un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Coca-Cola n-are cu cine să facă o reclamă potrivită

14 May 2015  ·

GÂNDURI  ·

24 comentarii

Coca-Cola are o campanie foarte lăudată în străinătate. Unul dintre vizualuri (sau cum se cheamă astea, că-s inginer, nu om de publicitate) este cel cu “I kissed Marilyn”.
coca-cola-marilyn

E bună ideea. Probabil că pentru americani arată tradiție, vechime, un brand puternic încă din acei ani șamd.

Am văzut-o și la noi în oraș, este pe podul de cale ferată de la Băneasa. Mă uitam la reclamă și mă gândeam “bă… cui îi pasă în România de Marilyn Monroe?”.

Pentru americani este un sex-simbol; dacă nu mă înșel, este prima “starletă”, prima vedetă cu adevărat sexy, prima care a sucit mințile unei întregi națiuni și a păstrat de-a lungul deceniilor un aer de legendă în jurul ei.

Pentru noi… ce este? O altă actriță de la americani și atât. Cei mai în vârstă poate că și-o vor aduce aminte din “Unora le place jazz-ul”, dar vor vorbi cu plăcere despre film, nu despre actriță. Pe mine Marilyn Monroe mă lasă rece, pot la fel de bine să o văd spălând vase, conducând un tractor sau mâncând icre negre și tot n-aș simți ceva diferit pentru respectivele branduri.

Așa că și Cola-Cola a făcut ce-a putut și a adaptat reclama pentru piața românească. La noi este cu “I kissed Delia”.
coca-cola-delia

N-aș fi crezut dacă n-aș fi fotografiat tot eu panoul de mai sus (în aceeași zi cu haloul 22, apropo). Serios, Delia? Și în engleză, I kissed Delia?

Cu tot respectul pentru Delia Matache, o femeie frumoasă și dezghețată la minte, dar or mai fi pupat-o și alții, ca să zic așa. Nu o zic în sens rău; e o femeie tânără și probabil că o vor mai săruta și alții de acum încolo. Faptul că a băut cândva Coca-Cola (și încă bea, e lângă noi și foarte în viață!) e ca și cum ar apărea și o reclamă la cartofi prăjiți: “pe mine m-a mâncat cândva Delia”. Da, nu mă mir, cu toții am mâncat cândva cartofi! E campanie de 100 de ani de Coca-Cola, nu poți să o faci cu Delia!

Apoi am văzut panoul de mai jos, “I kissed Rita”. Eu habar n-am cine este această Rita, dar vorba cuiva de pe Facebook, după cum arată în fotografia aceea n-ar trebui să te lauzi cu asta. Serios, cine e Rita? Mi-au zis oamenii pe Facebook, unde am dat fotografia, dar nici numele ei întreg nu mi-a stârnit vreo amintire. De ce-mi pasă mie aici în România că Rita Ora a băut Coca-Cola?!
coca-cola-rita

Uitați-vă la reclamele de mai jos; sunt sigur că vă spuneți “băi, ce oameni, ce vedete au fost ăștia!”. Chiar și imaginile în sine, cu un fotograf surprinzându-i bând relaxați un suc, sunt excelente. Cred că e vremea pentru Coca-Cola România să accepte ideea că, deși bună ideea în State, la noi nu au cu cine să o facă. Singura reclamă care probabil ar merge și la noi este cea cu “I kissed Elvis”, sunt unii dintre noi care știu că a fost și va rămâne mereu Regele. În rest, însă, parcă nu are treabă cu noi.

    24 comentarii

  1. Am vazut prima oara campania asta in Bruxelles acum vreo 2 saptamani. Erau tot in aceeasi forma doar ca panourile erau scrise in franceza (J’ai embrasse) si singurele personaje pe care le-am vazut erau Rita (aceeasi poza ca la noi) si Avicii. Nu am vazut sa aibe cu artisti locali.

      (Citează)

  2. Era o poză undeva pe Facebook sau pe un blog, nu mai rețin, cu I kissed Connect-R, nici aia nu-i bună ?:))

      (Citează)

  3. Urmatorul afis ar trebui sa fie cu “I kissed Moga” :-))

      (Citează)

  4. Era tare dacă îl luau în campanie pe Uzzi de la Mafia.

      (Citează)

  5. Gica Petrescu? :))

      (Citează)

  6. Eugen:
    Urmatorul afis ar trebui sa fie cu “I kissed Moga” :-))

    Moga apare in reclamele de la Pepsi.

      (Citează)

  7. Rita Ora – artista din UK, probabil acum activeaza in US. E celebra worldwide, mai putin in lumea FM a Zu, Kiss & Co. Anul trecut a lansat colectie Adidas cu numele ei.

      (Citează)

  8. daca o vezi pe Delia nemachiata fugi putin. mai mult.
    “femeie dezghetata”? :/

      (Citează)

  9. La noi mergea…I’ve kissed Oana Zavoranu!

      (Citează)

  10. gogu:
    daca o vezi pe Delia nemachiata fugi putin. mai mult.
    “femeie dezghetata”? :/

    Pare că o duce mintea, nu e vreo tută care doar arată bine.

      (Citează)

  11. Ai aceeasi problema ca multi dintre compatriotii nostri: te crezi buricul lumii.

    Nu toate reclamele ti se adreseaza. Nu toate sunt facute astfel incat sa iti placa tie.

    Aia cu Rita Ora este pentru pustii 14-18 ani care o asculta zi de zi. Aia cu Delia este pentru oamenii care asculta Zu, Kiss si ce radiouri o mai difuzeaza. Pe tine te lasa rece, pe Maria de la clasa 10B o convinge sa cumpere Coca-Cola.

    Fiecare reclama este pentru un public tinta. Credeam ca la varsta ta stii asta, dar aparent nu.

      (Citează)

  12. gogu:
    daca o vezi pe Delia nemachiata fugi putin. mai mult.
    “femeie dezghetata”? :/

    A vrut sa spuna curva, dar nu era politicallu correct.

      (Citează)

  13. gogu:
    daca o vezi pe Delia nemachiata fugi putin. mai mult.
    “femeie dezghetata”? :/

      (Citează)

  14. Offtopic, dar poate este o info utila: iti recomand sa mergi la Oro Toro by Osho din noul Mega Mall pentru turul burgerilor. Are aspect de fast-food, cu meniuri (burger, cartofi si suc la alegere) in jurul a 20 de lei. Probabil ti se vor parea peste multe locatii in care ai cheltuit in jur de 35-40 de lei pentru aceeasi combinatie.

      (Citează)

  15. apmatei: Fiecare reclama este pentru un public tinta. Credeam ca la varsta ta stii asta, dar aparent nu.

    Și blogul este despre ce-mi place mie și părerea mea despre ce văd pe stradă. Sunt sigur că o fi și vreun blog unde unul tocmai are o erecție pentru că a văzut-o pe Rita pe un panou pe stradă.

    Ce crezi, în SUA campania cu Marilyn, Elvis și Ray se adresează doar fanilor sau crezi că subliniază ceva despre tradiția Coca-Cola și ideea de 100 de ani de existență a sticlei?

      (Citează)

  16. Nu ai auzit de Rita Ora ? Dar de Lisa Ann ai auzit ?

      (Citează)

  17. Problema e ca in momentul de fata nu avem o vedeta tv de marcă, pe cine ar fi putut pune ? pe Andra, Raduleasca, Andreea Marin, Gina Pistol, Tania Budi, Andreea Raicu,? majoritatea au 40 de ani, le stiu de pe vremea cand aveam cosuri pe fata, a trecut vremea lor.

    Ar fi putut incerca cu Antonia, Laura Cosoi, Elena Gheorghe, Madalina Ghenea sau vedete din Playboy.

      (Citează)

  18. Puteau sa foloseasca si de la noi personaje :

    – Andree Esca
    – Romica Jurca
    – Irina Margareta Nistor

      (Citează)

  19. mircea (primul)

    15/05/2015 la 11:56 AM

    ar fi putut s-o foloseasca pe elena ceausescu si sa modifice putin sloganul in “i kissed ONLY elena”

      (Citează)

  20. E o campanie destul de buna pentru a promova brend-ul, se folosesc de persoane celebre care au o influenta .. Iar idea cu persoane ca Elvis, a fost geniala prin asta a aratat publicului ca cei de la Coca Cola sunt o firma veche care ne promite ca o sa continuie sa ne ofera placere incontinuare. Insa sincer sa fiu eu astept Berea Coca Cola

      (Citează)

  21. apmatei:
    Ai aceeasi problema ca multi dintre compatriotii nostri: te crezi buricul lumii.

    Nu toate reclamele ti se adreseaza. Nu toate sunt facute astfel incat sa iti placa tie.

    Aia cu Rita Ora este pentru pustii 14-18 ani care o asculta zi de zi. Aia cu Delia este pentru oamenii care asculta Zu, Kiss si ce radiouri o mai difuzeaza. Pe tine te lasa rece, pe Maria de la clasa 10B o convinge sa cumpere Coca-Cola.

    Fiecare reclama este pentru un public tinta. Credeam ca la varsta ta stii asta, dar aparent nu.

    Aparent, Radu este inginer, vede publicitatea din punctul de vedere al consumatorului, nu al creatorului de publicitate sau a hipsterului care stă toată ziua pe IqAds să vadă ce le-a mai fătat mintea copywriterilor. Și nu ai dreptate: dacă vrei să faci publicitate nișată către anumite categorii de vârstă nu cocoțezi un banner mare în vârful bulevardului, adolescenții oricum n-o vor vedea, ei stau cu capul în jos (if you know what I mean)…

    Și totuși, am o dilemă: de ce bannerele americane sunt cu I’ve kissed… și cele românești cu I kissed? N-a văzut nimeni diferența?

    ps: Radu, șterge comentariul anterior, am dat enter din greșeală până să scriu tot ce am avut de scris.

    apmatei:
    Ai aceeasi problema ca multi dintre compatriotii nostri: te crezi buricul lumii.

    Nu toate reclamele ti se adreseaza. Nu toate sunt facute astfel incat sa iti placa tie.

    Aia cu Rita Ora este pentru pustii 14-18 ani care o asculta zi de zi. Aia cu Delia este pentru oamenii care asculta Zu, Kiss si ce radiouri o mai difuzeaza. Pe tine te lasa rece, pe Maria de la clasa 10B o convinge sa cumpere Coca-Cola.

    Fiecare reclama este pentru un public tinta. Credeam ca la varsta ta stii asta, dar aparent nu.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus