iar oamenii par profesioniști. Dar să lansezi o astfel de campanie la finalul programului de lucru pare în continuare ilogic. De ce nu dimineață, ca să ai în față o zi întreagă de rezolvat posibile probleme?

Odată cu deschiderea activităților de vaccinare pentru Etapa a II-a, care se derulează concomitent cu vaccinarea persoanelor din prima etapă, s-au înregistrat 37.750 apeluri în Call Center (19.770 apeluri preluate), iar pe platformă (vaccinare-covid.gov.ro), au fost înregistrate 2,6 milioane de accesări, cu 107.000 utilizatori unici. (link)

2,6 milioane de accesări în câteva ore. Chiar nu pare ceva de lansat pe final de program, nu?

Apoi comunicarea autorităților a fost slabă. Dacă vrei ca mulți oameni să se programeze online, păi ar trebui să promovezi din timp acea platformă, să le spui oamenilor să-și facă un cont și să-și introducă datele personale tocmai pentru ca la ora 15 să fie pregătiți pentru a face programarea. Știți ce publicitate rulează eMAG cu o zi sau două înainte de Black Friday? “Fă-ți cont, introdu adresa, salvează-ți cardul înainte de începerea ofertelor, ca să fii pregătit vineri dimineață”.

Dacă în dimineața de Black Friday abia îți faci cont pe eMAG, nu mai prinzi nici un produs-vedetă.

Eu am scris în decembrie 2020 un articol despre lansarea platformei de programare și despre cum am făcut cont acolo, deși în acel moment nu era nici un beneficiu pentru persoane fizice. Pe 15 ianuarie m-a ajutat mult pentru că aveam deja datele părinților introduse acolo. Sper că i-am ajutat și pe alții care au aflat astfel despre platformă.

Nu că ar fi fost mișto ca autoritățile să trimită un email măcar către câteva bloguri sau vloguri și să le spună “băi oameni buni, faceți și voi o faptă bună, promovați platforma aia pe unde puteți, ca să afle cât mai mulți de ea!”. Cine ar fi refuzat?

Apoi ajungem la partea de boli cronice. După cum spuneați și voi în comentariile de vineri, unii bolnavi cu boli cronice au putut să se programeze, iar alții nu.

De ce? Uitați explicația:

Există anumite boli din categoriile bolilor cronice pentru care există programele naționale de sănătate și baze de date cu pacienții respectivi. Acestea au fost importate în platforma de programare, sistemul recunoaște respectivele boli și atunci pacienții respectivi se pot programa direct, indiferent de vârsta pe care o au, a precizat Gindrovel Dumitra.

Pentru ceilalți pacienți cu boli cronice, programarea poate fi făcută doar de către medicii de familie.

Revin la lipsa șanselor egale de programare. Dacă aveai anumite boli deja “digitalizate”, te puteai programa. Dacă medicul tău de familie și-a făcut treaba și te-a inclus în acele baze de date, te puteai programa. Dacă nu… ghinion, nu ai loc la vaccinare acum. Poate prin februarie urmează o nouă rundă și prinzi loc în martie sau aprilie.

O să zic și asta aici și poate nu veți fi de acord cu mine. Dacă medicul vostru de familie nu și-a făcut treaba la timp, dacă nu v-a inclus în acele baze de date în anii anteriori sau dacă acum n-a tras tare ca să vă facă programare, ar trebui să vă schimbați medicul de familie.

Într-o țară mai obișnuită cu despăgubirile probabil că niște medici de familie ar fi dați în judecată de pacienți pentru că n-au făcut tot ce era posibil ca să-i programeze la vaccin, ca să le obțină acel tratament.

Asta trebuia să se întâmple: în lipsa posibilităților de programare directă, medicul vostru de familie trebuia să facă tot efortul necesar, cu toată rapiditatea posibilă, pentru a vă obține o programare la vaccin.

Nu știu ce experiențe ați avut voi, dar toți medicii consultați vreodată de mine tastau la PC foarte lent, uneori folosind un singur deget pentru a scrie pe tastatură. Cât o dura să introducă în platformă 100, 200, 300 de pacienți? Sper că nu s-au apucat să facă asta la ora 15.

Dacă programările se deschid la ora 15, într-o zi de vineri, oare câți medici au stat până târziu în noaptea să facă programări pacienților lor și câți au plecat acasă la ora 17, când li s-a terminat programul?

Uitați-vă la graficul de mai jos. Doar 4,29% din programări au fost făcute de medici:

Ministerul Sanatatii face content de r/dataisbeautiful from r/Romania

Nu a fost însă mereu vina medicilor.

Citez din nou din cuvintele doctorului Gindrovel Dumitra:

Medicul de familie trebuie să se înscrie în platformă cu cabinetul medical, nu ca persoană fizică. Procesul este destul de laborios și mulți medici au întâmpinat dificultăți încă din etapa I de vaccinare, astfel că unii s-au lăsat păgubași. Au fost probleme cu recunoașterea codului fiscal sau a semnăturii electronice, dar fără finalizarea acestui proces, medicii de familie nu pot programa pacienții cu boli cronice. După înscrierea cabinetului medical, medicul de familie își poate înscrie pacienții, fără a fi limitat la bolile cronice recunoscute de sistem, pentru că el certifică faptul că pacientul respectiv are o boală cronică tocmai prin faptul că este programat de către medicul de familie

Adică au fost și probleme cu platforma în unele cazuri. Li s-a spus medicilor de familie despre ce trebuie să facă? Dacă da, cu cât timp înainte. Dacă nu, de ce nu?

Medicul părinților mei, cu care au vorbit cu două zile înainte, nu știa nimic. Avea notată în agendă o listă de pacienți ce i-au spus că vor vaccin, dar nu i-o ceruse nimeni și nu știa ce trebuie să facă în continuare. În practică, ar fi fost posibil cu multe zile înainte să se înscrie în platforma de programare, să-și înscrie acolo și pacienții săi și apoi pe 15 ianuarie la ora 15 doar să apese butoanele de Programează ce apăreau în dreptul numelor lor.

Au fost apoi greșeli mari de comunicare în mass-media. Iată o știre Digi24 despre cum se fac programările. Este din 12 ianuarie și zice de site, dar spune și următoarele despre call-center:

Programări în vederea vaccinării se pot face și prin call-center, la numărul de telefon 021.414.44.25.

Așa scrie pe site, cu tot cu bold. Partea greșită? Acel număr de telefon nu există.

Sau o exista, dar nu-i un call-center pentru programări. Din știre se înțelege că ar fi un call-center unic la nivel de țară, dar în realitate există 42 de call-center-uri, câte unul pentru fiecare județ, fiecare cu alt număr de telefon, iar acel număr din știrea Digi24 nu este printre ele!

Mama, de exemplu, a văzut știrea Digi24. Vineri la ora 15 ea suna la acel număr de telefon fără să-i răspundă nimeni pentru că numărul nu exista.

Poate este doar greșeala Digi24. Poate că alte televiziuni sau ziare au publicat numerele de telefon corecte. Dar autoritățile ar fi trebui să ceară imediat corectarea acelei greșeli a Digi24; site-ul este neschimbat de atunci.

Și știți care-i culmea? Că statul a avut cam un an de zile să se pregătească pentru acest moment. Vreo 10 luni. Sigur că sunt câteva variabile precum numărul de doze disponibile, dar poți face un sistem cât mai bun în jurul acestor necunoscute. Momentan planul pare bine gândit în teorie și implementat cumva “din mers” în practică, în detaliile sale minore.

    43 comentarii

  1. Azi noapte (de fapt dimineața) la orele 02:30 am reușit sa-l programez pe tata pentru luna Martie. Intamplator am deschis site-ul si am vazut o notificare unde scria ca vor da drumul la programari pentru luna Martie. Prima tura am ratat-o la mustață, asa ca m-am propus sa nu ma culc pana nu reușesc sa il programez. Cuminte, cu mana pe mouse, am dat refresh pana la orele 02:30 cand am reușit sa il programez. Daca pentru prima tura au ales ora 15:00, pentru a doua au ales ora 02:00 !

      (Citează)

    • Thanks, am mai programat si eu o bunica cu ocazia asta. Ar trebui facut un sistem de cozi cred, te inscrii frumos, dau drumu cate putin sa nu crape nimic, pot regla distributia unde e cerere mare, pot face centre noi daca e cazul.

      Na, nu ne asteptam la mare planificare la romani.

        (Citează)

  2. Acel număr de telefon a fost dat pe post în direct la Digi24 chiar de către Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare pentru cei care nu știu. Apoi pe 15 când s-a lansat etapa a II-a de vaccinare, același număr a fost specificat din nou de același V.G., precizând că există 200 de operatori în call-center care preiau apelurile.

      (Citează)

  3. Am reușit să îi programez pe părinți în prima zi și pe mine plus soția marți seara. Cum am procedat?
    Am făcut cont și ne-am înregistrat de când s-a dat drumul la platforma. Pe părinți i-am trecut la vârsta( au peste 65 de ani), nu m-am complicat cu bolile cronice. Vineri seara i-am programat pentru luni, 18.01. Ei erau urgenta, așa că au avut întâietate.
    După aceea am incercat să ne programam eu si soția pentru boli cronice. Am mers la medicul de familie cu scrisorile medicale, dar am fost refuzați, că ea nu își pierde timpul cu așa ceva. Pe platforma nu apărea înregistrați, medicul de familie ne înregistrase. Așa că marți seara am sunat la call center și am prins loc pe 02.02.
    Problema cu medicul de familie care a refuzat înscrierea am auzit-o și de la mai multe persoane. In plus nici nu și-au informat corect pacienții. Redirecționau toți pacienții către call center.
    E bună comparația ta cu black Friday. Așa este și cu vaccinarea. Daca vrei cu adevărat, te informezi și poți prinde loc. Daca nu, aștepți alte oferte :)

      (Citează)

    • Si renunti la medicul de familie, care ti-a spus ca nu-si pierde timpul cu “asa ceva? Sau vei continua sa-i impingi dicret ciocolata in buzunarul halatului cand mergi la consultatii?

        (Citează)

  4. Multe sincope in comunicare, de acord.
    Au fost si MF care LUNI replicau senini ca ei nu stiu, ca nu fac, ca nici ei nu s-au vaccinat.
    Mare, mare mister cu pacientii cu boli cronice care ar fi trebuit raportati/centralizati si nu se gasesc nicaieri. Cunosc cazuri de pacienti oncologici care NU apareau in platforma. De hipertensivi/ tiroida nu mai zic, la amaratii cu tiroida nici medicamente nu le aduce sistemul, ce pretentii sa avem mai mult?

      (Citează)

  5. De acord cu tot ce ai scris. Eu sunt confuz din cauza graficului: 30.59% din programari sunt facute de angajatori, dar numai 21.73% sunt pentru lucratori in domenii esentiale. Cum vine asta? Angajatorii au asa de multi angajati peste 65 de ani? Angajatorii pot programa bolnavii cronici?

      (Citează)

  6. Sutele de mii de bugetari erau acasă la ora 15, programul se termină vinerea la ora 14.

      (Citează)

    • Da, si de altfel, cu excepția pensionarilor și a celor cu boli cronice (unde constat că sînt foarte mulți, inclusiv tineri) categoriile de angajați care au intrat în valul ăsta de vaccinare sînt doar de bugetari. Guvern “dă dreapta”.

        (Citează)

    • Curierii nu sunt bugetari.

        (Citează)

  7. Oras: Galati.
    Am programat duminica o cunostinta cu probleme cronice.
    Pe telefon, in browser, nu puteai selecta tipul de boala insa pe calculator a functionat.
    Am reusit sa o programez la inceputul lui februarie si rapelul 3 saptamani mai tarziu. Pana atunci nu erau locuri libere.
    Am intrebat si alte persoane peste 65 de ani daca vor sa se vaccineze si au zis ca se mai gandesc, sa vada, etc…. Dragoste cu forta nu se poate si e optiunea lor daca vor sa se vaccineze sau nu.
    De principiu, intr-adevar nu este usor sa te programezi si de aceea s-a mentionat ca inscrierile se pot face si prin medicul de familie, acestia fiind si motivati financiar sa o faca.

      (Citează)

  8. Eu am reusit telefonic, de la medicul de familie m a trimis direct la call center. Ea nu reusise sa programeze pe nimeni, cam useless medici de familie sincer sau poate doar a mea.

      (Citează)

  9. Comparatia cu Black Friday mi se pare complet deplasata. BF este rezultanta consumerismului si prostiei pe cand vaccinarea este o necesitate de sanatate.
    De aceea, daca de BF este normal si chiar indicat sa fie o loterie, accesul la sanatate pe baza de loterie mi se pare abject.

    La un venit de 150 000 de doze saptamanal si o populatie cu intentie de vaccinare de peste 10 mil, faceti voi un calcul. E nevoie de 32 luni (3 ani) sa vaccinezi intreaga populatie cu 2 doze de caciula.

    Asa ca o loterie gen 6 din 49 cu asa ceva, cand tu stii cat de putini pot intra la vaccinat, mi se pare cea mai proasta abordare posibila.

      (Citează)

    • Oricum ți s-ar părea, când ai mai puține vaccinuri decât doritori și înscrierea se face pe principiul “cine apucă primul”, devine un joc legat de șansă.

        (Citează)

  10. In plus, pentru multe orase de provincie, centrele de vaccinare nu aparut in platforma decat in zilele urmatoare, fara a se mai anunta nicaieri cand vor apare.
    De ex. la Onesti, a aparut in platforma centrul de vaccinare abia ieri in jurul pranzului. Printr-un noroc am accesat la acel moment platforma (deja plictisita de incercarile repetate din zilele de vineri , sambata, duminica, luni, marti) si am si reusit sa-l programez pe tata. Cele aprox 1000 de locuri s-au epuizat in mai putin in cateva ore. Pe la ora 4 nu mai gaseai loc liber. Deci da, pentru cine vrea sa se vaccineze, nu e atat de accesibil.

      (Citează)

  11. Parintii mei au fost asigurati de medicul de familie, cu doua saptamani inainte, ca ii va inscrie el, ca sa nu isi faca probleme etc. Vineri cu vreo doua ore inainte de inceperea programarilor au fost sunati de asistenta cum ca medicul de familie nu se ocupa cu asa ceva si ca sa sune ei la niste numere de telefon. Dupa parerea mea programarile la vaccin pentru 65+ si boli cronice trebuiau facute prioritar sau exclusiv prin medicii de familie. Dar probabil acestia se asteptau la o recompensa materiala pentru fiecare programare si cum aceasta nu a venit, si-au pus palma la fund si i-au lasat pe pacienti sa se descurce singuri.

      (Citează)

  12. Numarul unic 021.414.44.25 a fost comunicat oficial. Cred ca trebuiau sa functioneze niste redirect-uri acolo catre call centerul din fiecae judet dar cumva n-au mers.

    Legat de lansarea la o ora nepotrivita pentru un flux mare de programari eu o gasesc excplicabila. STS spre deosebire de EMAG nu face asta anual. De fapt cred ca e prima data cand pregatesc un site care sa trebuiasca sa gestioneze milioane de accesari in timp scurt. Sunt 5 milioane de cetateni care se incadreaza in etapa a -2a din cate am inteles. Sa-l porneasca la o ora la care incep cu un trafic mai scazut mie mi se pare explicabil…

    Legat de problemele cu “digitalizarea” informatiiilor legat de bolnavii cronici si de comunicarea insuficienta sunt complet de acord cu opinia din articol.

      (Citează)

  13. Mama face 65 de ani intr-o luna, nu e inregistrata cu boli cronice. A fost azi la medicul de familie care i-a comunicat clar ca nu se ocupa de inregistrari, ca nu e responsabilitatea ei, sa se descurce.

      (Citează)

    • Pe site cred ca nu se poate, pentru ca nu poti selecta categoria “peste 65 de ani” daca CNP-ul nu indica o varsta corespunzatoare. Dar ma gandesc ca ai putea incerca sa suni la call center sa soliciti o programare peste 1 luna si 1 zi (dupa ce implineste 65 de ani), daca mai sunt locuri disponibile.

        (Citează)

  14. Acu se vede cine tre sa schimbe medicul de familie.

      (Citează)

  15. Eu nu am reusit sa imi programez sotia ,pentru ca nu aparea in platforma lor cu diabet. Sotia este de 4 ani cu diabet isi face permanent analizele la spital si la 3 luni este internata pt ivestigatii.Cum e posibil ca in 3 ani sa nu fie actualizata situatia celor cu diabet ?

      (Citează)

  16. Am incercat pe aplicatia vietii doua zile la rand. Nu am reușit. Apoi am sunat, duminică după amiază, la call center. Și am înscris soacra si sotia – bolnav cronic. Nu am avut nevoie de nici un medic de familie, nici de dosar cu șină și două timbre fiscale. Nu am mai prins locuri în orașul meu, dar am făcut înscrierea la un centru din judetul alăturat, la 44 km distanță. Pentru că am vrut și pentru că am putut.

    În cazul profesorilor s-a intamplat următoarea prostie. De vineri până luni nu a lucrat nimeni la ei. Când, de fapt, ei trebuiau inscrisi de angajator in weekend. S-au trezit ăia de luni, după ce și-au băut cafeaua, că nu mai găsesc locuri in centrele de vaccinare pentru profesori.

      (Citează)

  17. Nici un copil nu visează sa devina medic de familie când spune ca vrea sa fie doctor. Probabil 9 din 10 medici de familie au ajuns acolo pentru ca nu au fost în stare sa facă altceva ca medici.
    Pe maica-mea și pe soacră-mea le-au refuzat medicii de familie cand i-au rugat sa le programeze la vaccin, la ambele pe motivul “nu merge platforma”. Pe soacră-mea am putut sa o programez eu pana la urma, ca apărea în lista de bolnavi cronici, dar maica-mea a rămas cu buza umflata. Credeți că schimba vreuna din ele medicul de familie? Nu, ca au sindromul Stockholm.

      (Citează)

    • In perioada asta am inteles de la un medic ca nu e bine sa schimbi medicul de familie. E complet nebunie in tot sistemul sanitar, cu programari pentru vaccin si raportari COVID si ai sanse mari sa ramai pe dinafara cand incerci sa iti muti dosarul de la un medic la altul.

        (Citează)

    • Oricum ramai pe dinafara cu medici de familie prosti. Asa macar noul medic te-ar ajuta cu altele.

        (Citează)

  18. Dupa cateva zile am prins si eu o “smecherie”. Pe platforma, toate programarile se puteau face pana la o anumita zi (ex. 10 februarie), dupa acea data programarile nu erau disponibile. La ora 12 noaptea se “deschide” ziua urmatoare in platforma, prin urmare azi noapte la ora 12 fix am intrat pe platforma si am reusit sa fac programarea pentru data de 11 februarie, practic ziua abia deschisa. Nu stiu daca merge in toate judetele, asta s-a intamplat in Bucuresti.

      (Citează)

  19. Eu m-am inscris luni, in Bucuresti, dimineata. Aveam cont facut cu o seara inainte, dar duminica seara nu mai erau locuri disponibile. Luni dimineata erau brusc vreo 3 centru cu mii de locuri libere.
    Cel putin la partea cu alegerea bolilor cronice- m-am chinuit putin sa imi dau seama ce trebuie sa fac. Si daca face cineva programare cu o boala pe care nu o are? Se verifica la vaccinare acest lucru?
    Eu ma gindeam ca daca tot dau cnp-ul sa vada sistemul si daca am boala cronica sau nu….
    CInd am vrut sa o programez pe mama mea, din alta localitate, am incercat sa ii fac cont cu cnp si telefon si…era programata. Deci medicul de familie isi facuse treaba.
    La munca ne-au dat un fisier in care sa completam date, si au zis sa il completam cu atentie, ca se baga automat in sistem. Asa ca banuiesc era vreo varianta in care medicii sa baga toti pacientii odata.
    In sfirsit… problemele nu or sa dispara niciodata…nici la noi nici la altii. Sa speram in bine.
    Oricum, decit sa il vad pe baiatul ala cum face programarea “ad labam” mai bine faceau 2 filmulete pe youtube cum se face programarea, cum te inscrii, ce acte tre sa ai la vaccinare cu tine, cum decurge ptocesul, pas cu pas…

      (Citează)

  20. In Coreea de nord sunt salse egale – tind spre zero, dar sunt egale. Traiasca Kim, ura!

      (Citează)

  21. Pe mine nu m-a lăsat să adaug beneficiari inainte de ziua de 15 (cerea ceva de persoană juridică), si atunci l-am programat pe tata cu CNPul. Ieri m-a lăsat să adaug beneficiari in contul meu. Doar că la o rudă cu boli cronice inițial nu a vrut să meargă. Cand am încercat după câteva ore a mers fără probleme.

    Platforma e in continuare foarte ciudată. Azi de dimineață nu a mers de la 8 pana pe la 11.30, de pe nici un dispozitiv. Cand incercam să mă loghez mă ducea înapoi la pagina principală (mai multe desktopuri și telefoane, inclusiv după ștergerea datelor browserului).
    Mă așteptam să mai rezolve din problemele astea până acum.

    Am reușit într-un final să programez și restul persoanelor, dar doar în martie.

      (Citează)

  22. Guvernul a gresit pentru ca bagat multe persoane pe lista de personal esential, de exemplu studentii de la UMF Cluj care s-au vaccinat inainte de 15 ianuarie cand incepea turul 2 de vaccinari. Asta desi nu toti studentii lucreaza in spitale Covid si unii nici nu fac rezidentiat sau practica in spitale.

    Sa mai vorbim de cei de la DSP care fac munca de birou? de cei din Televiziuni sau personalul religios?

    Asa persoanele cu adevarat bolnave si care au nevoie mai mare de vaccin acum asteapta sa li se gaseasca un loc liber pentru a se vaccina.

      (Citează)

    • Personal esențial e și cel de birou dacă munca lor nu poate fi făcută de acasă și lucrează într-un domeniul esențial. Adică cei de la birou de lucrează la DSP.

        (Citează)

  23. Radu mi se pare că ești chițibușar. Începe un program de vaccinare care se va adresa la peste 10 milioane de persoane. 10 milioane ! Vaccinarea NU este ceva care, dacă îl faci mîine și nu azi, înseamnă că riști să mori. Dacă ești într-o categorie de risc foarte mari, iei celelalte măsuri de precauție (în special, stai acasă! – cel mai bun lucru de făcut într-o pandemie).
    Organizatorii își asumă că nu pot vaccina instantaneu pe toți, dar asta nu e o catastrofă, chiar nu este. Așa că mi se pare total irelevant că s-a deschis platforma la ora 15 și nu la ora 8 sau altă oră.
    Dacă se deschidea la 8, era platforma mai încărcată, se epuizau locurile mai repede, și erau discuții că nu e corect ca cei care au intrat la 8 să nu se poată programa că s-a blocat platforma, dar cei care au intrat la 10 au putut, că atunci a fost mai puțin încărcată.

      (Citează)

  24. @Radu verifica-ti informatiile, te rog. Numarul 021.414.44.25 exista si functioneaza, pe langa numerele de contact din fiecare judet. Il gasesti trecut si aici https://vaccinare-covid.gov.ro/suport/ si fix la numarul asta am programat-o eu pe mama azi-dimineata la ora 8:45 (dupa ce am asteptat inutil sa o programeze medicul de familie). E drept ca de 2 ori a sunat ocupat, dar apoi a mers si dupa 30 de minute am reusit : https://imgur.com/U6uKgfy
    Platforma online insa nu mi-a functionat.

      (Citează)

  25. Medicii de familie care isi bat joc nu intra la zadarnicire?

      (Citează)

  26. Problema principala e ca nu sunt, cel putin deocamdata, destule vaccinuri.
    Sigur ca merge cu sincope, e ditamai operatiunea, coordonata de stat, fara precedent la aceasta scara.
    Ce ma amuza pe mine sunt gigeii (altii, nu eu) care sunt intai stupefiati si apoi profund revoltati ca nu merg treburile ca unse. Aceiasi la care fiecare a treia replica e “Romanica, ce sa-i faci?!”. Si nu vad nicio legatura intre cele doua fenomene.

      (Citează)

  27. Platforma e mult spus mediocră. E grav dacă atât poate STS. Înseamnă că un hacker rus de 14 ani ne pune în cap.
    Am programat 2 cronici si un peste 65 ani. Eu nu apar la bolnavi cronici, deși sunt obez de peste 15 ani. Oricum nu prea ies din casă, sunt alții care merită vaccinați înaintea mea.
    Dar azi s-au programat prin firmă 2 persoane, una lucrează de acasă în financiar contabil, cealaltă în media. Pe bune? Personal esențial? Orice vaccinat e un pas înainte, dar organizarea e slabă.

      (Citează)

  28. “Mai mult, era vineri, ora 15. Inclusiv oamenii care trebuie să supravegheze buna funcționare a platformei erau la finalul programului.”

    Da-mi voie sa te contrazic. Astia de au facut platforma si strategia de vaccinare sunt slujbasi la stat. Uzual, marea majoritate termina Vineri programul imediat dupa pranz. Ora H a fost stabilita foarte bine pentru ei, majoritatea va fi terminat jobul si chiar va fi si ajuns acasa pana la 3pm. Restul, cei care lucreaza program normal Vinerea nu exista; sunt un univers paralel, necunoscut, deseori ostil… :-(

    “Eu am scris în decembrie 2020 un articol despre lansarea platformei de programare și despre cum am făcut cont acolo, deși în acel moment nu era nici un beneficiu pentru persoane fizice. Sper că i-am ajutat și pe alții care au aflat astfel despre platformă.”

    Iti multumesc mult. Noroc ca atributiile unui stat esuat sunt preluate uneori de oameni smart si eficace. La tine am aflat, am facut cont imediat si am incercat sa creez beneficieri pt mai multi membri de familie cu boli cronice. Nu am reusit, sistemul nu a recunoscut niciunuia bolile cronice. Am creat beneficiari provizorii de val 3 si am zis ca dupa ce vor deschide inscrierile functionalitatea va fi restabilita si voi putea converti beneficiarii provizorii de val 3 in beneficiari de val 2.
    Vineri cca 16 am realizat ca nu merge. Am sunat. Fara succes.
    Sambata am sunat din nou, am prins un domn amabil, mi-a comunicat ca nu exista nici cont si nici beneficiari cu numele si cnp urile mele.
    In timpul asta eram cu laptopul in brate uitand-ma la contul si beneficiarii activi despre el imi spunea ca nu exista.
    Anyway, mi le-a facut din nou, a zis ca nu au programari disponibile si sa sun din nou la ei sau sa imi fac singur programarile in platforma cand voi afla din mass media ca reapar vaccinurile.
    Dupa 3-4 ore am intrat din nou pe cont sa vad beneficiarii actualizati de el. Nimic. Erau tot cei provizorii creati de mine. Clar, platforma devenise inutila.

    Luni seara am sunat, am prins din nou repejor pe cineva care mi-a zis ca da, au locuri, sa ne grabim.
    Perfect zic, am deja beneficiarii creati de un coleg al Dvs haideti repede sa programam. Verifica omul, cere nume si cnp uri si zice, domnule nu stiu cu cine ati vorbit Dvs si ce v-a facut, dar in sistem beneficiarii mentionati nu exista. Haideti sa ii facem din nou. Hai, zic.
    Dupa alte 20 min pe telefon am reusit sa ne programam. Evrika!

    Oamenii din call center super ok dar frustrati de platforma nefunctionala, neintuitiva, cu bug-uri. Parea ca unii invata surprizele sistemului ‘on the job’, nu fusesera temeinic instruiti inainte.
    Zic ca rezultatele bunicele la vaccinari de pana acum zic li se datoreaza in cea mai mare masura. Nu platformei.

    Alte concluzii despre platforma si proces le trageti voi.

    “Există anumite boli din categoriile bolilor cronice pentru care există programele naționale de sănătate și baze de date cu pacienții respectivi. Acestea au fost importate în platforma de programare, sistemul recunoaște respectivele boli și atunci pacienții respectivi se pot programa direct, indiferent de vârsta pe care o au, a precizat Gindrovel Dumitra.”

    Bullshit! Sunt diabetic, inscris in programul national pentru diabet al Inst. N.C. Paulescu de 9 ani. Controale si retete compensate trimestrial. Am rude in programul national de cancer mamar, de cel putin 3 ani. Tot controale si retete luate regulat de la institut oncologic.
    Niciunul nu a fost recunoscut de sistem, nada.

    “Dacă medicul tău de familie și-a făcut treaba și te-a inclus în acele baze de date, te puteai programa.”

    Hm, am vorbit cu MF. Sustine ca a raportat/inscris pacientul din momentul in care a avut scrisoarea medicala de la specialistul care a diagnosticat si pus tratamentul. De atunci, pana la luna Dec 2020 incl., a raportat lunar lista bolnavilor cronici arondati lui. Este obligat sa o faca, lunar. Alaturi de alte rapoarte de care, printre altele, depinde si plata lui lunara. Raporteaza intr-un format primitiv, Excel, dar standardizat.
    Sustine ca platformele de raportare/inregistrare bolnavi cronici, cea de tranzactii cu retete compensate si cea de carduri de sanatate, functioneaza prost deseori si nu au fost niciodata corelate (de aici cantitatea de rapoarte stufoase, repetitive si time consuming care cad in carca lor).
    Pt ca sistemele au fost gandite prost, implementate prost, utilizate prost, ne-service-ate iar rezultatele se vad, gen: “raportarile online se depun la ghiseul 2, et. 3.”.
    Franturi de astfel de povesti le-am mai auzit in trecut la diversi MF dar nu le-am pus cap la cap decat acum.
    Inclin sa cred, fara a-l absolvi pe MF de romanescul si traditionalul “tras pe kwr” cand vine vorba de munca si responsabilitate, ca e de vina sub 50%. Restul apartine labushilor de la varf.
    Sa pui in sarcina MF programarile pacientilor este o imbecilitate crasa. MF are 1800-2500 pacienti. Al meu are 2000. Nu are capacitatea fizica de a consulta/intalni pt chestiuni uzuale decat max 15 pacienti/zi.
    De cate saptamani ar avea nevoie sa programeze cu manutza 400+ pacienti, asumand ca 20% din pacientii arondati ar fi cronici si ca nu ar face nimic altceva all day long? O utopie in stilul brainless si rupt de realitate al politicienilor.
    In plus, din ce inteleg (fara sa bag mana in foc dar credibil cunoscand tara in care traim) nu a existat nici un fel de comunicare coerenta, ‘actionable’ catre MFs cu ce au de facut, cum, pana cand, ce ‘support’ li se ofera la nevoie, etc.
    Ei au “auzit din presa”.
    Asa functioneaza project managementul unui program de anvergura nationala si importanta strategica.

    Nu avem coordonatori pt un astfel de proiect national.
    Nu de multa autoritate e nevoie (militarul pus sef confera o aura martiala programului, toti stau smirna la ordin si merge treaba shnur) ci de competenta, empatie si niste sense of urgency.

    Pentru mine vaccinarea a fost o incursiune fara precedent in mecanismul de functionare al binomului CNAS-MF, aflat intr-o situatie de ‘stress’ reala.

    Nu-l invidiez pe micutul Voiculescu.
    Sta la comanda unui aparat de zbor intrat deja in vrie plata dar da sperante pasagerilor ca vor atinge destinatia planificata la timp, so enjoy the entertainment system and the inflight service from our wonderful crew…
    Iar noi ne pregatim de ‘breaking news’…

      (Citează)

  29. Oricum, decit sa il vad pe baiatul ala cum face programarea “ad labam” mai bine faceau 2 filmulete pe youtube cum se face programarea, cum te inscrii, ce acte tre sa ai la vaccinare cu tine, cum decurge ptocesul, pas cu pas…

    Sunt filmulete aici: https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/

      (Citează)

  30. Eu am reușit sa o programez sâmbăta pe soacra,cu boala cronica. Erau mii de locuri km Cluj Napoca. Eu cu tiroida nu apar pe nicăieri… Asa ca mai așteptăm 🙂
    În schimb medicul de familie a făcut tot posibilul sa ajute, a stat tot weekendul pana noaptea la 12 – da, suna pacienții și făcea call pe zoom sa explice ce și cum – și a programat cât de mult a putut, pana și în celelalte orașe din județ dacă voiai sa mergi acolo.
    Am mai programat o bunica la Baia Mare, au fost locuri destule pana duminica sau luni plus un unchi tot în județul Maramureș. Dacă țin bine minte, mai erau sute de locuri în doua orașe din Maramureș.
    Asa ca dacă medicul de familie nu v-a ajutat… Cred ca ar fi cazul sa îl schimbați. Nu e greu, cerere la altul, durează 5 minute

      (Citează)

  31. Medicii de familie sunt majoritatea paraleli și habar nu au de nebunia asta de sistem de programare. M-am mutat la un alt medic de familie, sper să fie mai ok.

    Referitor la numărul bolduit, eu la acel număr am reușit să mă programez, am sunat la cel de pe siteul de programări aferent zonei București-Ilfov și am stat în așteptare 1.5h și nu m-a preluat nimeni, apoi am apelat acel număr și în 7min am avut programare făcută.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus