un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știați că nemulțumirea călătorilor a dus la eliminarea abonamentului de 62 de călătorii?

16 Mar 2015  ·

GÂNDURI  ·

30 comentarii

Știți ce-am văzut în ultimii ani din partea Metrorex?

  • știri că sunt pe pierdere
  • știri că sunt oricum subvenționați de stat
  • știri că se scumpesc călătoriile
  • știri că s-au făcut oarece manevre pe la vânzarea de publicitate
  • știri că nu sunt în stare sa opereze un sistem comun cu RATB-ul pentru taxarea călătorilor (în apărarea lor, RATB-ul nu-i capabil să-l opereze nici de unul singur)
  • știri despre cum metroul către Otopeni va pleca de la stația 1 Mai, nu de la Aviatorilor, ca să facă imediat legătura cu linia ce străbate orașul de la nord la sud.

Știți ce n-am văzut de la Metrorex?

Măsuri concrete de reducere și eficientizare a costurilor. Nu mă refer la tăieri de personal sau reduceri salariale, ba chiar zic că oamenii care muncesc numai în subteran, în aerul ăla închis, merită pe deplin o leafă mai mare. Dar alte măsuri pot fi oricând luate, de la iluminat mai economic la prețuri mai mari pentru comercianții din metrou (dacă sunt numai covrigării acolo, înseamnă că nu-s tarifele de chirie așa mari pentru un loc care atrage mai mulți bucureșteni zilnic decât mall-urile la un loc), publicitate vândută mai bine șamd.

Or fi niște măsuri de luat, zic eu. Măcar să le caute, în loc să-l caute pe Moise Guran ca să-i spună vreo două.

Metrorex anunță în schimb scumpirea călătoriilor. Două călătorii costă 5 lei, nu 4 lei, zece călătorii costă 20 de lei, nu 15 lei șamd.

Partea și mai mișto? Elimină abonamentul de 62 de călătorii “ca urmare a numeroaselor nemultumiri exprimate de publicul calator”? (serios, citat Metrorex) Care nemulțumirî? Care plângeri? Ăla era abonament cu numele, de fapt fiind o cartelă de 62 de călătorii gândită pentru cei ce iau metroul spre muncă dimineața și înapoi spre casă seara. Două călătorii pe zi, timp de o lună, dar fără aceste limitări specifice. Cum în weekend de obicei făceai economie la călătorii, ținea chiar mai mult de o lună, iar dacă se termina mai repede, că doar puteai folosi oricâte călătorii deodată, cumpărai altul mai repede.

Ce nemulțumiri puteau fi?

Sunt ferm convins că de fapt au scăzut vânzările la abonamentul de o lună cu călătorii nelimitate (70 lei versus 50 lei) și Metrorex vrea să-i facă pe călătorii zilnici să plătească abonamentul nelimitat, deși în practică probabil că 90% dintre ei îl folosesc de mai puțin de 62 de ori pe lună.

feat_metrou

    30 comentarii

  1. Atata doar ca acea “cartela de 62 de calatorii” e limitata la o luna. Asa ca ramaneai cu calatorii cand expira. Eu am luat doar una din asta si nevasta 2 cartele de 10 calatorii, ca plecam impreuna si ne intoarcem separat. Si-mi mai raman de-i mai bag si pe aia care n-au bani exacti sa bage in automat.

    Pe de alta parte, cand am facut reclamatii au raspuns si-au luat si masuri. Nu e cea mai obtuza institutie publica.

      (Citează)

  2. da, vazusem si eu motivul eliminarii abonamentului respectiv si am ramas stupefiat de cum poate Metrorex sa-si bata joc de noi. Chiar asa, un motiv plauzibil n-au gasit? Probabil ca au primit reclamatii ca le raman calatorii pe abonament, si ca sa elimine aceste nemultumiri… pac 70 RON in loc de 50, ca sa nu te mai plangi ca-ti raman calatorii si le pierzi…

      (Citează)

  3. “… ținea chiar mai mult de o lună, iar dacă se termina mai repede…”

    Nu avea cum sa te tina mai mult de 1 luna. Din momentul in care-l foloseai prima data, era valabil o luna, chiar daca nu foloseai toate calatoriile

      (Citează)

  4. Adica in loc sa ieftineasca abonamentul si sa puna sa zicem 52 de calatorii, il desfiinteaza si-mi da unul si mai scump.
    Oamenii se plangeau de faptul ca platesc un serviciu pe care nu apuca sa-l foloseasca, asa ca in mintea lor obtuza, s-au gandit sa ofere o alternativa si mai scumpa.

    Apoi se intreaba de ce o arde lumea cu abonamente pe 1 an luate pe sub mana.

    Do-bi-toci!

      (Citează)

  5. Pe langă treaba asta cu scumpirea călătoriilor, în unele stații de metrou scările rulante nu merg de mai bine de jumătate de an umplându-se astfel cu mizerie pe care nu o curăță nimeni. Ex.: Dristor

    http://www.stefanrusie.ro/metrorex-ne-miscam-si-noi-mai-cu-talent/

      (Citează)

  6. Geez! Asta e o justificare de toată jena și jegmăneală pe față. Eu folosesc doar abonamentul de 62 de călătorii (îmi acoperă aproape o lună, de unde mai pui că poți să mai bagi și alți oameni pe el) și, dintre toți cunoscuții mei care merg cu metroul, n-am auzit pe unul să aibă abonament nelimitat. Ar merita un boicot, dar suntem dependenți de metrou și nu ne-am putea organiza în vecii-veciilor, iar nesimțiții aștia profită la maxim.

      (Citează)

  7. Exista oare vreo institutie in tara asta care sa tina cont de parerea consumatorilor?

      (Citează)

  8. Adi:
    Exista oare vreo institutie in tara asta care sa tina cont de parerea consumatorilor?

    probabil DNA-ul

      (Citează)

  9. Cand au bagat asa-zisul abonament de 62 pretul lui era de 50 lei, o crestere de la 30 lei cat era cel nelimitat la momentul respectiv. Acum, dupa noile mariri pretul pentru nelimitat va fi de 70lei.
    Misto metoda de a dubla pretul in 3 ani.

      (Citează)

  10. Cine s-ar plange de abonamentul de 62? Am putea face o petitie sa il readucem?

      (Citează)

  11. expira la 30 de zile chiar daca iti mai raman Radule, te lauzi ca mergi cu metroul dar de fapt mergi cu masina.

      (Citează)

  12. pentru studenti si nu numai cea cu 62 calatorii era excelenta pentru deplasarile intre campusuri.
    din ce am vazut cei de la #unitisalvam discuta o iesire in strada impreuna cu studentii.

      (Citează)

  13. Conducerea Metrorex se tine de magarii. Azi am intarziat 20 minute la servici pentru ca au inlocuit cititoarele de card-uri din aparatele ce emit cartele cu unele BRD ce accepta doar card-uri touchless (cel putin la Lujerului). Evident ca decizia nu a fost luata in avantajul cetatenilor, intrucat detinatorii de carduri touchless ii poti numara pe degete in comparatie cu detinatorii de carduri cu chip/banda.

      (Citează)

  14. Cartela de 62 calatorii au scos-o pentru ca pierdeau la ea. 2 persoane o puteau folosi lejer. Acum trebuie sa cumperi 2 abonamente. In cazul meu foloseam cu sotia o cartela pe luna + aprox. o treime din inca una, deci ~ 70 RON/luna. Acum trebuie sa platesc dublu pe luna, pentru 2 abonamente, ca sa nu astept 15 minute daca vreau sa folosesc acealsi abonament.
    Metrorex a ramas inca o institutie comunista, care, pentru ca nu are concurenta, isi permite sa faca orice. Ii doare la basca de calatori.

      (Citează)

  15. Stefan: Metrorex a ramas inca o institutie comunista, care, pentru ca nu are concurenta, isi permite sa faca orice. Ii doare la basca de calatori.

    De fapt, daca ar fi o institutie comunista, ar baga abonamente cu 100 de calatorii la pret de 2 cartele de cate 2 calatorii. Ceea ce fac acum e o miscare din seria capitalista (serie aplicata cu parte dorsala). Cel mai probabil s-au pus pe taieri de costuri sau taieri de “pierderi de profit”, sa dea bine alde Ponta in campanie (daca o mai prinde). Spre exemplu, anul trecut CET-urile din Bucuresti au avut deficit minim si s-au laudat cu asta. Nu au spus ca s-a intamplat asa pentru ca nu au investit nici macar in mentenanta periodica.

      (Citează)

  16. add: Atata doar ca acea “cartela de 62 de calatorii” e limitata la o luna. Asa ca ramaneai cu calatorii cand expira.

    Tot ieșeai mai ieftin decât cu cel nelimitat.

      (Citează)

  17. Catutzi: Cand au bagat asa-zisul abonament de 62 pretul lui era de 50 lei, o crestere de la 30 lei cat era cel nelimitat la momentul respectiv. Acum, dupa noile mariri pretul pentru nelimitat va fi de 70lei.
    Misto metoda de a dubla pretul in 3 ani.

    Cum așa? Eu țin minte că era dintotdeauna un pic mai ieftin.

      (Citează)

  18. “În iulie 2008 plăteam 23 de lei pe un abonament lunar nelimitat, iar din aprilie 2009 – 25 de lei. În septembrie 2010 prețul abonamentului fără limită de călătorii s-a dublat (deci a ajuns la 50 de lei) și a fost introdus abonamentul de 62 de călătorii la prețul de 27 de lei. Acum fix un an, prețul a sărit de la 27 la 35 de lei și, începând de astăzi, 4 august 2012, abonamentul lunar cu 62 de călătorii va costa 50 de lei.”

    Spune Bunescu http://www.bunescu.ro/2012/08/04/metrorex-a-marit-din-nou-preturile/

    Vedeți, tot pe bloguri găsești informațiile necesare. Am căutat pe vreo 10 site-uri de știri prețul vechi al abonamentelor și nu le-am găsit nicăieri – toți aveau copy paste din aceleași comunicate de la lansare.

      (Citează)

  19. Auzisem niște povești cu unii care vindeau pe sub mână cartele cu 62 de călătorii la preț mai mic de 50 de lei. Deci sunt căpușați [și] din interior.

      (Citează)

  20. razorsbk:
    pentru studenti si nu numai cea cu 62 calatorii era excelenta pentru deplasarile intre campusuri.
    din ce am vazut cei de la #unitisalvam discuta o iesire in strada impreuna cu studentii.

    E OK. Daca #unitisalam ies in strada, ne-am linistit, putem sa dormim. Poate se duc si prin Ucraina, sa rezolve si pe-acolo ceva.

      (Citează)

  21. nwradu: Tot ieșeai mai ieftin decât cu cel nelimitat.

    WTF? Despre ce mama naibii vorbesti? Man, cand ti-ai luat ultima oara abonament la metrou?

    Numai insista pe ideea asta, ca oricum a fost clar ca habar n-ai despre ce este vorba. Introducerea unui numar limitat de calatorii a fost introdusa sa impiedice pasarea cartelei si folosirea ei de mai mult de 2 ori pe zi. O gandire comunistoida, cine locuieste prin Bucuresti stie ca nu prea ai cum sa te intalnesti cu cineva zilnic pentru a pasa cartela aia, iar tura 2, 3 nu prea se mai practica de multa vreme. Era o masura prost gandita si insultatoare, daca pui limita de calatorii (si imi maresti abonamentul de la 25 ron la 50 cum au facut atunci), ai face bine sa ai bunul simt sa nu-mi pui si limitarea de o luna, care este a dracu’ de nesimtire.

    Si continua baietii in acelasi stil.

      (Citează)

  22. Adrian: Introducerea unui numar limitat de calatorii a fost introdusa sa impiedice pasarea cartelei si folosirea ei de mai mult de 2 ori pe zi.

    Umm, mica precizare, temporizarea e la 15 minute nu la 2 ori pe zi.
    In rest, fuck’em!

      (Citează)

  23. Adrian: Introducerea unui numar limitat de calatorii a fost introdusa sa impiedice pasarea cartelei si folosirea ei de mai mult de 2 ori pe zi.

    Umm, mica precizare, temporizarea e la 15 minute nu la 2 ori pe zi.
    In rest, fuck’em!

      (Citează)

  24. Dar știi ce nu am văzut eu la Metrorex ? Să dea bon fiscal când îți cumperi o cartelă.
    Cu tot e în vogă subiectul cu bonurile fiscale și loteria bonurile într-o seară când mi-am luat cartelă și nu aveau să îmi dea bon am sunat la ANAF și am facut o sesizare. Aștep să văd ce răspuns îmi dau.

      (Citează)

  25. Eu zic sa intram fara sa platim. Sarim parleazul de fiecare data. Sa vedem ce-or sa faca.

      (Citează)

  26. Inainte sa introduca vestitul abonament cu 62 de calatorii, pretul pt un abonament nelimitat era 25 de lei. Logica Metrorex a bubuit si a zis asa: eliminam abonamentul cu calatorii nelimitate si facem abonament cu 62 de calatorii si costa 35 de lei. Asta inseamna o scumpire de 40% fata de pretul vechi. Acum introducem un tip de abonament nou si inovativ, cu numar nelimitat de calatorii: costa 50 de lei. Si zicem in comunicatul de presa ca preturile au crescut cu maxim 40%, ca romanii-s retardati si n-o sa-si dea seama nimeni.
    Bineinteles ca toata lumea s-a prins de manevra si toata lumea a protestat fata de cartela cu 62 de calatorii care expira in 30 de zile (deci avea tot ce era mai rau si de la cartela, si de la abonament). Iar acum Metrorex aplica aceeasi manevra din nou: ati fost nemultumiti, hai ca-l scoatem si va lasam abonamentul nelimitat, dar la alt pret.
    Mie calatoria cu metroul mi se pare deja foarte scumpa. Da, in paris e 1.8 euro, la nou e 2.5 lei (sau poate chiar 5, ca nu poti cumpara o singura calatorie). Dar cati km de retea de metrou are Parisul si cati are Bucurestiul? Si care-s costurile de operare pentru reteaua aia?

      (Citează)

  27. Adrian: WTF? Despre ce mama naibii vorbesti? Man, cand ti-ai luat ultima oara abonament la metrou?

    Luna trecută, de ce?

    Adrian: Numai insista pe ideea asta, ca oricum a fost clar ca habar n-ai despre ce este vorba. Introducerea unui numar limitat de calatorii a fost introdusa sa impiedice pasarea cartelei si folosirea ei de mai mult de 2 ori pe zi. O gandire comunistoida, cine locuieste prin Bucuresti stie ca nu prea ai cum sa te intalnesti cu cineva zilnic pentru a pasa cartela aia, iar tura 2, 3 nu prea se mai practica de multa vreme. Era o masura prost gandita si insultatoare, daca pui limita de calatorii (si imi maresti abonamentul de la 25 ron la 50 cum au facut atunci), ai face bine sa ai bunul simt sa nu-mi pui si limitarea de o luna, care este a dracu’ de nesimtire.
    Si continua baietii in acelasi stil.

    Zici că vorbește paranoia din tine. Câți făceau manevra asta? Zeci? Două sute? O mie? Metrorexul are 600.000 de călători pe zi. Crezi că le pasă lor de manevre?

    În plus, cel nelimitat te lasă să mergi de 30 de ori pe zi, dacă vrei. E un calcul asumat, unii fac manevre, unii merg non-stop, dar marea majoritate merg de 2 ori pe zi și eliminarea abonamentului 62 va afecta majoritatea, nu minoritatea.

      (Citează)

  28. nwradu: Luna trecută, de ce?

    Zici că vorbește paranoia din tine. Câți făceau manevra asta? Zeci? Două sute? O mie? Metrorexul are 600.000 de călători pe zi. Crezi că le pasă lor de manevre?

    În plus, cel nelimitat te lasă să mergi de 30 de ori pe zi, dacă vrei. E un calcul asumat, unii fac manevre, unii merg non-stop, dar marea majoritate merg de 2 ori pe zi și eliminarea abonamentului 62 va afecta majoritatea, nu minoritatea.

    Ai grave probleme cu logica. Vezi raspunsul lui Bogdan, ca explica mai bine ca mine. Ia-o usor: cum ma ajuta pe mine ca de la un abonament nelimitat s-a trecut la un abonament limitat, dar mai scump? Cum ma ajuta pe mine ca daca platesc numarul de calatorii sunt limitat in a le consuma in doar 31 de zile? Cu ce rezolva ultima schimbare nemultumirile de la intrebarile 1 si 2?

    Nu credeam ca o sa trebuiasca vreodata sa-i explic cuiva de ce este mai dezavantajos – costa mai mult si are mai multe limitari. Este clar ca buna ziua. Si asta este si motivul pentru care majoritatea clientilor au facut sesizari.

      (Citează)

  29. Domnilor, daca tot doriti sa inaintati o petitie, macar faceti-o catre ANAF.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus