un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Recunoaștere facială în mall-uri pentru reclame contextuale mai bune

24 Feb 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

16 comentarii

Reclama aceasta rulează de ceva vreme prin AFI Cotroceni. Este cea mai simplă formă de face recognition. Panourile respective au o cameră video în partea de sus și acea cameră este utilizată pentru a recunoaște sexul și vârsta aproximativă a persoanelor ce-i trec prin față, afișându-le apoi reclame adecvate.

Nu știu cum lucrează în detaliu. Există algoritmi simpli de recunoaștere că o față umană este în fața camerei, precum cei de focalizare de prin camerele foto, apoi algoritmi care analizează respectiva față și determină sexul și un interval de vârstă. Nu văd de ce ar fi ceva mai mult decât această procesare locală în spate, precum memorarea fețelor sau altceva mai avansat, dar chiar nu știu.

Oricum, Minority Report este aici. În Minority Report, un client ce intra în magazin era recunoscut și reclamele îți și spuneau pe nume, având și istoricul cumpărăturilor tale. Singurul motiv pentru care nu se întâmplă asta este că legile din Uniunea Europeană interzic astfel de practici (sau… pe acolo). Tehnologia, însă, este de mult acolo și sunt sigur că Facebook, care are cea mai mare bază de date de oameni, fotografiile lor și pasiunile lor, le-ar da acces fără probleme.

    16 comentarii

  1. Hmmm…What is this „face book” you speak about?

      (Citează)

  2. Minority Report nu e despre recunoastere faciala.

      (Citează)

  3. Și cu GDPRul cum stau ăștia cu reclamele astea?

      (Citează)

    • Stau fara probleme. GDPR presupune stocarea/procesarea de date care te pot indentifica.
      Cu siguranță panoul ăsta nu îți păstreza poza, doar face detecție și apoi pune un filmuleț cu un ad so, no GDPR issue.

        (Citează)

    • ai auzit si tu de gdpr si vrei drepturi.

        (Citează)

    • Pare să se fi transmis cumva ideea că GDPR-ul este un fel de lege ce împiedică orice interacțiune fără voia ta.

        (Citează)

  4. Chiar sunt curios in cat timp proceseaza imaginea si apoi livreaza reclama. Banuiesc ca trebuie sa stau in fata panoului ca sa livreze ce trebuie, in cat timp trebuie pana plec de langa el. Pentru ca e ineficient sa tot schimbi reclama in functie de trecatori, o sa faca un carousel de reclame la secunda.

      (Citează)

  5. deci, ca să meargă cum trebuie, ar presupune ca toate camerele de prin mall să aibă face recognition, nu?

      (Citează)

  6. Eu as vrea sa fiu recunoscut cand intru in buda la mall, iar sistemul sa stie ca trebuie mai traga inca o data apa, just in case.

      (Citează)

  7. not good, la trump ar trage apa de 10-15 ori.

    Marean:
    Eu as vrea sa fiu recunoscut cand intru in buda la mall, iar sistemul sa stie ca trebuie mai traga inca o data apa, just in case.

      (Citează)

  8. nwradu:
    Pare să se fi transmis cumva ideea că GDPR-ul este un fel de lege ce împiedică orice interacțiune fără voia ta.

    Păi nu asta e ideea? Să nu îți poată colecta și folosi datele în scopuri comerciale fără a avea acordul tău?

      (Citează)

    • @EM: Simpla poza a fetei tale nu poate duce la recunoasterea ta sau asocierea pozei cu date personale deci nu face obiectul GDPR. Cand spun astea ma refer ca astia de prelucreaza poza(sau date despre fata ta) nu au cum…politia sau alte autoritati pot face asta cu siguranta insa nu mai e cazul ca invoci GDPR cand e cazul asta.

        (Citează)

    • cum fac recunoasterea? e retea locala sau e in cloud? ce fac, urca poza mea in fb cloud sua? e ok. doar sa imi zica. si nu cu litere mici.

      chiar. exista inspectori gdpr? as vrea sa stiu cine verfica chestiile astea?

        (Citează)

  9. Em: Păi nu asta e ideea? Să nu îți poată colecta și folosi datele în scopuri comerciale fără a avea acordul tău?

    NU asta este scopul GDPR.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus