►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 16 iulie 2020
Mașinile cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie nu vor mai putea fi înmatriculate din 2021 »
Astăzi a avut loc Visualfest, o conferință (online) a Evensys despre creatorii de conținut vizual, adică YouTube, Instagram, TikTok șamd, cu influenceri vorbind despre diverse subiecte din domeniu.
Mi-a plăcut mult prezentarea lui Cristi Florea, al cărui canal de YouTube a crescut foarte mult în ultimele luni (are peste 30.000 de subscriberi acum), și acum a explicat bine și ce s-a întâmplat.
Pe scurt, clipurile sale atrăgeau în jur de 200 de vizualizări pe zi, până când YouTube a început să recomande un clip de-al său. Clipul era postat în iunie, dar YouTube a început să-l recomande altora abia prin noiembrie, moment când traficul pe canal a crescut foarte mult.
Ulterior, cu clipuri asemănătoare și cu menținerea comunității acolo, traficul a rămas crescut. Cea mai slabă zi de atunci a fost una cu 1.700+ vizualizări – și era ziua de 31 decembrie, când are lumea și alte lucruri de făcut.
A recomandat apoi și diverse platforme pentru găsit noi subiecte pe baza de keywords, cum să te uiți prin Analytics ca să tragi concluzii despre durata optimă a clipului șamd. Ce-i drept, Cristi face un conținut evergreen, majoritatea clipurilor sale sunt derivate din #casăștiți și merg pe ideea de trucuri pentru iPhone, WhatsApp și alte asemenea platforme, adică subiecte de interes pentru mulți oameni și care rămân mereu utile.
Nu știu dacă acest mod de creștere poate fi adaptat și la conținut tip vlog clasic, de exemplu, dar nu contează. Nu toată lumea face vloguri și, în plus, morala mi s-a părut a fi “nu renunța la a crea conținut”.
Apoi cineva de la Google a dat câteva statistici despre YouTube în România. Se pare că audiența TV a scăzut cu 1,1 milioane de telespectatori din 2016 încoace, majoritatea migrând spre streaming. Eu sunt într-o astfel de situație. În afară de știri și sport, nu țin minte când m-am uitat ultima oară la ceva la televizor, vreun film sau vreo emisiune. Cu siguranță nu în ultimul an.
În România, YouTube are peste 12 milioane de utilizatori care privesc cel puțin 1,5 ore/zi, ceea ce mi se pare imens.
Audiența principală este în intervalul 25-34 și apoi în 18-25, dar oameni de toate vârstele se uită la YouTube.
În intervalul 18-24, YouTube are audiență mai mare decât canalele TV, iar în 25-34 este pe locul 4.
A mai spus și că, în perioada recentă, cea mai mare creștere YouTube a fost pe smart tv-uri.
Și Mih Lovin a avut o prezentare despre diverse filtre de realitate augmentată dezvoltate pentru Instagram și TikTok, pentru diverse companii, și câți oameni le-au folosit. Eu sunt uimit că există milioane de vizualizări la așa ceva.
De exemplu, era un joculeț AR pentru Coca-Cola în care controlai un personaj mișcând capul. Alt joc era în stilul flappy bird și pasărea se înălța cu cât clipeai mai des, filtrul detectându-ți ochii în acest scop. Pare foarte ciudat să vezi o mulțime de tineri clipind des ca să treacă nivelul jocului, dar asta e lumea de azi.
Mi-a mai plăcut și prezentarea lui Zaiafet. El face clipuri lungi în care explică tot felul de chestii după o documentare foarte serioasă. De exemplu “cum s-a născut școala românească”, “pandemia din 1918”, “religia romilor”, “ce s-a întâmplat la Cernobîl”, “mongolii în Europa” și multe altele, de obicei istorice sau despre societatea românească.
Mi-a adus aminte că am dat Subscribe acum multă vreme și niciodată YouTube nu mi-a recomandat vreun clip de-al său până acum. Trebuie să te uiți la câteva deja existente, că altfel YouTube nu ți le propune pe cele noi doar pentru că ai apăsat butonul Subscribe.
În rest, jumătate din conferință a fost despre cum TikTok este super platformă de conținut și creatorii români obțin milioane de vizualizări acolo. Toate bune și frumoase, dar nu s-a discutat deloc și despre problemele platformei, despre care multe companii și chiar țări se bâlbâie că ar vrea să o interzică. O să revin cu un articol pe tema asta, că-i interesant subiectul.
« Știri despre tehnologie – 16 iulie 2020
Mașinile cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie nu vor mai putea fi înmatriculate din 2021 »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
16/07/2020 la 11:26 AM
Daca las youtube pe fundal sa cante, ei considera ca ma uit..ceea ce e fals. Cum se masoara audienta la tv ? Cu acele cutiute puse la cateva persoane ?
Alin(Citează)
16/07/2020 la 11:36 AM
Si la TV e la fel, poti sa-l lasi pornit pe ce canal vrei si cutia aia o sa zica ca ia uite ce mult se uita asta la televizor :))
sin(Citează)
16/07/2020 la 11:57 AM
Probabil că o parte din utilizare vine de acolo, dar nu e doar muzica la mijloc. Muzică poți asculta gratuit pe youtube music și în spotify, acum.
Eu mă uit la mai mult de 1,5 ore de youtube pe zi și zero dintre ele sunt muzică, exceptând poate videoclipul lui 6ix9ine cu minaj.
nwradu(Citează)
16/07/2020 la 11:50 AM
adevarul e ca, la cum arata nivelul calitatii tv, poti sa il pui pe Dorian Popa in locul Escai ca tot aia e.
Giovani(Citează)
16/07/2020 la 12:01 PM
“Problemele tiktok – nu îl controlează americanii
pmk(Citează)
16/07/2020 la 1:27 PM
Ce-s aia “subscriberi” ?
tibi(Citează)
16/07/2020 la 4:02 PM
E f bun youtube daca vrei sa inveti ceva, gasesti tot ce vrei. Eu am invatat f mult de pe YT pt hobby-urile mele.
Nu mi-e foarte clar de ce mai platesc cablu TV, pana si Digi TV am inceput sa urmaresc tot pe internet. Bine, daca nu era pandemie nu ma uitam nici la digi.
Marean(Citează)
17/07/2020 la 8:32 AM
E foarte bun youtube-ul, doar ca disperarea lor de a face cat mai multi bani o sa il transforme in ceva la care e imposibil sa te mai uiti. Inteleg nevoia de a mai insera o reclama doua, dar cand intr-un clip de 10 minute ai tot atatea reclame…or folosesti ceva add blocker or nu te mai uiti.
In plus, cultivarea ideii cu “creatorii de continut” mi se pare o mizerie incredibila. Care continut? Porcarii peste porcarii se revarsa in youtubeul ala. Deja e ceva comun ca oameni sa se lase de joburi reale prin care aduceau acolo un minim de plus valoare lumii si sa se apuce de turnat porcarii pe youtube. Wow…asta chiar e tragic. Si cumva apoi noi trebuie sa fim datori sa ii sustinem…ca se chinuie sa creeze continut. How about a real job? Cam cati oameni au suferit cand youtuberul x a incetat sa posteze. Ah, zero oameni. Ok, cam asta e valoarea continutului de pe youtube. Daca exista…bine, daca nu mai exista…noone gives a fuck. Fie te uiti la altceva, fie lasi dracu statul cu orele pe youtube si faci ceva util cu viata ta.
John(Citează)
16/07/2020 la 4:04 PM
Ghici!
cata(Citează)
16/07/2020 la 4:23 PM
Care este faza cu TikTok ? Chiar astept cu interes articolul ala…
Garm(Citează)
16/07/2020 la 6:31 PM
“Se pare că audiența TV a scăzut cu 1,1 milioane de telespectatori din 2016” – sursa – radio Santz.
Vorbim si cu statisticile in mana, sau ne prostim?
ipo(Citează)
17/07/2020 la 1:37 PM
Ca sa revin, Ian-Iul 20 vs Ian Iul 16 audienta TV a crescut cu 17% in mii persoane in Romania. Bullshitometrul e insa la putere, online-ul si in special YT e tara lui “se pare ca”
ipo(Citează)
16/07/2020 la 6:36 PM
Conținutul e cel puțin la fel de prost, la modul general, pe youtube ca și pe televiziuni. Diferența e doar de ușurința în utilizare. Cine vrea să vadă un anumit fel de conținut îl găsește și pe tv, doar că după un orar și nu “on demand”.
În principiu e un lucru pozitiv, dar nu trebuie omis faptul că la youtube au acces și creează “conținut” orice prost.
Emil C(Citează)
16/07/2020 la 10:18 PM
Fals. Exista continut pe youtube care nu se mai gaseste nicaieri in alta parte.
De exemplu, vreau sa invat sa cant la ukulele sau sa sudez – imi poti recomanda un program tv care sa ma ajute? Ca pe youtube sunt zeci de tutoriale.
Iar calitatea este de absolut toate felurile, de la zero la plus infinit.
Marean(Citează)
16/07/2020 la 7:17 PM
Mmnu chiar, cutia aia iti cere confirmarea prin buton la fiecare, nu stiu, 10-15 min, ca inca urmaresti programul. Se apasa butonul alocat prin settingul initial fiecarui membru al familiei, ex. Albastru – tata, rosu – mama , verde – fiica, etc fiecare fiind inregistrati cu demograficele lor. Cat se respecta rigoarea astea, nu stiu. Stiu ca exista chei de control si daca datele prezinta anomalii repetate (ex. se uita numai tata) si nu se revine la utilizare conforma a aparatului, familia poate fi inlocuita in panel cu o alta si pierde banutzii lunari. Sunt, nu mai stiu, 1500-1900 gospodarii monitorizate astfel in panel.
Tom(Citează)
16/07/2020 la 9:41 PM
Eu sunt unul dintre cei cu smart tv si cu 1,5 ore pe zi de privit. De ce?
-imi aleg singur canalele la care vreau sa ma uit si stiu ca, de fiecare data cand la abonamente imi apare un nou clip de la acel canal, am continut de calitate pe care VREAU sa il vad;
-am parte de clipuri care intr-adevar ma ajuta, pentru ca ma uit la chestii precum travel, freelancing (is freelancer, no big deal) si food (da, imi place sa mananc, ma uit la altii cum mananca in masina, e entertainment, deal with it) si efectiv invat ceva din ele;
-nu imi pierd timpul cu chestii inutile, nu dau de la un canal la altul aiurea, nu stau 14 minute la reclame intre clipuri. E doar 5 secunde, dupa care ai dat skip si spectacolul continua;
-e gratis.
Gabriel(Citează)