un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Drivetest: BMW i8, hibrid super-sport disponibil acum și în România

18 Mar 2016  ·

AUTO  ·

18 comentarii

bmw_i8_drivetest_03

Metoda ceva mai greoaie de urcare în mașină este singurul ei inconvenient major. Închipuie-ți că trebuie să te așezi pe polița joasă a unui raft și pentru asta e nevoie de un pic mai multă flexibilitate și mai puțină burtă, pentru că mașina este foarte joasă, ca orice super-sportivă.

Sigur, și prețul de 133.920 de euro, la care mai poți adăuga alte câteva mii de euro în opționale, ar putea fi un inconvenient, dar să pornim de la presupunerea că BMW i8 se adresează celor care au această sumă la dispoziție.

Acești oameni vor primi o mașină ce mi s-a părut surprinzător de confortabilă în mers, fie el prin oraș sau în afara lui. Am dat o tură de vreo 70 de km prin București, pe autostradă și DN1 la volanului lui i8 și cea mai plăcută concluzie a fost aceasta: este o mașină pe care o poți utiliza zilnic, nu una care să necesite condiții speciale de rulare sau un circuit pe care să te bucuri cu adevărat de ea. Iar în opinia mea așa trebuie să fie o mașină, puternică, dar și confortabilă și utilă zi de zi.

BMW i8 este o hibridă cu în total 362 cai-putere și accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde. Accelerația dincolo de această viteză este la fel de rapidă, apeși pedala și mașina țâșnește la fel de bine, rapiditatea cu care cifrele se schimbă în bord fiind uimitoare. Nu zic că aș fi încercat, dar o mică apăsare de pedală te poate duce de la 130 la 193 km/h foarte rapid, totul fără a lăsa nici măcar un pic impresia că mașina nu mai este la fel de stabilă sau de precisă în traiectoria ei.

bmw_i8_drivetest_05

bmw_i8_drivetest_08

bmw_i8_drivetest_34

Există mai multe moduri de rulare, iar în normalul Comfort mașina folosește motorul electric la pornirea de pe loc și viteze mici, precum manevre în trafic aglomerat, și pe cel pe combustie imediat ce simte că ai nevoie de el. Schimbă cutia automată pe modul Sport și motorul pe benzină este mereu în funcțiune, ba chiar îl adaugă și pe cel electric în ecuație atunci când apeși puternic pedala sau ajungi la viteze mari, astfel beneficiind de puterea totală de 362 CP.

Scaunele sunt foarte confortabile, BMW i8 pare genul de mașină pe care o poți conduce mai multe ore fără să te dai jos din ea amorțit. Spațiul interior mi s-a părut neașteptat de mare, atât șoferul cât și pasagerul practic se lăfăie acolo, iar în imagini puteți observa și cât de lată este coloana centrală între scaune. Sistemul audio este de bună calitate, bordul este un ecran color de înaltă rezoluție, suplimentat de un ecran suplimentar pe centru, pentru navigație și multimedia, plus un heads-up display pe parbriz, dacă-l alegi din opționalele disponibile.

Am apreciat modul în care designerii interiorului au găsit echilibrul perfect pentru numărul de comenzi. Ai exact butoanele de care ai nevoie, iar i8 nu pare nici bord de avion, nici “smartphone” cu un singur buton. Observă în fotografii bordul asimetric și cum ai mai mult spațiu liber de butoane decât spațiu ocupat cu comenzi, ceea ce contribuie suplimentar la senzația de spațiu generos în interior, de “aerisit”. Un detaliu interesant: butoanele de sub gura centrală de aerisire sunt mecanice, dar și tactile. Dacă pui degetul pe ele, vezi pe ecran ce funcție au memorată (o destinație în navigație, un post de radio etc); dacă le apeși, activezi acea funcție.
bmw_i8_drivetest_12

bmw_i8_drivetest_21

bmw_i8_drivetest_28

Ai tot felul de senzori ce veghează la siguranța ta, de la avertizare la distanța față de mașina din față la parcare inteligentă. i8 beneficiază de camere 360 în jurul mașinii, așa că poți parca sau manevra ca și cum te-ai vedea filmat din elicopter. Materialele de bună calitate, pielea moale, inserțiile de carbon în praguri, iluminatul interior – toate acestea creează o senzație premium foarte mișto. Dar până la urmă, e ceva surprinzător aici? Te așteptai la altceva de la BMW?

Sigur, fiind o mașină sport cu o siluetă joasă (1,29 metri înălțime), suspensia este tare și asta m-a bucurat la viteze mari, dar am resimțit și dezavantajul ei într-un oraș precum Bucureștiul. Cu toate acestea, nu-i deranjantă, ci doar diferită de mașinile cu care sunt eu obișnuit. Vizibilitatea la volan este bună în toate direcțiile și n-am simțit deloc nevoia unei lunete mai mari (care, apropo, este făcută din Gorilla Glass, din ce am înțeles). După cum îți spuneam, este genul de mașină pe care o poți conduce fără probleme prin oraș, cu atenția de rigoare la gropi mari sau borduri înalte.

Felul în care se uită însă cei din jur la tine, în BMW i8, este uimitor. Mi s-au făcut zeci de fotografii, am întors sute de capete, am simțit din plin privirile invidioase, dar și uimite, ale celor din jur. Este suficient să semnalizezi că vrei să schimbi banda și parcă toți cei din jur pun frână și te invită să te încadrezi în fața lor. Te simți regele șoselei și zic asta 100% în sensul pozitiv.

Design-ul exterior este foarte plăcut ochiului. Ușor de recunoscut ca fiind BMW din față, unde n-a renunțat la grila clasică, mașina are o capotă cu o priză mare de aer sub care se află un ventilator, iar în spate observați linia de lor două eleroane ce coboară de-a lungul lunetei peste stopuri. Stopurile, cu LED-uri și o sticlă în formă de U, se potrivesc perfect mașinii. Haionul se descuie din telecomandă și oferă și acolo un spațiu de depozitare, un mic portbagaj. Tușele de albastru din mască și de pe lateral vine ca dotări speciale într-un pachet de design, la fel și centurile de siguranță de culoare albastră.
bmw_i8_drivetest_39

bmw_i8_drivetest_04

bmw_i8_drivetest_31

Și dacă vrei să smulgi și acel ultim “wow”, deschide portiera. Portierele sunt de tip foarfecă, se deschid în sus.

bmw_i8_drivetest_17

bmw_i8_drivetest_30

bmw_i8_drivetest_11

Ieși pe autostradă (sau pe circuit) și BMW i8 se simte în mediul său natural. Motorul este amplasat central și acționează puntea spate, în timp ce motorul electric este conectat la roțile din față, iar mașina are o masă mică, în jur de 1485 kg. Adună aici și forma ei și silueta joasă și stabilitatea este ușor de înțeles, la fel și senzația de siguranță pe care ți-o dă la orice viteză.

Dacă în modurile Comfort sau Eco Pro mașina rulează electric până la 65 km/h, în modul Sport motorul pe benzină face un sunet plăcut (dar nu deranjant de tare, că totuși este un BMW) și îi simți inflexiunile la cea mai mică variație a forței cu care apeși pedala. Dacă vrei, poți schimba manual vitezele din padelele de după volan.

DATE TEHNICE

BMW i8 are două motoare, cel pe benzină este unul turbo de 1,5 litri cu 3 cilindri în linie și dezvoltă 231 de cai-putere, iar cel electric dezvoltă 131 cai-putere. Tracțiunea este integrală, motorul pe combustie acționează roțile spate, cel electric roțile față. Dacă apeși butonul eDrive, poți conduce utilizând doar motorul electric, ceea ce transformă mașina într-un FWD.

Bateriile sunt de 7,1 kWh și se încarcă de la motorul pe benzină și prin frână regenerativă în mers, de la priză atunci când stă parcată. Autonomia maximă în mod electric este de 37 kilometri (cifră oficială), poți merge astfel până la 65 km/h și, cu eDrive activat, viteza maximă în mod electric urcă la 120 km/h.

Accelerație la sută în 4,4 sec, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, iar autonomia totală este de vreo 500 de kilometri. Consumul îmi este imposibil să ți-l spun, n-am condus într-un mod normal. Cifra oficială, în regim mixt, este de 2,1 litri/100 km, asta obținându-se pentru că în oraș folosești din plin modul electric. Emisiile de CO2 sunt de 49 grame/km, cât o mașină mică.

Lungimea este de 4,7 metri, înălțimea de aproape 1,3 metri, ampatamentul de 2,8 metri, iar greutatea de aproape 1500 kg. Anvelope 195/50 R20 93W XL pe față și 215/45 R20 95W XL pe spate, opțional mai mari.

Preț: începe de la 111.600 euro fără TVA. Există și câteva opționale, în general legate de aspectul interior sau exterior, dar și faruri cu laser, o premieră pe automobile de serie.

Informații detaliate poți afla pe site-ul oficial BMW i8.

CEVA DE RĂU

Nimic important. Portierele nu au spații de depozitare, că se deschid vertical, pe lampa din plafon este și un plastic alb care nu arată prea bine acolo, bricheta este ascunsă în interiorul cotierei, dar dacă vrei să o folosești ca alimentare, nu mai poți închide cotiera.

Locurile din spate sunt simbolice, pentru cumpărături sau oameni mici de înălțime, atunci când și cei din față sunt mici de înălțime și stau cu scaunele cât mai trase. Asta este, însă, ceva normal pentru acest gen de mașină.

GAMA BMW i

De ce BMW i8 în România? Pentru că, în mod oficial, România a devenit a 50-a piață pentru gama i, adică BMW i8 și mai ales BMW i3, micul monovolum de oraș complet electric și care începe pe la 30.000 de euro.

Nu-i vorba doar de lansarea mașinilor, ci acum BMW oferă și serviciile adiționale necesare unor electrice și hibride, precum consiliere și instalare de stații de încărcare casnice, fiind disponibile mai multe modele cu puteri diferite. De asemenea, în cazul în care cumperi un BMW i3, care este pur electric și gândit pentru oraș (vă zic despre el în episodul următor), poți primi un automobil la schimb dacă vrei să pleci într-un concediu, la prețuri preferențiale, și o ofertă specială de creditare prin BMW Financial Services.

Un calcul BMW spune că noul i3 este comparabil cu un BMW 120 când privești costul total de utilizare (achiziție, taxe, asigurări șamd) pe un scenariu de 3 ani/45.000 km, însă vei conduce o mașină electrică silențioasă și high-tech. Și, sigur, dacă-ți permiți un BMW i8, cu atât mai bine!

ALTE FOTOGRAFII

    18 comentarii

  1. Boss, tot o pisicuta luata din Germania de la o baba care o folosea odata pe saptamana la facut piata e mai buna.

      (Citează)

  2. “Metoda ceva mai greoaie de urcare în mașină este singurul ei inconvenient major.”
    Mai lasa burgerii si shaormele, fii si tu mai finut, ca Bond.

      (Citează)

  3. Degeaba, BMW ramane brand de golani si cocalari. Domnii isi cumpara Mercedes.

      (Citează)

  4. Poza stand in picioare si cu mana pe masina nu ai facut?

      (Citează)

  5. nwradu:
    Nu, ce să fac cu ea?

    pe post de “human for scale”, daca ai zis ca masina nu e inalta.

      (Citează)

  6. nwradu:
    Nu, ce să fac cu ea?

    pe post de “human for scale”, daca ai zis ca masina nu e inalta.

      (Citează)

  7. au renuntat in sfarsit la fanta pentru CD?

      (Citează)

  8. N-ai pus link de profitshare

      (Citează)

  9. Off topic: pozele sunt tare faine. Cu ce sunt facute ? ( aparat si obiectiv )

      (Citează)

  10. On topic – masina are un design superb. Liniile sunt fluide, elementele componente ale caroseriei chiar se imbina armonios – comparativ cu unele modele, chair si de la BMW, care mai au de lucrat la capitolul armonie / fluiditate.
    Despre motorizare desigur ca se poate mai bine, dar targetul e altul, nu numai sport. Sper sa dezvolte cat mai bine hibridul lor astfel incat sa fie introdus si pe alte modele ale marcii.

      (Citează)

  11. Oficial bmw i8 e noua masina a visurilor mele ! Oare cand voi ajunge sa-mi cumpar una? :)))

      (Citează)

  12. Asta e : DAS AUTO nu alte cele….

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus