un blog de Radu Dumitru

laptop msi la oferta buna
laptop msi la oferta buna

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Mașinile cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie nu vor mai putea fi înmatriculate din 2021

16 Jul 2020  ·

AUTO  ·

21 comentarii

De la 1 ianuarie 2021, chiar, au anunțat recent autoritățile. Marea Britanie era în Uniunea Europeană și autoritățile nu aveau ce face acestor mașini, dar după Brexit pot lua măsuri. La finalul anului 2020 se termină perioada de grație acordată înmatriculărilor mașinilor cu volan pe dreapta.

Asta mă bucură pentru că o știre recentă spune că în șoferii autovehiculelor cu volan pe dreapta au fost vinovați în 24 din 25 accidente recente. 24 din 25! Nu mă mir, e dificil să depășești când stai în dreapta, probabil sunt și multe alte situații dificile în care volanul pe dreapta te predispune la accidente.

Vestea este doar pe jumătate bună. În primul rând, se pot înmatricula în continuare mașini aduse din Irlanda, Malta și Cipru, țări UE în care se circulă pe stânga și volanul se află în dreapta.

În al doilea rând, o mașină nu trebuie musai înmatriculată în România pentru a circula cu ea pe aici. Sigur că legea cere înmatricularea ei după o anumită perioadă de circulație, dar trebuie să aibă și cine aplica legea respectivă, iar Poliția Română lipsește de pe șosele pentru a face astfel de controale.

De asemenea, o bază de date din care să reiasă de câte luni este respectiva mașină în România nu cred că poate fi ușor accesată de orice agent din stradă. Dovada o fac chiar toate mașinile din prezent cu număr de UK, Bulgaria și altele, prezente permanent aici.

Dacă vă întrebați de ce ar cumpăra românii mașini cu volanul pe dreapta, răspunsul este “pentru că sunt ieftine”. Sunt puține țări cu circulație pe stânga, așa că posibilitățile de revânzare a acestor automobile sunt mai mici și deci și prețul lor este mai mic. Iar între un BMW cu volan pe dreapta sau un Passat cu volan pe stânga, la același preț, mulți români preferă BMW-ul. Nu știu exact în fața cui capeți valoare și admirație pentru că ai o mașină “premium”, dar veche de 12 ani, cu volan pe partea greșită (eventual și înmatriculată în Bulgaria), dar unii asta fac.

sursa: Gadget.ro, unde este anunțul oficial.

    21 comentarii

  1. BMW-ul e BMW si in …..pielea goala. Volanul il tine unde vrea muschiu’ lui, doar nepriceputii in ale condusului nu sunt in stare sa il foloseasca, ca doar nu o fi pus sub scaun. Nu conteaza unde e inmatriculata el este din BMWnistan.
    Si de multe ori in urma lor vezi valoarea cum pluteste in aer, te ineaca, tusesti, te ustura ochii de la ea. Asta este un alt serviciu adus proprietarilor, se asigura astfel ca valoarea nu poate fi trecuta cu vederea, nu scapa neobservata.

      (Citează)

  2. Mie mi se pare ca a venit tarziu interdictia asta.
    Cu cazanele care deja sunt foarte multe ce facem? Cum facem sa scapam de ele?

      (Citează)

  3. BMW la nspea mana de 10-12 ani, cazane pe roti pentru cocalari care cred ca asa isi castiga “respectul” si par mai avuti cand de FAPT efectul e invers.

    Voi aprecia intotdeauna o Dacie cinstita dar noua decat un cazan pe roti de cand era bunica fata, indiferent de sigla BMW, AUDI, MERCEDES etc

    Fac precizarea ca sunt fan BMW si nu am nimic decat cu Cocalari si Pitipoancele lipsiti de educatie si carora li se pare ca li se cuvinte totul doar pentru ca sunt la volanul uneia din marcile enumerate mai dus.

      (Citează)

    • Bunica-ta era fata in 2010? Mașinile din 2010 sunt vechi și proaste ?

        (Citează)

    • Vechi sigur, “proaste” e discutabil, daca a facut peste 20.000km pe an are peste 200.000 km acum, iar daca nu a fost o masina buna sigur nu mai are niciun surub neruginit. Acesta este si motivul pentru care li se cere ITP anual.

      pmk:
      Bunica-ta era fata in 2010? Mașinile din 2010 sunt vechi și proaste ?

        (Citează)

  4. Aderentiu:
    Mie mi se pare ca a venit tarziu interdictia asta.
    Cu cazanele care deja sunt foarte multe ce facem? Cum facem sa scapam de ele?

    Nu avea cum sa vina mai repede pentru ca UK era membru UE. De asta inca se pot importa masini din Malta de exemplu.

      (Citează)

  5. @Radu poate am citit eu aiurea, dar exprimarea “24 din 25 accidente recente” mi se pare ambigua.
    Initial am crezut ca in medie, 24 din 25 accidente sunt produse de autoturisme cu volan pe dreapta. Adica 96%. Ceea ce e prea mare, clar.
    Apoi am citit articolul din link, unde zice ca “24 din cele 25 de accidente produse in prima jumatate a anului”…ceea ce e WTF, stiu ca n-a mers lumea cu masina din motive de Corona, dar doar 25 accidente in 6 luni?
    Apoi am citit ca “24 din cele 25 accidente din prima jumatate a anului in care au fost implicate masini cu volan pe dreapta”
    …maybe I’m just slow today :)

      (Citează)

  6. Eu le-aș da o perioadă de conformare la toate mașinile cu volan pe dreapta, ca de exemplu intervalul dintre ITP, să le transforme în mașini cu volan pe stânga. Dacă nu, radiere din circulație. Sunt un pericol pe șosele și din cauza luminilor care bat aiurea. Câți au farurile reglate pentru mersul pe partea dreapta a șoselei?

      (Citează)

    • paul zapodeanu

      16/07/2020 la 9:52 PM

      E cam aiurea sa spui acum ca ceva ce a fost perfect ok pana acum deodată nu mai e. Ar putea in schimb cei de la asigurări sa mărească primele dat fiind riscul ridicat. Și asta e cam aiurea dar nu mai aiurea decât ce fac deja asiguratorii.
      Problema ca de obicei la noi e practica și nu teoria. Tot ce tre sa facem e ITP pe bune. 80% din astea ar zbura pe motiv de dpf off, și alte fente cu catalizatoare sau egr. Astea sunt de obicei îndeajuns de scumpe ca să nu renteze reparația la o mașină mai veche de 10 ani.

        (Citează)

  7. Eu cand m-am uitat ultima data in CIV nu era specificat nicaieri pozitia volanului, deci inca se pot inmatricula, trebuie doar sa iei rar-ul, dar cred ca cu ceva cunostiinte se rezolva.

    Dar sa presupunem ca nu stii pe nimeni, atunci o inmatriculezi in bulgaria, sau mergi cu numerele de anglia in continuare, cand te opreste politia zici ca esti in vizita.

      (Citează)

  8. Unul din visele mele umede e sa fim invadati de extraterestri si sa forteze aia pe toata lumea sa mearga pe partea dreapta a drumului asa cum e normal si firesc.

      (Citează)

    • Inital se mergea pe partea stanga, pentru ca francezii au vrut sa fie mai cu mot, au schimbat cu mersul pe dreapta…

        (Citează)

    • Pentru ca s-au prins ca nu era natural si normal sa mergi pe partea stanga de aia, nu pentru ca erau mai cu mot. La fel au facut si suedezii cand si-au dat seama ca mersul pe stanga e gresit si au schimbat pe dreapta ca oamenii normali.

        (Citează)

    • Mersul pe partea dreapta e la fel de natural ca mersul pe partea stanga. E cu nimic mai special sau dificil. Asa cum tie ti se pare normal sa conduci pe stanga asa e si pentru cei care au condus toata viata pe dreapta. Nu exista natural sau gresit la faza asta. Daca vii cu argumentele astea inseamna ca nu ai condus in viata ta masina cu volan pe partea dreapta in tarile in care se practica asta. Condusul pentru cateva zile luni nu se pune deoarece inca esti obisnuit cu sistemul de pe stanga. Terminati cu toate prejudecatile astea tampite.

        (Citează)

  9. nu ma tem, o sa vina firea sa faca un poll pe facebook-ul ei de pe azi pe maine in care toti ghiolbanii mitici o sa voteze ca ei nu sunt de acord, asa ca se renunta la masura.

      (Citează)

  10. Adica nu mai putem cumpara masini de oriunde din UE? Cred ca legiuitorii nostri in nebuinia de a mai rupe niste voturi de la ipocriti uita de Cipru.

    24 din 25 de accidente? wow! La rata asta sincer merita sa le interzicem, dar daca nu scad fix cu atat cazurile … stiu eu cum sa reducem 100 din 100 de accidente: toti care le fac au masina!

      (Citează)

  11. Malta, Cipru si Irlanda sunt parca tot in UE. Si pe acolo tot pe “contrasens” se circula.
    Problema interzicerii inmatricularii este pusa in mod fundamental gresit.
    O spune unul care a vrut sa-si inmatriculeze masina cu care a plecat din Romania in UK.
    Asa am aflat care sunt costurile: Schimbarea farurilor a stopurilor si a computerului de bord ar fi connstat cam 3000 lire (aproape cat valoarea masinii) Dar adevaratul cost era la asigurare: Asiguarea pentru o masina cu volanul pe partea “gresita” in UK este in principiu de 3-5 ori mai scumpa decat o masina normala: gen 3000 lire pe an.
    Daca ai o masina de epoca , de placere, de …ceva, o inmatriculezi ca pe orice alta masina ca nu-i nimic in neregula dar circuli cu ea doar atat cat iti permiti sa platesti la asigurare.
    O solutie extrem de eficienta si de justa pentru o problema reala: RIsc mai mare de accident – plata mult mai mare la asigurare.
    Sunt masini (utilitare) cu volanul la marginea soselei (pe drepata in Romania) necesare. Spre exemplu pentru curatatul strazii, ridicarea gunoiului, distributia postei.
    O problema reala cu o rezolvare in 30 minute la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. Dar astia nu au timp pentru asa ceva pentru ca salariile lor sunt astronomice..
    In Romania orice problema se rezolva printr-o interdictie.

      (Citează)

  12. IN SFARSIT !

      (Citează)

  13. Nasol. Am un vecin cu un BMW asa frumos, cu volanul, evident, pe partea gresita. Ma gandesc cu mila la el, imi dau seama ca sta rau cu banii, nici clanta la usa nu are (nu glumesc, cand iese din aparatament tranteste usa de numa-numa, la inceput nu intelegeam de ce, apoi am observat clanta lipsa, cum sa o inchida altfel?).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus