►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Update: probabil se va deschide la final de iunie.
Sunt curios care o fi problema care amână deschiderea magazinului doi al lanțului IKEA, cel din bulevardul Pallady. Inițial magazinul trebuia deschis în toamna anului 2018, dar deschiderea a fost amânată. Un termen auzit de mine dintr-o sursă internă era trimestrul doi 2019, dar cu mențiunea că mai degrabă prin iunie, nu prin aprilie.
Am întrebat recent pe cineva pe email dacă mai sunt noutăți și răspunsul includea formularea “ne propunem să-l finalizăm pe parcursul acestui an”.
Mi se pare ridicol că nimeni nu spune care sunt motivele amânării. Diverse articole din presă și informații neoficiale spun că încă așteaptă anumite avize, dar nu știu ce avize și de ce durează atât de mult și cui aparține vina; în altă parte se spune “din cauza unor factori interni și externi neprevăzuți”.
Update: citiți comentariile pentru mai multe detalii. Întârzierile se pare că sunt produse de lipsa aprobărilor sau avizelor necesare pentru a face drumul de acces din bulevard spre interiorul complexului. Au mai fost astfel de probleme și la Dedeman-ul din zonă.
Ca bani, însă, pierderea este colosală. Investiția în magazin este de vreo 80 de milioane de euro, iar pierderea de vânzări este probabil la fel de mare. Magazinul din Băneasa a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări de aproximativ 130 de milioane de euro fără TVA. Cel din Pallady, care urma să fie cel mai mare din Europa de Sud-Est, probabil ar fi adus vânzări considerabile grupului.
Mai mult, majoritatea oamenilor pentru noul magazin erau deja angajați sau în curs de recrutare. Înțeleg că a fost adus un manager străin pentru magazin, care acum stă pe bară aici, și o mare parte din cei 350 de angajați fuseseră recrutați și erau în curs de pregătire. Nu știu ce s-a întâmplat cu ei.
Chiar sunt curios cine a greșit-o, dar este genul de #fuckup care se simte în rezultatele financiare ale întregului grup.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
57 comentarii
01/02/2019 la 12:10 PM
ți-am răspuns și pe tuităr, dar ia de colea, să ai și aici:
„îți spun eu de ce nu se deschide: nu au primit aprobare de sistematizare pentru un drum de acces pentru sensul dinspre bucurești. happy? #imeanit”
imaginează-ți ce nebunie ar fi la breteaua aia micuță pentru intrarea în complexul comercial de la pallady dacă s-ar adauga si traficul celor care vin la chiftelute suedeze..
nea’Mielu(Citează)
01/02/2019 la 1:28 PM
Radu acum: https://i.imgflip.com/2sl5ur.jpg
alex.petre(Citează)
01/02/2019 la 1:31 PM
Atunci îmi cer scuze, dar eu și Twitter ne vedem foarte rar.
Mi se pare ciudat totuși să pierzi vreo 160 de milioane de euro așteptând un drum de acces. Eu aș fi deschis chiar și fără drum modernizat.
Multe centre comerciale s-au deschis cu ce drum era disponibil și au modernizat ulterior intrarea, cum a fost Metro Otopeni sau Carrefour Militari.
nwradu(Citează)
01/02/2019 la 1:39 PM
https://www.theguardian.com/business/2016/jul/18/ikea-reading-customers-trapped-in-car-park
Or fi invatat si ei o lectie.
Giani Mucea(Citează)
01/02/2019 la 2:37 PM
Sistematizarea e cam rezolvata si arata dupa cum e planul din linkul asta: https://imgur.com/a/yL7tvqA
Iona(Citează)
06/02/2019 la 3:14 PM
In primul rand, se scurma in continuare in trotuarul din fata magazinului si se introduc niste conducte, deci lucrarea nu e finalizata la strada. Pe de alta parte accesul stradal este unul tembel, facut aiurea.. In loc sa-i faca intrare comuna cu Decathlon, Auchan, etc… i-au facut intrare la mama naibii unde era Anti-Coroziv inainte langa AnyLan. Ca sa poti sa intri pe acolo venind dinspre Bucuresti, trebuie sa intorci in prima intersectie pe A2 care e ceva mai in fata.
Parcarea in IKEA Pallady e proiectata total tembel fata de zona de aprovizionare care e undeva in latura stanga. Daca iesi cu cumparaturile pe latura din stanga, trebuie sa le lasi acolo si sa te duci la mama naibii sa aduci masina pe un drum ingust pana pe latura de incarcare. Acolo va fi show, cu siguranta ca nu e loc sa te desfasori la incarcare.
Nu stiu ce a fost in mintea cui a proiectat accesul la magazinul IKEA din Pallady.
Cristian(Citează)
01/02/2019 la 12:13 PM
Cel din Băneasa a fost deschis in anul 2007 in aprilie, au trecut 12 ani sa deschidă al doilea magazin deși tot timpul au avut profit, de ce dureaza asa mult sa deschida alt magazin ?
florin(Citează)
01/02/2019 la 1:33 PM
Trebuie să ai cererea de piață. Crești treptat cota de piață, apoi te întrebi unde ar fi bun un nou magazin (eu aș fi deschis prin Cluj, nu tot în București), apoi cauți teren potrivit, bugetezi investiția, apoi construiești. În total, asta durează mulți ani.
nwradu(Citează)
01/02/2019 la 12:19 PM
Probabil furnizorul de crenvursti nu poate acoperi cererea creata de un nou magazin, asa ca proiectul a ramas in aer.
Sol(Citează)
01/02/2019 la 12:33 PM
IKEA vinde lemn in 3 forme : asamblat, neasamblat si cremwursti. :D
nu prea cred ca raman fara atactia principala prea curand…
roka(Citează)
01/02/2019 la 12:41 PM
Eu am auzit ca vor sa abandoneze proiectul asta si sint in negocieri ptr a vinde ce au cosntruit pana acum. Iar in loc urmeaza sa se deschida DragonulRosu 2.
BlackSkull(Citează)
01/02/2019 la 1:34 PM
Dragonul Albastru, că nu mai schimbă culoarea clădirii.
nwradu(Citează)
01/02/2019 la 12:58 PM
“Al doilea magazin din România şi cel mai mare magazin Ikea din sud-estul Europei este un proiect complex şi, din cauza unor factori interni şi externi neprevăzuţi, data deschiderii sale se va muta în 2019” – “factorii externi” fiind spage ceruta de autoritati, “factori interni” probabil ca au ramas fara buget de spagi.
Geo(Citează)
01/02/2019 la 1:36 PM
Asta cu șpaga este o exagerare, că nu vorbim de un butic.
Unu la mână, dacă e de dat șpagă, o dai decât să pierzi zeci de milioane de euro prin întârzieri.
Doi la mână, dincolo de un anumit nivel e cam complicat să ceri șpagă, că o companie mare are mecanismele prin care să arate că li s-a cerut șpagă și să facă ditamai scandalul din acest motiv.
nwradu(Citează)
01/02/2019 la 1:02 PM
“Mi se pare ridicol că nimeni nu sunt motivele amânării.”
CristianP(Citează)
01/02/2019 la 1:34 PM
Mulțumesc, am corectat.
nwradu(Citează)
01/02/2019 la 1:09 PM
Unul dintre avize este cel de la circulatie, altul este de la enel, altul de la agentia de mediu. Ca simple exemple, fara a da detalii, energie elctrica este furnizata doar in urma avizului primit pentru organizarea de santier. De asemenea, se lucreaza in momentul de fata la banda de iesire bulevard. Nu este doar birocratie.
Cine este vinovat? Heirupismul. Termenul initial si realist pus era aprilie-mai, anul asta. Lucrarile de constructie au fost accelerate, au fost adusi mai multi executanti, dar nu e de ajuns sa termini cladirea, sa torni asfaltul in parcare si sa aduci mobila pentru o functionare corecta si legala.
Btw. va mai aduceti aminte de primii doi ani de functionare a lu parklake? Cand urlau afara ditamai generatoarele ca ei inca nu era conectati la substatie electrica eficienta? Ce spagi s-au invartit si atunci :)
Iona(Citează)
01/02/2019 la 1:37 PM
La Parklake am înțeles că n-au acceptat oferta inițială de branșare zicând că vor căuta ei alta. Când n-au găsit alta și au vrut electricitate, era prea târziu pentru un branșament rapid.
nwradu(Citează)
01/02/2019 la 1:33 PM
Nu au asamblat o SPAGËN pe masura.
Morrissey(Citează)
01/02/2019 la 1:42 PM
Dar un club/pub/restaurant fara aprobare isu ai fi deschis? Double standards FTW!
GabrielG(Citează)
01/02/2019 la 1:48 PM
Abia saptama trecuta au inceput o lucrare de amenajare a unei bretele de acces pentru ikea. Pentru cei ce cunosc zona, ea se afla intre intrarea la policolor si iesirea de la gura de metrou. Au scos stalpii de iluminat, copacii si in locul trotuarului este o groapa imensa.
Nu imi imaginez cum va ajuta aceasta bretea la accesul in ikea, fiind diametral opus de locatia magazinului. (cam in stanga jos a pozei puse)
In plus si acum stau cu un mare sant in fata magazinului, unde era trotuarul spre cealalta gura de metrou. (unde e linia aia imaginara de copaci in poza de sus)
Probabil cand vor termina aceste lucrari vor primi si restul de avize necesare.
gabi(Citează)
01/02/2019 la 2:04 PM
Aproximativ în aceeași zonă și magazinul Dedeman Republica a avut o problemă similară. A fost amânată deschiderea cu mai bine de 6 luni fiindcă nu era amenajat accesul auto pentru clienți. După ce s-a montat semaforul și s-au refăcut benzile, s-a deschis și magazinul.
costin(Citează)
01/02/2019 la 2:29 PM
Pentru că sunt incapabili să facă asta.
Sigur, vând mobilă și mâncare că nimeni alții dar asta nu e suficient să finalizeze o construcție.
Vali(Citează)
01/02/2019 la 5:35 PM
Roman autentic. Toti sunt prosti, tu esti deștept.
Vai de tine… Daca si astia sunt incapabili…
Mannyx(Citează)
01/02/2019 la 2:29 PM
doar atât … Shell
geo(Citează)
01/02/2019 la 2:41 PM
Doi si trei la mana: Siemens, Microsoft…
alunelu(Citează)
01/02/2019 la 2:31 PM
Yep, spune-i asta si managerului produselor alimentare de la IKEA Singapore de exemplu. Orice companie mare cauti pe google + corruption, gasesti cel putin un caz. De cele mai multe ori in afara tarii din care provine. Hai sa nu ne mai uitam la multinationale ca la niste virgine, nici ca cei de la PSD pentru care sunt inamicul numarul 1, dar sa nu ne mai cream impresia ca sunt imaculate.
alex(Citează)
01/02/2019 la 2:40 PM
Domnul Goe much? :))
Eu vreau să vie! De ce nu vine?
Sunt convins că şi ei îşi doresc mult de tot să-i dea drumul.
Eu abia aştept să se mai elibereze în Băneasa. :D
hoinaru(Citează)
01/02/2019 la 2:56 PM
Welp o cunostinta din Gothenburg, care a venit aici special pentru proiectul ikea2, a spus intr o conversatie ca unul din motivele pentru care se intarzie este ca nu gasesc forta de munca, adica angajatii clasici, pe care i vedem in magazin sau depozit. Pare cam fortat, dar asta a fosf exprimarea
Geo(Citează)
01/02/2019 la 3:06 PM
Pai zii sa incerce urmatoarea schema: fac niste cresteri salariale (sa zicem salariile sa fie 50% raportat cu ale celor din Suedia) si sigur profitul si randamentul tot va fi peste cel a unui magazin din vest. Suma totala a taxelor clar este mai mica decat in Suedia, deci scuza ca taxele pe salarii sunt mari in Romania nu tine.
alex(Citează)
01/02/2019 la 3:11 PM
Clar, cresterea salariilor a rezolvat problema in orice alt domeniu. De-aia acum doctorii nu mai iau spagi si isi trateaza pacientii cu respect.
Giani Mucea(Citează)
01/02/2019 la 3:57 PM
Vorbim de privat aici da? Ce legatura au medicii? Tu ai dat spaga vreodata unui angajat Ikea/Carrefour/Auchan/Lidl/etc? Sunt destui romani care pentru un salariu care sa ii ofere un trai decent ar reveni de prin Italia, UK, Spania, etc.
Alex(Citează)
01/02/2019 la 4:57 PM
Ai dreptate, exemplul ales de mine a fost cam pe langa. Corect, cresterea salariilor probabil ca ar atrage mai multi oameni, dar scopul lor e sa ajunga la marja de profit care li s-a impus. Din moment ce accepta pierderi cauzate de intarzieri, probabil considera ca ele ar fi mai mici decat cele cauzate de cresterea salariilor.
Giani Mucea(Citează)
01/02/2019 la 3:44 PM
trebuie austriecii de la jvaitenover sa taie si mai multa padure din romania, de unde atata lemn??
Mihai(Citează)
01/02/2019 la 4:01 PM
Ikea nici nu se gandeste sa deschida in Cluj, dupa acest al doilea magazin ei vor sa deschida in alta parte (parca Iasi, daca mai tin bine minte), dar in niciun caz in Cluj. Se pare ca au facut ceva prospectii pe mana lor si nu ii intereseaza deocamdata Clujul.
Kopa_Kopan(Citează)
01/02/2019 la 4:20 PM
Le convine sa facă în Iași pentru ca mare parte din mobilă este produsa la Suceava și Rădăuți. Probabil în Cluj au concurență prea mare.
george(Citează)
01/02/2019 la 4:03 PM
Eu am citit mai multe articole prin presa referitor la motivul amanarii: toate spuneau ca nu ar fi gasit oameni dispusi sa se angajeze la ei, salariile fiind prea mici.
Kopa_Kopan(Citează)
01/02/2019 la 4:46 PM
Stiu pe cineva care e ceva manager pe la ikea si da, salariile sunt relativ mici pentru palmasi si managerii de departament si foarte mari pentru managerasii de mai sus. Cresti foarte greu la ikea si astepti o marire sau promovare de ti se lungesc urechile (de opicei se promoveaza pe pupincurism).
Nu cred ca e problema cu lipsa de personal, mai ales la deschidere. De obicei se angajeaza cam 80% din personalul care trebuie sa lucreze in noul magazin iar restul vin din celalalt magazin pentru “supervizare” si pentru a-i invata p-astia noi. dupa o perioada de cateva luni, aia pleaca la locul lor si vin oameni sa completeze.
Alex(Citează)
01/02/2019 la 4:18 PM
Tot prin 2007 cei de la Ikea negociau cu primăria din Iași sa deschidă un magazin in locul Fabricii Nicolina dar a venit criza economica iar primarii din perioada respectiva încă sunt anchetați de DNA pentru șpaga si trafic de influenta.
george(Citează)
01/02/2019 la 4:57 PM
Le trebuie inclusiv aviz de la CNADNR pentru sistematizarea traficului in zona … Dedeman-ul de langa stat vreo 10 luni inchis pentru lipsa de avize …
Ciprian(Citează)
01/02/2019 la 5:29 PM
Eu mă întreb așa, că un om simplu, când faci proiectul nu te gândești să “aplici” pentru toate avizele necesare? Și asta sa o faci din timp luând și o marjă de timp(că doar ești în România).
Eu in locul lor discutam cu Auchan/jumbo si puneam de o parcare comuna care se revarsă în stradă tot prin căile deja existente
Alex(Citează)
01/02/2019 la 5:41 PM
Mda
Iona(Citează)
01/02/2019 la 8:45 PM
Hai să ne trezim la realitate, venitul unui magazin IKEA, mai ales din Europa de SE, este aproape insesizabil în rezultatele financiare ale grupului. Da, se simt investițiile, însă venitul e destul de nesemnificativ.
Gabriel(Citează)
02/02/2019 la 9:07 AM
Și in Iasi as zice ca e cerere mare(ar acoperi si Republica Moldova). Au apărut o groaza da intermediari care preiau comenzi de la ieșeni și cumpara cu tirul de la București.
Dan(Citează)
02/02/2019 la 9:20 AM
Cauta Ecolor pe google, vezi cu ce se ocupa si unde e. Argumentul tau nu e prea valid.
CR(Citează)
02/02/2019 la 11:42 AM
O sursa de incredere mi-a soptit ca motivul pentru care intarzie avizele ar fi ca au refuzat sa execute lucrarile cu firmele agreate de primarul sectorului. Ca tot se discuta de formele spagii…
BipBip(Citează)
02/02/2019 la 10:53 PM
În ritmul ăsta îi poate amâna la infinit…
Mihai(Citează)
25/03/2019 la 5:41 PM
Ma doare fix undeva de Negoita (pe care l-am intalnit la niste lucrari, omul e sub orice limita). Dar nu Primaria da avizele! Avizele se iau inainte de eliberarea Autorizatie de Construire (autorizatie eliberata de Primaria de Sector/Capitalei dupa caz). Cu siguranta au avut nevoie de avize de la CNAIR , ADP, Brigada Politia Rutiera , Pompieri etc discutand strict despre acces in incinta. Aceste avize au fost date in faza de obtinerea autorizatiei. Apar probeleme in timpul executiei, modificari s.a.m.d. Vine momentul sa se receptioneze lucrarea. Fiecare entitate care a emis un aviz constata ca lucrurile fata de proiectul initial s-au schimbat. Normal ca nu semneaza Receptia si te pun sa revii la starea initiala sau sa compensezi cu variante viabile. Cum naibii sa se faca accesul in IKEA dinspre Bucuresti fara sa ajungi la sensul giratoriu de la Catelu? Cand va fi traficul de vara se vor face cozi imense dand prioritate celor care vin pe A2 dinspre litoral. Aici este problema! Sistematizarea lasa de dorit la ora actuala. Vrajeala partea cu angajatii! Nu primarul da avizele!
kpax(Citează)
04/02/2019 la 10:53 AM
Auchan nu le da voie sa foloseasca intrarea lor , si au nevoie de o parcare mare si o intrare separata , lucruri care nu s-au luat in calcul prea atent….probabil nu s-au inteles la spaga CEOistii…iar o subterana e greu de construit acum , se se asteapta ceva demolari in spatele magazinului pentru a se extinte cumva si a face 2 parcari cu 2 intrari, nu se deschide sigur anul asta…cred ca sunt sanse sa renunte chiar si la magazin….
Ghita Ciobanu(Citează)
06/02/2019 la 3:33 PM
Exact! Ca sa ajungi in zona de incarcare (de pe latura stanga) n-ai nicio sansa decat din parcarea Auchan, singura paralela cu zona de incarcare… altfel trebuie sa-ti recuperzi cumva masina din fatza IKEA si cineva sa ramana de paza la cumparaturi.
Pe cuvantul meu, am mai vazut prosti… dar astia sunt campioni… Cum sa nu faci zona de livrare paralela cu parcarea (cum e in Baneasa) si s-o faci intr-o latura unde se poate ajunge doar pe un drum ingust.. cat de limitat sa fii?
Cristian(Citează)
04/02/2019 la 2:19 PM
Ba da, te gândești să “aplici” dar România este mereu surprinzătoare.
Caz concret: în ianuarie a pornit proiectul cu finalizare în octombrie. În februarie s-a cerut un aviz de la CFR. Ai zice ca e timp până în octombrie, nu? Știi când s-a putut închide proiectul? În aprilie anul următor. NU răspundea nimeni la fax-uri și adrese. Ce poți face? Îi dai în judecată? În 6 luni abia obții 2 termene din care primul este “solicităm amânare pentru a lua la cunoștință”. De aia dincolo de luptele de culise un sistem de justiție funcțional este ESENȚIAL pentru funcționarea societății.
Eu… gen(Citează)
06/02/2019 la 3:21 PM
Inca se lucreaza la strada (niste fiinte scurma pamantul) iar parcarea din fata IKEA nu are niciun fel de legatura cu zona de aprovizionare care e in latura stanga. Cand cumperi ceva.. lasi carutul cu cumparaturile acolo si te duci sa aduci masina pe care ai lasat-o in fatza, daca n-ai avut noroc sa prinzi loc in parcarea de dedesubt.
Cristian(Citează)
25/03/2019 la 5:24 PM
BipBip:
O sursa de incredere mi-a soptit ca motivul pentru care intarzie avizele ar fi ca au refuzat sa execute lucrarile cu firmele agreate de primarul sectorului. Ca tot se discuta de formele spagii…
vlad(Citează)
26/03/2019 la 4:33 AM
Nu cred asta.
nwradu(Citează)
30/03/2019 la 1:58 PM
https://www.instagram.com/p/Bvi-UCAINxg/
Ieri sa montat sigla IKEA , video mai sus pe insta unui om din zona..
Ghita Ciobanu(Citează)
02/04/2019 la 6:24 PM
Lucrările din drum, trotuarul din bulevard sunt cauza amânării. Probabil au fost montate cabluri electrice de mare forță, ținând cont că a apărut și un cartier de blocuri… și că tot apar noi consumatori de energie…prin zonă, s-au gândit că, mai bine pun un număr de cabluri, ca să nu mai fie nevoiți să tot redeschidă șanțuri, să le acopere, si.. tot asa. Știți că pt acoperirea necesarului de energie el. s-a tot săpat de la ParkLake până spre Decathlon/Auchan, pt ca mai târziu să-și dea seama că apar și alți consumatori – Ikea, cartierul de blocuri din zonă și tot mai apar…
dan(Citează)
15/04/2019 la 5:29 PM
Se apropie deschiderea , o parte din parcare e la parter fix sub magazin, era un led ce indica 520 de locuri libere…
Ghita Ciobanu(Citează)