un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am văzut un Skoda Kodiaq, SUV-ul lor mare

25 Jul 2017  ·

AUTO  ·

45 comentarii


(deși drumurile par asemănătoare, fotografia aceasta nu este din București, ci una oficială)

Am văzut prin oraș un Skoda Kodiaq, SUV-ul lor mare, ceea ce m-a surprins un pic. Nu știam că se aduce și pe piața noastră.

Modelul este un SUV concurent cu modele precum Tiguan sau X3, chiar dacă dimensiunile îl fac mai apropiat de clasa Touareg-ului, de exemplu. Ignorând modelul Yeti, care nu-i foarte clar ce vrea să fie, Kodiaq este primul model cu care Skoda vrea să intre puternic în acest segment al SUV-urilor (cea mai vândută categorie auto, în ultimii ani) și, având în vedere popularitatea de care s-au bucurat generațiile Octavia și fiabilitatea pentru care erau cunoscute, probabil că va reuși.

Kodiaq are liniile clasice de design de pe Skoda Octavia, dar i se potrivesc bine. Sunt disponibile motoare de 1,4 litri și 2 litri, cel mai puternic asigurând 190 CP în varianta diesel și 180 CP în cea de benzină. Sistemul de control al tracțiunii integrale este electronic.

Ca spațiu interior, Skoda se laudă cu un portbagaj foarte mare (poți pune scaune și acolo, dacă vrei) și dotări bune. Volan încălzit, climatronic cu 3 zone, scaune ventilate, spătarul scaunelor din spate este reglabil, camere video surround, radare pentru asistență la condus, hotspot wifi, încărcare wireless pentru telefon și alte asemenea.

Acesta e SUV-ul mare. V-aș spune mai exact cât costă, dar site-ul skoda.ro, lăsând la o parte faptul că n-a trecut în epoca modernă, listează mașina doar în anumite secțiuni, nu și în lista de prețuri. Folosind configuratorul, un Kodiak în varianta de bază benzină 1,4 litri/125 CP, 4×2, costă 21.422 euro. Una automată și cu ceva dotări trece de 26.000 de euro, iar cel mai ieftin automat și 4×4 costă peste 28.000 de euro. Prețurile sunt bune, vă pot zice asta dacă tot am studiat piața unor SUV-uri mai mici.

Un viitor SUV compact va fi Skoda Karoq, care va apărea în curând în magazine.

KAROQ

Acest SUV va avea 4,3 metri față de cei 4,7 metri ai lui Kodiaq. Cu aceleași motoare de 180 sau 190 CP, probabil că va rezulta o putere/tonă mult mai bună, făcându-l o mașină interesantă în echiparea cea mai performantă. Vor fi disponibile și motoare mai mici, inclusiv de 1 litru.

Probabil că va avea echipări bune pentru clasa sa, inclusiv sisteme de asistență la condus, ecrane tactile, conectivitate 4G șamd. Detaliile acestea vor putea fi văzute când începe vânzarea, cândva în 2017. Dacă vine la un preț bun, ceva gen 20.000 euro pornire, 25.000 euro cu dotările bune, aș putea suporta un nume precum Karoq.

 

 

    45 comentarii

  1. M-am uitat la motoare si apoi la cat cantareste Kodiaq. Pare masiv si ma asteptam la 2 tone, dar are intre 1,4-1,6. Nu e rau pentru 125cp.

      (Citează)

  2. Daca sunt asa bune preturile, de ce nu-ti iei tu un kodiaq chel si cu 120cp, la “doar” 22k de euro?

      (Citează)

  3. Tiguan nu e in aceeasi clasa cu X3, Tiguan e un SUV compact, iar BMW-ul premium de acolo e X1. X3 e SUV mediu, iar X5 e SUV-ul mare.

    Kodiak e un SUV compact tras de par (in stilul Skoda – vezi Octavia care e o compacta trasa de par) devenit mediu. E mai mic decat SUV-urile mari Santa Fe, Sorento, Edge sau Touareg, deci putem spune ca e mediu. Daca o sa te uiti la Karoq o sa vezi ca la dimensiuni e mai mic decat un SUV compact relativ “normal”, dar joaca cumva acolo. Asa vor sa fie si Kodiak, cumva un mediu mai mic.

    In rest e o Skoda, plictisitoare, design +60 ani, dar banuiesc ca isi face treaba ok.

      (Citează)

  4. Adica cel mai ieftin 4X4 e 28.000 de euro??? Si asta spui tu ca asta e un pret bun??? Skoda? De 28.000? Ma duc sa stau la coada!Sunt convins ca e omor!

      (Citează)

  5. zetanu: Tiguan nu e in aceeasi clasa cu X3, Tiguan e un SUV compact, iar BMW-ul premium de acolo e X1.

    Cea mai mare bazaconie citita azi pe net.

    Si ca sa nu zici ca nu vin cu argumente:

    Tiguan vs X3

    L: 4846 mm vs 4657 mm
    W: 2099 mm (cu tot cu oglinzi) vs 2089 mm
    H: 1657 mm vs 1678 mm

      (Citează)

    • Lungimea Tiguanului nu e 4846 e 4486, deci are dreptate zetanu

        (Citează)

    • Ia mai citeste, cauta, informeaza-te si dupa posteaza.

      Tiguan are 4486 bos..repet, citeste, cauta, informeaza-te si dupa poti posta.

      Inca un sfat pentru tine, vezi ca pe aici cam ampatamentul conteaza ;). Tiguan 2677mm vs. X3 2810mm

        (Citează)

    • De ce am impresia ca cei mai specialisti de aici in specificatii si preturi baga mare pe transportul in comun si bolidul pe care isi fac cel mai mult de cap e utilitara de la serviciu?

        (Citează)

  6. mie Kodiak-ul imi pare un Touareg al saracului, asa cum Octavia e Passat-ul saracului – daca as fi pe piata clar m-ar interesa, l-am vazut in showroom si mi-a placut mult

    astept sa vad si Karoq-ul, inteleg ca e concurent pt Qasqai si i-ar m-ar interesa

    anul trecut am luat Octavia, mi se pare o masina excelenta din toate punctele de vedere, practic am devenit fan Skoda si cred ca urmatoarele mele masini tot Skoda o sa fie, pt ca sunt ieftine si bune (si au portbagaj mare :))))

      (Citează)

    • Poate o Jetta a saracului…cu portbagaj mai mare (ca asta e pana la urma si scopul Octaviei – portbagajul).

        (Citează)

    • Pai jetta nu e un golf cu portbagaj? Eu am avut golf si stiu cum e, iar octavia are semnificativ mai mult spatiu in interior pe lungime decat golful.

        (Citează)

    • Octavia more or less foloseste aceeasi platforma. Nu are legatura cu Passatul.

      Octavia pana la urma e un sedan compact, nu e un sedan mediu. Oricum la cat le-au amestecat (clasele), mai ales VAG in ultima vreme, nu mai intelegi nimic de ele.

        (Citează)

    • Nu ma pricep la platforme si stiu ca finisajele interioare nu se compara. Dar in termeni de spatiu interior si portbagaj, care pentru mine au devenit cele mai importante lucruri la o masina de cand am copii, in afara de fiabilitate, Octavia e comparabila cu Passatul.
      Si nu o spun doar eu.

        (Citează)

    • zetanu: Oricum la cat le-au amestecat (clasele), mai ales VAG in ultima vreme, nu mai intelegi nimic de ele.

      De asta e mai puțin important ce clasă este în categoriile alea vechi și mai important ce oferă și cu ce concurează pe piață.

        (Citează)

  7. Adi:
    Adica cel mai ieftin 4X4 e 28.000 de euro??? Si asta spui tu ca asta e un pret bun??? Skoda? De 28.000? Ma duc sa stau la coada!Sunt convins ca e omor!

    Ai fi surprins. Am fost cu un prieten sa o vada si ne-am interesat de preturi si dotari. Cea mai scumpa varianta ajunge pe la vreo 35.000, cu cutie automata, benzina, o gramada de CP, nu stiu exact cat… Si, surpriza cea mare, sunt facute rezervari pe vreo 3-4 luni inainte.

      (Citează)

  8. Incearca sa-ti configurezi una si vei vedea ca termen de livrare e la anu’. efectiv in 2018.

      (Citează)

    • Nu mă mir, îți dai seama că România nu-i piața lor prioritară. Nici Dusterul nu cred că se lansează întâi aici, de exemplu.

        (Citează)

  9. zetanu:
    Ia mai citeste, cauta, informeaza-te si dupa posteaza.

    Tiguan are 4486 bos..repet, citeste, cauta, informeaza-te si dupa poti posta.

    Inca un sfat pentru tine, vezi ca pe aici cam ampatamentul conteaza ;). Tiguan 2677mm vs. X3 2810mm

    Corect.

      (Citează)

  10. Uimitor cat de multi de aici folositi cuvantul “sarac”. Chiar e rusinos sa ai skoda ca pari sarac?
    Mie imi place masina asta. Doar ca e un 4×4 light, orientat spre familie. Mi s-a parut mai spatios decat un Touareg. Insa nu exista termen de comparatie in rest intre cele doua.
    E foarte cautata masina si dureaza 3-4 luni o comanda.
    Vanzatorii foarte slabi si putine disponibile pentru teste, majoritatea diesel ca asa cere poporul.
    Radu, daca imi permiti o mentiune. Nu doar spatarul e reglabil la scaunele din spate ci si sezutul culiseaza, marind spatiul pentru picioare.
    Versiunea care imi place e 1.4 tsi 150cai 4×4 Ambition cu DSG. E cam 28.000 si partea buna e ca e singura cu DSG6 pe modelul asta. Restul vin cu DSG7 care nu a avut cel mai bun debut ca fiabilitate.
    Poti adauga foarte multe optiuni, insa de la 29.000 in sus prefer un Rav 4 datorita garantiei superioare si traditiei modelului. (momentan tot Rav 4 detin, generatie mai veche)

      (Citează)

    • care multi? doar eu l-am folosit.
      e un fel de-a spune, nu e nici o rusine, de altfel eu am octavia si sunt fan, dupa cum ziceam mai sus.

        (Citează)

    • Andrei: Uimitor cat de multi de aici folositi cuvantul “sarac”. Chiar e rusinos sa ai skoda ca pari sarac?

      Știi cum e, românul visează la Passat adus din Germania, ieftin.

      Și de multe ori, întrucât Passaturile ieftine sunt mai rare decât unicornii, își ia Octavia și totuși se simte complexat, deși mașina e foarte bună.

        (Citează)

  11. Astept pe masini de 2 tone motoare de 500 cmc cu 125 cp scosi de 6 turbine.Dupa 200.000 de km producătorul va asigura ca la schimbarea blocului motor timpul va similar cu schimbarea bateriilor din telecomanda.

      (Citează)

    • si care e problema daca puterea aia e scoasa din turbine?
      poate sa fie si motor cu popandai, tot ce conteaza e cat de fiabil e si daca e potrivit ca putere cu masina.

      pe mine ma distreaza foarte tare cei care habar nu au cata tehnologie intra intr-un motor cu cilindree mica si supraalimentat, dar li se pare lor ca motorul e “fortat” pentru ca au impresia ca e ca la daciile din 1980.

      daca inginerii de la VAG zic ca un motor de 1.4 benzina e ok pe o masina de 2 tone, eu zic sa-i credem pe ei, nu pe pareristii gen zoso care zic ca motorul “e fortat”.

      conduc masini cu motoare mici pe benzina supra-alimentate de 10 ani, te asigur ca nu e nici o problema cu ele.

        (Citează)

    • pana ai nevoie de cuplu :D

        (Citează)

    • @Robo: exagerezi, au fost multe probleme cu motoarele mici pe benzină supra-alimentate. Iar pretextul pentru care sînt făcute (consum bun) e o mare minciună.

        (Citează)

    • add:
      pana ai nevoie de cuplu :D

      Păi vezi că alea turbo au cuplu mult mai mare și pe o plajă mult mai întinsă.

      Uite exemplu de la Vitara:

      Vitara normal: motor 1,6 litri, 120 CP, cuplu 156 Nn la 4400 rpm
      Vitara S: motor 1,4 litri turbo, 140 CP, cuplu 220 Nm începând cu 1500 RPM

        (Citează)

  12. pentru ce sa am nevoie de cuplu?

    presupun ca stii ca valorile de cuplu raportate de producatori sunt valorile scoase de motor, iar ce conteaza e valoarea cuplului la roata, care este rezultatul compunerii cuplului motorului cu cutia de viteze, pentru ca poti sa obtii acelasi cuplu la roata folosind motoare cu cupluri diferite imperecheate cu cutii de viteze cu rapoarte diferite

    cifrele astea de putere si cuplu nu servesc decat la comparatii intre masini si versiuni de motoare, dar nu spun nimic despre daca un anumit motor e sau nu e suficient de puternic pentru o anumita masina.

    asta poti sa-ti dai seama doar conducand masina si chiar si asa tot e un grad de subiectivism implicat, ca unora le place sa fie bagati in scaun cand apasa acceleratia iar pe altii nu ii intereseaza acest aspect.

    de exemplu skoda mea cu 1.4 TSI ma baga in scaun daca apas pedala pana la podea la 100 de km la ora.

      (Citează)

    • daca conteaza valoarea cuplului la roata, iti dai seama cat e daca in carte zice ca ai 140 de Nm?

      Am avut multi ani masina pe benzina cu motor mic, asa ca stiu ce vorbesc. Ma pregateam cu mult timp inainte de depasiri, iar daca erau la deal, faceam si doua cruci.

        (Citează)

    • pai asta e, ca nu stii cat e valoarea cuplului la roata.
      poate sa fie si mai mare. probabil nu e, dar teoretic poate sa fie mai mare, de asta sunt minunate rotile dintate si poate ai vazut mecanisme cu care un om poate ridica un pod invartind o manivela: pentru ca rotile dintate modifica cuplul.

      si chiar daca ai sti valoarea cuplului la roata, ea singura nu spune nimic despre cum se misca masina, pentru ca depinde si de masa masinii si de cauciucuri si de multi alti factori.

      nu contest experienta ta cu motoarele mici, eu insa iti pot spune ca am avut multi ani un golf cu 1.4 TSI 122 CP care era sprinten de tot, se mira lumea care intra prima data in el.

        (Citează)

  13. Emil C:
    @Robo: exagerezi, au fost multe probleme cu motoarele mici pe benzină supra-alimentate. Iar pretextul pentru care sînt făcute (consum bun) e o mare minciună.

    da si tu un studiu, o sursa oficial ceva, sper ca nu te bazezi doar pe anecdote.

    ca asa stiu si eu oameni cu cilindri sparti la faimosul 2.0 TDI 140 CP de la VAG.

      (Citează)

  14. Ce nu-ti place la Suzuki SX4?

      (Citează)

  15. Robo:
    si care e problema daca puterea aia e scoasa din turbine?
    poate sa fie si motor cu popandai, tot ce conteaza e cat de fiabil e si daca e potrivit ca putere cu masina.

    pe mine ma distreaza foarte tare cei care habar nu au cata tehnologie intra intr-un motor cu cilindree mica si supraalimentat, dar li se pare lor ca motorul e “fortat” pentru ca au impresia ca e ca la daciile din 1980.

    daca inginerii de la VAG zic ca un motor de 1.4 benzina e ok pe o masina de 2 tone, eu zic sa-i credem pe ei, nu pe pareristii gen zoso care zic ca motorul “e fortat”.

    conduc masini cu motoare mici pe benzina supra-alimentate de 10 ani, te asigur ca nu e nici o problema cu ele.

      (Citează)

  16. Doru Vlad:

    Pe bune! Aia de ziceau de poluare mica tehnolgie multa si umblau cu fofrlica?

      (Citează)

  17. La interior arata ca un Tiguan iar la exterior pare cat un Touareg. Varianta aia de 1.4 litri este o gluma. 1.4 are maicamea pe un mic hatchback.

      (Citează)

  18. Radu, poate reusesti sa faci review si la noile honda civic cu >180cai.

      (Citează)

  19. Karoq nu e identic cu Seat Ateca?

    Cum e Rapid identic cu Toledo.

      (Citează)

  20. stoica silviu

    26/07/2017 la 2:40 AM

    Giovani:
    De ce am impresia ca cei mai specialisti de aici in specificatii si preturi baga mare pe transportul in comun si bolidul pe care isi fac cel mai mult de cap e utilitara de la serviciu?

    Logan, boss, ca doar nu baga cu matizu

      (Citează)

  21. Prefer o japoneza oricand față de skoda. Orice japoneza.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus