un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Citylink este un nou serviciu de car sharing în București

9 Jan 2020  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

34 comentarii

Citylink s-a lansat azi mai pe tăcute în București, cu o flotă de 150 de Toyota Yaris și Corolla Hybrid. Este un serviciu de car sharing, adică închiriezi mașina cu telefonul și o conduci tu, plătind la minut și kilometru parcurs, un concurent pentru Spark și GetPony și eGO, nu pentru Uber și Bolt (unde există șofer care te plimbă).

Tarifele sunt:

  • 0,6 lei/minut și 0,8 lei/km pentru Toyota Yaris, care-i o mașină mică.
  • 0,6 lei/minut și 0,99 lei/km pentru Toyota Corolla, care-i o mașină potrivita pentru 4 persoane.
  • 0,15 lei/minut pentru timpul când autoturismul este parcat (adică îl ții închiriat ca să mai mergi ulterior cu el)

O cursă minimă costă 10 lei. Dacă-l folosești mai mult de 240 de minute sau mai mult de 50 km, plătești apoi direct tariful de o zi întreagă, adică 140 de lei pentru Yaris și respectiv 170 de lei pentru Corolla, și mașina este a ta 24 de ore. Serviciul vine cu un avantaj: mașinile pot fi parcate gratuit în parcările primăriei.

Site-ul oficial face și două simulări: 21 km, trafic lejer, ajungi în 15 minute, te costă 30 lei. Pe aceeași distanță, dar cu trafic în care stai 55 de minute, te costă 47 lei. Prețurile sunt greu de comparat cu Spark sau GetPony pentru că acestea două te tarifează doar la minut (între 1,2 0,7 și 1,4 lei/minut – a mai ieftinit Spark tarifele). Tariful pe o zi întreagă este mult în favoarea Citylink, 140 lei față de 215 sau 336 lei.

Teoretic Citylink este mai avantajos în traficul din București, unde mai degrabă vei aduna minute, nu kilometri parcurși.

FAQ-ul de pe site-ul oficial spune și că toate mașinile sunt dotate cu încărcătoare de telefon. Dacă automobilul are nevoie de benzină, poți intra într-o stație Rompetrol și alimenta cu eFix 95 fără a plăti nimic. Mașina are montat pe capacul rezervorului un senzor care detectează alimentarea de la Rompetrol și trimite factura direct la Citylink. Sistemul acesta este dezvoltat de ceva vreme de Rompetrol pentru persoane juridice și s-ar putea să-l lanseze în curând și pentru persoane fizice, apropo.

Aplicație oficială există pentru iOS și Android. Sistemul este cel clasic: te înregistrezi, trimiți prin aplicație copie după permis și buletin, apoi vezi mașinile Citylink pe harta din aplicație. Poți rezerva una și ai 20 de minute la dispoziție să ajungi la ea. Mașina se deblochează cu aplicația, iar motorul se aprinde din butonul Start/Stop din interior. După ce folosești mașina, o parchezi și o eliberezi din aplicația de telefon, plata efectuându-se cu un card bancar.

150 de mașini înseamnă o flotă mare, probabil cea mai mare din prezent pentru astfel de servicii. Mă bucură lansarea Citylink pentru că face mai puțin necesară o mașină personală pentru unii oameni, cei care au nevoie doar ocazional de un autoturism. Mai poți utiliza Citylink și în alte situații, de exemplu ca să ajungi la un restaurant unde urmează să bei ceva, deci conduci tu până acolo cu Citylink și te întorci cu Uber. Merge și să aștepți pe cineva la aeroport, de exemplu, câtă vreme cursa începe și se încheie în aria de acoperire din București.

    34 comentarii

  1. Interesant. Par sa fie tarfie mai mici decat GetPony. Este frustant totusi ca trebuie sa ai instalate 4 aplicatii prin care sa poti inchiria o masina. Idem pentru trotinete.

      (Citează)

    • Și pentru Uber-Bolt-Yango-FreeNow. Poate cândva se vor face niște agregatoare. Până atunci, grupezi toate pictogramele într-un folder și par mai puține :P

        (Citează)

  2. o iau din Bucuresti, bag toata Romania in vacanta, 1500-2000km, 2 saptamani cu 30€ pe zi pe benzina lor si riscul asigurat de ei? fara sa imi blocheze creditul?

    sau e ceva prin litera mica?

      (Citează)

    • Tariful de zi include 50 de km. Se aplica apoi taxa de km suplimentar.

        (Citează)

    • @J
      Pentru tariful de închiriere cu tarif le 24h avem un număr de kilometri inclusi. Depășirea acestora e tarifată cu tariful standard.
      Deci da, costul menționat este corect daca te incadrezi in numărul de kilometri.

        (Citează)

    • Articolul incepe cu “s-a lansat in Bucuresti” si se incheie cu “câtă vreme cursa începe și se încheie în aria de acoperire din București” si tu intrebi daca poti sa bagi toata romania?
      Ai de plm…

        (Citează)

  3. Mircea Ghitulescu

    09/01/2020 la 8:30 PM

    Dacă vor introduce și zone temporare pt închiriat lasă mașina la festivale gen electric/untold e chiar ieftin sa iei o mașină din București pana în Cluj și sa plătești doar 170 pe o corola

      (Citează)

  4. Super, încă 150 noi mașini în București !

      (Citează)

  5. o iau din Bucuresti si o las in Bucuresti, pe site zice ca e ok sa te duci cu ea in alte localitati.

      (Citează)

    • Doar dacă nu închizi cursa, iar când stă parcată te tarifează la minut. Nu poți închide cursa în afara zonei acoperite, bănuiesc eu.

      Mă bucur că avem aceleași discuții la fiecare lansare de eGO, Spark, Lime, Flow, GetPony șamd.

        (Citează)

  6. Daca fac 50 de km in 2 ore ma costa 112 lei. Daca fac 51 de km in indiferent cate ore costa 140. Dubios.

      (Citează)

    • Cred că-i mai complicat și n-am înțeles eu bine tarifele de depășire, de fapt. Vezi și tu aici ce iese https://www.citylink.ro/tarife-masini/

      Ei zic și de un 0,6 lei/km după depășire, posibil pe lângă taxa aia de o zi.

      Habar n-am. Oricum nu contează prea mult, e un scenariu extrem care se va întâmpla de două ori pe an.

        (Citează)

    • @alunelu nu mi se pare deloc dubios.
      Serviciul încurajează închirierea cu ziua. Și mi se pare ok: o iei toată ziua și nu te doare capul, la un preț ok.

        (Citează)

  7. Se poate merge cu masina la aeroport? Daca da, la aeroport unde ar trebui parcata? Acolo sunt niste parcari cu taxe si cineva va trebui sa plateasca ca sa iasa cu ea din parcare…

      (Citează)

    • I-am întrebat și eu și mi-au spus că “lucrează la o rețea de zone de parcare, inclusiv aeroport”. Adițional zonelor de parcare oficiale ale Primăriei.

        (Citează)

    • not gonna happen.

        (Citează)

    • La aeroport mi se pare normal să plătești tu. La fel și dacă mergi cu mașina la mall sau în altă parcare privată.

      Probabil au înțelegeri doar cu Primăria sau se bazează pe o prevedere a CG care dă parcare gratuită mașinilor electrice și poate și hibride în parcările primăriei.

        (Citează)

  8. De curand, in urma unui eveniment nefericit am ramas fara mașină 2 zile pe motiv de service. Drama mare… avand in vedere ca trebuie sa duc copilul mic la bunici zilnic. Am folosit Uber cu scaun copil inclus, iar pt. 15 minute – 4km de mers am platit vreo 30 lei. CityLink pare mai avantajos si chiar prefer sa conduc eu. S-a gandit CityLink si la situatia in care este nevoie de scaun copil?

      (Citează)

    • Da, toate mașinile noastre sunt prevăzute cu un înălțător pentru copii ceea ce permite transportul in siguranță a unor copii de vârstă școlară.

        (Citează)

    • damn that’s nice. si nu e mare investitie ca alea le poti cumpara de pe la 25 de lei in sus. bravo.

        (Citează)

  9. “Prețul pentru o zi […] se aplică după scurgerea unui timp de 240 min de la închirierea autovehiculului sau după parcurgerea unei distanțe de 50 km.
    După depășirea celor 50 km sau după trecerea celor 240 min, în funcție de care valoare este depășită prima, prețul va fi de 0.6 lei/km.”

    Probabil e proasta exprimarea, eu de aici inteleg ca daca ai facut, de exemplu, 10km in primele 4h, ai tariful pe zi, dar si ce urmeaza sa mergi (km) se taxeaza la 0.6lei/km, imediat ce se aplica tariful, nu dupa 50km inclusi in tariful ala zilnic. Asa ca baga mare si fa cat mai mult din aia 50km in primele 4h ca 10km (in primele 4h) si 50km (in urmatoarele 20h) e mult mai ieftin decat 50km (in primele 4h) si 10km (in urmatoarele 20h)

      (Citează)

  10. E superb.
    Dar dacă toate mașinile sunt tot timpul in nordul Bucureștiului sau in centru, mă ajută exact cât toate celelalte.
    Adică deloc.

      (Citează)

    • Nu-i vina lor că acolo găsesc mai des clienți, nu? Teoretic mașinile vor fi găsite acolo unde le lasă clienții, deci ar trebui să fie peste tot.

        (Citează)

  11. deci doar de oras.

    daca era 420€ pret total benzina si risc, 700km inclusi, 14 zile era bunicel. dar nu e, ca daca fac 200km intr o zi iar in alta 5km deja m-a rupt dupa primii 50km.

    Radu, ce e cu parcarea, pai e inclusa in pret maxim de 24h, nu?

      (Citează)

    • Nu știu. Dacă plănuiești un drum lung, bănuiesc că ar fi bine să întrebi întâi dacă poți face asta sau să le zici de intenția ta, ca să nu creadă că fură cineva mașina.

      Pentru drumuri lungi, însă, s-ar putea să ieși mai bine închiriind o mașină.

        (Citează)

    • da, e o idee buna sa intrebi..

      depinde unde vrei sa ajungi, daca esti la 100-200 km de bucuresti e ok.
      platesti sa zicem prima zi 150km, adica 30siceva de euro in plus pe langa 35euro (corolla aia de 4 locuri), apoi in fiecare zi 35 de euro si bagi in ea prin judet, sub 50km, ultima zi vii spre bucuresti dai iar 30siceva de euro in plus pe langa 35 ai zilei.
      ar deveni 500euro 2 saptamani sa ai masina.
      benzina lor si orice risc suportat de ei cu casco.
      poate fi iesi mai bine decat inchiriind masina pentru unele situatii, trebuie planificat si sunat evident da.

        (Citează)

  12. CityLink:
    Salut, estimăm că, la o utilizare zilnică normală, 150 de mașini CityLink pot elimina nevoia de a folosi 1.000 de mașini personale. Mulțumim!

    Pot, dar nu vor …

      (Citează)

  13. Nu înțeleg totuși de ce as folosi un astfel de serviciu in condițiile in care la Uber / Bolt etc am mașina cu 15-20 Ron la orice ora în București și nu trebuie sa mă agit pt parcare . Principala problema in București daca te duci in zona centrala parcarea este principala problema . Adică genul asta de serviciu ori este ff ieftin ori are parcări proprii ori zău că nu îi văd sensul . Da pt cei care nu au mașina proprie este o optiune , dar cine nu are in Bucurat? Sunt 2 mil de maisni parca .

      (Citează)

    • În caz că sunt 2 milioane de mașini, 1 milion sunt comerciale, că avem taxiuri, curieri, transport de marfă șamd.

      Serviciile de acest gen sunt pentru oameni care au nevoie ocazional de o mașină și nu pentru un drum scurt. Poate vor să meargă la gară unde așteaptă 40 de minute să ridice pe cineva, apoi îl duc la aeroport, la întoarcere se opresc la Carrefour la cumpărături și trec și pe la o shaorma după una cu de toate. Dacă vrei să rezolvi asta cu 4 drumuri diferite cu Uber și să cari cu mașina altuia baxuri de apă și shaorma, se poate, dar unele lucruri le rezolvi mai bine singur.

        (Citează)

  14. Buna si felicitari pentru articol!
    Este de apreciat fiecare serviciu care sustine mobilitatea urbana.

    O mentiune pentru referirea la tarifele SPARK.
    Incepand din noiembrie, preturile pentru Renault ZOE sunt 0.7 lei/minut si Nissan Leaf / BMW i3 , de 1 leu pe minut.

    Detalii pe espark.ro.

    Multumesc,

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus