blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Ce trotinetă electrică recomandați?

17 Jul 2018  ·

TEHNOLOGIE  ·

64 comentarii

A venit vremea să-mi cumpăr o trotinetă electrică. Fac asta deoarece și nashu_mare are una și a venit vremea să umblăm ca băieții, șerpuind pe trotuare, în bătaia soarelui, cu vântul prin plete, îmbrăcați în maieuri din care să se vadă mușchii și ascultând balade din anii 80 sau poate ceva synthwave în căști.

Posibil să nu fie doar acesta motivul pentru care vreau o trotinetă, dar nu contează. Aș vrea, însă, să-mi spuneți dacă aveți experiență cu așa ceva, dacă aveți una și cum se comportă.

În câteva zile de studiat piața, am tras următoarele concluzii (posibil să nu fie foarte bune, de unde și acest articol):

e-Twow Booster V – înclin spre asta deoarece, în specificații, are cam cel mai bun raport preț-calitate. Putere motor 500 W, autonomie 30 km, viteză maximă 30 km/h, baterie 10,5 Ah, suspensie, se pliază simplu și rapid, afișaj mai complex, greutate 11,3 kg. Am văzut-o la nashu_mare, e mișto. Partea rea: prețul destul de ridicat, 3.900 lei pe site-ul oficial.

Joyor Voyager – are Răzvan Baciu un articol în care o compară cu un Booster din generația veche. Nu mi-aș lua Joyor, are 17 kg, pare gândită pentru utilizare zilnică, nu ocazională.

Ninebot ES2 – partea bună: este înaltă și arată bine, brand cunoscut, probabil nu va fi problemă cu piesele de schimb, costă 2.900 lei, greutate 12 kg / partea rea: putere doar 300 W, autonomie și viteze mai mici decât Booster V, nu este reglabilă pe înălțime (asta s-ar putea să nu fie o problemă pentru mine).

Xiaomi Mi – partea bună: arată bine și costă 3.000 lei / partea rea: se pliază ocupând un volum mai mare, nu are suspensie, are doar 4 led-uri în loc de afișaj, putere doar 250 W, încărcare mai lentă, autonomie 25 km.

Lipsa amortizoarelor cam scoate Xiaomi de pe listă, că nu-mi pasă prea tare să arate cool, nu merg la paradă cu ea. Practic, ar fi între Booster V și Ninebot ES2; știu că mai sunt zeci de alte mărci pe piață, dar asta nu înseamnă foarte multe, chinezii produc sub multe branduri, așa că prefer să iau de la unii care au o prezență mai mare în piață cu gândul că așa voi găsi și piese de schimb pe termen lung.

Am discutat și pe Facebook cele de mai sus și, în principiu, fiecare om este încântat de modelul său de trotinetă și spune că aceea este alegerea corectă. Asta e bine, înseamnă că orice aș alege, tot bine ajung, dar nu mă ajută să o aleg pe cea mai bună dintr-o listă dată.

Problema este și următoarea: o comparație este dificil de făcut pe baza specificațiilor deoarece unele nu sunt auditate, altele nu sunt bine explicate. Vorbim de puterea nominală sau de cea maxim generată pentru un timp foarte scurt, un spike? Vorbim de autonomie măsurată la 75 kilograme încărcare și viteză de croazieră 10 km/h sau la 90 kg și 15 km/h? Care sistem de amortizare este mai bun?

E vreun magazin unde le poți vedea pe toate, ca să tragi și să bocăni în ele, să le pui una lângă alta ca să vezi cum arată pliate?

    64 comentarii

  1. Le găsești pe (aproape) toate în Carrefour. Le-am văzut zilele trecute în Feeria

      (Citează)

    • Azi a venit un comunicat că la Evomag, sâmbătă, pot fi văzute și conduse cele din oferta lor. Probabil mă duc acolo, că e lângă mine.

        (Citează)

  2. Eu am mers cu xiaomi câteva săptămâni și am fost mulțumit, lipsa suspensiei6nu mi s-a părut un mare dezavantaj. Iar prețul a fost 400 dolari de la aliexpress

      (Citează)

    • Am citit, dar tot am senzația că fiecare recomandă ce folosește și puțini au comparat modelele. Nu că în comentariile de mai jos ar fi diferit…

        (Citează)

  3. Xiaomi, costa sub 1500 de lei luata de pe Gearbest.

      (Citează)

  4. Test la evomag pe 21 .07. Numai dupa ce te sui iti dai seama de pozitie , in functie de inaltime , devine obositor sa stai aplecat ! are posibilitate si la etown test cu progrmare in centru Victoriei .

      (Citează)

  5. Cătălin Tănase

    17/07/2018 la 8:09 AM

    Nu mă pricep la trotinete, dar am o singura recomandare cu privire la acumulator. Orientează-te după capacitatea exprimată în Wh, deoarece un acumulator de 10Ah și 6V nu e același lucru cu unul de aceeași capacitate, dar tensiune mai mare

      (Citează)

  6. Mie trotineta electrica mi se pare o fita inutila, in conditiile in care sunt utilizator zilnic de trotineta de vreo 2 ani.
    Ce pot sa spun eu din experienta mea este ca in Buc ai nevoie de suspensii la trotineta. Nevasta are fara, eu am cu, asa ca am putut sa fac comparatie.

      (Citează)

  7. Eu am fost la un eveniment din asta si am testat mai multe. Au fost modele pe care nu m-am simtit bine din cauza unghiului ghidonului…

    https://www.facebook.com/events/2682952068596949/

    Pot merge si eu daca vrei :P

      (Citează)

  8. Sa stii ca amortizoarele nu te ajuta cu mare lucru. Am mers cu un e-tow cu suspensie si nu am simtit nici o imbunatatire fata de Xiaomiul meu.
    Insa pretul o face imbatabila pe Xiaomi, eu am dat 1650 de lei tu tot cu transport.
    Daca vrei sa faci o tura da-mi un mail

      (Citează)

    • Pai e oarecum normal sa nu simți imediat îmbunătățire când treci pe amortizoare. Nu ești obișnuit sa mergi ca și cum ai avea amortizoare. Invers e o trecere relevantă când simți fiecare pietricica în articulațiile proprii și când vezi cum e influențată ciclistica atelajului de denivelările din asfalt.

        (Citează)

  9. firmele de inchiriere bird si lime folosesc segway, e plin de ele prin Santa Monica si San Diego.

      (Citează)

    • Adică Ninebot ES1 sau ES2? Că și pe site-ul american doar acestea sunt în ofertă. Și mie mi se par modele mișto, chiar dacă puterea e cam mică față de Etwow.

        (Citează)

  10. Daca ai bani, ia-ti un Segway, daca esti strans pe buget incearca Xiaomi. Orice ti-ai lua, testeaza multe modele inainte, du-te la showroom-uri, eventual poate chiar gasesti pe cineva sa iti imprumute una vreo saptamana, sa vezi daca te coafeaza :)

      (Citează)

    • Costă cam la fel. Etwow e mai scump decât Segway sau Xiaomi. În principiu nu contează banii așa mult, vreau să fac alegerea bună de la început că apoi nu stau să le vând și să iau altceva.

        (Citează)

  11. Autonomia e data in conditii ideale de utilizare, de ex la Xiaomi pentru 75 kg, fara urcat rampe, fara vant, in modul ECO – 18 km/h fata de 25 km/h cat ar putea maxim.

    Un alt factor important zic eu e capacitatea de franare, multe modele au “frana mecanica” pe spate, adica apesi cu piciorul pe aripa spate, care la randul ei apasa pe roata, ceea ce mi se pare o gluma proasta, mai ales daca mergi anumite portiuni pe sosea.

    Joyor are multe variante serioase, eu mi-am inchiriat 2 zile 2 modele diferite de la ei si am putut compara in cunostinta de cauza. Ce-i drept sunt masive, atat ca dimensiuni, cat si ca greutate, insa intra mai degraba in categoria de transportor electric, te sui acasa si cobori la munca, nu o pliezi sa intri la metrou…

    Una peste alta, iti recomand Joyor ca transportor zilnic, iar pentru folosire ocazionala/distante scurte si portabilitate Xiaomi.

      (Citează)

  12. Eu iti recomand mai bine o tricicleta, dar sa aibã si biberon care se prinde pe ghidon. Si daca vrei sa pari foarte cool iti iei si o caciulita d’aia care se prinde sub barbã si are elice in loc de motz.

      (Citează)

  13. 6 luni am utilizat Xiaomi m365 ,aprox 550km total și am fost foarte mulțumit.; Acum aștept noua trotineta cumpărată direct de la producător cu o treime din prețul unui Dualtron dar cu specificații similare. Exista pe Facebook un grup făcut chiar de români, care se numește : WeAreElectric

      (Citează)

  14. frana nu pui? are vreuna franare regenerativa?

      (Citează)

  15. 1. E-twow se tot joacă aia mici cu ea. Le place. Doar atât pot spune.
    2. Haios cum recomanda cunoscatorii suspensie la trotineta dar dacă aduci in discuție suspensie pe bicicleta, esti doar un mofturos

      (Citează)

    • Haios e sa consideri ca o roata de 8″ (in multe cazuri fara camera) ofera acelasi confort cu una de 26″-29″.

        (Citează)

    • eu recomand suspensie si la bicicleta pentru Bucuresti, de altfel cand mi-am luat eu bicicleta acu’ 5 ani am fost setat de la inceput pe MTB tocmai pentru ca stiam ca am nevoie de suspensii si de o constructie ceva mai solida a cadrului.

      dar, daca e s-o luam strict dpdv fizic, la trotineta ai mai multa nevoie de suspensie decat la bicicleta pt ca rotile sunt mici si cauciucurile sunt pline (fara aer), deci fizica ne spune ca o denivelare peste care o roata mare trece fara probleme va avea un efect mai mare asupra unei roti mici cu cauciuc plin.

        (Citează)

    • Mai e si diferenta de ampatament. La ce unghi ridica o piatra o trotineta scurta si la ce unghi ridica aceeasi piatra o bicicleta mai lunga? Si asta in final inseamna destabilizare. Dintr-o pozitie mai putin ergonomica a calatorului de pe trotineta fata de cel de pe bicicleta.

      Plus ca amortizezi socurile altfel numai cu genunchii in cazul trotinetei si cu tot corpul in cazul unei biciclete.

        (Citează)

    • Da frate asta cu stabilitatea e critica la trotineta. Nu am avut niciodata nici macar o cazatura sau situatie cu pericol de cazatura cu bicicleta (merg mult si cu copilul in scaun ceea ce schimba total dinamica), in schimb cu trotineta am luat o tranta de am vazut stele verzi si am mai evitat vreo cateva la mustata.

      La trotineta electrica la care viteza e mult mai mare lucrurile devin mult mai periculoase, ei zic ca amortizoarele sunt un must.

        (Citează)

    • @Mishu înainte de confort e vorba de siguranță. Parerea mea e că atât la trotinetă cât si la bicicletă suspensiile sunt necesare.

        (Citează)

  16. Iti recomand sa intri in grupul de facebook numit “We are electric”
    Este o comunitate foarte buna in care se discuta aceste aspecte.

    Eu am stat aproximativ 2 luni pe ganduri ce sa iau, am testat tot ce e din lista ta, si am ajuns la Xiaomi cu 1700 lei. Pret cu livrare prin UPS, din warehouse din Polonia.

      (Citează)

  17. Am de 2 ani E-twow booster si sunt incantat de ea. Am avut o problema cu un maner care s-a rupt dar a fost inlocuit pe garantie si pe urma a luat apa la bord si a fost inlocuit computerul tot pe garantie. Nu este recomandat sa mergi cu ea prin apa. Doar sa treci prin mici balti. Are un mic scartait pe la amortizorul din spate si cred ca trebuie sa inlocuiesc roata de pe spate ca e cam tocita …. dupa 1.283 km. Rotile sunt pline deci nu exista riscul unei pene. Are frana regenerativa dar nu cred ca face mare lucru. Nu am ajuns niciodata pana in faza sa raman fara baterie iar cel mai mult fara sa o incarc cred ca am mers cam 22 km dar nu toti odata ci in 2 zile si inca mai ducea cativa km. Am 90 kg plus haine rucsac si altele deci cu 20 peste ce recomanda E-twow pentru a avea viteza si autonomia din carte. Viteza cand mai scade puterea bateriei nu a fost niciodata sub de 25 km/h pe drum drept. La pante cu inclinatie mai mare merg cu 15-19 km/h. Nu o recomand daca ai drumuri pe piatra cubica si NICIODATA cand ploua. Aluneca ceva de speriat. Cand ploua recomand sa ai la tine acel rucsac al ei, o iei pe umar si mergi cu masina, tramvaiul etc. este usoara, se pliaza usor, dar in timp sistemul se strica putin in sensul ca ca trebuie putin ajutata la pliere dar siguranta care o tine pliata functioneaza foarte bine. Circul cu ea zilnic din zona piata Gemeni pana la palatul parlamentului si merg pe trotuar sau pe carosabil. cel mai mult insa merg pe carosabil pentru ca e mai lipsit de gropi si denivelari, in plus pe trotuar trebuie sa ma opresc la coborarea si urcarea pe trotuar. Imi place maxim atunci cand e coloana mare la semafor si trec printre masinile ce asteapta cate juma de ora. pentru cei care vor sari sa spuna ca e periculos sa circuli pe carosabil le spun ca Nu circul pe carosabil cand e trafic mare dar sunt momente intre semafoare cand prinzi bulevardul liber doar pentru tine sau cand toate masinile sunt oprite la semafor. Sfat, nu circulati pe prima banda cand sunt oprite la semafor incercati printre ele intre banda 1-2 sau 2-3 pentru ca pe prima banda sunt unii care deschid portierele sa se dea jos si cu trotineta este imposibil sa franezi de urgenta. Deci mare grija pentru ca nu se poate frana de urgenta ci doar sari de pe ea si speri sa te tina picioarele sa te franezi singur.

      (Citează)

  18. Poți sa mergi la întâlnirea userilor de pe Facebook weareelectric ai testezi acolo tot ce vrei.
    Ce e interesant la xiaomi e ca poți sa ii pui custom firmware, scoți limitarea și ajungi pe la 35-40kmh in funcție de cât de greu ești.

      (Citează)

  19. Eu am E-TWOW Booster V. O folosesc zilnic să parcurg ~20 km prin București. Sunt mulțumit de ea, are o autonomie decentă și o viteză bună(eu sunt mai slăbuț, așa că autonomiași o viteza sunt un pic mai mari). Nu am întâmpinat probleme cu ea, de când o am. Singurul dezavantaj este prețul și greutatea ei.
    Vezi ca e super reducere la trotineta de la Xiaomi: https://www.arsis.ro/trotineta-electrica-xiaomi-mijia-negru-4243.html?search_query=mijia&results=1

      (Citează)

  20. Depinde pe unde vrei sa mergi cu trotineta. Dacă mergi pe strada, mai importantă decât suspensia e frâna.

      (Citează)

  21. Eu ti-as recomanda si incaltari care sa acopere glezna. Bateria e in podea, podeaua e la nivelul gleznei => au!

      (Citează)

  22. sorin:
    Si Xiaomi are

    Caca, voiam sa raspuns la commentul cu frana regenerativa

      (Citează)

  23. Pentru cei care aveti carduri Banca Transilvania, vedeti ca au acum coduri de reducere de 300 lei pentru trotinete electrice si 400 lei pentru biciclete electrice ETwow, valabil inca 8 zile, daca platiti cu cardul respectiv:
    – ETWPAY2018 la trotineta
    – GEPAY2018 la bicicleta

      (Citează)

  24. alunelu:
    Pentru cei care aveti carduri Banca Transilvania, vedeti ca au acum coduri de reducere de 300 lei pentru trotinete electrice si 400 lei pentru biciclete electrice ETwow, valabil inca 8 zile, daca platiti cu cardul respectiv:
    – ETWPAY2018 la trotineta
    – GEPAY2018 la bicicleta

    Link? Nu gasesc nicaieri.

      (Citează)

  25. nwradu: Cam pentru așa ceva vreau, dar înclin spre Ninebot.

    De unde poti cumpara Ninebot oficial in Romania?

      (Citează)

  26. Eu mi-am cumpărat o trotinetă Qiewa H1 Hummer, am dat pe ea 5300 lei din China,este destul de grea 25 kg, poate duce o greutate de 250 kg, prinde 55 km/ora, eu am o greutate de 120 kg și am prins pe linie dreaptă 43 de km/ora, cel mai important nu am plătit taxe vamale, coletul a venit prin UPS

      (Citează)

  27. user:
    Ai un link + cupon ? Ca nu am reusit sa o dau mai jos de 400.

    Esti 100% ca vine vamuita ? ca la descriere scrie ca esti responsabil de taxe.

    Dap, dar doar dacă alegi „Priority Line” la shipping, durează vreo 2 săptămâni.

      (Citează)

  28. poti inchiria modele Joyor, pana te decizi:
    https://www.facebook.com/JoyorRentHub/

      (Citează)

  29. Stiind ca ai B-ul si automat AM-ul, intrebarea mea este… O sa fi primul din Romania care isi inregistreaza trotineta electrica la primarie sau ai sa mergi ilegal, asa cum o fac si restul? ;)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus