un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Primăria Sector 4 va monta, la cerere, blocatoare de locuri de parcare

1 Mar 2019  ·

TEHNOLOGIE  ·

38 comentarii

Mi-am ridicat cardul de parcare. După o încercare nereușită prin decembrie de a fi găsit de un curier, în februarie am primit SMS să mă prezint la sediul Direcției Mobilitate, în Carrefour Grand Arena, ca să-mi ridic cardul.

Am făcut asta. Acolo lucrurile mergeau bine, era cu bonuri de ordine, am rezolvat în 2 minute. Am verificat pe loc și dacă s-a înregistrat plata online a parcării (că eu așa plătisem) și da, nu figuram cu restanțe.

Cardul în sine este inutil. L-aș putea plăti pentru a plăti parcarea (se scanează cardul la un infochioșc special, apare suma de plată, plătești cu cardul tău bancar), dar eu plătesc online, pe bază de CNP. Recomandarea oficială este să-l lipesc în parbrizul mașinii, astfel încât, la nevoie, Poliția Locală l-ar putea scana (are un cod QR) și afla a cui este mașina. L-am văzut, prin cartier, deja lipit de parbrizul a cel puțin jumătate dintre autoturisme.

Treaba asta mi se pare inutilă și un fail al Poliției Locale. Ar trebui să afle a cui este mașina pe baza numărului de înmatriculare, fără să aibă nevoie de altceva și, de altfel, cred că pot face asta. Cardurile sunt… o chestie în plus cumpărată de Primăria Sector 4.

Mențiunea privind blocatoarele de locuri de parcare apare în instrucțiunile ce însoțeau cardul de parcare. Scrie acolo treaba de mai jos:

Personal vă sfătuiesc să nu cereți un blocator dacă nu vă găsiți foarte des locul de parcare blocat. Blocatoarele sunt destul de complicat de folosit. Dacă este unul manual, cu cheie, trebuie să vă dați jos din mașină și să-l coborâți sau ridicați de câte ori veniți să parcați sau, respectiv, plecați din locul de parcare. Trebuie întreținut, curățat frecvent de praf și noroi șamd.

Cele motorizate, cu acționare din telecomandă, au probleme similare, cu mențiunea că ploaia sau înghețul le pot strica motoarele, alimentarea șamd. Sigur că puteți avea noroc să funcționeze ireproșabil ani de zile, dar nu cred că merită stresul dacă nu aveți probleme frecvențe cu disponibilitatea locului de parcare.

Mai jos în întregime paginile de instrucțiuni:

sursa foto: eMAG.

    38 comentarii

  1. Pasul urmator (de smart city) ar fi sa le faca electronice si conectate la un sistem in care sa poti seta intre ce ore locul de parcare e liber. Apoi s-ar inventa uberParking 😁

      (Citează)

    • Pasul real de smart city ar fi acelasi ca peste tot in lume, unde ai permis de parcare pe zona, nu fix pe bucata aia de asfalt si primesti frumos amenda daca parchezi unde nu ai voie sau nu e o parcare publica.

      Dar ca de obicei, noi reinventam roata in cel mai idiot mod posibil.

        (Citează)

    • Fiind in Romania (chiar Bucuresti) s-ar ajunge la tot felul de discutii.
      Cu siguranta s-ar gasi un chirias care sa considere ca locul X trebuie sa fie exclusiv al lui (pentru ce este sub geam, pentru ca parcheaza acolo de mult, etc) si ar incepe sa ridice stergatoarele celor care indraznesc sa ii “ocupe” locul.

        (Citează)

  2. vor aparea firme care vor monta, la cerere, protectii pe masina pentru daramarea blocatoarelor

      (Citează)

  3. Nu va fi acel model de blocator. Te poți uita în SEAP să vezi ce au luat ei pentru teste, cel mai probabil acela va fi modelul.
    Cardul este util, dar nu vital. La fel ca majoritatea, nici tu nu ai înțeles exact cu ce te va ajuta pe tine acel card. Dacă vrei îți pot explica mai pe îndelete :)

      (Citează)

  4. Mi-am făcut în sectorul 6 de 2 ori blocați pentru parcare și de 2 ori mi l-a furat, deși era destul de serios.Am văzut urme de ciocan pe lacăt și, pt că nu a cedat, a tăiat direct blocatorul, nu știu cu ce.

      (Citează)

    • Mi-am făcut în sectorul 6 de 2 ori blocator pentru parcare și de 2 ori mi l-a furat, deși era destul de serios.Am văzut urme de ciocan pe lacăt și, pt că nu a cedat, a tăiat direct blocatorul, nu știu cu ce.

        (Citează)

  5. una dintre cele mai cretine chestii posibile. se va lasa cu dare in judecata. la tineretului cine se muta intr-un bloc de acolo o sa aiba surpriza ca nu are unde sa parcheze. iar ideea ca un loc de parcare pe trotuar (idioata ideea din principiu) este al unei persoane fizice 24/7 este un abuz imens. tipic primarilor imbecili si pretenilor lor din consiliile locale. inteleg ca vor sa aduca din nou masini de ridicare a masinilor parcate “aiurea”. practic toti anii astia in care era o sansa sa ajungem undeva bine s-au dus dracu si revenim la haiducie.

      (Citează)

    • Poti afla inainte sa te muti si daca nu iti convine nu te muti….pare simplu nu?

        (Citează)

    • Not smart. Nu e vorba de asta. Dar hai sa iti explic: nu poti sa refuzi accesul unor oameni la posibilitatea de a parca in spatii publice unde este permis parcatul pe principiul “gigel a venit mai devreme si a ocupat locul pentru tot anul sau mai multi ani”. E stupid, e ca aia cu “eu parchez aici de 20 de ani asa ca e locul meu”.

        (Citează)

    • Treaba asta cu “nu ai loc, nu te muti” e teribil de elitista si nesustenabila. In blocurile vechi exista cam 10 locuri de parcare la 50-60 de apartamente. Majoritatea caselor nu au loc de parcare (curtile din Bucuresti sunt in general prea mici pentru a gazdui si masina). Chiar si in blocurile noi sunt uneori locuri de parcare insuficiente, fara sa vorbim chiar despre ilegalitati. Deci nu, nu este fezabila pentru toti soferii sa isi cumpere apartamente cu loc de parcare (chiar daca nu s-ar pune problema banilor). In plus, nu parchezi masina doar acasa si la supermarket, unde au avea, teoretic, locul de parcare asigurat.

        (Citează)

    • Si care vedeti voi ca ar fi solutia sa parcheze toti cei 50-60 de locatari pe cele 10 locuri existente ?
      Ok, primii 10 care ajung seara acasa parcheaza. Dar ce se intampla cu urmatorii ?

        (Citează)

  6. Dacă ai cumpărat apartament în zonă asta nu însemnă ca ai un drept prioritar asupra unui loc de parcare. Intri frumos în aplicația DMU, și… Aia e! Așa e bre` la oraș. Obișnuiește-te.

      (Citează)

    • Ba inseamna ca ai voie sa parchezi in acea zona. Nu neaparat in fata/spatele blocului. Ca stai acolo.

      Exemple de parcare din orase europene: poti sa parchezi in sectorul in care locuiesti, oriunde doresti pe baza abonamentului. In alte sectoare doar cu plata. Parcarea libera dupa ora 8-9-10, depinde cat de central si aglomerat e cartierul, pana a doua zi dimineata la 7-8-9.
      Asa ii raspund si celui de mai sus care intreba unde parcheaza 50 de oameni pe 10 locuri. Nu vor putea parca niciodata toti. Dar unii nu sunt acasa. Altii sunt in vacanta. Au masina in service. O pui la blocul vecin. Sau doua strazi mai incolo. Cand iti cumperi masina sau apartament (fata loc de parcare al blocului) nu revine nici un drept sa ai loc de parcare la intrarea in scara.

        (Citează)

  7. Tano:
    Mi-am făcut în sectorul 6 de 2 ori blocator pentru parcare și de 2 ori mi l-a furat, deși era destul de serios.Am văzut urme de ciocan pe lacăt și, pt că nu a cedat, a tăiat direct blocatorul, nu știu cu ce.

    Cu ce ?

      (Citează)

  8. nu e normal sa poti ocupa un loc 24/7, in Oradea de ex e parcarea ta dupa ora 4 pana pe la 8 sau cat dimineata si weekend la orice ora.In rest poate parca oricine acolo. Si mi se pare normal.

      (Citează)

  9. Hahaha, blocatoare de locuri de parcare.

      (Citează)

  10. Am contract pentru loc de parcare tot in sectorul 4, Bucuresti.
    Am o nedumerire/ingrijorare și o atenționare pentru gazda noastră Radu și pentru ceilalți colegi :
    Dacă nu comunic reînnoirea contractului RCA și/sau reînnoirea verificării ITP, contractul poate fi reziliat de drept ???
    Sau, legal, deocamdată, pot sta liniștit, și nu mi se poate rezilia legal contractul, chiar dacă nu comunic/actualizez datele despre RCA și verificarea ITP ?

    Contextul legal actual :
    1) HCL Nr. 219 /30.08.2018 Consiliul Local Sector 4 Bucuresti
    (Link aici : http://hcl.usr.ro/ps4/2018/h219 )
    Metodologia de atribuire și utilizare a locurilor de parcare de reședință pe raza Sectorului 4 al Municipiului București
    Art.12. (2) Titularul are obligația ca în fiecare an – înainte de prelungire – și ori de câte ori este nevoie (în maxim 30 de zile de la data la care au intervenit modificări), să transmită exclusiv electronic prin intermediul platformei on-line (accesând secțiunile corespunzătoare) toate documentele care au suferit modificări (reînnoire poliță RCA, ITP, CI/BI, înlocuire număr de înmatriculare, înlocuire autoturism, schimbare talon, modificări de nume, etc) pentru actualizarea contractelor. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea de drept a contractului.
    2) Contractul dintre mine ca utilizator al unui loc de parcare și Consiliul Local Sector 4 București prin recent înființata Direcția Mobilitate Urbană Sector 4, București https://www.mobilitateurbana4.ro/, în calitate de administrator al locurilor de parcare, încheiat în temeiul HCL Nr. 219 /30.08.2018 de mai sus, conține mai multe prevederi drept situații de reziliere de drept a contractului, printre care, și următoarea prevedere de situație de încetare de drept a contractului :
    “ utilizatorul este obligat să transmită electronic prin intermediul platformei on-line, sau la Registratura Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, în termen de 30 zile, orice modificare survenită privind schimbarea numelui, schimbarea domiciliului/reședinței/sediului/punctului de lucru, schimbarea numărului de înmatriculare, ori vânzarea apartamentului/clădirii/sediului social/punctului de lucru sau a autovehiculului, în caz contrar, contractul de încetează de drept;
    ***Deci, contractul nu conține expres o prevedere prin care să se prevadă drept situație de reziliere de drept a contractului necomunicarea reînnoirii contractului RCA și/sau a reînnoirea verificării ITP.

    3) Contractul conține și prevederea prin care “Utilizatorului îi revine obligația de a respecta în totalitate prevederile HCL Nr. 219 /30.08.2018 ”

    Reformulez intrebarea inițială:
    În contextul legal de mai sus, dacă nu comunic reînnoirea contractului RCA și/sau reînnoirea verificării ITP, conform obligativității din Art.12. (2) din HCL, obligativitate neprevăzută expres în contractual încheiat în temeiul respectivului HCL care conține obligativitatea comunicării reînnoirii contractului RCA și a reînnoirii verificării ITP, contractul poate fi reziliat de drept ???

    • Rog păreri de la cei cu pregătire juridică.
    Mulțumesc și apreciez anticipat efortul dumneavoastră de a îmi răspunde….
    Deasemenea, îmi cer scuze relativ la redundanța exprimării.
    Precizez că, prin această întrebare doresc doar să înțeleg condițiile contractului proaspăt primit prin poștă. Nu sunt, nu am fost și sper să nu fiu pus în situații delicate relativ la relația mea cu onor autoritățile locale …

      (Citează)

  11. “Treaba asta mi se pare inutilă și un fail al Poliției Locale. Ar trebui să afle a cui este mașina pe baza numărului de înmatriculare, fără să aibă nevoie de altceva și, de altfel, cred că pot face asta. Cardurile sunt… o chestie în plus cumpărată de Primăria Sector 4.”

    Conform ICCJ Politia Locala nu are dreptul de a verifica in baza de date un numar de inmatriculare.

    Am depus o petitie la primaria capitalei acum ceva vreme in care propuneam parcarile zonale sau parcare la nivel de Bucuresti doar cu plata si desfiintarea actualelor locuri ADP. Nu a raspuns nimeni nici pana acum. Si da, am loc ADP, dar e jenant sa devii stapan la 77 lei pe an. Sa nu mai zic de aia care au 3 4 locuri de parcare de la ADP…

      (Citează)

    • Ciudat, la sectorul 5, când i-am chemat ca să mă ajute cu accesul blocat de o mașină, au cerut prin stație informații după numărul de înmatriculare și le-au și primit, adică nume proprietar și adresă.

        (Citează)

    • Ar putea sa verifice in baza lor de date, a primariei, cu toate numerele masinilor care au obtinut loc de parcare. Nu e musai sa aiba drept sa accesezea baza de date a Politiei.

        (Citează)

    • “Decizia ICCJ – RIL nr. 11/2017. Doar agentul constatator al poliţiei rutiere poate identifica și amenda contravențional conducătorii auto, în cazul necomunicării relaţiilor solicitate, nu și polițistul local”

        (Citează)

  12. blocatul locului de parcare cu blocator este o mare mizerie, sper sa nu se intampla asa ceva.

    de altfel, nici inchirierea locului de parcare nu ar trebui sa fie valida in intervalul 9-18 zile lucratoare, doar in rest

      (Citează)

  13. Andrei G:
    Poti sa ne spui si noua ?
    Eu chiar sunt curios la ce ar putea fi util nu card de parcare.

    Pe lângă cele deja scrise pe pliantul postat mai sus de Radu

    – Datele de identificare ale titularului de drept al locului de parcare se vor afla prin scanarea codului QR, fără prezența titularului sau acte doveditoare (carte de identitate sau contract de închiriere). Nu te mai deranjează nimeni acasă să te întrebe alte informații, deoarece vor fi obținute fără ca tu să fi prezent, prin citirea codului QR de pe cardul afișat în parbriz.

    – Ajută echipele DMU să-i identifice mai ușor pe aceia care îți ocupă locul de parcare abuziv (blocarea roții stânga față, sancționarea acestora cu amenzi).

      (Citează)

    • 1. De ce este nevoie de datele de identificare ale titularului, daca acesta a parcat pe locul lui ?
      Daca a parcat pe locul altei persoane, sunt toate sansele sa nu isi lase cardul in geam.

      2. Se presupune ca eu nu am loc de parcare inchiriat, automat nu am nici card.
      Cu ce te ajuta cardul tau sa ma identifici pe mine daca ti-am blocat locul ?

        (Citează)

  14. A mai scris si cineva mai sus, politia locala nu are cum sa te gaseasca dupa numar. Doar politia rutiera poate interoga baza de date cu nr de inmatriculare. La fel si cu amenzile pt parcat aiurea. Doar rutiera iti poate lasa amenda in geam. Locala te poate amenda doar daca te asteapta sau te prinde la masina

      (Citează)

  15. La S5 imi apare taxa de parcare pe ghiseul.ro impreuna cu celelalte taxe. Deci cardul ala chiar e inutil, mai sifoneaza ceva bani si iti mai complica putin viata.
    Iar blocatoarele de loc parcare ar trebui sa ramana ilegale. Eu la locul meu de parcare singura pretentie e sa aiba nr de tel in geam sa pot suna sa isi mute masina, ar fi culmea sa stea locul gol toata ziua la ce lipsa de locuri parcare e.
    Si chiar pentru cei mai pretentiosi tot sunt periculoase, te poti impiedica in ele, lovi cu masina cand intorci, inestetice de’a dreptul, mai gauresc si asfaltul ala care e oricum prost, curge rugina din ele.
    Prin Brasov le eliminasera in 2013, in Bucuresti S5 chiar scria in contract ca nu ai voie sa blochezi locul de parcare cu asa ceva.

      (Citează)

    • Ia te uită, un comentariu pertinent și echilibrat.

        (Citează)

    • În Târgu Jiu au implementat în ultimul an așa ceva. Să nu mai spun că dacă locurile de parcare iarna nu sunt curățate de zăpadă nu ai nici o șansă să le observi când întorci, etc. Iar acolo au trasat locuri de parcare pe trotuare…

        (Citează)

  16. Bine ma cu blocatoarele tale vin și îți torn ciment pe ele de nu mai parchezi nici tu proprietar de drept.
    Doar se știe ca miticii sunt cei mai melteni

      (Citează)

  17. Blocator.
    Pentru țăranul din tine.
    Cu card.

      (Citează)

  18. Pe langa faptul ca nu sunt locuri de parcare suficiente, cineva a venit cu ideea inutila sa blocheze si spatiile care ar pute fi refolosite. Cineva care are un loc si pleaca cu masina, va ocupa un alt spatiu la destinatie. Imi explica inteligentul cu blocatoare de unde scoate 2x locuro de parcare in Bucuresti?

      (Citează)

  19. Lasa ca sunt si melteni printre noi.
    Cazul meu, loc de parcare in s6 platit. Mutat cu chirie 1an. Am anuntat vecinii ca pot parca acolo ca sunt plecat cu chirie. Ghici? parca pulea…cand a venit iarna…
    toti si-au dezapezit masina si au facut un morman de 3 metrii inaltime pe locu respectiv. Locul e la intrarea in scara sa zicem. Unul nu a zis sa lasam ca si cale de acces sau hai in plm sa aruncam zapada in gradina si sa parcam.
    3 luni a stat locul degeaba de lenea lor.

      (Citează)

  20. Pentru cei care lucreaza in schimburi si nu in intervalul 9-18 decizia de a avea dreptul de a parca pe locul tau doar seara iar incurca teribil.
    E adevarat, majoritatea lumii nu lucreaza in schimburi si poate ar gasi locuri de parcare la vecini. Dar s-ar ajunge la situatii in care detinatorul locului nu l-ar putea folosi o parte din timp.

    In ceea ce priveste blocatoarele, probabil mare parte din oameni nu vor folosi unul, ci doar cei care isi gasesc frecvent locurile de parcare blocate, in zonele aglomerate, din apropierea pietelor, magazinelor, etc. Am un prieten care s-a ales cu masina ridicata de 2 ori in seri in care si-a gasit locul blocat si a fost nevoit sa parcheze la strada (unde parcarea era interzisa). Sta in Militari si dupa o anumita ora in zona lui nu mai gaseste un loc de parcare pe sute de metri.

    Am asistat la o scena interesanta in zona unui bloc de 10 etaje. Cineva parcase pe un loc platit, cel care avea locul dublase masina. Cand a revenit cel care parcase a inceput sa claxoneze nervos. Detinatorul locului a coborat si i-a explicat ca ar fi fost mai ok sa lase un numar in parbriz cand blocheaza un loc platit.
    Mi s-a parut interesant cum aceeasi persoana care a blocat era suparata ca a fost blocata.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus