Cum am zburat către Bruxelles cu TAROM

2 Aug 2014  ·

TURISM  ·

11 comentarii

La Bruxelles am zburat cu TAROM. Am dat pe bilet 130 euro/persoană, dus-întors, toate taxele și bagajele incluse, dar cineva mi-a arătat recent o ofertă TAROM cu 119 euro/persoană pentru iarnă.

Bun. Prima mișcare: la aeroport m-am dus devreme și am cerut locurile de pe rândul cu ieșirea de urgență, că la check-in-ul online nu se pot alege acelea. Mi le-au dat, așa că am avut un spațiu foarte mare la picioare.
tarom_bruxelles_03tarom_bruxelles_04

La dus cred că am zburat cu un Airbus A318 pilotat de căpitanul Streche. Era dimineață, așa că am primit de mâncare omletă cu bacon și un cartof, o chiflă, unt, gem de vișine și o cremă de brânză cu dulceață, care a fost cam dubioasă sau, să zicem, nu pe gustul meu, așa că doar am gustat din ea. Am cerut ceai și apă. Aveau și sucuri, dar cafeaua este în continuare ness Jacobs.

tarom_bruxelles_01tarom_bruxelles_02

Personalul de bord a trecut pe la fiecare cu un coș mare de chifle, că poate mai vrei supliment. Mi s-a părut atât de românească treaba asta cu multă pâine, dar nu refuzați o chiflă, este un pic mai proaspătă decât cea preambalată pe care o primiți în pachetul de mâncare.

La întoarcere am zburat cu Boeing 737-700 Hunedoara (căpitanul Bălan, parcă aș fi înțeles?), care cred că-i unul dintre cele mai noi avioane din flotă. Am făcut din nou manevra cu locurile de Exit la aeroport. Inițial domnișoara mi-a spus că nu mi le poate da, că sunt blocate, dar mi-a spus că poate suna la un birou TAROM ca să întrebe; nu știu cu cine a vorbit, dar răspunsul a fost un “sigur, dă-le”, așa că am stat din nou ca un boier.

Singurul dezavantaj în Boeing este că măsuța iese din cotieră la locurile de pe rândul Exit și este mult mai mică, dar în afară de asta nu mă pot plânge. De mâncare am primit legume făcute la aburi cu un soi de lasagna cu pui sau ceva așa. Bună mâncarea. Am băut vin alb de Budureasca, apă și ceai.

tarom_bruxelles_05tarom_bruxelles_06

Rețineți: dacă zburați cu TAROM, la check-in-ul din aeroport mergeți și cereți locurile de Exit chiar dacă ați făcut check-in online și v-ați ales deja altele. Dacă sunt disponibile, vi le schimbă pe loc în mod gratuit, pe când la unele linii aeriene acele locuri costă câțiva euro în plus. Dacă nu sunt disponibile, probabil au fost alții mai rapizi sau au avut pile sau călătoresc angajații TAROM și au ales direct acele locuri.

tarom_bruxelles_07

Aș vrea să zic că TAROM nu se dezminte și oferă mâncare caldă la fiecare zbor, dar cred că-i vorba doar de zborurile mai lungi. Marius mi-a trimis fotografiile de mai jos de pe zborul TAROM către Praga, unde pentru o oră și ceva de zbor e clar că se mănâncă mai frugal.
tarom_praga_2tarom_praga_1

Profit de ocazie ca să vă arăt și micul dejun pe o cursă Lufthansa de la Munchen la Moscova, trimisă de Cosmin.
lufthansa_mic_dejun

Iată și un articol despre noul Airbus A350 XWB, cu care vor mai trece câțiva ani până când să zburăm, moment când poate și la București vor sosi mai multe aeronave widebody. În Bruxelles erau parcate unul lângă altul două Boeing Dreamliner, concurența lui A350.

11 comentarii

1. nu voi putea sa inteleg, ever, de ce esti fascinat de mancarea din avion (si multi altii pe langa tine), mi se pare risipa de energie (din toate pct de vedere) sa iti dea mancare pe un zbor care i sub 4 ore (parerea mea); si off topic s-a inchis fast foodu surf and fries, de langa manuc;

(Citează)

2. Lol, gata, atât a ținut?

Mâncarea în avion este utilă. M-am trezit la 4:15, nu pot să mănânc imediat după trezire, te grăbești la aeroport, e mișto când ți se dă ceva cald acolo. În plus, mai trece timpul cu toată procedură de adăpare.

3. Faza cu chiflele suplimentare nu e .ro. Am vazut-o pe Emirates, Quantas, si cred ca pe Virgin Atlantic. Nu erau chifle, era o selectie intreaga de toate tipurile de paine. Cum spunea si Alexa, si eu zbor constant pe multe destinatii, dar nu am vazut multa mancare pe zboruri scurte. Si cred ca e normal sa ai doar un snack cand zbori sub 3 ore. Exceptia este pe business si upper class, desi nici acolo nu simti nevoia sa mananci pe un zbor scurt.
    Cel mai bine mi s-a parut pe Virgin la upper. Cel mai prost, pe Royal Air Morocco.

(Citează)

4. Cum sa nu dea mancare, frate? De fiecare data plec cu o foame in mine de exista sanse sa se depresurizeze avionul. Daca asta-i inclusa in pret, care-i problema? In plus, cand ma trezesc la 3 nu prea-i pofta de mancare.

5. Pe de alta parte, stand pe randul cu iesirile de urgenta practic stai pe wingbox, cu toate neajunsurile respective – zgomot si mai ales vibratii de la motoare, nu vezi mai nimic afara in cazul in care ai locul de la geam, pentru esti fix pe aripi, etc. Sunt si avantaje si dezavantaje.

6. Cand zbori cu Austrian pe ruta Viena – Bucuresti primesti ceea ce numesc ei “snack”, si anume ai de ales: o punga de “saratele” (cca. 30 g) SAU o napolitana milka :)

(Citează)

7. @alexa, @nwradu – (referitori la cartofi) am vazut de curand unul prin centrul vechi pe o straduta, o chestie mica si inghesuita.
    Au aparut astia si la KFC, 6.5 portia(mare), desi la S’F erau mai multi in portie (cam dublu zic eu).

8. Cand zbori cu Austrian pe ruta Viena – Bucuresti primesti ceea ce numesc ei “snack”,

Austrian dau un nimic alimentar ambalat standard pe majoritatea rutelor europene, am avut ghinionul sa merg cu ei pe ruta Nisa – Viena – Bucuresti asteptandu-ma ca la pretul biletului (extrem, dar extrem de piperat) sa ofere totusi un meniu decent, cel putin ca la TAROM. Evident ca au servit nimicul standard de care ai spus, iar cand am mai cerut inca o punga de crantanele alaturi de un pahar de apa, ca Milka pe burta goala in ideea ca mananc in avion nu prea mergea, insotitoarea de bord s-a uitat la mine mai sa ma plesneasca si mai multe nu.

(Citează)

9. Vad ca are conditi bune, confort.

10. mda. mincarea pe tarom. mai bine nu-mi amintesc. jalnica, aproape nemincabila. desi la ultimul drum cu ei (inceputul lui iulie) rancaiam de foame, m-am limitat la ce s-a putut minca.
    singura companie care nu au jucarii. nu au produsele din catalogul duty-free. nu au posibilitatea sa-ti precomanzi produsele din catalog.

chestia cu scaunul pe aripa e ok, daca vrei sa stai drept pe toata durata zborului. ca la scoala :D

si da, de oriunde din germania catre moscova mincarea e buna. si destula. si bautura e destula daca esti into it :)