un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Ford Bronco pare jucăria perfectă de mers pe coclauri

17 Jul 2020  ·

AUTO  ·

37 comentarii

Ford a lansat o nouă generație a SUV-ului Bronco, un model care n-a mai fost produs din 1996. Bronco a fost un SUV compact, cu două uși, un model popular în anii 80 în SUA și făcut și mai popular după ce OJ Simpson a încercat să fugă de poliție folosind un Bronco. De asta mașina era disponibilă inclusiv în primul joc Carmageddon.

Ford a lansat acum o nouă generație și este un concurent pentru Jeep Wrangler, o mașină cu aspect jucăuș și capabilități off-road bune. N-am auzit încă nici o veste, dar sper că Ford îl va aduce și în Europa pentru că sigur ar fi destui interesați de acest model.

Iată-l cum arată. Pare să fi fost creat de o echipă ce a dat la o parte elementele de design Ford din prezent și a creat o mașină total diferită de restul gamei, păstrând farurile rotunde ca un tribut adus generațiilor vechi (și seamănă mai mult cu Hummer sau Toyota FJ Cruiser decât cu alte Forduri). Mașina este pătrățoasă, are masca aceea masivă în față, vine în trei variante (2 uși, 4 uși și Sport, ultima fiind ruda mai săracă a gamei) și fiecare element pare că a fost gândit pentru distracție și mers pe coclauri.

În funcție de echipare, ușile și plafonul pot fi date jos. Oglinzile laterale sunt fixate de corpul mașinii, nu de uși, pentru a facilita asta. Mi-a plăcut că pe bord poți pune o bară pentru prinderea unor accesorii moderne, precum telefon sau cameră video, ceea ce este o idee bună.

Interiorul poate fi dotat cu ecran de 12 inchi și noul SYNC 4 are și funcție de reținut trasee cu toate datele necesare pentru a vedea unde ai fost în off-road, ai și camere video 360 de grade ce te ajută să vezi exact pe unde calcă roțile pentru acele situații off-road când manevrezi cu atenție mașina. Podelele pot fi spălate cu apă, bordul are suficiente garnituri pentru a rezista la praf și noroi și o ștergere serioasă cu cârpe ude.

Performanțele off-road sunt impresionante. Are Ford un clip de prezentare în care arată Bronco-ul mergând… pe unde vrea el, ca-n bancul acela. Uitați-vă la el și veți dori un Bronco:

4×4 standard, 7 moduri preconfigurate, unghiuri de rampă și degajare foarte mari, diferențiale blocabile pe față și spate, scuturi pe sub mașină, sistemul acela de deconectare a punții pe care-l vedeți la momentul 5:10, toate micile detalii sau artificii ce fac experiența mai utilă – toate acestea îmi spun că designerii s-au gândit bine de tot la toate aspectele posibile. E clar că n-au vrut o mașină banală de serie, ci una care să entuziasmeze, care să te facă să o dorești.

La americani începe de la 29.000 de dolari. Probabil se va vinde foarte bine. Bronco, apropo, este termenul american pentru un cal nărăvaș, cum sunt cei de la rodeo.

    37 comentarii

  1. Au văzut la TV către Bronco vechi se restaurează și se vând pe bani buni.

      (Citează)

  2. Valabil pentru majoritatea masinilor clasice.

      (Citează)

  3. Îmi place da n-am bani

      (Citează)

  4. misto masina, iti vinzi jeepul ?

      (Citează)

    • Poate l-aș schimba cu un Bronco Sport, că pare mai bun Fordul. Un Bronco normal însă cred că se adresează celor pasionați de offroad.

        (Citează)

  5. la 29 de mii e Duster curat. ala din poza e 65 de mii.

      (Citează)

  6. Probabil daca n-ar fi asa urata masina ari fi de interes, dar nu inteleg cum de a iesit asa urata. Primul lucru la care m-am gandit a fost ca seama mult cu Toyota FJ Cruiser, ca si aia e urata cu spume.

      (Citează)

  7. Cand am citit titlul asa, rapid, mi s-a parut ca e masina perfecta de mers pe cocalari.

      (Citează)

  8. “La americani începe de la 29.000 de dolari.” Superb – cred va fi hit de vanzari – sau cel putin sper . arata foarte foarte bine . Iar la ei unde totul e un leasing , cred ca il iei cu 2-300$ / luna si fara dureri de cap.

    La noi la banii aia iei un Golf mai dotat – yey ce destepti suntem noi .
    Bronco cu de toate in baza costa putin mai mult decat cel mai lowcost SUV al Europei (Dacia Duster) – Yey again .

    Da , veti zice ca e treaba de legislatie si TVA , poate si EuroNCAP dar o NHTSA e mai complex si mai riguros decat al nostru (ei fac testarile si pe varianta ieftina (nodotata si pe cea de varf)

      (Citează)

    • daca “Bronco cu de toate” inseamna chel, atunci da.

        (Citează)

    • “Bronco cu de toate in baza costa putin mai mult decat cel mai lowcost SUV al Europei (Dacia Duster) ”

      ce conteaza acum 10mii de euro. Ce conteaza ca se compara varianta cheala cu aia full. Ce mai conteaza tva si treburi?

        (Citează)

    • La americani de fapt cred că se adaugă mai multe taxe, nu doar TVA-ul statului respectiv. Mi se pare că prețul nu include fee-ul dealerului și alte taxe, dar în același timp pot apărea și discount-uri.

        (Citează)

  9. M-am uitat peste clipul de prezentare, si din 10 minute, nu cred ca am prins vreo secventa mai lunga de 5 secunde.

    Am mai remarcat ca in fiecare secventa apare o masina noua si curata, ceea ce ma face sa cred ca:
    – fie au folosit vreo 120 de masini noi
    – fie au folosit o masina din filmele de actiune iar la editare au inserat niste modele frumoase.

      (Citează)

  10. Masina e geniala.
    Am vazut modelul vechi prin filmele americane si mi s-a parut ca are proportiile perfecte pentru o masina de teren.
    Cel putin varianta in 2 usi – cum este cea galbena din pozele de mai sus e super.
    Din cate am vazut acum se vinde doar in US si nici acolo nu sunt disponibile inca toate variantele. Astept sa o vad si la noi.

    Aseara i-am aratat pozele de pe site-ul tau si cele de pe ford.com si sotiei, nu i-a placut deloc masina – a zis ca e oribila. Sunt curios Matilda ce parere are.

    Anul asta, maxim primavara viitoare trebuie sa imi schimb masina – batrana doamna – Passat B7 – ma hotarasem la un Citroen C5 aircross, dar acum astept sa vad preturile la Bronco – poate ii fac o surpriza sotiei.

      (Citează)

    • De ce Citroen C5? E la ceva distanta fata de Passat.

        (Citează)

    • Si eu aveam C5 Aircross in vizor pentru urmatoarea masina. Imparte platforma cu Peugeot 3008, care a dat pe spate toata presa auto, dar are portbagaj mai mare, suspensie mai buna (un atu mai vechi al lui Citroen) si mi se pare mai practica cu acele 3 scaune individuale in spate.

        (Citează)

    • daca vii de pe un b7, vei avea o surpriva foarte neplacuta la consum.

        (Citează)

    • ion marius: Aseara i-am aratat pozele de pe site-ul tau si cele de pe ford.com si sotiei, nu i-a placut deloc masina – a zis ca e oribila. Sunt curios Matilda ce parere are.

      Matildei i-am arătat doar secvențele off-road din clip și i-au plăcut. De aspect n-a zis nimic, deci bănuiesc că este măcar passable pentru ea.

        (Citează)

  11. N-am auzit încă nici o veste, dar sper că Ford îl va aduce și în Europa pentru că sigur ar fi destui interesați de acest model.

    Greu de spus, momentan nu, posibil peste cativa ani daca e cerere. Iau in calcul sa cumpar un SH pe canale neoficiale, in 3-4 ani. Astept curios dupa el din 2014-16 asa.

      (Citează)

    • Nu aveam asteptari mari de la noul Defender, un epigon in straie cocalaresti ale unui predecesor legendar. Apoi l-am vazut pe strada. Masina de showroom. Nu intri cu o masina in conditii de off roaf sau rally raid daca in momentul in care crapa ceva pe traseu masina nu iti permite sa:
      – o repari pe loc cu un set normal de scule si sa iti continui drumul safe;
      – o repari rapid si cu bani relativ putini odata ajuns la destinatie:
      – gasesti piesele necesare in orice colt de planeta te-ai afla, inclusiv acolo unde telefonia mobila nu va patrunde vreodata.
      Un produs perfect inadecvat, chiar periculos, scopului declarat.
      Ei, acest Bronco pare sa aiba infinit mai multe sanse de succes asa cum lasa sa se vada designul. In sfarsit cineva a inteles ca o astfel de masina nu trebuie facuta sa mergi la Mall cu ea. Iar acolo unde mergi cu ea, designul e ultima ta preocupare, primele fiind performantele de trecere/urcare/traversare vad si bineinteles rezistenta si fiabilitatea agregatelor si ansamblului.
      Si mai e posibilitatea de customizare ulterioara. Nicio masina nu e pregatita de chestii mai serioase asa cum iese din fabrica, indiferent ce se vede in filmul publicitar de prezentare. Mai sunt necesare ceva investitii. Dar asta chiar pare masina care sa merite banii, efortul si increderea. Mai ramane de dovedit fiabilitatea, pt ca asa cum zicea cineva mai sus FORD inca mai este asociat cu FixOrRepairDaily…

        (Citează)

  12. Ce multi fani ford pe blogul asta, se vede ca n-au detinut nici un vehicul ford vreodata si nici nu stiu de la ce vin acronimele :) Fix Or Repair Daily

      (Citează)

  13. La Bronco Sport First Edition (care incepe de la 38.500) scrie Reservations Full.
    S-au aruncat americanii sa-si rezerve, ca tot e pandemia in floare la ei.
    Masina e misto, ma intreb daca o sa fie adusa si in Europa.

      (Citează)

    • Pentru americani este ieftin. În plus, e o mașină mai de joacă, de trasee, adică din start pentru oameni care-și permit asta ca pe o “dotare” suplimentară și deci au bani, nu pentru cei care vor o mașină de zi cu zi.

        (Citează)

  14. Arata misto masina. Si motoare rezonabile.

    Comparatia cu FJ Cruiser nu sta in picioare, avea o cunostinta modelul cu motor de 4 litri, il folosea pentru vanatoare. Alimenta o data la 200 de kilometri.

      (Citează)

  15. Până ajunge Bronco interesații ar putea căuta un Jimny cât încă se mai poate găsi în Europa:

    https://youtu.be/1y5PKNYKvK8

      (Citează)

    • De ce “cât încă se mai poate găsi în Europa”? Abia a fost lansat și abia săptămâna trecută l-am văzut prima dată în realitate în Ro, din păcate în mers, pe sensul celălalt.
      Dacă știi ceva în plus zi-ne și nouă.

        (Citează)

    • In UE exista o limita pentru media de emisii pentru gama de mașini a producătorului. Jimny are emisiile cele mai mari din gama Suzuki și atunci da peste cap media. Motiv pentru care au lansat și hibride începând de anul acesta pentru a echilibra emisiile. Pentru a respecta nivelul de emisii pe termen lung, ori îmbunătățesc tehnologia, ori scot mașina din oferta, de aici și cazul Jimny care va fi retras.

        (Citează)

  16. Eu… gen:
    De ce “cât încă se mai poate găsi în Europa”? Abia a fost lansat și abia săptămâna trecută l-am văzut prima dată în realitate în Ro, din păcate în mers, pe sensul celălalt.
    Dacă știi ceva în plus zi-ne și nouă.

    Jimny a fost delistat deja de pe suzuki.ro și alte piețe europene din cauză că este considerat a fi prea poluant (așa cum a menționat și Andrei) deși se încadrează la Euro 6. Mă bucur că am apucat să prind una.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus