►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Modelul M135i xDrive al seriei 1 de la BMW este o bestie. Bestie! 306 CP pe o mașină de 1.600 kg, aspect foarte mișto și tehnologie multă, de am avut din nou impresia că BMW se orientează spre ideea de “tehnologie în formă de mașină”.
Noul Seria 1 arată bine, pare mașină modernă și puternică inclusiv în variantele uzuale (118i, 116d, 118d, 120d). Nu mai are nici aspectul și nici dotările de “cel mai ieftin BMW”, ci a devenit un fel de Seria 3 în format hatchback, pentru cei ce preferă această formă. Este o mașină tinerească, jucăușă aș putea spune, pentru cei ce-și permit clasa premium.
Lăsând la o parte performanța pură a mașinii—306 CP dintr-un motor de 2 litri, I4 TwinPower Turbo (cel mai puternic făcut de BMW până acum în acest stil) cuplat cu o transmisie automată în 8 trepte—BMW a adăugat și tot felul de sisteme de asistență ce încurajează performanța. De exemplu, controlul tracțiunii nu mai taie puterea motorului când simte un derapaj pentru a-l corecta, ci redirecționează cuplul spre alte roți pentru a păstra traiectoria, dar și puterea.
Interiorul este elegant. Cu opțiunile alea bune puse pe mașină, ai un bord electronic foarte configurabil, iar ecranul din consola centrală are o rezoluție de zici că-i televizor. Sistemul multimedia a fost mult îmbunătățit, poți configura până la 10 ecrane cu diverse widgeturi pe ele, ceea ce este un mare plus față de generația anterioară. Din câte știu, o mare parte a sa a fost lucrată aici în România, așa că felicitări celor care l-au făcut.
BMW folosește o versiune de Here Maps și are acum trafic în timp real pentru România, plus navigație în limba română. Mie mi-a plăcut și o altă funcție, de fapt un soi de scenariu de înviorare. Știți cum uneori te ia somnul la volan și simți că ar merge mai bine niște muzică mai activă și niște aer rece? Eh, noul sistem electronic are un astfel de scenariu în care variază pentru câteva minute temperatura și puterea aerului condiționat, plus că pune niște muzică mai revitalizantă și modifică și alte elemente ca să te învioreze.
Sunt o mulțime de zis și le zic în clipul de mai sus. Pentru alte detalii consultați site-ul BMW și jucați-vă cu configuratorul de acolo. Dacă vreți și o mașină, prețurile încep de la 28.000 de euro, far M135i xDrive începe de la 48.000 de euro.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
26/10/2019 la 9:28 AM
Bestie! La 1600 kg si 300 CP. Inseamna 190 CP/tona. Parca nu prea suna a bestie. Mai repede as zice ca este o masina relativ puternica.
Eu ma dau cu ceva gen 400CP/tona si nu consider deloc ca este o bestie.
Bestiile intra intr-o alta clasa. Zic si eu.
BlackSkull(Citează)
26/10/2019 la 9:47 AM
Ăsta e nivelul lui, man. Dacă el are o mașină cu sub 200cp, jucăria asta i se pare bestie.
E băiat bun Radu, doar că nu se pricepe la toate.)
Raiiar(Citează)
26/10/2019 la 10:44 AM
Ce masina?
alexEAT(Citează)
27/10/2019 la 9:44 AM
@Blackskull, asta este un blog pentru oameni de rand… nu toata lumea are norocul sa “se dea” cu masini atat de puternice.
PS: in cat timp ajunge la 100 km/h masina ta? Banuiesc ca este impresionanta l accelerare.
Andrei G(Citează)
26/10/2019 la 10:38 AM
din pacate, fiabilitatea masinilor BMW a scazut mult in ultimii ani. raman fidel japonezilor de la Lexus.
Giovani(Citează)
26/10/2019 la 12:01 PM
Fiabile si plictisitoare.
Alex(Citează)
26/10/2019 la 12:53 PM
sunt foarte plictisit cu 313 cp, pe soselele noastre se simte nevoia de mai mult.
Giovani(Citează)
26/10/2019 la 2:17 PM
Breaking My Wallet
varucu(Citează)
28/10/2019 la 11:32 AM
Lexus sunt simpatice. Interiorul imi place mai mult decat al alora germane. Pacat ca nu fac stationwagons.
In alta ordine de idei, prefer sa n-am 300cp dar nici sa n-am nevoie de ei.
Giani Mucea(Citează)
26/10/2019 la 10:41 AM
Esti sigur ca cea in 8 viteze este dublu ambreiaj? Cred ca este “clasica”, cu convertor de cuplu. Cea in 7 viteze e dublu ambreiaj, pe modelul asta, din cate am citit.
Seria 1 din generatia trecuta o sa fie best buy. Propulsie, motor 3 litri I6…
PHNC(Citează)
26/10/2019 la 9:45 PM
Domnu’ NW le cam incurca. Asa este cum zici matale e o cutie automata clasica nu e cu dublu ambreiaj cum in mod eronat dar cu aplomb le zice. Bine acum domn’ inginer ne zicea in alt clip: masina X “coteste” in loc de vireaza.Tomato…potato…e toate la fel.
Andrei(Citează)
26/10/2019 la 11:59 AM
A45S AMG are 400+ though
Totusi, apreciez ca BMW a scurtat masina. M-am saturat sa vad la fiecare refresh ca toti producatorii lungesc cu 5-10cm orice model, desi locurile noastre de parcare si benzile sunt la fel de mari.
dragos(Citează)
26/10/2019 la 1:00 PM
Si eu care credeam ca e o bestie electrica.
Nu mai e in trend CP pe combustibil fosil.
Testeaza daca poti CP pe electric/maganeti/baterii.
Astea o sa devina locomotive in viitor.
Me(Citează)
26/10/2019 la 1:37 PM
Vreau sa o cumpar cu livrare prin curier, pot sa va trimit adresa si sa-mi spuneti cat costa transportul va rog.
Marean(Citează)
26/10/2019 la 2:18 PM
Doar daca platesti taxa de 5 lei ramburs!
varucu(Citează)
26/10/2019 la 1:53 PM
Cine a spus ca se da cu o masina?
ipo(Citează)
26/10/2019 la 2:36 PM
2 roti baby!
La 400 cp/tona e lejereanu. Bestiile adevarate se duc spre 1000cp/tona sau peste, fie ca au 2 sau 4 roti.
BlackSkull(Citează)
28/10/2019 la 10:39 AM
Deci neavand nicio legatura una cu alta ai vrut doar sa pari interesant. :)
alexEAT(Citează)
26/10/2019 la 3:24 PM
^cum ar veni 200cp pe roata, lol. Doar ca ai o mobra cu maxim 100cp in realitate, nu? Suna frumos 400cp pe tona, dar cui ii pasa cand vine de la mobre, nu?
Nu prea exista masini de strada venite de la producatori cu puterea aia. 190cp/tona e destul de bestie. Majoritatea soferilor sunt oricum pierduti la peste 150cp/tona.
Catalinx(Citează)
26/10/2019 la 8:23 PM
Tot câteva sute de EUR pe an e apple car?
Mihai(Citează)
26/10/2019 la 9:33 PM
asa, sarac fudul cu 400cp/tona, 5km/h media…baga baga arogante.
faptul ca tu ai o masina d-asta sa mergi cu ea la magazin sau la munca arata ca esti cocalar barbos.
SQRT(Citează)
29/10/2019 la 3:14 PM
Doar ca el vorbeste de o motocicleta si nu de masina, asa ca atata timp cat tu mergi cu 5 la ora, el se strecoara pe langa tine cu 50+ la ora (daca are bilele necesare).
Emil(Citează)
31/10/2019 la 7:26 AM
Zici tu că sunt cocalari bărboși ăștia care au mașini mai puternice?
Se tot roagă gagică-mea să-mi las barbă, dar nu prea vreau.
Măi copii, nu vorbiți de ce nu cunoașteți.
Raiiar(Citează)
28/10/2019 la 12:22 PM
La vocea navigatiei, zici că s-au inspirat de aici: https://youtu.be/NZimB5ik3F4
seba18(Citează)