blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Am condus: Suzuki Vitara S 1,4 litri turbo

21 Aug 2017  ·

AUTO  ·

98 comentarii

Am condus două zile o Suzuki Vitara, mulțumită lui Andrei Crivăț care s-a ocupat cumva de treaba asta. Am testat exact modelul care mă interesa, Vitara S benzină 1,4 turbo, 140 CP, automată și 4×4, echiparea “cu de toate”. Prețul de listă este 21.450 euro, dar prețul real probabil ajunge la 19.000 euro. Citiți mai multe pe subiect aici și aici.

Mașina are și părți bune, dar evident și rele, că la acest preț era imposibil să nu se fi făcut compromisuri pe undeva. Un SUV cu aceeași motorizare și aceleași dotări de la alți producători începe pe la 25.000 de euro, nu uitați asta. Zic mai jos pe scurt ce mi-a plăcut și ce nu.

CE MI-A PLĂCUT

Mașina se simte rapidă. Motorul îi asigură o accelerația bună prin oraș, iar sistemul turbo asigură cuplul maxim aproape pe întreaga plajă de turații. Are un uzual lag la apăsarea pedalei, dar se poate cupla un mod “Sport” când turbina răspunde practic instantaneu (și treptele se schimbă mult mai sus).

Consumul obținut de mine a fost de cam 8,5 litri/100 km. Să zicem că, după ce te obișnuiești cu mașina, poți scădea spre 8 în oraș? Mi-e greu să estimez exact, că inclusiv când i-am făcut plinul înainte de a o duce înapoi nu știu dacă și la preluare era alimentată până-n buză, ca să fac calculul de consum direct la pompă. Oricum e o îmbunătățire față de 11 litri la sută cât consumă acum a mea.

Pe afară arată foarte bine, zic eu. E un SUV cu aspect ceva mai impunător, nu rotunjit ca celelalte asiatice.

Interiorul mi-a plăcut și el, se potrivesc bine cusăturile roșii, poziția e confortabilă, vizibilitatea este bună. Are multe spații de depozitate prin interior, vreo trei între scaune, câte un loc pentru o sticlă mare de apă în fiecare portieră șamd. Portbagajul e suficient pentru noi doi și bagajele noastre.

Are cruise control cu radar pentru adaptarea automată a vitezei ce funcționează bine, multe airbaguri și sisteme de siguranță, frânare automată la detectarea unui posibil impact, faruri puternice.

CE NU MI-A PLĂCUT

Suspensia este foarte tare. Simți fiecare buburuză călcată cu mașina.

Mașina este destul de zgomotoasă, probabil micșorarea costurilor fiind făcută în primul rând la elementele de antifonare. La 130 km/h pe autostradă trebuie să ridici vocea ca să vorbești în mașină, zgomotul de vânt fiind destul de puternic. E un SUV, un dulap pe roți, dar parcă e mai puternic decât la alte mașini similare.

Mirrorlink-ul nu funcționează. Este vorba de un protocol de comunicație prin care aș putea face mirroring la ecranul telefonului meu pe ecranul tactil din consola centrală a mașinii. Cum ar fi, aș putea rula Waze direct pe ecranul mașinii, aș putea controla de acolo Deezer, browser și tot ce am pe telefon. Asta în teorie. În practică, așa funcționa Mirrorlink-ul la începuturile sale, apoi a apărut o versiune mai nouă ce cere certificarea aplicațiilor și doar vreo 20 de aplicații sunt certificate, toate inutile mie. Protocolul (dezvoltat de unii și implementat de mulți producători auto) este practic abandonat în favoarea Apple Carplay și Android Auto.

Din ce am citit pe forumul Suzuki, se speră că prin noiembrie va apărea un update pentru unitatea de bord prin care să fie implementat Android Auto, caz în care acest mare minus ar dispărea. Până atunci, toată partea de Mirrorlink este inutilă, rămănând doar conectivitate de apelare telefonică și muzică prin bluetooth.

Acestea trei de mai sus sunt minusurile principale. Ce urmează mai jos sunt unele minore care nu au mare importanță în decizia mea finală, dar le menționez oricum.

Schimbătorul de viteze se mișcă și sună ca unul de tractor, metal pe metal. Zici că mesteci în ceaunul cu fasole acolo.

Oglinzile sunt retractabile electric, dar nu automat când oprești și pornești motorul.

Computerul de bord are un sistem tare ciudat de control, folosind două comutatoare rotative înfipte în bord ca la mașinile vechi.

Plasticele par ieftine, flambează, sună a subțire șamd.

Sistemul audio este de slabă calitate și nu există opțiunea de a alege unul cu mai multe difuzoare.

Nu are cotieră între scaune. Who does this?!

CONCLUZIE

Mașina s-a prezentat cum mă așteptam, în general vorbind. Pentru banii ceruți, mai ales având în vedere cât costă alte modele concurente, e bună. M-a surprins plăcut la comportamentul de drum și motorizare, m-a dezamăgit suspensia foarte tare și Mirrorlink-ul practic nefuncțional.

Când am dus mașina înapoi am cerut și o ofertă concretă, ca să știu exact despre ce sume vorbim. Încă n-am primit-o, dar, ce-i drept, au trecut doar două săptămâni de atunci. Voi aștepta să văd și prețurile de la noua Skoda Karoq (la finalul acestui articol), unde mă aștept să văd materiale și finisaje mai bune, dar și un preț de listă de 25.000 €. Poate face Karoq vreo surpriză și vine mai ieftin.

    98 comentarii

  1. VW Tiguan 2.0 TDI DSG 2 – SH… asta as alege eu daca ar trebui sa aleg un SUV

      (Citează)

  2. chiar daca nu a mers mirrorlink-ul, banuiesc ca a trebuit sa folosesti telefonul, totusi. Intreb pentru Waze : ai putut sa folosesti vreun suport de telefon care sa mearga la acele guri, gen “logan” ?

      (Citează)

    • L-am ținut sub consola centrală.

      Nu mi-am făcut probleme, însă. Eu am un suport universal care are prindere cu un cârlig în gura de ventilație și se sprijină cu două picioare sub aceasta. Cred că ar merge și la cele rotunde.

      Dacă nu, sunt multe alte soluții pe piață.

        (Citează)

  3. ia-o altfel, e cu 2000? de euro mai scumpa ca un duster? vine in plus cu destule chestii de banii aia.

      (Citează)

  4. Privitor la consum, vezi ce se găsește pe https://www.spritmonitor.de/en/ referitor la modelul dorit. Minusurile le vei găsi cu siguranță pe forum, sunt detaliate, discutate și răs-discutate acolo.

    Ca fapt divers, n-am înțeles-o deloc p-aia cu schimbătorul de viteze ca la tractor…

      (Citează)

  5. La cum ai descris-o, clar n-as da banii aia pe ea. Mai bine SH, la sub 20k, sau, si mai bine, Duster nou.
    Daca e musai SUV, in range-ul de pret 20-25k EUR, atunci m-as uita la un X1 SH (hasesti garla echipari decente, pana in 70-80k km si pana in 3-4 ani).
    La CR-V te-ai uitat?

    Acum, daca plapuma e max 20-25k si atat, si nu poti sustine niscaiva cheltuieli decat pe garantie, iti trebuie ceva nou, n-ai ce face.

    Vorbesc din prisma unuia care cauta sa-si chimbe si el masina, cumparata noua, acum aproape 10 ani de zile dar care crede ca nu merita masina noua in ziua de azi. Decat ceva nou in range-ul 25k, mai bine ceva SH din range-ul 25-30k dintr-o clasa superioara. Si cand zic clasa, ma refer atat la marime (de la C la D, sa zicem), cat si la premium.

      (Citează)

    • da, n-are nici un rost sa iei o masina noua sub 25K pe care o vinzi dupa 5 ani, cand i se termina garantia, cu 50%-60% din pretul dat pe ea, cand poti sa iei o masina la mana a doua cu aproape 100 de mii de kilometri pe care dai mai multi bani, apoi mai bagi bani in ea ca nu ai garantie, si dupa 5 ani o vinzi cu 30%-40% din pretul pe care l-ai platit.

      n-are nici un rost daca vrei tu neaparat sa vada lumea ca ai bmv sau audi sau mercedes, ca altfel din punct de vedere al costului, alegerea buna e aia cu masina noua si mai ieftina si cu garantie.

        (Citează)

    • Ia BMW X1 SH doar daca iti asumi ca vei baga inca 1-1,5k€ in schimbarea distributiei, imediat dupa achizite, preferabil, despre problemele motorului N47 s-au scris mii de pagini de forum.
      Baietii de la http://www.bimmer-service.ro fac asta zilnic, poti merge la ei pentru verificare inainte. Ca sugestie doar, n-am nicio treaba cu ei.
      Si vezi ca sLine e cu tractiune spate, xDrive e 4×4.

        (Citează)

    • Octav: La cum ai descris-o, clar n-as da banii aia pe ea. Mai bine SH, la sub 20k, sau, si mai bine, Duster nou.

      Ce te face să crezi că Duster va fi mai bun?

      SH sub 20k încă n-am găsit nimic bun. Toate au rulaj mare și sunt vechi, plus că mai bagi destul în reparație în primii ani, ceea ce aici nu e cazul.

      Apoi e vorba și de revânzare. Peste 10 ani, pe aia SH o dai la remat. Pe asta nouă mai iei ceva bani.

        (Citează)

  6. Life in plastic is fantastic.

      (Citează)

  7. Mamă, mamă!!!! Oribilos interior!!!!!1111unu

      (Citează)

  8. De ce nu iei legatura cu colegul tau de breasla, zoso?El se prezinta cunoscator…fata de tine care vad ca esti atras de gramada asta de plastice pentru ca e ieftina.
    Pe bune acum.

      (Citează)

  9. am vitara 4*2, 1.6 aspirat, automata.

    multumit de masina asta, cinstita, “muncitoreasca”, da, singurul mare deranjant e zgomotul interior, vrem ca la Mercedes dar na..

    consum mediu pe bord 6,2 dar real 7, curat.

    o tin pana moare.

      (Citează)

  10. Si eu am fost la deivetest super incantat pana cand am urcat. Pe urma dezamăgit. D.p.m.d.v. Nu merita banii. Un Seat ateca? Sau ceva sh cu un rulaj sub 30.000 de km (nu bmw x1)

      (Citează)

    • Ateca e 25.000 cu aceleași dotări. Foarte posibil ca și Karoq să fie la fel, că e construit pe aceeași platformă.

      SH sub 30.000 e cam tot pe acolo, mult noroc să găsești una fără probleme.

        (Citează)

  11. Poate prinzi si o Mokka de la Opel sa faci o comparatie…. la bani sunt tot pe acolo. Posibil Mokka o idee mai ieftina…

      (Citează)

  12. In maxim 20K Euro .. as opta pentru noul Ford Kuga, mai ales ca acum au o oferta destul de ok:
    http://www.ford.ro/Promotii/Autoturisme/NoulKUGA

      (Citează)

    • si automat? exact.

        (Citează)

    • add:
      si automat? exact.

      Intradevar .. oferta aia nu are Cutie automata. Dar oricand poate cere o oferta de la un dealer. La Ford se pot obtine discounturi de aproximativ 20%, daca negociezi un pic. Nu strica sa intrebe.

        (Citează)

    • Mi-ar plăcea și mie Kuga, dar pretul de listă este 26.650 euro pentru echiparea Trend și 28.900 euro pentru Titanium. Ce-i drept, motor de 182 CP la banii ăia.

      Echiparea Trend folosește Sync gen 1 și nu are ecran mare în bord, deci vei dori Titanium pentru Sync 3 și ecran util.

        (Citează)

  13. Noi avem varianta de 1.6 Passion.

    Legat de suspensii, din fabrica vine cu 3 bari in roti(cica setarea ECO), si da, e groaznica. Cu 2,5 bari (setarea de comfort) e mai OK, dar tot tare.

    Cat despre zgomot, e in limitele bunului simt pentru banii astia(14600 cat am dat noi). Mult peste Dacia, sub marci ca VW.
    Adac-ul zice ca zgomotul la 130 km/h 71,0 dB(A) vs 67,5dB(A) pt Tiguan.

      (Citează)

  14. Vitara este mai mică decât suv-compacte, nu are sens să compari prețul cu ele. Karoq/Sportage/Tucson/Tiguan etc sunt mai mari cu 20-30 cm decât Vitara și cu automată și 4×4 sari de 25.000.
    Vitara este în zona Mokka, Juke, Captur, 2008 și similară la preț cu acestea, ba chiar, raportat la calitatea materialelor și finisajelor, este mai scumpă.
    Problema celorlalte este că nu ai combinația automată ȘI 4×4 decât la Juke, unde ai o variantă la vreo 25000 preț de listă pe care o poți lua la 22000 (am eu oferta, de la Serus).

      (Citează)

  15. Robo:
    da, n-are nici un rost sa iei o masina noua sub 25K pe care o vinzi dupa 5 ani, cand i se termina garantia, cu 50%-60% din pretul dat pe ea, cand poti sa iei o masina la mana a doua cu aproape 100 de mii de kilometri pe care dai mai multi bani, apoi mai bagi bani in ea ca nu ai garantie, si dupa 5 ani o vinzi cu 30%-40% din pretul pe care l-ai platit.

    n-are nici un rost daca vrei tu neaparat sa vada lumea ca ai bmv sau audi sau mercedes, ca altfel din punct de vedere al costului, alegerea buna e aia cu masina noua si mai ieftina si cu garantie.

    Sa inteleg ca ai facut o analiza exhaustiva si ai pus in balanta toti factorii si toate criteriile pe care le poate avea cineva atunci cand isi ia o masina si ai ajuns la concluzia asta?
    Exista pe lumea asta automobile si masini. Daca vrei doar un mijloc de transport din A in B…atunci, fiecare dupa ce are nevoie.

      (Citează)

    • Am pus in balanta doar costul total de detinere si un confort de utilizare mediu, ca la o masina noua de 25K nu poti sa zici ca iti lipsesc lucruri esentiale dpdv confort (nici la 20K nu iti lipsesc, darmite la 25k).

      Deci nu e vorba doar de a te duce din A in B, ca daca ar fi vorba de asta pragul ar fi la 10K, nu la 25K.

      Este exact cum spuneam: daca e mai important ce marca de masina conduci decat sa ai o masina ok la un cost bun, da, te indrepti spre o masina la mana a doua din clasa superioara. Adica platesti in plus ca sa para ca ai bani, cand de fapt nu ai – ca daca ai avea bani, ti-ai lua masina aia de noua.

      E ceva tipic romanesc.

        (Citează)

    • Are dreptate Robo.

        (Citează)

  16. Mazda CX-3?

      (Citează)

  17. sa spun cum merge GLK-ul meu nou? mai bine nu… :)

      (Citează)

  18. Ok, incepe sa fie amuzant. Sa inteleg ca ai condus masini din clase superioare si singura dieferenta pe care ai remarcat-o este ca, brusc, te simti mai bogat?

    Robo:
    Am pus in balanta doar costul total de detinere si un confort de utilizare mediu, ca la o masina noua de 25K nu poti sa zici ca iti lipsesc lucruri esentiale dpdv confort (nici la 20K nu iti lipsesc, darmite la 25k).

    Deci nu e vorba doar de a te duce din A in B, ca daca ar fi vorba de asta pragul ar fi la 10K, nu la 25K.

    Este exact cum spuneam: daca e mai important ce marca de masina conduci decat sa ai o masina ok la un cost bun, da, te indrepti spre o masina la mana a doua din clasa superioara. Adica platesti in plus ca sa para ca ai bani, cand de fapt nu ai – ca daca ai avea bani, ti-ai lua masina aia de noua.

    E ceva tipic romanesc.

      (Citează)

    • Mai bine ai aduce argumente ca sa-ti sustii punctul de vedere decat sa pui intrebari din astea pasiv agresive.

      Desigur ca exista diferente, de exemplu stai cu curul pe piele si ai lemn inauntru, ca stofa si plasticul sunt naspa pentru naturelul tau simtitor. Ai 250 de cai, ca se stie ca daca ai doar 150 nu te poti baga in depasiri periculoase ca sa le dai peste nas la fraieri. Si altele asemenea.

      Dar mai presus de orice, esti cineva intr-o masina mai mare sau premium – si pentru asta esti dispus sa platesti, chit ca de fapt nu ti-o permiti.

      Sau zi tu care-s diferentele, lumineaza-ma.

        (Citează)

  19. Mars: Intradevar .. oferta aia nu are Cutie automata. Dar oricand poate cere o oferta de la un dealer. La Ford se pot obtine discounturi de aproximativ 20%, daca negociezi un pic. Nu strica sa intrebe.

    Tot aud asta cu discounturile de 20% la Ford, chiar asa e? Banuiesc ca se refera la masinile de pe stocul dealerului. Ma batea si pe mine gandul la o Kuga, dar mai am niste fantezii de trapa panoramica si bixenoane care nu prea vin standard in nicio configuratie pe Kuga.

    Eu unul mai am pe lista Sportage, 3008 si poate CX-5.

      (Citează)

    • De obicei sunt oferte la varianta entry-level. Poți primi un discount similar și pentru o echipare mai bună, dar cât să dea în jos de la un preț de listă de 28.900 euro?

        (Citează)

    • vo 6000. vazut oferta si factura finala, si asta cand era mondeo relativ nou.

        (Citează)

  20. Octav:
    Ok, incepe sa fie amuzant. Sa inteleg ca ai condus masini din clase superioare si singura dieferenta pe care ai remarcat-o este ca, brusc, te simti mai bogat?

    Omul n-a zis ca te simti mai bogat, ci ca ai impresia ca te simti mai bogat, desi nu esti.

      (Citează)

  21. BobbyR0:
    Ia BMW X1 SH doar daca iti asumi ca vei baga inca 1-1,5k€ in schimbarea distributiei, imediat dupa achizite, preferabil, despre problemele motorului N47 s-au scris mii de pagini de forum.
    Baietii de la http://www.bimmer-service.ro fac asta zilnic, poti merge la ei pentru verificare inainte. Ca sugestie doar, n-am nicio treaba cu ei.
    Si vezi ca sLine e cu tractiune spate, xDrive e 4×4.

    Bai, daca nu va pricepeti, macar nu apasati Enter, zau.

    Despre Bimmer-service stie toata lumea ca sunt niste jigodii.
    Sa schimbi distributia la N47 te costa 1000-1500 la reprezentanta (sau la Bimmer-Service, dar acolo nici garantie nu ai si nici masina nu o sa mai mearga in mintile ei); altfel, la un service ok o schimbi cu 900-1000€, maxim.

    Am o masina cumparata acum 6 ani de noua. Foarte dotata. Nu as lua 40% din pretul dat in 2011 acum. Cu alte cuvinte, decat sa dai atatia bani pe un cazan ca Vitara S, mai bine iti iei ceva SH cu putini km. Devalorizarea din primii 2 ani o suporta primul proprietar si pentru cumparator e foarte avantajos.

    Si mai inghititi-va DSG DOI-ul ala, ce plm e DSG 2, voi sunteti sanatosi?! Sau v-au luat samsarii mintile?

    Radu, spune-mi pe mail ce dorinte si asteptari ai si in ce bani si pot face o selectie rapida de pe mobile&autovit. Am ajutat la cumpararea a 4 masini in ultimii ani, toate merg foarte bine si proprietarii sunt incantati, asa ca zic eu ca am o oarecare aplecare spre domeniul automobilistic.

    Numai bine!

    PS: Eu nu comentez la articole care trateaza lucruri despre care nu am habar doar ca sa ma fac de ras cu apucaturi de genul “DSG 2” ori “iti iei SH daca vrei sa arati ca ai bani”; nu, bai tolomacilor; iti iei SH de 1-2 ani pentru ca in aceiasi bani obtii mai mult. Mai mult orice; calitate, cantitate, siguranta (voi cum credeti ca se comporta tabla aia de pe Suzuki la impact?) etc.

    PS2: Am avut in familie un Vitara S 2015 nou pentru cateva luni. Masina e o gluma la pretul cerut, fara suparare.

      (Citează)

    • ia zi tu, clarvazatorule, cum se comporta tabla aia de pe Suzuki la impact? este evident ca de murit in accident se moare doar in masini de sub 25 de mii, tot ce e peste scapi fara probleme.

      discutia cu SH nu era la aceeasi bani, clarvazatorule.
      afirmatia initiala a fost asta: “Decat ceva nou in range-ul 25k, mai bine ceva SH din range-ul 25-30k dintr-o clasa superioara.”

      deci intre 5 si 10 mii in plus, nu aceiasi bani.

      la aceeasi bani poate ca merita sa iei o masina din clasa premium cu 1-2 ani vechime, problema e ca nu gasesti o masina premium cu 1-2 ani vechime si cu un pret semnificativ mai scazut decat pretul de nou, decat daca are 100 de mii de kilometri sau mai mult, caz in care nu mai conteaza ca are 1-2 ani de cand a fost produsa, ca de fapt masina are 5 ani in numar de kilometri.

      Iar daca are 1-2 ani si nu are 100 de mii de kilometri, ci 30-40 de mii cat e normal, iti spun eu ca doar printr-un noroc o gasesti la vanzare, ca stie si proprietarul ca deprecierea cea mai mare e in primii ani, asa ca doar daca nu-i pasa de bani o da dupa 1-2 ani – succes la gasit din astia.

      ia povesteste-mi tu mie cum primesc eu mai mult din orice la o masina premium cu minim 100 de mii de kilometri decat la una non-premium cu zero kilometri, care mai are si garantie 5 ani.

        (Citează)

    • dar ca sa nu vorbim asa teoretic:

      intamplator stiu pe cineva care si-a luat recent o Skoda Octavia noua, motor 1.8TSI, 180 CP, DSG, cu mai toate optiunile plus trapa, si l-a costat aproape 25 de mii

      te invit sa-mi gasesti la aceiasi bani o masina SH din clasa premiumla care primesti mai mult din orice: calitate, cantitate si siguranta.

      astept link catre autovit sau mobile sau ce vrei tu, merci.

        (Citează)

    • aMishu: Radu, spune-mi pe mail ce dorinte si asteptari ai si in ce bani si pot face o selectie rapida de pe mobile&autovit. Am ajutat la cumpararea a 4 masini in ultimii ani, toate merg foarte bine si proprietarii sunt incantati, asa ca zic eu ca am o oarecare aplecare spre domeniul automobilistic.

      M-am uitat și eu pe site-urile alea. Momentan nu-mi place nimic. Diferența e prea mică la bani ca să merite o mașină rulată, cu kilometraj ce trebuie cercetat și eventuale probleme.

        (Citează)

  22. Ceasul ala dintre gurile de aerisire e desteptator? cine mai face asa ceva? Apoi, de ce ai pune aerul deasupra si ecranul sub, ca sa ma uit in jos la navigatie?? nu se intimpla nici o tragedie daca imi vine aerul in fata de un pic mai jos si am ecranul cit mai sus in bord posibil.

      (Citează)

    • saraciile alea de rolls royce mai au ceas asa, eww

        (Citează)

    • Ecranul e suficient de sus în bord și oricum n-ai de ce să te uiți la el prea mult.
      Gurile de ventilație sunt astfel plasate ca să dea aer în cap și, cum îmi place mie, spre mâinile de pe volan.

        (Citează)

  23. Robo:
    ia zi tu, clarvazatorule, cum se comporta tabla aia de pe Suzuki la impact? este evident ca de murit in accident se moare doar in masini de sub 25 de mii, tot ce e peste scapi fara probleme.

    discutia cu SH nu era la aceeasi bani, clarvazatorule.
    afirmatia initiala a fost asta: “Decat ceva nou in range-ul 25k, mai bine ceva SH din range-ul 25-30k dintr-o clasa superioara.”

    deci intre 5 si 10 mii in plus, nu aceiasi bani.

    la aceeasi bani poate ca merita sa iei o masina din clasa premium cu 1-2 ani vechime, problema e ca nu gasesti o masina premium cu 1-2 ani vechime si cu un pret semnificativ mai scazut decat pretul de nou, decat daca are 100 de mii de kilometri sau mai mult, caz in care nu mai conteaza ca are 1-2 ani de cand a fost produsa, ca de fapt masina are 5 ani in numar de kilometri.

    Iar daca are 1-2 ani si nu are 100 de mii de kilometri, ci 30-40 de mii cat e normal, iti spun eu ca doar printr-un noroc o gasesti la vanzare, ca stie si proprietarul ca deprecierea cea mai mare e in primii ani, asa ca doar daca nu-i pasa de bani o da dupa 1-2 ani – succes la gasit din astia.

    ia povesteste-mi tu mie cum primesc eu mai mult din orice la o masina premium cu minim 100 de mii de kilometri decat la una non-premium cu zero kilometri, care mai are si garantie 5 ani.

    Renunta la atitudinea agresiva si pune mana si mai urca-te / condu masini; dupa felul in care le stii pe toate, banuiesc ca nu prea ai prieteni, dar poti merge la reprezentante sa faci test drive, dupa ce analizezi bine de tot piata si ne spui si noua cum masinile alea cu <50k km si <2 ani vechime !SPOILER ALERT! chiar sunt mai ieftine decat au fost de noi cu 10-20%.
    Altfel, ori esti posesor de Vitara S, ori asa esti tu de obicei, prost de gura. Daca ai fi stat aproape de un Vitara S cand cineva inchide usa, ai fi inteles de ce aduceam in discutie tabla, dar tu stii sa fi doar cum am scris mai sus.
    Am pierdut destul timp cu tine, micule troll. O seara buna sa ai!

      (Citează)

    • hai, cauta-mi la 25 de mii o masina SH premium la care primesti “mai mult din orice” fata de o Skoda Octavia 1.8 TSI 180 CP DSG cu trapa, care a fost fix 25K de noua.

      apropo, cred ca nu stii ce inseamna agresiv, daca vii aici si ne faci tolomaci apoi spui ca eu sunt agresiv. :)) dar sa lasam dezvoltarea vorbirii, e clar ca nu-i punctul tau forte.

      cauta-mi o masina, merci.

        (Citează)

  24. Daca vrei neaparat SUV Peugeot 3008 GT Line era 25ooo la Eurial Militari. Ceva reducere de la 30000 (rabla si X prime bonus din partea Peugeot). 1.6 HDi 120 full (dar nu are 4×4 ca nu exista)
    Incearca o Sportage 1.6 GDI – sub 23ooo cu tot ce vrei tu acolo
    Tiguan 2.0 DSG Comfortline era 25000 la lansare (promotie) banuiesc ca acum este sub banii astia daca-l iei benzina. E frumosa Suzuki, dar e mica si arata ca o caruta. Plasticele alea … crede-ma … le am si eu pe Suzuki … si ma enerveaza maxim.
    GRAND X de la OPEL ar mai fi sub 20000.

      (Citează)

  25. Acum doua luni a fost o oferta Duster Laureate 1.5 109 E6 4X2 EDC la 13.100 € (TVA inclus) cu rabla. Oferta mai exista inca pe site-ul de la Dacia:
    https://www.dacia.ro/promotii-si-finantare/rabla/duster-laureate.html

    Nu e 4×4 si e diesel, dar sunt sanse mari ca in 2018 sa apara mai multe variante cu EDC.

      (Citează)

  26. LE: Inteleg ca “automata si trapa” sunt “full extra” pentru o masina 2015+, in conceptia ta. Ma gandesc la ACC, Lane Assist, mizerii din astea pentru care are rost sa te falesti ca iei o masina mai noua..

      (Citează)

    • Trapa la skoda e aproape 1000 de euro, de aia am mentionat-o separat.

      Imi arati si mie masina aia premium SH de 25K care are “mai mult din orice” decat Skoda asta de care zic?
      Sau esti pregatit sa recunosti ca vorbesti doar ca sa te afli in treaba, la fel ca baiatul Octav?

      Hai, ca am pierdut destul timp cu cocalari ca voi pentru care cel mai important lucru e sa scrie BMW sau Audu pe masina.

        (Citează)

    • Nu-mi aproba Radu comentariul cu 10 masini mai bune decat masina ta de 25k cu plastic pe fetele de usi. Si din 10, una e BMW si una Audi, restul sunt pur si simplu alternative mai bune pe care sa cheltui 25k daca vrei 180cp, trapa, automata si <2 ani <50k km…

        (Citează)

    • LE: Am masina luata de noua, te certi cu cine nu trebuie. Eu am recunoscut ca am gresit platind “sa fie noua”. Si apoi am vazut si simtit ca e mai ok sa iei un SH in conditiile pe care le-am descris. Numai bine, ne-cocalarule tu, care ai Skoda si nu iti iei BMW sau Audi pentru ca sunt de rromi :). NOI, ceilalti, suntem incuiati, nu tu.

        (Citează)

    • Eu nu-mi iau BMW sau Audi pentru ca nici nu-mi permit si nici nu mi se pare ca merita. Nu ca nu am banii, am banii, dar una e sa ai banii si alta e sa-ti permiti.
      Si nu mi se pare ca merita pentru ca eu de la o masina imi doresc doar sa fie mare si sa fie fiabila si sa aiba garantie.
      De aia mi-am luat Skoda, dar o Skoda de 20K nu de 25K, ca nu am nevoie nici de 180 de cai si nici de trapa – Skoda aia de 25K de care zic e a unei cunostinte.

      Astept sa-ti publice Radu comentariul, sa vad si eu ce ai pus acolo.

        (Citează)

    • Pe mobile:

      id=249158451

      id=247281411

      id=241085328

      id=245612458

      id=246932731

      id=248704663

      id=247781121

      id=247783081

      id=248844168

      id=248156643

      In alta ordine de idei, ma voi retrage din discutie. Din ce imi dau seama, si tu, si Radu, sunteti din categoria despre care eu cred ca ar trebui sa foloseasca termenul de “mijloc de deplasare”, nu masina. Pentru voi, inclusiv Logan-ul e o masina ok.
      Sa nu fiu inteles gresit, nu va condamn pentru asta. Te condamn pentru ca insisti sa porti discutii in contradictoriu despre automobile, dar daca ai urca intr-un Audi, ai intelege de ce costa mai mult. Sau daca ai conduce un BMW, ca sa vezi cum transmite tot ce se intampla.
      Si da, eu am un Golf, model mai vechi, 1.4T. Si am mers cu Logan 2015 inclusiv din Bucuresti in Cluj (si inapoi).
      Despre intretinere, miturile sunt la voi, adevarul e ca la Octavia 3 vei plati cu maxim 10% mai putin pentru un schimb de discuri si placute, persey decat la un F30 sau la un GTD (stiu, teoretic, sunt aceeasi masina pe dedesubt, dar eu gasesc inacceptabil sa primesti musama pe fata de usa la 20k€.

      O seara buna si o saptamana usoara, domnilor. Pe viitor, lasati, va rog, discutiile despre masini pe seama celor care au mai mult interes in domeniu.

        (Citează)

  27. Inteleg ca e masina noua si chestia asta conteaza si ca are cativa ani in minus fata de Mondeo. Dar, serios acum. Nu ti se pare un usor downgrade? Nu compara masina ta uzata cu Suzuki brand new. Gandeste in perspectiva, gen daca duci rabla la un detailing interior-exterior si o compari cu Suzuki dupa ce ai rula-o 2-3 ani.
    De acord, castigi ceva la consum, ceva la faptul ca are 4 x 4 si la sistemul media, pe care, intre noi fie vorba, l-ai putea pune si pe Mondeo ( un 2 DIN cu android) cu pana in 2000 de lei. Nu ca ti-as sugera sa pastrezi rabla batrana, dar gandindu-te ca idee, nu crezi ca peste 10 ani ( in ideea in care ai tine-o atat), ai avea o masina mai gioarsa decat e Mondeo acum?

    Am avut aceeasi dilema cand mi-am luat rabla. Voiam 4×4, dar 25 k mi se parea oribil de mult, bine , nu m-am impacat nici sa dau 18k pe Duster nou, parca tot mult, dar am vazut Suzuki-ul in versiunea de atunci si doar pe afara mi s-a parut ca arata atragator. Pozitie la volan, felul in care se vede din interior, toate mi se pareau un downgrade de la Mondeo.
    Ma rog , eu am avut noroc de am gasit ceva SH sensibil mai avantajos, dar mi se par oricum multi bani pentru cat primesti, desi sunt constient ca si un Golf mai bun ajunge la banii aia.
    Pe de alta parte, daca zici ca iti place Kuga, gasesti rulate la dealer, cu garantie, pe la 20k, pana in 75 000 km, si pana in 2-3 ani vechime. Doar ca nu iti poti alege culoarea si optiunile, ca la una noua.Pe de alta parte, nu stiu ce optiuni poti sa alegi la Vitara in banii pe care vrei sa-i dai.

      (Citează)

  28. Am gasit un frate geaman. Or sa zica astia ca scriu eu (sau tu) sub 2 useri :)
    Tocmai ma pregateam sa scriu un comentariu mai mult dar amicul nostru tocmai a zis-o: “Si nu mi se pare ca merita pentru ca eu de la o masina imi doresc doar sa fie mare si sa fie fiabila si sa aiba garantie.” E clar, e dupa cum spuneam, fiecare cu nevoile sale. Nu inteleg insa de ce simt unii nevoia sa etichiteze, sa generalizeze si sa jigneasca.
    In fine…pentru unii masina inseamna ca mai sus, pentru altii inseamna placerea condusului, data de feedback in directie (dat de setarea si tipul casetei de directie, geometria si arhitectura suspensiei fata etc), stabilitate (data de repartitia greutatii, arhitectura suspensiei (una e un MacPherson negandit, alta un e un double-wishbone)), comfort la viteza mare (de la grosimea geamurilor so antifonare, la coef de drag), raspunsul in pedala (cum e setat DBW-ul, curba de cuplu a motorului, cum e etajata cutia etc.) si mai sunt.
    Ideea nu e ca toti trebuie acum sa fim ingineri auto sau pasionati, insa fiecare cauta altceva la o masina. Si faptul ca marcile mai sus mentionate sunt asociate cu un statut social si cu un anumit tip de oameni la noi, nu e intamplator.

    Daca ai o problema cu stima de sine si cu statutul social, nu e musai sa te uiti la BMW, Audi, Merc (si mai sunt: Volvo, Jaguar, Alfa, Lexus, Infinity), vezi: Mazda (CX-5), Honda (CR-V), Subaru (Outback, Forester), Renault, Seat etc.

    Nu am nimic cu Suzuki, ba chiar cred ca SX4 sau Swift Sport sunt alegeri foarte bune pentru clasa lor. Dar Vitara asta, desi nu o cunosc, dar asa cum a prezentat-o Radu (si asa cum vad ca zic mai mult aici) nu-si merita deloc banii, decat daca vrei sa iei o masina noua, care nu-ti ofera prea multe, dar pe care s-o lasi nepotilor (eu nu asta imi doresc acum de la o masina).

    Concret, stiu pe cineva care si-a luat Mazda CX-5 de la reprezentanta, 4×4, dieselul de 175CP, cu inca garantie in 22k.
    Apoi, eu ma refeream la SH-uri la cel mult la cele vandute de reprezentantele locale. Insa eu as cauta prin Germania, totusi (de ce? fiindca au un parc auto urias, cu o cultura auto destul de ok, cu drumuri ok pe care poti face km relativ multi in scurt timp).
    BMW Premium Selection, Volvo Selekt Cars etc. sunt modele pe care le vand dealerii din Germania ca SH-uri pentru care ofera si garantie.

    aMishu:
    LE: Am masina luata de noua, te certi cu cine nu trebuie. Eu am recunoscut ca am gresit platind “sa fie noua”. Si apoi am vazut si simtit ca e mai ok sa iei un SH in conditiile pe care le-am descris. Numai bine, ne-cocalarule tu, care ai Skoda si nu iti iei BMW sau Audi pentru ca sunt de rromi :). NOI, ceilalti, suntem incuiati, nu tu.

      (Citează)

    • Octav, tu nu ai facut nici un fel de callificare de genul “daca esti pasionat de masini, atunci meriita un premium SH de 30K fata de o masina noua non premium de 25K”.

      nu, tu ai dat-o ca universal valabila.

      dar oricum, imi vine sa mor de ras si de plans in acelasi timp – Romania e plina de “piloti” care au impresia ca un BMW 320d e masina de curse.

        (Citează)

    • Apropo Octav, ultima masina mai deosebita pe care am condus-o a fost un S 63 AMG model 2017. 570 de cai. Am un prieten care primeste masini de la Tiriac.
      E ok masina :-))

        (Citează)

    • Robo, si cu toate ca esti cel mai smecher dintre noi, ca te-ai dat cu un S63Coupe AMG, vii aici si ne dai cu dansa peste bot ca suntem cocalari pentru ca nu ni se pare normal sa dai 20K€ pe musama pe fata de usa.
      Cumva, afirmatiile tale se bat cap in cap; ba vrei o masina fiabila, mare si sa te duca din A in B, ba esti cel mai tare din parcare ca te-ai dat cu un S63Coupe AMG.

      Mno, ti-am dat 10 masini, tu mi-ai cerut una. Asteptam un feedback, un steag alb langa numele tau, orice…

      Vezi ca are Chris Harris (cauta pe YouTube; cica e jurnalist auto) un video in care explica de ce un 320d este cam tot ce iti trebuie 5-6 zile pe saptamana. Nu zic ca aia e masina suprema, dar daca m-ai pune sa aleg intre asa ceva si Simply Clever la aceiasi bani, cu o diferenta de rulaj de cativa zeci de mii de km, rezultatul e un no-brainer.
      PS: Nu ai fost dezamagit ca Skoda ta nu a avut 0 km in bord, ci 5 – 7, doispe sau cati a avut?
      PS2: In familie sunt 3 VW-uri, niciun BMW sau Audi, dar am fost in mai multe masini si de la felul in care se inchide usa (zgomot, vibratii, senzatie haptica) pana la solutiile tehnice specifice (motoare longitudinale, tractiune spate etc.), poti cu ochii inchisi sa spui daca te-ai urcat intr-un Logan sau intr-un E350, persey.
      Revin cu rugamintea ca atunci cand auzi/vezi baieti discutand despre masini sa te rezumi la “Eu am o Octavia 1.6 tdi (sau 1.2, 1.4, ce ai tu) si consuma super putin, sunt foarte multumit de ea.”

      LE: Sincer, departe de mine orice urma de rautate, dar sper ca “prietenul” tau cu 1.8T are DSG 6, nu 7, ca altfel…bine ca are garantie 5 ani…

        (Citează)

    • Pai nu-mi recomanda unul din voi sa mai conduc si alte masini? Iata, am scris ce masini mai conduc ca sa stiti ca mai conduc si alte masini.

      S 63 este o masina atat de brutala inca devine absolut ridicola, asta-i parerea mea despre ea. Te face sa intelegi ca pasiunea pentru masini e pentru baietei care la minte au undeva la 16-17 ani. E amuzant asa, timp de vreo 2 secunde si dupa aia devine plictisitor.

      Eu nu pot accesa linkurile tale, ca nu vad decat id=234556667 etc. Poate maine.

        (Citează)

    • PS octavia 3 nu are musama pe usi, vorbesti prostii.

        (Citează)

    • Ti-am dat ID-urile sa le cauti tu, ca nu publica Radu comentariul cu linkurile intregi. Esti sigur ca TU ti-ai luat Octavia si TU te-ai dat cu S63Coupe (care e o porcarie, mda, lol) si nu taica-to sau alte rude? Ai “condus” S-ul in parcare? Ai trecut de treapata a 4-a / 80 kmh? Asa ne gandeam si noi, e ridicola :).

      Ai dreptate, Octavia 3 nu are musama pe fetele de usi, are un vinilin mai ordinar decat musamaua pe care ar fi pus-o bunicii pe masa.

      DSG-ul e 6 sau 7? Sau e 2? Bafta cu garantia!

      Astept sa te intorci si sa scrii public ca aia e, ai luat teapa de data asta, luand Octavia de 20k€ cu
      1) musama pe fetele de usi
      2) suspensie spate de Matiz (ai zis ca a ta nu are 180cp, deci ai punte pe spate…in 2000 fcken 17. GG!)

        (Citează)

    • nu stiu sa caut dupa ID pe mobile.de, arata-mi tu cum, eu m-am uitat cu atentie si nu se poate nici din cautare si nici modificand linkul unui anunt oarecare.

      faptul ca ma intrebi daca am trecut de 80 kmh cu S-ul arata exact ce spuneam legat de 16-17 ani – asta e varsta la care ma interesa “cat prinde” o masina.

      daca scopul tau in viata e sa mergi cu 250-300 kmh cu masina, esti un idiot.

      daca insa ai invatat intre timp ce inseamna acceleratia la o masina, pot sa-ti spun ca am condus S63-ul doar in modul sport, mod in care daca dai in ea, dupa 5 minute faci febra musculara la maini si-ti tremura genunchii pentru ca trebuie sa fii extrem de atent – este o bestie cum nu am mai condus niciodata.

      de aia nici nu am condus-o in modul supersport (sau race, nu mai stiu cum se chema) ca mi-a fost teama sa nu dau cu ea in gard.

      Suspensia la Octavia mea este intr-adevar o idee mai dura decat la Golful pe care l-am avut inainte – amanunt complet irelevant, m-am obisnuit cu suspensia din prima saptamana.

        (Citează)

    • Mi se pare amuzant cum vă certați despre mașini sau despre ce mașini a condus fiecare. Nu văd nici un motiv logic în asta.

        (Citează)

  29. De mult n-am mai comentat pe aici, dar Robo tot carnat arogant a ramas.

      (Citează)

    • De ce ma, ca am zis ca am condus un S63? :-))) Numai pentru niste baietei ca voi asta poate fi motiv de lauda. L-am condus o data vreo ora, bre, nu-i al meu, relax.

        (Citează)

  30. Radu,
    Nu vreau sa iti influentez decizia, iti spun doar ca eu mi-am comandat ford kuga 4×2 150cp diesel cu pachet trend (sync cu ecran de 8”, cruise control, comenzi pe volan, comenzi vocale, jante de 17”, clima), pachet iarna (scaune incalzite, parbriz incalzit cu sistem de spalare cu apa incalzita, volan incalzit), pachet vizibilitate (senzori de ploaie si lumina), senzori de parcare spate, roata de rezerva, bare pavilion cromate si vopsea metalizata – totul in pretul de 20.000 EUR (rabla inclusa si ecobonus ford).
    Mult succes in alegerea cea mai buna!

    nwradu:
    Mi-ar plăcea și mie Kuga, dar pretul de listă este 26.650 euro pentru echiparea Trend și 28.900 euro pentru Titanium. Ce-i drept, motor de 182 CP la banii ăia.

    Echiparea Trend folosește Sync gen 1 și nu are ecran mare în bord, deci vei dori Titanium pentru Sync 3 și ecran util.

      (Citează)

  31. A luat cineva in calcul și un SH semnificativ mai ieftin? Adică în loc să dai 22k pe un Vitara sau 25k per in SH premium să dai 12 – 15k pe un SH decent size restul de bani sa ii păstrezi pentru eventuale pb (de 10k refaci toată mașină dacă ai ghinionul să iei o mașină varza… ). Eu zic că în cazul asta pierzi mult mai putini bani la revânzare peste ceva ani.

      (Citează)

    • Unele probleme nu pot fi refăcute, de exemplu aspectul vechi, lipsa de adaptive cruise control, de ecran, scaunul mulat pe altul, șamd.

      Nu înțeleg nici logica. Iau o mașină veche și defectă și mai bag 10.000 în ea ca să o repar, ajungând să cheltui aceeași sumă, dar într-un mod mult mai complicat? Și peste câțiva ani am… o mașină foarte veche și care iar are nevoie de reparații?

      Mi se pare că ideea de SH s-a înrădăcinat mult prea adânc în gândirea noastră de ți se pare normal să faci o astfel de achiziție.

        (Citează)

    • 10k de euro in ea sa o repari? Parca vorbeam de masini SH nu de epave vandute de firmele de CASCO.

      Adaptive cruise control pe o masina ieftina? Permite-mi sa zic “meh”.

      Dpdv al costurilor, este intotdeauna mai ieftin sa intretii o masina veche decat sa cumperi una noua. In afara de costul achizitiei, intretinerea la reprezentanta e mai scumpa. Si o dai daca vrei sa ai si garantie.

      Bine, e mai stresant sa tot pice cate ceva, dar nu iti recomanda nimeni sa iti iei o rabla.

        (Citează)

  32. Asta e o masina pe care o iei doar sa zici ca ai luat masina noua. E probabil cea mai ieftina (din toate punctele de vedere) din clasa. Cine ar vrea sa cumpere SH asa ceva? Deci care ar fi valoarea ei la revanzare? Bani vei pierde cu ea ca si cu un SH mai de doamne-ajuta la care e posibil sa fii nevoit sa mai repari una-doua chestii. De fapt, in mod sigur vei pierde mai mult.

    Mai pune la socoteala ca oricum vei sta in trafic cu masina mai mult decat vei sta in service, ca nu faci multi km. Nu ai vrea sa stai mai bine comod? Nu ai vrea sa stai mai bine inconjurat de materiale de buna calitate nu de plasticele alea care se incing si put?

      (Citează)

    • Așa s-a zis și despre Dacia și totuși se vinde foarte bine.

      Plasticele nu s-au încins și nici nu au mirosit. Mașini cu lemn nu-mi permit momentan.

        (Citează)

    • Sa stii ca exista si masini care nu au nici plasticele astea ieftine si nici lemn inauntru. Sunt alea care nu sunt in clasa lux dar nici nu au fost gandite sa fie cele mai ieftine de pe piata.

        (Citează)

  33. La aceiasi bani poti cumpara Qashqai/Kadjar 1.2 Turbo Automat. Ai plus de confort si spatiu. Ambele arata bine si sunt mai “desirable” (in perspectiva revanzarii) decat Vitara.

      (Citează)

  34. Imi pare rau pentru tine daca la acest Suzuki te-ai oprit.Nu inteleg cum nu te dai peste cap pentru Honda CRV sau Mazda CX 5!! Nu te speria de pretul de lista! Mie, la prima strigare, mi-au oferit Mazda CX 5 de la 26 la 24.500. Iar Honda e o bijuterie pe langa asta.Si o poti lua, de asemenea la 23-24. Dupa mine e chiar mai buna.Nu cred ca vei auzi pe cineva sa se planga de Honda.Si sunt in stoc.Da, sunt cateva mii in plus.Dar diferenta intre masini e de la cer la pamant.Ca sa nu mai zic de revanzare.Ca sa nu mai zic ca in ziua de azi dobanzile la credite sunt chiar decente.

      (Citează)

    • Nu plănuiesc să dau mai mult de 20.000 de euro pe mașină. Merg în jur de 10.000 de km pe an și nici nu văd mașina ca fiind altceva decât o unealtă, așa că nu vreau să depășesc acest buget.

        (Citează)

  35. nwradu:
    E și 4×4 și cu aceleași dotări?

    4×4 nu, dar altfel ai cam tot ce ti-ai dori pe la 23k pret de lista, probabil sub 20 daca negociezi. Iar altfel, in Vitara degeaba ai toate dotarile daca plasticele si finisajele ti se par de cacat si nu te simiti bine in masina.

    Ramane intrebarea daca chiar ai nevoie de 4×4. Vrei SUV pentru offoroad sau pentru comfort si siguranta?

      (Citează)

    • Plasticele și finisajele mi se par așa la orice mașină din clasa ei, că asta le e destinul. Eu, venind de pe Mondeo, sunt obișnuit cu altceva, dar nu mă deranjează trecerea la o clasă inferioară. Un SUV din clasa următoare e 40.000.

        (Citează)

  36. nwradu:
    Mi-ar plăcea și mie Kuga, dar pretul de listă este 26.650 euro pentru echiparea Trend și 28.900 euro pentru Titanium. Ce-i drept, motor de 182 CP la banii ăia.
    Echiparea Trend folosește Sync gen 1 și nu are ecran mare în bord, deci vei dori Titanium pentru Sync 3 și ecran util.

    La Ford nu trebuie sa te iei dupa preturile de lista, dau uzual discounturi mare plus promotii dese cu dobanda zero sau aproape zero la leasing.
    Am vazut discount de 5000 Euro la Focus Titanium.

      (Citează)

  37. nwradu:
    Unele probleme nu pot fi refăcute, de exemplu aspectul vechi, lipsa de adaptive cruise control, de ecran, scaunul mulat pe altul, șamd.

    Nu înțeleg nici logica. Iau o mașină veche și defectă și mai bag 10.000 în ea ca să o repar, ajungând să cheltui aceeași sumă, dar într-un mod mult mai complicat? Și peste câțiva ani am… o mașină foarte veche și care iar are nevoie de reparații?

    Mi se pare că ideea de SH s-a înrădăcinat mult prea adânc în gândirea noastră de ți se pare normal să faci o astfel de achiziție.

    Evident că nu iei o epava și mai bagi 10.000 în ea… Iei ceva care îți place dar mai vechi și faci ce vrei cu restul banilor. Daca ai ghinionul să pice chestii le repari și tot ieși mai ieftin. E adevărat că e un pic mai stresant așa, dar în mod normal nu ar trebui să pice nimic la o mașină de 4-5 ani.

    La un calcul sumar pierderea e mult mai mare la revânzare pentru o mașină noua. Singurul motiv pe care îl văd la a cumpara mașină noua ca pers. fizică este că e mai comod (peace of mind).

      (Citează)

  38. La ce iti ttebiie SUV? La ce iti trebuie 4X4 ? Daca zici ca mergi 10.000 pe an? In oras? Cu 20.000 iti iei un sedan super.

      (Citează)

  39. My 2 cents.

    Dacă e 100% nevoie de SUV și 4×4, sugestia mea este să suplimentezi bugetul. Dpmdv, nu se poate și-n cărută, și-n teleguță. Este un Sportage pe autovit, 1.6 benzină, 177cp, automată, 4×4, GT Line, frumoasă mașina. 26.5k. Pe la 25k ar trebui să o poți lua. Și Sportage nu se poate compara cu Vitara. E o diferență de 32cm la lungime, alt confort la rulare, alte materiale.

    Pentru valorile astea de rulaj, 12k/an, urban, benzina e soluția corectă. Pentru o achiziție pe termen lung, dpmdv, trebuie avute în vedere alte aspecte. Garanție (aici cei 7 ani/150k km de la Kia sunt imbatabili), calitatea materialelor (mă gândesc în special la felul cum rezistă în timp), cât de actuală va rămâne mașina timp de 7-8 ani. Dacă cutia sună cum sună acum, nu vreau să știu peste 5 ani. La fel, lipsa dotărilor de confort se resimte în timp. Din ce în ce mai acut. Mi se pare puțin aiurea să facem rabat atunci când banii nu sunt o problemă. De aici și sugestia mea cu suplimentarea până la 25k dacă de musai să fie SUV, 4×4, automat.

    Nu e musai SUV, opțiunile sunt multiple, cu mașini nu mai vechi de 2015, dotări, garanție cu posibilitate de extindere samd.

    Încă un aspect, dacă nu ții mașina cel puțin 5 ani, nu merită achiziția nouă. La o revânzare dupa să zicem 3 ani, vei pierde mare parte din valoarea de achiziție prin devalorizare.

      (Citează)

    • Blasfemie, nu auzi ca la SH sunt doar ciurucuri si cele mai bune masini sunt carutele noi la 20k€ care se bat cu Loganul (plastic pe fetele de usi, plastic de lighean pe bord). Nu ai cu cine, am incercat mai multi..

        (Citează)

  40. Robo:
    Am pus in balanta doar costul total de detinere si un confort de utilizare mediu, ca la o masina noua de 25K nu poti sa zici ca iti lipsesc lucruri esentiale dpdv confort (nici la 20K nu iti lipsesc, darmite la 25k).

    Deci nu e vorba doar de a te duce din A in B, ca daca ar fi vorba de asta pragul ar fi la 10K, nu la 25K.

    Este exact cum spuneam: daca e mai important ce marca de masina conduci decat sa ai o masina ok la un cost bun, da, te indrepti spre o masina la mana a doua din clasa superioara. Adica platesti in plus ca sa para ca ai bani, cand de fapt nu ai – ca daca ai avea bani, ti-ai lua masina aia de noua.

    E ceva tipic romanesc.

    True true..

      (Citează)

  41. Cred ca e primul review scris natural, pe care il avd pe net. Bravo. Can am inceputs a citesc deja ma gandeam ca o sa lauzi toata masina din bara in bara. M-ai surprins placut!

      (Citează)

  42. 4×4 și automată în jur de 20.000 tot la Suzuki găsești, dar SX-4. Nu am testat generația actuală, dar cea veche era peste Vitara la calitatea materialelor. 1.4 AllGrip Passion este la 20500 preț de listă. Nu are ACC, fiindcă fac ghidușia de a nu permite echiparea Spirit cu AT Allgrip, doar fără. Logica? Bine, nu înțeleg nici logica celor două mașini relativ asemănătoare – ok, SX-4 este un pic mai mare – la același preț.

      (Citează)

  43. Sunt curios ce discount se poate obtine la un Suzuki Vitara si SX4 (AllGrip) … mai mult decat vopseaua metalizata nu am reusit sa obtin.
    Altcineva mai norocos ?

      (Citează)

  44. Povestea despre care va spuneam la comentarii, cu dealerul mincinos de la TM: https://www.arenait.net/2017/09/23/vrut-luam-suzuki-vitara-sara-motors-dealer-mincinos-lasat.html

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus