un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

A fost deschis pasajul rutier de la Piața Presei Libere și am mers prin el

19 Jul 2015  ·

AUTO  ·

27 comentarii

Astăzi a fost deschis, după câteva luni de amânări, pasajul subteran de la Piața Presei Libere. Am mers prin el, arată ca mai jos.

Intrarea se face cum vii din DN1 pe lângă Fântâna Miorița, în dreptul clădirilor de birouri de acolo, de pe primele două benzi. Ambele benzi continuă prin pasaj spre ieșirea de pe Bd Kiseleff în direcția Arcului de Triumf și a centrului orașului. În subteran pasajul se ramifică și spre B-dul Mărăști/Expoziției, stați pe banda 1 și ieșiți dreapta pe noua direcție.

Cei care au treabă pe Poligrafiei rămân la suprafață. Ei pot evita semaforul de la Piața Presei folosind o scurtătură ce-i duce prin spatele Casei Presei, prin Strada Tipografilor, intrând chiar în dreptul fântânii Miorița, ca mai jos.
scurtatura_casa_presei_1scurtatura_casa_presei_2

Noul pasaj este foarte mic, stai câteva secunde în el, dar este suficient pentru a te scuti de minute bune petrecute la semaforul din Piața Presei. Eliminarea semaforului de pietoni din dreptul capătului 41 / Berăria H ajută suplimentar, dar să vedem ce se va întâmplă la semaforul de la Arcul de Triumf, unde se va muta majoritatea traficului.

Pasajul are un singur sens, nu există și un pasaj similar pentru direcția opusă. Când ieși din București, o iei pe la suprafață, dar traficul se va fluidiza suplimentar acum.

    27 comentarii

  1. O mare realizare a omenirii. Un fel de primul pas pe luna la romani.

      (Citează)

  2. Băejnebun? Cum să scoată semaforul de la intrarea în parc? Unde l-au mutat oare?

      (Citează)

  3. [quote]Cum să scoată semaforul de la intrarea în parc? [/quote]
    Si intrebarea aditionala – daca la intrarea in parc nu mai ai semafor, cum faci stanga daca vii dinspre cartierul Pajura sau Bd. Marasti? Stai la cedeaza trecerea pana se face seara? Mi se pare o masura de noaptea mintii.

      (Citează)

  4. Ce semafor au scos? L-au scos doar pe cel pentru pietoni din dreptul intrării în Berăria H, acum se traversează prin subteran.

    Rondul are aceleași semafoare ca și înainte, probabil reconfigurate ca timpi.

      (Citează)

  5. Sunt curios dacă au desfiinÈ›at È™i pasajul pietonal. Ar fi penibil să-l fi desfiinÈ›at dar nu e imposibil din partea lui “cel mai mare cârnat din lume”.

      (Citează)

  6. L-au scos doar pe cel pentru pietoni din dreptul intrării în Berăria H, acum se traversează prin subteran.

    Gut, pai precizeaza ca e vorba de doar semaforul pentru pietoni, altfel s-ar putea intelege ca e vorba de cel pentru masini.

      (Citează)

    • Păi aÈ™a È™i scrie în articol, “Eliminarea semaforului de pietoni din dreptul capătului 41 / Berăria H ajută suplimentar”

        (Citează)

  7. @radu, off-topic: recomanda si tu un aparat foto compact pana in 1000lei, point and shoot….

      (Citează)

    • Habar n-am, nu mai sunt la curent cu gama. ÃŽn principiu ai de ales între două tipuri: cele plate, subÈ›iri È™i cele mai butucănoase, dar cu zoom mare.

      Mie-mi place și ceva de genul Canon S200, care are obiectiv ce începe de la F2, adică faci fotografii mai bune în lumină slabă, dar zoom optic doar 5x. S-ar putea să preferi ceva cu 10x pentru concedii și călătorii.

      Aș lua ceva cu wifi și NFC, ca să transfer ușor fotografiile în tabletă sau telefon pentru sharing.

        (Citează)

  8. Referitor la pasjul ala pentru poetoni am vazut azi ca au pus diverse poze prin el dar inca nu au fost in stare sa amenajeze o rampa pentru cei cu carucioare de copii sau biciclete. Pentru cei vu handicap vor amenaja un lift (in viitorul mai mult sau mai putin apropiat). Ce nu am apicat sa vad exact eate cum se face iesirea pe bulwvard, adica daca din pasaj oeso pe dpua benzi cu prioritate
    sau ai cedeaza trecerea.

      (Citează)

  9. Si acum asteptam prima ploaie torentiala…

      (Citează)

  10. A se remarca hipsterul care merge pe vespa fara casca

      (Citează)

  11. E un mare + pentru oras ! Atat apreciez … sper sa fie pus pe treaba si sa termine si Mihai Bravu si il voi vota ! In rest … un mare carnat PeSeDist !

      (Citează)

  12. Am trecut ieri prin zona. Majoritatea soferilor n-au parut sa observe ca exista, asa ca tot prin intersectia de deasupra au luat-o ( si implicit traficul a fost greoi acolo).

      (Citează)

  13. In aceasta dimineata era coada maricica la Arc, cam de la Muzeul Satului. Ideal cei care fac stanga la Arc spre Aviatorilor sa se incadreze dupa semaforul de la Muzeul Satului prin stanga pe centrul Bulevardului, acolo era ok (e singurul loc in care poti sa te incadrezi pe mijloc daca vii dinspre noul pasaj).

      (Citează)

  14. Oare de ce e banda continua intr-un pasaj cu 2 benzi pe sens?

      (Citează)

    • Pentru ca odata ce ai ales banda (si implicit directia), nu mai poti s-o schimbi. Se pot intampla accidente foarte urate. Ai gresit, salutare, alegi alt traseu.

        (Citează)

    • AÈ™a este în toate pasajele din BucureÈ™ti. Nu schimbi banda în pasaj, n-ai nici un motiv să faci asta, iar dacă nu te asiguri bine, cel mai mic acroÈ™aj poate face un accident uriaÈ™ având în vedere că eÈ™ti între pereÈ›i.

      Mihai: Ai gresit, salutare, alegi alt traseu.

      Nu ai ce greși, este bine semnalizat să stai pe dreapta dacă vrei să ieși pe Mărăști.

        (Citează)

  15. Ce rol ai semafoarele la intrare in pasaj casa presei?

      (Citează)

    • Ca să poată semnaliza o eventuală închidere a pasajului în caz de probleme în interior. Toate pasajele din BucureÈ™ti au semafoare.

        (Citează)

  16. In continuare sustin ca trebuie gasite solutii alternative la masini (dezvoltat transportul in comun, piste de biciclete), altfel orasul este al masinilor si nu al pietonilor.

      (Citează)

    • SoluÈ›ii vor trebui găsite. ÃŽn 2040 vom fi 9 miliarde pe planetă È™i 90% dintre oameni vor trăi în mediul urban, conform previziunilor.

      Deja în Beijing se stă cam 5 ore în trafic, în medie, pe zi. Pe măsură ce orașele cresc, traficul va crește și el până când se va bloca, așa că singurele soluții vor fi transportul în comun și bicicletele. Alții au înțeles asta de mult, dar noi suntem mai speciali și trebuie să mai treacă niște ani până când sechelele din comunism legate de mașini și valoare vor trece în favoarea a ceva mai practic.

        (Citează)

  17. nwradu:

    Alții au înțeles asta de mult, dar noi suntem mai speciali și trebuie să mai treacă niște ani până când sechelele din comunism legate de mașini și valoare vor trece în favoarea a ceva mai practic.

    Ar fi multe de zis aici, dar ca sa fiu “de sezon” :
    -Esti dragut, te rog , sa faci zilele astea , pe la orele 8:30 -9:00 AM , sau 18:00-19:00 niscaiva drumuri de la cap la cap cu autobuzele RATB , de preferat 311-le alea pe care doar scrie aer conditionat , dar nu merge , si de ce nu si cu tramvaiele, in aceleasi conditii?
    Incearca dimineata , eventual, imbracat la camasa si cravata .

    Fix in timpul in care faci asta si fierbi mocnit , poate faci si-un efort suplimentar si ne mai explici o data cum e transportul in comun sublim si cum doar sechelele comunismului tin oamenii in masini.

      (Citează)

    • Păi e simplu, avem nevoie de autobuze cu aer condiÈ›ionat, nu neg asta. Faptul că nu s-au cumpărat a fost o mare manevră.

      Cum s-ar putea cumpăra autobuze noi cu aer condiționat (sunt sigur că pe cele existente le-am putea vinde spre orașe sau țări unde nu-i nevoie de aer), te aud zicând? Simplu, uite un plan:
      – oamenii încep să taxeze biletele. RATB-ul are oficial o încărcare mică, se face blat la greu, iar cei cu abonamente nu le validează niciodată, pe principiul “e abonament”. Nu se gândesc că pe baza validărilor RATB-ul află cam câte persoane sunt în medie în autobuze, ce încărcare au anumite linii, la ce ore È™amd.
      – benzi speciale pentru RATB. Poate le-ai văzut prin BucureÈ™ti, sunt alea pe care intră oricum maÈ™inile, parchează mârlanii, le împrejmuiesc acum cu stâlpi mari metalici, doar-doar or fi respectate. Poate le-ai văzut È™i în străinătate, unde autobuzele merg ca vântul pentru că acolo sunt respectate.
      – odată ce RATB-ul devine eficient È™i încărcarea creÈ™te, se pot cumpăra noi autobuze. Una este când 100.000 de oameni se plâng de lipsa aerului, alta este când 500.000 fac asta

      Alte țări apropiate nouă au reușit să micșoreze traficul rutier și să introducă bicicletele în număr masiv prin orașe. Nu e vreo rețetă specială, ține doar de voința oamenilor de a ajunge rapid undeva, nu de a pierde timpul în trafic, că viața e scurtă. Dacă în fiecare zi pierzi 20 de minute în trafic, pe an se strâng 5 zile non-stop petrecute pe scaunul mașinii, așteptând în coloană. 5 zile pe an, cât un concediu! Acum fă calculul pentru 40 de minute.

      Sigur, alternativ putem găsi mereu scuze să preferăm traficul. Nu e aer! Nu au scaunele roz! Nu pot merge la cămașă și cravată pe bicicletă! Eu sper să vină o vreme când oamenii refuză să-și irosească viața în trafic și acceptă compromisuri mai puțin confortabile, dar mai benefice.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus