un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Blocatoarele de parcare din sectorul 4 au făcut multe victime până acum

11 May 2020  ·

AUTO  ·

30 comentarii

Acum un an Primăria Sectorului 4 a anunțat că va monta, la cerere, blocatoare de parcare celor care se tem că-și vor găsi blocat de altă mașină locul de parcare plătit la primărie. Și, slavă domnului, cred că mai puțin de 10%, poate chiar mai puțin de 5%, au cerut așa ceva, pentru că acele dispozitive au distrus o mulțime de bare de la autovehicule.

Problema lor este că sunt mici, au cam 30 cm înălțime, și deci imposibil de văzut. Conduci pe bulevard, e trafic în jurul tău, vezi un loc de parcare gol între două mașini parcate și intri direct în el, cum se face. Ghinion, ți-ai rupt spoilerul într-un blocator de parcare!

În majoritatea cazurilor, acestea sunt imposibil de văzut chiar și când vrei să fii atent. Pur și simplu uneori unghiul vizual nu-ți permite să le vezi peste bordul mașinii atunci când treci pe lângă un loc liber de parcare. Încep să înțeleg avantajul unei mașini cu cameră video și în față, nu doar în spate.

La mine în cartier nu există blocator care să nu fie lovit, semn că a rupt de-a lungul timpului măcar o mașină. Sunt unele blocatoare pe care le-au văzut eu distruse și înlocuite de mai multe ori de-a lungul timpului pentru că sunt plasate în anumite puncte cheie, de exemplu în capătul unei parcări, pe unde unii șoferi mai taie curba. Și, repet, de cele mai multe ori sunt imposibil de văzut indiferent de viteza cu care mergi.

Fotografiile de mai jos sunt făcute în două zile și la un drum scurt prin cartier, cum se face acum. Un blocator avea urme de multe lovituri de-a lungul timpului.

În altă parte, lângă piață, cineva încercase să-l prelungească în sus pentru a-l face mai vizibil. Pe lângă piață mai parchează lumea câte 10 minute pe unde poate, că are de cumpărat ceapă și flori.

5 locuri de parcare mai sus, un blocator tocmai pățise nepățita și era cu mațele pe afară de parcă am fi fost într-un Game of Thrones cu automatizări. Nu știu ce se întâmplă în această situație și dacă-l înlocuiește gratuit primăria sau pe banii cetățeanului.

Mi-ar plăcea ca Primăria Sectorului 4 să întrerupă acest program și să retragă toate blocatoarele deja montate. Sunt sigur că cine le vindea a făcut deja destui bani pentru pensie.

Pe străduțele mici de cartier sunt inutile, că rar îți ocupă alții locul. Pe străzi circulate sau bulevarde înțeleg că pot fi utile deținătorilor acelor locuri de parcare, dar în practică niște locuri de parcare rămân goale și inutilizabile timp de minim 8 ore pe zi. Asta înseamnă că nici cei ce-ar vrea o parcare pentru 10 minute, cât rezolvă ceva pe acolo, nu le pot utiliza.

Știți ce fac aceștia când văd locurile blocate sau după ce-și rup bara de la mașină o dată într-un astfel de blocator? Păi, lasă mașina pe avarie, pe banda 1. Sau parchează pe trecerea de pietoni sau pe trotuar sau pe spațiul verde. Și așa se ajunge la situații absolut idioate în care sunt multe locuri de parcare liber, dar mașinile blochează calea de rulare.

De reținut: dacă sunteți prin sectorul 4 și vedeți un loc liber de parcare, nu vă înfigeți în el ca ursul în miere. Uitați-vă întâi dacă nu-i blocat de o bucată mare de metal.

    30 comentarii

  1. Blocatoarele astea sunt cea mai mare porcărie, cea mai proastă idee pe care a avut-o primăria.
    La Brâncoveanu cu Olteniței (la anaf), după ce a amenajat cu mare fanfară “parcările spic”, s-a repezit boboru’ și și-a luat blocatoare. Stă parcarea goală cu blocatoarele sculate iar cei care vin pe-acolo cu treabă parchează în fața acestora, pe stradă.
    Am cheltuit câteva milioane de euro și strada e tot blocată.
    O porcărie cât casa.
    Mai bine mai puneau un milion (cu comisionul aferent, desigur) și monta niște parcometre deștepte. “Proprietarul” locului de parcare avea un card cu care dădea și nu îl taxa, iar cine venea cu treabă trebuia să plătească cu ora, timp limitat. Dacă-ți lași mașina acolo după ora 17:00 tarif de 100 de lei pe oră.
    E greu, frate, în secolul XXI. Bine că avem fântâni arteziene. Serios, chiar e bine.

      (Citează)

    • Porcaria cea mare nu sunt nici macar blocatoarele de parcare de resedinta (sau sintaxa gresita), ci aceste locuri de parcare de resedinta ocupate pe 2 lei de conu’ Gigel.

      Locul public este al tuturor si toti trebuie sa aiba drept egal de acces si utilizare. Pentru amenajarea/gestionarea acestor locuri, primariile ar putea percepe o taxa anuala (cum se face prin unele tari din afara) pentru intretinerea lor si poate chiar pentru bani la bugetul local.

      Nu este o inventie. Pentru drumurile publice, exista vinieta. Imaginati-va cum ar fi sa inchiriezi o bucata de drum conului’ Gigel pentru 70 lei/an si ceilalti sa nu mai poata sa treaca pe acolo cu masina … mai pune si un dispozitiv de blocare … din banii nostri de la primarie … este putin dramatizat, dar ideea este clara ;)

      Locul doar al conului’ Gigel este o mare prostie deoarece: este discriminator, este ineficient, este problematic, este scump pentru noi ceilalti, este neconstitutional, etc. Cine vrea locul LUI de parcare, este liber sa-si cumpere teren, garaj, parcare cu plata, etc. Spatiul public este al tuturor.

        (Citează)

  2. “Pe străduțele mici de cartier sunt inutile”

    străzi mici
    sau
    străduțe

      (Citează)

  3. Eu am unul personal ce arata la fel, insa piuie foarte tare cand bara este fortata. Daca se inainteaza usor il auzi inainte de a provoca daune masinii. Oricum nu este bine ca sa te bagi ca berbecul in zone unde nu ai vizibilitate, eu am invatat asta pe propria piele si nu cu un blocator ci cu o bucata de bordura.

      (Citează)

  4. asa e cand iti iei gipan, nu mai vezi decat ce iti place. macar daca luai unul din asta
    https://ro.pinterest.com/pin/557742735080723286/

      (Citează)

  5. La mine e mai mișto. Locul de parcare plătit e ocupat de juma’ de an cu o mașină abandonată fără numere de înmatriculare. Poluția locală zice că nu prea are ce face că nu poate lua legătura cu proprietarul. Te doare mintea

      (Citează)

    • Ai foarte multa rabdare, eu as fi mutat rabla in drum dupa un astfel de raspuns.
      Sa vezi ce repede gaseau solutii (ridicare si/sau cautarea prorpietarului) daca era strada blocata.

        (Citează)

    • ahahahahaha, deci stai sa inteleg, tu de juma de an nu ai loc de parcare din cauza asta? pai tocmeam un baiat cu tractor de 5oo cp sa vada in cat timp face suta de metri cu masina tractata.

        (Citează)

    • Voi îl credeți?

        (Citează)

  6. da si nu :
    Loc de parcare platit pe una din stradutele mici de pe langa o statie de metrou la intrarea in oras dar fara dispozitiv, semnalizat doar cu vopsea.
    Toata ziua incepand cu primele ore ale diminetii si pana spre orele 19 apar masini ale celor care iau metroul in continuare. Ghici unde le parcheaza in general.
    A trebuit vreo 2 saptamani legate sa ajung de 2 ori pe zi in timpul zilei acasa, 3 din 5 dati am gasit locul de parcare ocupat.

      (Citează)

  7. Daca vad loc de parcare trasat si numerotat zic pas. E d-ala inchiriat. Si daca n-are blocator, te trezesti cu tembelu care il are inchiriat si iese circ.

      (Citează)

  8. Și, repet, de cele mai multe ori sunt imposibil de văzut indiferent de viteza cu care mergi.

    Mergi mai incet. Este mereu o idee buna. Sau te grabesti, dar pe banii tai. Platitudini din astea.

    Mi-ar plăcea ca Primăria Sectorului 4 să întrerupă acest program și să retragă toate blocatoarele deja montate.

    Mie mi s-ar parea interesant sa monteze la toate locurile de parcare si unele mai serioase, din carbura de tungsten si cu țepi, sa se infiga direct in radiator, nu asa doar de gust in spoiler.

    Dupa care, observand cate locuri de parcare sunt libere si cata aglomeratie se creeaza, sa ia in calcul daca locurile de spatiul public se inchiriaza / aloca rezidential cu drept exclusiv pe toata perioada zilei, sau le fac civilizat doar overnight. Dupa cum convine mai bine, nu dau eu solutii.

    Dar mai intai, contractele si drepturile trebuie respectate si vezi daca e bine, nu asa pe vaicareli si carpeli logice.

      (Citează)

  9. Eu nu inteleg de ce trebuie loc platit si rezervat. Doar platit, si atat. Parchezi unde gasesti loc, intre ce ore vrei si platesti. Ca in viena.
    Aa, daca se gasesc unii sa faca parcari private, long term, cu loc rezervat, asta-i alta treaba. Dar domeniul public nu ar trebuie arvunit nimanui, mai ales atunci cand e criza pentru el si cand prin metoda asta ocuparea lui e ineficienta (juma de zi sta gol si nu-l poate folosi nimeni).

      (Citează)

  10. Octav:
    Eu nu inteleg de ce trebuie loc platit si rezervat. Doar platit, si atat. Parchezi unde gasesti loc, intre ce ore vrei si platesti. Ca in viena.
    Aa, daca se gasesc unii sa faca parcari private, long term, cu loc rezervat, asta-i alta treaba. Dar domeniul public nu ar trebuie arvunit nimanui, mai ales atunci cand e criza pentru el si cand prin metoda asta ocuparea lui e ineficienta (juma de zi sta gol si nu-l poate folosi nimeni).

      (Citează)

  11. Octav:
    Eu nu inteleg de ce trebuie loc platit si rezervat. Doar platit, si atat. Parchezi unde gasesti loc, intre ce ore vrei si platesti. Ca in viena.
    Aa, daca se gasesc unii sa faca parcari private, long term, cu loc rezervat, asta-i alta treaba. Dar domeniul public nu ar trebuie arvunit nimanui, mai ales atunci cand e criza pentru el si cand prin metoda asta ocuparea lui e ineficienta (juma de zi sta gol si nu-l poate folosi nimeni).

    Sigur vrei ca in Viena sau in alte orase?Sigur vrei sa ai 2 locuri de parcare pe strada pentru “vizitatori”, adica cei care nu au numarul respectivului district sau si mai strict, numarul sectorului respectiv?
    Imi place cum suntem noi in general, vrem sa parcam pe locul altuia platit da-l in aia a ma-sii, ca e dreptul nostru de daci liberi nascuti vii, sa vina el sa imi ceara sa plec daca are nevoie.

      (Citează)

    • Ce zic eu, ce intelegi tu!
      Nu, vreau ca nimeni sa nu aiba locul garantat ca asa i s-a sculat lui, din mosi stramosi. Primul sosit, primul servit. Azi gasesc eu loc langa scara blocului, maine gasesti tu. Dar gata cu jungla asta si cu zeci de masini, dube, de birou etc. care zac si ocupa de-ampulea spatiu public.

        (Citează)

  12. Eu sunt pentru orice masura care descurajeaza oamenii sa conduca in orasul asta, iar faptul ca unii isi lovesc masinile pentru ca se bucura la un loc de parcare GRATIS ma lasa rece.

    @Adrian: unde zici tu de ANAF Brancoveanu exista asa:
    1. Metrou
    2. Tramvai
    3. Vreo 3 linii de autobuz
    4. Parcarea Alunisului care este PUBLICA si cu PLATA
    5. Parcare publica fara plata la 1 statie de tramvai (Opris Ilie) mai incolo
    6. Parcare publica fara plata la Piata Sudului (1 statie metrou / 2 tramvai)
    7. Parcare publica cu plata la Eroii Revolutiei (1statie metrou / 2 tramvai).

    Eu nu stiu cum te poti plange in conditiile astea ca nu poti tu sa parchezi fix in fata la ANAF, eventual cu avariile puse pentru ca ACOLO AI TU TREABA ZILNIC.

      (Citează)

    • Ideea e ca blocatoarele impiedica parcarea in timpul cand cel care a platit locul nu are nevoie de el.
      Ideea aia cu parcometrele inteligente sau cu locul de parcare de resedinta sa fie 17:00 – 08:00 e un compromis mai bun la cea mai buna varianta, aia cu liberalizarea locurilor de parcare de resedinta.

        (Citează)

  13. Si ce vrei sa faca omul care si-a platit locul de parcare si il gaseste ocupat?

      (Citează)

  14. Octav:
    Ce zic eu, ce intelegi tu!
    Nu, vreau ca nimeni sa nu aiba locul garantat ca asa i s-a sculat lui, din mosi stramosi. Primul sosit, primul servit. Azi gasesc eu loc langa scara blocului, maine gasesti tu. Dar gata cu jungla asta si cu zeci de masini, dube, de birou etc. care zac si ocupa de-ampulea spatiu public.

    Și ce te faci cu moșneagu de la bloc care “are locul de când s-a mutat în ’80

      (Citează)

  15. the_real_blue

    11/05/2020 la 9:30 PM

    In sectorul 3 s-au facut locuri de parcare pe strazile principale, mai mari, alea cu magazine si s-au dat la oameni…la fel, stau goale toata ziua si nu poti parca 5 min ca vine omul care plateste si ..nah…

    Cea mai buna metoda din punctul meu de vedere ar fi primul venit primul servit si atunci cand platesti impozitul la masina sa platesti automat si locul de parcare. Si toata lumea poate parca oriunde in loc de parcare amenajat. So simple. Si nu, locul de parcare nu are cum sa coste 60 lei pe an….e penibil. Ma gandeam ca o suma de 500-1000 lei pe an pentru un loc de parcare ar fi ok pentru Bucuresti. Nu ai loc de parcare? nu ai masina. In felul acesta ar fi descurajati si multi care au rable, care au 2-3 masini la un apartament si etc…

    Eu de ex am dat 7000 euro pe locul meu de parcare de la subsol.

      (Citează)

    • Huh, loc de parcare subteran cu 7000? La mine in bloc s-a vandut cu 13,000 euro locul subteran si 9,000 in fata blocului. Oricum, de acord, macar 1000 lei pe an astea de la primarie, poate asa mai renunta oamenii la ele si mai apuca si noii proprietari sa inchirieze, nu doar cei care l-au mostenit de cand s-a construit blocul in ’74.

        (Citează)

  16. Întreb și eu. Cum poți vedea o groapă sau o bordură dar nu o chestie sculată galbenă? De ce am vaga impresie că peste blocatoarele alea s-a dorit să se treacă precum rușii la Plevna?

      (Citează)

  17. Eu singura pretentie de la cei care parcheaza pe locul meu inchiriat e sa lase un nr tel in geam si sa vina sa o mute intr-un timp rezonabil ca sunt cu copiii si e dificil sa astept mult. Am si noroc ca de obicei parchează unii de la o firma din apropiere, deja i-am invatat si am numerele lor fara sa mai cobor din masina. Chiar ma intreba cineva dimineata cand plecam daca poate parca, i-am zis ca sigur, pana in jur de 18:00, in conditiile de mai sus, era tare incantat.
    Si am patit-o si eu cu un blocator d-asta, faceam loc unei ambulante si mi-am taiat anvelopa aproape noua in suruburile de prindere in asfalt (era culcat si nu l-am vazut dar era artizanal, nu d-asta ca in poze).

      (Citează)

  18. In contractele de aprcare din sectorul 4 zice ca oricine poate parca pe locurile inchiriate atata timp cat lasa numar de telefon si muta masina in maxim 10 minute.

      (Citează)

  19. Bai, mie ideea asta ca iti poti rezerva locul de parcare in Bucuresti mi se pare stupida. Inteleg sa platesti mai putin pentru ca locuiesti in zona, Inteleg parcari de scurta durata sau chiar si parcari rezervate pentru locatari. Dar ca un Gigel sa dea niste bani si o bucata din domeniul public sa fie a lui personal, mi se pare o prostie.

    Cu toate astea, daca Gigel a dat banii si a luat bucata pe nume propriu, mi se pare normal sa isi poata proteja mosia. Si atata timp cat blocatorul ala nu iti sare in fata masinii de dupa colt, problema nu e la el.

      (Citează)

    • De acord, e stupid. Pe de alta parte, bag de seama ca n-ai fost niciodata in pericol sa mananci bataie pentru ca ai parcat masina in fata blocului. Cand apare nea’ Gigel cu tupeu si-ti spune ca locul ala e al lui, ca parcheaza acolo din 1900 toamna (loc nemarcat, nedesenat, nescris ne-nimic). Eu am patit-o chiar cand m-am mutat in bloc. Dupa ce mi-a batut cu pumnii si picioarele in usa am zis ca nu e bine sa te pui cu prostul asa ca am mutat masina intr-o parcare publica la vreo 100m distanta. Dimineata am gasit masina zgariata cu cheia, de era tabla infundata cam 1 cm. Nota de plata – in jur de 250€ pe vremea aia.
      Asta e nivelul de educatie, sincer mie imi convine locul inchiriat, ca nu mai am probleme de-astea. Cam tin la epiderma mea.

        (Citează)

  20. Giovani:
    ahahahahaha, deci stai sa inteleg, tu de juma de an nu ai loc de parcare din cauza asta? pai tocmeam un baiat cu tractor de 5oo cp sa vada in cat timp face suta de metri cu masina tractata.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus