un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am cumpărat trotinetă electrică, un model Ninebot KickScooter ES2

3 Aug 2018  ·

GÂNDURI  ·

41 comentarii

În primul rând, mulțumesc tuturor celor ce mi-au recomandat diverse trotinete, inclusiv aceasta, în articolul anterior și pe Facebook. Pe atunci înclinam spre un E-Twow Booster, dar în cele din urmă am fost convins de modelul ES2.

Acesta nu este un review. Probabil va veni unul, dar după mai mult timp petrecut pe trotinetă și ceva mai multe filmări. Să-i zicem acestuia că reprezintă primele impresii și vreau să spun de ce am ales acest model.

Pe scurt, Ninebot ES2 bifează majoritatea elementelor pe care le căutam la o trotinetă:

  • roți mărișoare (8 inchi) și din cauciuc plin, ceea ce micșorează riscul unor pene (practic, îl elimină)
  • amortizare pe față și pe spate
  • autonomie de 25 km (oficial, depinde de greutatea omului și de stilul de mers), ceea ce pentru utilizare ocazională ca a mea este suficient. În plus, încărcarea este destul de rapidă, 3,5 ore pentru 100%.
  • viteză maximă 25 km/h, din nou mai mult decât suficient și, în plus, exact la limita ce face ca Ninebot ES2 să nu fie considerat moped, ceea ce înseamnă că nu ai nevoie de permis de conducere sau de înmatriculare (așa cred, la ultimul aspect)
  • frână regenerativă pe față și frână mecanică pe spate
  • arată foarte bine, fără cabluri la vedere, ba chiar are și LED-uri multicolore cu joc de lumini reglabil și LED-uri roșii puternice pe frână. Dincolo de factorul cool, noaptea ești foarte vizibil.
  • se rabatează mișto, poate fi transportată ca un troller. Are 12 kg, o greutate rezonabilă.

Multe trotinete fac cele de mai sus, dar puține le adună pe toate la un loc. Cred în continuare că E-Twow Booster S sau V sunt foarte asemănătoare, dar nu mi s-a părut că diferența de bani este justificată. Am luat Ninebot ES2 de la evoMAG, unde costă 2.950 lei (e la fel și pe site-ul oficial, dar prefer un magazin la ușa căruia pot să bat pentru service și probleme). E-Twow este 3.600-3.900 de lei. Xiaomi Mi, despre care mi-au mai spus mulți, nu are amortizare. Pentru cine vrea trotinete mai puternice, cu autonomie mai mare , probabil modelele Joyor sunt potrivite. Dacă alegeți alta, vedeți să bifeze cât mai multe dintre specificațiile de mai sus.

Ninebot-ul vine într-o cutie mare. Instalarea este simplă, se conectează un cablu în ghidon și se prind 4 șuruburi de fixare. Bateria era 65% încărcată, deci trotineta ar putea fi testată imediat ce iese din cutie, dar atenție că este nevoie de aplicația Ninebot de telefon pentru activarea inițială.

Încă sunt uimit de cât de ușor este să înveți să mergi pe trotinetă. Eu nu mai mersesem niciodată, dar am învățat imediat (și la fel și Matilda). Ninebot este genul căreia trebuie să-i dai un mic impuls cu piciorul înainte de a putea activa motorul ei (o măsură de siguranță împotriva declanșării inoportune), apoi pui și al doilea picior sus și mergi fără probleme. La prima ieșire am mers foarte bine, la a doua deja am învățat să cotesc mai din scurt și să folosesc frâna de picior.

Are trei moduri de rulare, inclusiv unul în care limitează accelerația și viteza maximă este de 15 km/h, bun pentru învățare. Un mic afișaj pe ghidon îți spune viteza și nivelul bateriei. Mai multe informații pot fi aflate din aplicația de telefon, prin Bluetooth.

Autonomia oficială de 25 km probabil este calculată pentru un pasager de 70 kg și rulat în linie dreaptă la 15 km/h. Cu mine în cărcă a mers cam 16 km, cu ceva dealuri și vârfuri de 25 km/h. Mai puțin decât mă așteptam, dar suficient oricum pentru nevoile mele. O rază de acțiune de 8 km față de casa mea tot acoperă o mare parte din oraș. Pentru cei ce vor mai mult, Ninebot vinde o baterie externă ce se atașează trotinetei și-i crește cu câțiva kilometri autonomia. Mi se pare scumpă (cam 1000 de lei), dar măcar există opțiunea.

Îmi place și forma, după cum spuneam. Când am fost la ziua porților deschise la evoMAG, am văzut acolo multe modele și majoritatea aveau cabluri la vedere, frâne ca la bicicletă, sisteme vizibile de rabatare șamd. Ninebot are un design elegant, curat. Nu sunt eu interesat de obicei de așa ceva, dar a fost un bonus plăcut. Acum mă gândesc la un model din autocolante lipite

Revin cu un review detaliat, dar dacă aveți întrebări, puneți-le mai jos. Dacă erați oricum aproape de a cumpăra un Ninebot ES2, probabil nu veți regreta alegerea.

    41 comentarii

  1. Salut, să o stăpânești cu plăcere. O întrebare, în cazul în care rămâi fără baterie, poate fi folosită că o trotinetă clasică? Mulțumesc.

      (Citează)

  2. Inarmează-te cu o trusă de chei (inbus) si un spray WD40. Strange-i bine amortizorul spate și toate șuruburile, cam o dată pe săptămână, pune-i wd40 pe la încheieturi. Eu mă dau cu una de vreo 2 luni, in afară de faptul că-i puțin gălăgioasă (până înveți manevra cu șuruburile), nu prea o să ai probleme. Mă gândesc la bateria externă, probabil o s-o iau. Undeva la 15 km autonomie (95 de kg+păstrată în viteza S intermediară) am cu ea. Dacă apare eroarea E14, vezi că-i de la maneta de accelerație blocată, trage-i una. În rest, e mișto tare drăcia, scapi de trafic.

      (Citează)

    • Salut, te rog spune-mi cum pot s-o desfac sa ajung la acel amortizor din spate caci si eu ma confrunt cu un zgomot urat la roata din spate ? Multumesc

        (Citează)

  3. WD40, scapatorul de probleme ?

      (Citează)

  4. De ce nu ai ales o bicicletă electrica?

      (Citează)

  5. Yess, la limita celor 25 km/ora !
    Frumoasa si intetesanta.
    Astept review-ul, posibil sa fiu tentat…
    Sa o folosesti sanatos !

      (Citează)

  6. Felicitari pt. achizitie!
    Cand faci review-ul, si in masura in care ai unde, poti s-o testezi si pe niste dealuri mai serioase (cum avem noi in Cluj Calea Turzii, Republicii, etc.). Si eu sunt tentat de o trotineta, si asta pare “ce trebe”, dar nu sunt sigur ca ar face fata (am ~70kg).

      (Citează)

  7. Pai nu are cabluri ca nu are frână ca la biciclete, doh…

      (Citează)

  8. Să ne spui cum e amortizare pe pavele denivelate și pe asfalt prost, eu am Xiaomi și am scăzut presiunea în roți pt a avea ceva amortizare, dar tot nu e prea confortabilă.

      (Citează)

  9. Încearcă să ai cât mai puțină piele expusă când te dai cu ea! Accidentele se întâmplă mai des decât pe bicicletă, așa că nu strica o pereche de blugi.

      (Citează)

  10. Poti sa te plimbi cu ea prin metrou in perioadele aglomerate ?

      (Citează)

  11. De ce ești asa leneș?

      (Citează)

  12. in bucuresti ai ceva panta pe strada mitropolit filaret si in parcul carol

      (Citează)

  13. Trotinetele nu sunt prea recomandate pentru copii; se dezvolta picioarele in mod inegal si au apoi probleme, inclusiv la coloana.

      (Citează)

  14. mi se pare puțin autonomie de doar 16 km

      (Citează)

  15. Sa o stapanesti sanatos, Radu!

      (Citează)

  16. speedy.gonzales

    03/08/2018 la 1:34 PM

    radule, ai inceput sa faci burta.
    asta e, burgerii aia gustosi vin cu un cost: se pun pe burtica :)

      (Citează)

    • lasa ca acum are trotineta, face efort cand ramane fara baterie si da burta jos. sau poate chiar “da la pedala” cu bateria plina, pentru miscare :)

        (Citează)

  17. Am vazut ca pozitia de mers este un picior in fata celuilalt. Nu este obsitor sa mergi 10 km asa?

      (Citează)

  18. Găsești bateria externă pe Aliexpress cu 5 – 600 lei.

    Eu am scris despre trotinetă după două luni de folosire intensă, nu apar mari probleme: http://bogdananghelina.ro/ninebot-es2-kick-scooter-review/

      (Citează)

  19. Nu mai bine iti iei o cursiera sau un mtb decent (la banii aia) si mai faci si nitel sport in drum spre servici?

      (Citează)

    • Romanul tot roman: bicicleta si trotineta au use-case-uri diferite. Chiar si MTB-ul si cursiera au utilizari diferite. Dar, hei, hai sa recomand ceva total diferit. E ca atunci cand cineva cere o configuratie de PC si zice ca va utiliza Photoshop zilnic, si cineva sigur se gaseste sa recomande Ubuntu/Debian/whatever Linux flavor si GIMP, ca e “practic” acelasi lucru.

        (Citează)

    • Nu mai bine o trotineta obisnuita? Dai si burta jos (aia de la burgeri!!!1). :D

        (Citează)

    • de fapt, intrebarea e foarte buna, pentru ca bicicleta si trotineta electrica chiar au acelasi use case, respectiv mersul zilnic in oras.
      trotineta normala si bicicleta intr-adevar, nu au acelasi use case, pentru ca e mult mai solicitant dpdv fizic sa mergi cu trotineta.

      ei, si in competitia ei cu bicicleta, trotineta electrica pierde la toate capitolele, incepand de la costuri, autonomie, comoditate si usurinta in utilizare (pe mine de ex ma enerveaza sa mai pun inca ceva la incarcat in fiecare seara)

      trotineta electrica e la fel de portabila ca si bicicleta, adica mai deloc.
      cine isi inchipuie ca poate intra cu ea in inghesuiala de la metro zilnic, viseaza; eu ma descurc greu la metrou si cu o trotineta de 5 kile, cu una de 10-12 e mult mai greu.

      asa ca trotineta electrica ramane doar o fita lipsita de orice utilitate pentru majoritatea oamenilor

      daca ai de mers 5 km pana la birou si e drum cat de cat acceptabil, poti sa mergi cu ea, dar de ce ai face-o cand cu o bicicleta de 1500 de lei faci exact acelasi lucru?

      iar sa te dai in parc cu trotineta electrica e absurd,

        (Citează)

    • Trotineta electrica e portabila, poti sa o tii in spate legata cu breteaua speciala (incearca asta cu o bicicleta!). Intra relativ usor in metrou sub scaune (bicicleta e interzisa acolo intre anumite ore). Ocupa putin loc in casa si, mai ales, nu trebuie parcata afara legata de gard, sta sub birou, eventual la incarcat.

        (Citează)

    • Poti sa o bagi sub scaune doar teoretic, ca practic dimineata si seara metroul e full si de-abia ai loc sa o tii langa tine, nici poveste sa ai acces sub scaune.
      Crede-ma, merg cu metroul si cu trotineta aproape zilnic.
      Cat despre carat: pe langa ca greutatea e mare, trotineta nu e deloc ergonomica la carat – se balangane, poate sa te loveasca si pe tine si pe aia din jur etc

      Nu zic ca e imposibil, zic doar ca e foarte incomod.

      In plus, mi-e greu sa-mi imaginez scenariul ala in care ai de mers foarte mult pana la metrou, ai de mers mult si cu metroul si apoi ai de mers foarte mult si de la metrou la munca, ca sa ai neaparata nevoie de o electrica pt ca nu te descurci cu o trotineta simpla.

      Adica, eu de ex am 2 km de acasa pana la metrou, 2 statii de metrou si inca 0.5 km pana la munca. Folosesc trotineta ca sa parcurg mai repede cei 2km pana la metrou si nu am nevoie de o electrica pentru asta, ca nu as castiga decat max 5 minute. Toata distanta pot sa o parcurg si cu bicileta in 30 de min (fara metrou).

      Nu pot sa-mi inchipui o situatie in care ai de mers vreo 5 Km pana la metrou, 5-10 statii de metrou si inca niste kilometri pana la munca. Ca daca distanta metrou – acasa sau metrou munca e mai mica, nu se justifica o trotineta electrica, iti faci treaba cu o trotineta simpla.
      Iar daca mergi putin cu metroul, poti sa mergi cu bicicleta direct.

        (Citează)

    • Fiind relativ grea, nu se balangane, cam tii mana pe ea. Dar de obicei o trag dupa mine pliata, ca pe un troller, daca nu trebuie sa urc si scari cu ea. Esential e ca e mult mai usor de transportat in situatii din astea decat e o bicicleta.

      Nu inteleg de ce te limitezi la 5km? Are usor autonomie de 15 km. O incarci la birou si mai merge inca 15km inapoi. Are sens sa mergi cu ea prin metrou doar daca mergi, spre exemplu, de prin Colentina pana in Chitila, deci cu metroul de la Obor la Jiului si ar trebui sa parcurgi centrul orasului sau e intuneric afara (cand nici inghesuiala nu mai e la metrou). Daca e prea aglomerat si nu ai loc fizic cu ea in metrou, de ce ai lua metroul? E clar ca e mai comod sa mergi pe deasupra pe cele doua roti ale ei.

        (Citează)

    • pai discutam despre metrou doar pentru a prezenta unul din posibilele avantajele fata de o bicicleta (cu care e imposibil sa intri la metrou).

      altfel, daca renuntam la acest posibil avantaj, asa discutabil cum e el, si mergem cu ea doar pe deasupra, atunci nu se justifica in nici un fel sa iei trotineta electrica fata de o bicicleta normala.

      ok, poti s-o aduci in casa, dar e prea putin dupa mine.

      e un gadget fain, nu zic nu, dar nu e nici pe departe necesar.
      daca mi-ar da cineva una gratis, nu sunt convins ca as folosi-o asa cum folosesc trotineta clasica sau bicicleta.

      (personal mi se pare si periculos de mers pe ea prin bucuresti, eu am cazut si cu trotineta normala la viteze mici, iar cu asta electrica cred ca probabilitatea de cazatura e mai mare plus ca poti sa accidentezi pe cineva)

        (Citează)

  20. Deci ai dat 2900 lei și daca îi mai iei o baterie suplimentară de 1000 lei va merge cât una de 3600 lei.
    Știu, hateri peste tot.

      (Citează)

  21. “Dar virgula hei” de ce ești gay cu exprimari de genul??

    Gimp e paint

    alunelu:
    Romanul tot roman: bicicleta si trotineta au use-case-uri diferite. Chiar si MTB-ul si cursiera au utilizari diferite. Dar, hei, hai sa recomand ceva total diferit. E ca atunci cand cineva cere o configuratie de PC si zice ca va utiliza Photoshop zilnic, si cineva sigur se gaseste sa recomande Ubuntu/Debian/whatever Linux flavor si GIMP, ca e “practic” acelasi lucru.

      (Citează)

  22. faceti miscare, burtosilor :)

      (Citează)

  23. es1 costa 2500 de lei la auchan (nu stiu ce are in plus sau minus fata de es2)

      (Citează)

  24. nashu_mare:
    Nu sunt asa dealuri in Bucuresti. Si nu, nu merge.

    Dar panta de la Tineretului spre Eroii Revolutiei merge urcata?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus