blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme, voi mai posta pe Instagram și YouTube. Articolele sunt programate, robotul este la butoane.

Porțile din aeroportul Otopeni au fost renumerotate după o schemă bizară

23 Aug 2018  ·

TURISM  ·

15 comentarii

Porțile de îmbarcare din aeroportul Otopeni au fost renumerotate. Noul sistem este destul de bizar, cu o numerotare în sens ceasornic, astfel încât prima poartă de după intrare este 1, dar vizavi de ea se află poarta 15.

Poarta 3 este vizavi de poarta 12, poarta 4 vizavi de… 10.

Eu am fost prin multe aeroporturi până acum și mereu am văzut porțile numerotate ca străzile dintr-o localitate: numerele pare pe o parte, cele impare pe cealaltă parte, dar crescând împreună, ca să-ți faci rapid o idee pe la ce număr ești tu și cât mai ai de mers până la poarta ta.

Cum ar fi ca și străzile să fie numerotate în sens orar, nu liniar, astfel încât pe o parte să ai numărul 23 și vizavi să fie numărul 114? N-ar fi haos? Nu știu, dar așa este numerotarea acum în Otopeni.



Nu știu de ce au făcut schimbarea. N-au anunțat-o nicăieri, site-ul încă afișează harta din 2014, conturile de social media stau neactualizate (priviți asta versus aeroporturi care au conturi de Twitter sau Messenger și răspund în timp real întrebărilor pasagerilor). În concluzie, dacă urmează să vă îmbarcați de la poarta 13, nu mergeți lansat spre capătul terminalului, unde era 13 până acum; acolo este acum poarta 9, iar 13 este lângă intrare.

Au montat în zona de securitate și un aparat cu unde milimetrice, un scanner corporal cerut probabil de anumite linii aeriene pentru a opera pe Otopeni, deși nu știu cum aleg ce pasageri trec pe acolo. Eu m-am dus la o linie paralelă de securitate și n-am trecut prin acel aparat.

Aparatul este practic inofensiv, nu folosește raze X, ci unde ce trec prin haine și fac posibilă depistarea anumitor obiecte ascunse pe sub ele. Scannerul este automat, nu se uită operatorii la conturul corpului vostru, ci aparatul îi informează în cazul în care ar fi necesară o percheziție mai amănunțită, așa că nu vă temeți de el.

În terminal, la magazine, a apărut un magazin Victoria’s Secret adus de BestValue. Foarte bine, să fie, să-și ia femeile lenjerie sexy; în curând produsele vor putea fi comandate și prin magazinul lor online.

    15 comentarii

  1. pai si mancare??
    ai fost in aeroport si sa nu zici ceva de un burger sau o duda? chilotii nu tin de foame

      (Citează)

  2. Pentru ca au rezolvat problema cu toaletele alea absolut infecte si dezgustatoare, au trecut la lucruri mai putin importante de genul numerotarea portilor.

      (Citează)

  3. Aha, multumesc pentru informatie. Am un zbor la 6 dimineata in curand, si la ora aia precis mi-ar fi fost foarte greu sa ma prind ce mi se intampla. Asa macar sunt prevenit, o sa plec cu un sfert de ora mai devreme sa am timp sa dibui si poarta cu ochii semideschisi :)

      (Citează)

  4. N-am mai văzut renumerotări la aeroporturi decât atunci când apare un terminal nou. Și nici atunci ca și când le-ar fi extras dintr-o căciulă. Sunt tare curios care e explicația logică ca sper că au una și ne-o zic și nouă.

    Buzile sunt catastrofale mai ales la sosiri. La plecări mai găsești unele ce nu arată că într-o gară din Moldova acum 25 de ani.

      (Citează)

  5. Am căutat ceva poarta 12 săptămâna asta, făcând exact ce ai zis, mergând inițial spre capătul terminalului. Retards!
    Plus că încă lipsesc informările pe bune: îți arată porțile 6-10(parcă) și 20+ care sunt jos. Între ele norocul tău dacă găsești poarta care îți trebuie.

      (Citează)

  6. Am fost scanat cu un scanner ca ala in Londra. E folosit cand bipaie ala normal, ar dura prea mult sa fie folosit pt. fiecare persoana. Dai papuci josi si intri sa te scaneze (as zice ca a durat in jur de 20-30 secunde), la iesire pe un monitor se vede ce nu e “normal”, zona unde aveam portofelul la spate avea highlight.

    Cel mai naspa lucru cu mâncarea in Otopeni nu e ca e scumpa ci ca e înfiorător de proasta.

      (Citează)

  7. Singura logica posibila ar fi renumerotarea portilor clockwise ca asa o fi si numerotarea exterioara a locurilor unde trag avioanele. Dar tot mi s-ar parea o idiotentie, nu futi fluxurile de pasageri si schimbi toata logistica de marcare (panouri/semne/harti) pentru asta (cred ca erau solutii alternative destule fara a renumerota asa portile).

    N-am vazut asta nicaieri (cu exceptia aeroporturilor mici unde oricum dintr-o privire vezi toate cele 4-5 porti in orice ordine ar fi ele). Ba chiar in multe aeroporturi sar numere doar pentru a pastra numaratoarea par-impar crescatoare.

      (Citează)

  8. Când nu ştii cum să mai faci nişte bani de un concediu serios, implementezi o lucrare din asta…

    Aş fi curios cât a costat pe hârtie operaţiunea de mutare a unor semne şi panouri dintr-un loc în altul.

    Se ştie că Otopeni aparţine de una din firmele alea de stat gen romatsa care e full de bani, unde problema e doar că trebuie să fi creativ la sifonat. Dar uite că se găsesc metode.

      (Citează)

    • Aeroportul Otopeni nu apartine de Romatsa, apartine de CNAB – Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti, companie aflata sub tutela Ministerului Transportului.

      Romatsa R.A. , este la randul ei aflata sub tutela Ministerului Transportului, diferenta fiind ca aceasta din urma este regie autonoma, fondurile ei fiind asigurate de Eurocontrol.

        (Citează)

  9. Au fost schimbate ca sa corespunda cu numerologia pozitiilor de parcare la burduf. Chestie de logistica probabil. Ca si pasager nu mi se pare complicat, sau problematic.

      (Citează)

  10. Mie mi se pare logica treabă asta cu numerotarea; atâta timp cât cel/cei care au făcut asta sunt angajați pe nepotisme/pile/scule/relații și nicidecum pe competențe…..ce așteptări aveți?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus