un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Reclame inteligente de pe Facebook și Instagram

10 Dec 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

11 comentarii

Am văzut în ultima vreme multă creativitate în câteva reclame pe net.

Uitați, în primul rând, ce chestii mișto se pot face pe Facebook în sistemul carusel, adică o reclamă cu mai multe imagini. E gândită de fapt pentru alt gen de reclame, de exemplu la rochii sau ceasuri, ca să poată utilizatorul să rotească mai multe modele înainte de a se decide dacă dă click sau nu, dar cei de la Philips și Honda au găsit o modalitate inedită de a prezenta un produs.

Avantajele sunt evidente, prezinți imagini mari, detaliate, încât pentru întregul produs e nevoie de îmbinarea a trei fotografii prin care utilizatorul avansează manual. În cazul Honda, chiar îl faci să dea click întâi ca să vadă botul mașinii, apoi ca să vadă întreaga scenă, că e curios. E bună ideea și cred că va prinde.

Iată un alt exemplu de utilizare inedită a reclamelor carusel, tot de la Philips.

facebook_philips_comparatie

Apropo, reclamele sunt la două aparate de bărbierit pe care le-am testat și eu, seria 9000 și seria 7000. Mă gândesc să-mi iau și eu un seria 7000, că l-am folosit pe cel de la review vreo două săptămâni și tare mișto este să te bărbierești oriunde prin casă fără să faci pic de mizerie și fără apă sau spumă. Urăsc să stau în baie și să mă dau cu spumă și toată procedura aceea.

Facebook a mai introdus recent o funcție mișto, reclame video făcute automat ca slideshow de fotografii. Tu încarci fotografiile și Facebook le transformă în slideshow automat. S-ar putea face și acolo reclame interesante, pe modelul “stop motion video”.


 

În ceea ce privește Instagram, acolo Strongbow a dat un adevărat recital cu un concurs făcut din imagini. Și ce interactivitate poți avea pe Instagram, unde doar te uiți la imagini? Ei bine, au găsit ei o cale: regulamentul este prezentat în 9 imagini, ca să le vezi pe toate pe o pagină tipică de desktop, iar de acolo treci în altă pagină prin intermediul unui tag către alt cont?

Care altă pagină? Păi de fapt este un alt cont, cu alte imagini, iar dacă găsești omul cu cap de măr în ele și dai click pe el, ajungi la alt user și altă pagină cu alte imagini, trecând prin întreg procesul.

Nu-i tocmai simplu (se dă click o dată pentru tag și încă o dată pe numele ce apare în overlay), dar atât se poate face pe Instagram, iar efortul cred că a fost monumental: utilizatori noi, incărcarea imaginilor în ordinea lor corectă astfel încât la final să aibă un sens, văzute toate ca thumbnails-uri, tag-uri, plus desenele în sine, unde s-a muncit ceva. Dați o tură prin ele.

instagram_strongbowinstagram_strongbow_1


Apropo de reclame, de ceva vreme Facebook a activat și opțiunea de a plasa reclame în Instagram. Se face doar din Power Editor, unde poți bifa pentru un set de reclame că vrei să fie afișat și pe Instagram (sau doar pe Instagram, dacă experimentați faceți un set special pentru Instagram, ca să vedeți clar rezultatele) și bineînțeles imagini potrivite.

Am testat și eu o reclamă Instagram și am următoarele observații:

  • audiența e mult mai mică decât pe Facebook. Instagram e popular în România, sunt sigur, dar probabil nu toți l-au conectat la Facebook sau nu urmăresc diverse branduri, așa că Facebook nu-și dă seama cine sunt și nu îi poate potrivi în ceea ce este punctul lor forte, sistemul de audiență personalizată de tine.
  • CTR de trei ori mai mic decât aceeași reclama, cu aceleași opțiuni, dar pusă pe Facebook. Practic, am dat banii degeaba pe Instagram, mai bine îi băgam în Facebook.
  • reclamele Instagram sunt afișate doar în aplicația de mobil, nu și în browsere. Având asta în vedere, asigurați-vă că pagina destinație a reclamei este foarte bine optimizată pentru utilizare de pe mobil și că are sens accesarea ei de pe mobil. Dacă faci o reclamă pentru a-i informa de lansarea unui nou restaurant e ok, dacă însă încerci să le vinzi concedii în Grecia s-ar putea să descoperi că oamenii nu vor să cumpere așa ceva cu telefonul în mână, oricât ar fi crescut în ultima perioadă achiziția de pe mobile.
  • mi se pare că reclamele pe Instagram sunt mai mult de “mood”, de informare, de arătat ceva cool, de comunicat o idee prin însăși imaginea pusă acolo drept reclamă. Dacă de fapt vrei doar să-i atragi pe oameni un alt site, nu uita că oamenii de obicei se uită prin feed-ul de Instagram în momentele de lene maximă, când singurele gesturi pe care sunt dispuși să le facă sunt dat în sus cu degetul pe ecran și eventual un “tap” pentru like.

    11 comentarii

  1. Trăiască adblock.

      (Citează)

  2. de fapt voiai sa mai bagi niste linkuri la Philips, este? ;)

      (Citează)

  3. Adica aparatul pe care l-ai testat a fost returnat? Si eventual il mai testeaza si altul? Tu macar ai fost primul care l-a testat?
    Legat tot de asta am vazut ca unii vand aparate de ras resigilate. Inteleg ca sunt cumparatori care nu-si folosesc capul si cumpara inclusiv aparate de ras si tuns second de pe olx fara sa-si puna problema sanatatii si sigurantei personale dar ca vanzator magazin/producator sa faci asta mi se pare de-a dreptul iresponsabil.

    Just 2cents

      (Citează)

    • la emag mi-au spus ca se returneaza doar in garantie, nu e valabila chestie cu returnatul in 30 la aparatele de genul.

        (Citează)

    • Habar n-am ce fac cu el, poate-l pun în vreun showroom, poate-l aruncă la gunoi, dar probabil că era pe inventarul cuiva sau în stocul cuiva și deci trebuie ținut în evidență.

      Nu cred că-l mai testează cineva, iar eu am fost cel care l-a desigilat, da.

      Nu văd ce-i așa mare problemă. Dă-mi un aparat din acela folosit, îl țin în alcool o vreme și apoi n-am probleme să-l folosesc. Sau îi cumpăr lame noi. Parcă un telefon second hand crezi că e mai curat? Îl speli și gata.

        (Citează)

  4. nwradu:
    Pe Facebook?

    Da, adblock si ublock au filtre si pentru reclamele de pe facebook. Cred ca la asta s-a referit colegu’.

      (Citează)

  5. user:
    la emag mi-au spus ca se returneaza doar in garantie, nu e valabila chestie cu returnatul in 30 la aparatele de genul.

    Bravo lor daca fac asa. nu stiu la ei dar la altii am vazut si la vanzare … inclusiv in Flanco, sigilat cu banda dintr-aia de plastic, am avut inspiratia sa-l desfac la casa si era plin de par inauntru … nici macar curatat… philips :D

      (Citează)

  6. nwradu:
    Habar n-am ce fac cu el, poate-l pun în vreun showroom, poate-l aruncă la gunoi, dar probabil că era pe inventarul cuiva sau în stocul cuiva și deci trebuie ținut în evidență.

    Nu cred că-l mai testează cineva, iar eu am fost cel care l-a desigilat, da.

    Nu văd ce-i așa mare problemă. Dă-mi un aparat din acela folosit, îl țin în alcool o vreme și apoi n-am probleme să-l folosesc. Sau îi cumpăr lame noi. Parcă un telefon second hand crezi că e mai curat? Îl speli și gata.

    Ma bucur pentru tine ca a fost nou.
    Din pacate nu stii tu exact despre ce e vorba dar macar esti optimist. Din pacate asta nu te pazeste de belele. Alcoolul ala care te-ar ajuta la “sterilizare” (sper ca nu te-ai referit la spirt sau la alcool alimentar ca atunci chiar scriu degeaba) s-ar putea sa-ti faca praf componentele de plastic si in plus mai e si fara eficienta pe anumite materiale poroase. La substante de sterilizat medicale din pacate n-are multa lume acces. Si oricum ar trebui sa asiguri si partea interioara, nu doar lamele/blocul schimbabil.

    Iar cat priveste telefoanele: daca iti cumperi vreunul care prin folosire poate sa creeze zilnic leziuni si sa intre in contact cu sangele tau eu zic sa renunti la el. Si nu cred ca ti-l freci asa zilnic de toata fata, dar fiecare cu preferintele lui.

    Asta cu “nu vezi ce-i asa mare problema” suna ca replica pe care mi-a dat-o un amic cand eram mai tanar: l-am intrebat daca e sigur ca a fost totul steril cand si-a facut tatuajul si mi-a raspuns ca nu-i problema, ca s-a spalat si inainte si dupa cu sapun… :)

    PS: Vanzatorii de pe olx au si dat negativ la celalalt comentariu :)))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus