un blog de Radu Dumitru

laptop msi la oferta buna
laptop msi la oferta buna

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Koenigsegg a produs un motor de 2 litri și 3 cilindri cu 600 cai putere

4 Mar 2020  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Ați citit bine, motorul lor termic are 2 litri și 3 cilindri și dezvoltă 600 CP și un cuplu de 600 Nm. Mi se pare uimitor.

Este un rezultat asemănător cu puterea per litru ce se obține de motoarele din Formula 1, dar gândiți-vă că acelea sunt motoare turbo în configurație V6 construite fără nici o grijă pentru normele de poluare și făcute pentru a rezista doar câteva curse.

Noul motor Koenigsegg este montat pe mașina Gemera, nou prezentată. Gemera are în tota 1.700 CP, obținuți din acest motor cu combustie de 600 CP montat central, care împreună cu un motor electric de 400 CP acționează roțile din față. Pe spate are două motoare de câte 500 CP fiecare.

Știu că nu dă 1.700 CP în total. Puterile nu se adună direct când motoarele funcționează simultan, dar eu zic că 1.700 CP sunt oricum suficienți, mai ales că poate trece de 400 km/h și accelerația până la 100 km/h ar putea fi în jur de 2 secunde.

Arată și bine. Este o mașină sport cu aspect super-futurist și sportiv și are totuși 4 locuri înăuntru. Cam asta face posibilă tehnologia motoarelor electrice.

Revenind la motorul termic de 2 litri și 3 cilindri, se pare că este gândit să consume un combustibil pe bază de alcool cu o cifră octanică mai mare decât benzina, ceea ce probabil obține acea putere de 600 CP. Poate utiliza combustibilul numit E100, adică etanol pur, dar și metanol. Alcoolul este considerat nepoluant pentru că prin ardere nu generează compuși toxici precum benzina sau motorina.

Combustibilul E100 nu-i chiar imposibil de găsit. Există diverse autovehicule ce utilizează combustibil pe bază de etanol în diverse proporții, ba chiar și mașini ieftine precum Honda Civic Flex Fuel cu așa ceva. Ai nevoie de E100 pentru acest Koeningsegg Gemera, dar dacă-ți permiți mașina, îți permiți și combustibilul ei. Autonomia pur electrică este de 50 km, iar cea totală de 1.000 km, înainte de a avea nevoie de niște etanol “din ăla bun”.

Pe site-ul oficial, cei de la Koenigsegg vorbesc și de un sistem inteligent de control al valvelor pentru motorul termic, ceea ce permite micșorarea consumului și modificarea dinamică a parametrilor. Cred că ceea ce vor să spună este că, dacă ești dispus să dai niște sute de mii de euro sau milioane de euro pe o mașină, poți cumpăra tehnologie mult mai avansată decât ce-i în jurul nostru.

Iată o prezentare lungă a mașinii:

    15 comentarii

  1. E bun, pot sa-mi iau o de-asta, ca e impozitu’ mic.

      (Citează)

  2. Stiu ca lucreaza de mult la un sistem de control independent al valvelor. Nu au distributie ca restul masinilor ci un sistem de pompe controlate electronic in loc de curea/lant si cu asta puteau controla in mod dinamic numarul de cilindrii si alte nebunii.
    Oricum, pacat ca nu o sa o vedem pe la noi, ca daca nu e diesel nu ne cumparam :P
    A, da, mai e si faza ca o poti parca pe trotuar…

      (Citează)

  3. Impresionanta e si transmisia Direct Drive care cu ajutorul motoarelor electrice elimina cutia de viteze traditionala, inovatie impementata prima oara pe modelul Regera.

      (Citează)

  4. Nu au aia de la FineStore E100?

      (Citează)

  5. Nu mai am loc in garaj.

      (Citează)

  6. O masina de familie.
    Cred ca e foarte tare sa lucrezi la design-ul unei astfel de masini: buget practic nelimitat, cost final nelimitat, target de vanzari cateva bucati (usor de atins, e plina lumea de mosi care se vor lua masina si o vor tine numai prin curte, asta daca nu ii incurca trenul spre aeroport ahem). Just go crazy.

      (Citează)

  7. Consuma etanol, metanol, prinde suta in 2 secunde, tocmai buna pentru Iorgulescu junior cand se intoarce in tara

      (Citează)

  8. În loc să pui și tu clipul cu Supercar Blondie prezentând mașina asta, îl pui pe pițigăiatu’ ăsta.

    https://www.youtube.com/watch?v=LhD2PlvpouA

      (Citează)

  9. Nenea Cristi are ambitia lui nebuna de ai detrona pe cei de la Bugatti de fiecare data cand lanseaza Fanica un model nou. Sunt curios daca anul acesta reusesc si cei de la Koenigsegg sa depaseasca bariera de 300mph.

      (Citează)

  10. Oare are ISOFIX?

      (Citează)

  11. Nu știu de ce, dar mi-e foarte antipatic pelticul asta din vidéo.

      (Citează)

  12. Teoretic etanolul e mai ieftin decat benzina. Nu stiu daca E100, dar e E85 care se gaseste in benzinarii in Ungaria de exemplu e mai ieftin sigur.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus