un blog de Radu Dumitru

Oferte bune de decembrie, plus ghid de whisky, gin și alte băuturi fine. Robotesc și la canalul meu de YouTube, orice Subscribe ajută.

Noul BMW M135i xDrive: hatchback cu performanță, aspect și tehnologie de top

26 Oct 2019  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Modelul M135i xDrive al seriei 1 de la BMW este o bestie. Bestie! 306 CP pe o mașină de 1.600 kg, aspect foarte mișto și tehnologie multă, de am avut din nou impresia că BMW se orientează spre ideea de “tehnologie în formă de mașină”.

Susține-mă cu un Subscribe:

Noul Seria 1 arată bine, pare mașină modernă și puternică inclusiv în variantele uzuale (118i, 116d, 118d, 120d). Nu mai are nici aspectul și nici dotările de “cel mai ieftin BMW”, ci a devenit un fel de Seria 3 în format hatchback, pentru cei ce preferă această formă. Este o mașină tinerească, jucăușă aș putea spune, pentru cei ce-și permit clasa premium.

Lăsând la o parte performanța pură a mașinii—306 CP dintr-un motor de 2 litri, I4 TwinPower Turbo (cel mai puternic făcut de BMW până acum în acest stil) cuplat cu o transmisie automată în 8 trepte—BMW a adăugat și tot felul de sisteme de asistență ce încurajează performanța. De exemplu, controlul tracțiunii nu mai taie puterea motorului când simte un derapaj pentru a-l corecta, ci redirecționează cuplul spre alte roți pentru a păstra traiectoria, dar și puterea.

Interiorul este elegant. Cu opțiunile alea bune puse pe mașină, ai un bord electronic foarte configurabil, iar ecranul din consola centrală are o rezoluție de zici că-i televizor. Sistemul multimedia a fost mult îmbunătățit, poți configura până la 10 ecrane cu diverse widgeturi pe ele, ceea ce este un mare plus față de generația anterioară. Din câte știu, o mare parte a sa a fost lucrată aici în România, așa că felicitări celor care l-au făcut.

BMW folosește o versiune de Here Maps și are acum trafic în timp real pentru România, plus navigație în limba română. Mie mi-a plăcut și o altă funcție, de fapt un soi de scenariu de înviorare. Știți cum uneori te ia somnul la volan și simți că ar merge mai bine niște muzică mai activă și niște aer rece? Eh, noul sistem electronic are un astfel de scenariu în care variază pentru câteva minute temperatura și puterea aerului condiționat, plus că pune niște muzică mai revitalizantă și modifică și alte elemente ca să te învioreze.

Sunt o mulțime de zis și le zic în clipul de mai sus. Pentru alte detalii consultați site-ul BMW și jucați-vă cu configuratorul de acolo. Dacă vreți și o mașină, prețurile încep de la 28.000 de euro, far M135i xDrive începe de la 48.000 de euro.

    24 comentarii

  1. Bestie! La 1600 kg si 300 CP. Inseamna 190 CP/tona. Parca nu prea suna a bestie. Mai repede as zice ca este o masina relativ puternica.
    Eu ma dau cu ceva gen 400CP/tona si nu consider deloc ca este o bestie.
    Bestiile intra intr-o alta clasa. Zic si eu.

      (Citează)

    • Ăsta e nivelul lui, man. Dacă el are o mașină cu sub 200cp, jucăria asta i se pare bestie.

      E băiat bun Radu, doar că nu se pricepe la toate.)

        (Citează)

    • Ce masina?

        (Citează)

    • @Blackskull, asta este un blog pentru oameni de rand… nu toata lumea are norocul sa “se dea” cu masini atat de puternice.

      PS: in cat timp ajunge la 100 km/h masina ta? Banuiesc ca este impresionanta l accelerare.

        (Citează)

  2. din pacate, fiabilitatea masinilor BMW a scazut mult in ultimii ani. raman fidel japonezilor de la Lexus.

      (Citează)

  3. Esti sigur ca cea in 8 viteze este dublu ambreiaj? Cred ca este “clasica”, cu convertor de cuplu. Cea in 7 viteze e dublu ambreiaj, pe modelul asta, din cate am citit.
    Seria 1 din generatia trecuta o sa fie best buy. Propulsie, motor 3 litri I6…

      (Citează)

    • Domnu’ NW le cam incurca. Asa este cum zici matale e o cutie automata clasica nu e cu dublu ambreiaj cum in mod eronat dar cu aplomb le zice. Bine acum domn’ inginer ne zicea in alt clip: masina X “coteste” in loc de vireaza.Tomato…potato…e toate la fel.

        (Citează)

  4. A45S AMG are 400+ though

    Totusi, apreciez ca BMW a scurtat masina. M-am saturat sa vad la fiecare refresh ca toti producatorii lungesc cu 5-10cm orice model, desi locurile noastre de parcare si benzile sunt la fel de mari.

      (Citează)

  5. Si eu care credeam ca e o bestie electrica.
    Nu mai e in trend CP pe combustibil fosil.
    Testeaza daca poti CP pe electric/maganeti/baterii.
    Astea o sa devina locomotive in viitor.

      (Citează)

  6. Vreau sa o cumpar cu livrare prin curier, pot sa va trimit adresa si sa-mi spuneti cat costa transportul va rog.

      (Citează)

  7. alexEAT:
    Ce masina?

    Cine a spus ca se da cu o masina?

      (Citează)

  8. ^cum ar veni 200cp pe roata, lol. Doar ca ai o mobra cu maxim 100cp in realitate, nu? Suna frumos 400cp pe tona, dar cui ii pasa cand vine de la mobre, nu?

    Nu prea exista masini de strada venite de la producatori cu puterea aia. 190cp/tona e destul de bestie. Majoritatea soferilor sunt oricum pierduti la peste 150cp/tona.

      (Citează)

  9. Tot câteva sute de EUR pe an e apple car?

      (Citează)

  10. BlackSkull: Dacă

    asa, sarac fudul cu 400cp/tona, 5km/h media…baga baga arogante.
    faptul ca tu ai o masina d-asta sa mergi cu ea la magazin sau la munca arata ca esti cocalar barbos.

      (Citează)

    • Doar ca el vorbeste de o motocicleta si nu de masina, asa ca atata timp cat tu mergi cu 5 la ora, el se strecoara pe langa tine cu 50+ la ora (daca are bilele necesare).

        (Citează)

    • Zici tu că sunt cocalari bărboși ăștia care au mașini mai puternice?
      Se tot roagă gagică-mea să-mi las barbă, dar nu prea vreau.
      Măi copii, nu vorbiți de ce nu cunoașteți.

        (Citează)

  11. La vocea navigatiei, zici că s-au inspirat de aici: https://youtu.be/NZimB5ik3F4

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus