blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme. Mă găsiți în Instagram Stories și o să pun diverse și pe Facebook. Robotesc și la canalul de YouTube.

O zi alături de un curier DPD

19 Nov 2013  ·

EXPERIENȚE, TEHNOLOGIE  ·

42 comentarii

dpd_curier_18
Anul trecut v-am prezentat înainte de Black Friday cum arată și cum funcționează depozitul magazinului eMAG. Anul acesta am mers mai departe și, la invitația DPD România, am petrecut câteva ore prin depozitul lor și apoi cu un curier livrând colete, așa că am ocazia să vă arăt și cum lucrează o mare firmă de curierat.

DPD este un brand al companiei La Poste. Altfel spus, Poșta Franceză. DPD este prezent în toată lumea, livrează milioane de colete pe zi în Europa și au o poziție bună și pe piața din România. Să vă spun ce-am aflat pe la ei prin “casă”.

Din ce-am văzut în depozit munca de curierat nu se oprește niciodată. Eu am ajuns în Buftea, unde DPD are hub-ul bucureștean, la ora 8:15, moment când toate instalațiile erau în plină mișcare și un furnicar de oameni lucra în depozit la încărcat colete pentru livrările zilei.

Am înțeles că seara se adună coletele și plicurile ridicate în timpul zilei pentru a fi trimise în București sau în țară și străinătate. Mașinile vin din oraș cu noile pachete ce trebuie livrate, cutiile sunt descărcate în depozit, de unde pornesc pe benzile transportoare spre un scanner care le ia în evidență pe baza etichetelor lipite pe ele. Dacă o etichetă este deteriorată, intervine factorul uman care o descifrează și printează pe loc una nouă, citeță, de la un post de lucru precum cel de mai jos.

Pe timpul nopții, alți oameni plasează coletele în dreptul celor peste 20 de porți de încărcare ale halei, unde dimineața va trage câte o mașină DPD pentru a le duce pe teren. Împărțirea pe mașini se face după zona/cartier, fiecare curier având alocate anumite străzi.

Aici poate apărea și o primă problemă. DPD sortează coletele după codul poștal, iar unii clienți nu-l știu deloc sau nu-l completează. Deși codul poștal este cea mai simplă metodă de localizare cu o precizie destul de bună a destinației, mai ales că-i un simplu număr de 6 cifre, în România pur și simplu acesta nu este în conștiința oamenilor.

Sigur, e greu de înțeles de ce codul poștal este mai bun decât numele străzii și numărul ei, dar este așa pentru sistemele informațice și pentru a preveni erorile de citire. Poate ați văzut că și la americani zipcode-ul primează, nu adresa în sine. Se pare că în următorii ani așa va fi și la noi, după ce tot mai multe firme de curierat încep să facă sortarea după acest identificator.

(apropo, puteți afla codul vostru poștal pe site-ul DPD, dacă nu vă place cel al poștei române)

Buuun. Am rămas la “pe timpul nopții coletele sunt duse în dreptul porților de unde dimineață curierii le vor aranja în mașinile cu care pleacă pe teren”. Se face dimineață, moment în care vin camioanele din restul țării, aducând noi colete ce trebuie livrate în București, așa că întreaga procedură de descărcare și sortare se repetă.
dpd_curier_08

De data aceasta chiar curierii stau în dreptul benzilor transportoare și, atunci când văd pe un colet codul poștal din zona lor, îl iau de pe bandă și-l pun în mașina lor. E ca la un restaurant de sushi cu bandă pe care se mișcă mâncarea printre meseni și fiecare ia ce-i place.

Acum e acum. Fiecare curier își cunoaște atât de bine zona încât se uită pe lista de livrări pe care le are de făcut în acea zi și își dă seama în ce ordine le va aborda, așa că pune în mașină marfa în ordinea corectă. Pachetele ce vor fi livrate primele intră ultimele în dubă.
dpd_curier_09dpd_curier_10

După încărcare urmează o ultimă verificare a listei de AWB-uri, a sumelor ce trebuie încasate de la clienți și se verifică să nu rămână vreun colet în depozit, iar apoi se pleacă pe teren.

Eu merg alături de Cătălin într-un uriaș Peugeot Boxer, o mașină încă nouă la cei 142.000 de kilometri pe care-i are la bord, având în vedere că într-o zi obișnuită Cătălin parcurge cam 160 de kilometri pe traseul său.

El acoperă zona ce începe la Pasajul Muncii spre Baba Novac, Dristor și în jos spre Mihai Bravu până la Splai, dar întâi trebuie să ajungem acolo. Plecăm la ora 9 și câteva minute din depozit, ieșim prin Corbeanca în DN1 și de acolo spre oraș.

Cătălin începe să-i sune pe cei cărora trebuie să le livreze marfă. Pe majoritatea îi știe deja, îi ia în ordine pe lista de livrări și-mi spune câte ceva despre fiecare. “Uite, domnișoara aceasta la care vom opri prima oară nu răspunde aproape niciodată la telefon, doarme până târziu, dar poate avem noroc și răspunde la ușă”. Despre alții îmi zice că știe că nu vor coletul și vor cere amânarea livării cu câteva zile, ca să adune banii necesari. Și într-adevăr, un telefon către aceștia confirmă acest lucru.

Profit de ocazie pentru a mă uita la PDA-ul său portabil, un model Honeywell foarte rezistent, cu taste și stylus și ecran tactil, conectat prin rețeaua de telefonie la serverul DPD. Este un aparat bun la toate, scanează AWB-uri, arată toate detaliile despre livrările zilei și ce sume trebuie colectate de la clienți, iar ulterior livrării unui colet Cătălin introduce în PDA numele persoanei care a semnat de primire și, după un Enter, toate datele apar deja online pe sistemul de urmărire al DPD.

Pe la Băneasa dăm de traficul de intrare în București și totul se oprește. Coada de mașini începe în dreptul magazinului Metro, pe pasajul suprateran de acolo, dar cu câteva artificii o evităm în câteva minute și cotim pe Aerogării spre Barbu Văcărescu și de acolo spre Muncii.

Cătălin este unul dintre cei mai politicoși și răbdători șoferi cu care am avut ocazia să merg. În toate orele petrecute împreună nu l-am văzut nici măcar o dată înjurând sau făcând manevre nervoase prin trafic; nici măcar o dată nu a claxonat, ba chiar pe micile străduțe i-a lăsat pe toți cei din calea noastră să parcheze sau să facă ce intenționau ei să facă.

Îl întreb despre programul de livrări. De obicei are cam 80 de colete în mașină, într-o zi normală, dar astăzi are 110 și sigur ziua va fi mai lungă. Dificultatea nu este traseul, pe care-l cunoaște – aveam să mă conving – perfect, ci faptul că mulți clienți nu sunt la adresa de livrare și toți aceștia vor alte soluții de livrare. “Vino după ora 13”, “am ajuns acum acasă, dar în 15 minute plec iarăși, poți să vii rapid?” și astfel de fraze sunt des întâlnite, iar Cătălin îmi spune că face tot ce poate pentru a se plia pe nevoile lor deoarece este și interesul său de a rezolva cât mai rapid cu livrările.

Ziua se anunță foarte lungă cu 110 colete în mașină. Nu doar numărul lor este mare, dar apar și complicațiile de livrare pe care vi le-am spus mai sus, plus cine știe câte plicuri și colete noi de ridicat din zona aceasta.
DCIM100GOPRO

PDA-ul face un bip. Cătălin îmi arată că a sosit o primă comandă de ridicare, trimisă în PDA din dispecerat. Pe ecran îi apare numele și adresa persoanei, plus intervalul dorit de ridicare, un 17-18 destul de strâns. După cum vă spuneam, omul își știe bine zona și îmi spune că acel expeditor va fi gata chiar de pe la ora 15. Și da, după numai câteva minute este sunat pe mobil de respectivul expeditor care-i spune că poate veni chiar mai repede de intervalul 17-18 specificat oficial în comandă.

Trei bip-uri de PDA mai târziu și ceva strecurat prin trafic, în măsura în care te poți strecura cu o dubă precum un Boxer, ajunge în zona Muncii și intrăm pe prima străduță către primul client. Eu rămân în mașină (n-am vrut să par tipul dubios care însoțește curierul la clienți), iar Cătălin urcă la domnișoara care nu a răspuns la telefon, dar o face la ușă. Din păcate, liftul nu funcționa, așa că a urcat 8 etaje cu un colet în mână.

Plecăm și după colț oprim din nou. Alt client, altă livrare. După 200 de metri, încă o livrare. Intrăm pe străduțe pe unde nu am fost niciodată, prin parcări de bloc, pe alei înguste, parcăm după câte un transformator sau unde e spațiu suficient pentru dubă, Cătălin duce coletul și apoi trece în PDA datele necesare, semnalizând serverului că a mai închis o livrare. Eu privesc de la înălțimea scaunului din dubă în curțile oamenilor.
DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Uneori are noroc și comanda este preplătită, așa că nu are de încasat bani. Scrisul chitanței ia mult timp, mai ales în picioare la ușa clientului. Vorbim despre un alt client, care mereu comandă produse de la un magazin online și niciodată nu vrea să le primească, nici măcar nu răspunde la ușă sau telefon. De ce i le mai duce? Așa e regula, la DPD îți este adus coletul de două ori înainte de a fi retrimis expeditorului, dacă în 7 zile nu te-au găsit pentru livrare.

Dacă vreți să ajutați curierul care vă aduce marfa, sunați-l din timp dacă nu veți fi disponibil pentru livrare. E mult mai bine așa decât să-i spuneți asta atunci când vă bate la ușă. DPD trimite niște SMS-uri dimineața, anunțându-vă că marfa pleacă spre voi; câțiva clienți l-au sunat pe Cătălin imediat după, spunându-i că nu vor fi astăzi la adresa respectivă. Sunt uimit că nu trebuie să-i noteze, ci îi reține pe toți și, când are timp între două livrări sau la câte un semafor, le marchează coletele în PDA-ul său cu un cod special de “refuz” și motivul.
DCIM100GOPRO

Unor expeditor le spune telefonic că va ajunge după ora 18 să le ridice marfa. Dacă la ora 18 încă este în zona Muncii și de acolo trebuie să ajungă înapoi în Buftea, la 30 de kilometri distanță prin traficul de după-amiază, vă dați seama cât de dificilă este ziua unui curier. Îl întreb dacă face o pauză ca să mănânce; nu, mănâncă din mers.

De Black Friday aproape că se va dubla volumul comenzilor. Dacă DPD duce zilnic în jur de 15.000 de colete, atunci se așteaptă la 24.000 de livrări zilnice, ceea ce înseamnă că trebuie să închirieze mașini suplimentare și să angajeze personal temporar, perioada următoare fiind foarte aglomerată.

Este un business dificil și experiența de ieri m-a făcut să apreciez mai mult efortul celor implicați în el. Cel puțin curierul cu care am fost eu pe traseu face tot posibilul să mulțumească fiecare client și să se potrivească pe orarul acestuia. Nu din vreun altruism special, ci și pentru a-și eficientiza el ziua și traseul.

Ne despărțim pe lângă Baba Novac, pe o stradă unde are 4 clienți în câteva blocuri vecine, așa că lasă mașina pe loc și le duce pe rând pachetele. Dacă locuiți în zona sa de acoperire, salutați-l pe Cătălin din partea mea. Nu-l cunosc pe curierul care acoperă zona mea, dar sper să fie la fel de profesionist.
dpd_curierat_20

    42 comentarii

  1. Ce salar are dl. Catalin? Cate ore/zi si cate zile/luna lucreaza?

      (Citează)

    • @George: nu știu, nu l-am întrebat de salariu. Curierii sunt plătiți la numărul de adrese diferite la care livrează zilnic, asta dacă finalizează livrarea, că pentru coletele refuzate nu sunt plătiți. Bănuiesc că nu se scaldă în bani, totuși.

        (Citează)

  2. Deci iata ca nu-i musai sa privatizam totul in nestire. Iata ca pe piata de la noi a ajuns sa activeze fix statul francez, prin intermediul DPD, care inteleg ca-i fix posta din franta, unde cel mai probabil statul francez e actionar majoritar.

      (Citează)

    • @coke: statul francez a rămas acționar la multe companii ce-i aparțineau. Dacă nu mă înșel și la France Telecom și implicit Orange are acțiuni și statul francez.
      Și la noi e totuși la fel în multe situații, dar privații preiau majoritatea acțiunilor și deci decid ce se întâmplă.

        (Citează)

  3. Nu contest faptul ca Catalin nu este cel mai minunat curier din Bucuresti dar… chiar daca in trafic nu ar fi fost cel mai rabdator sofer din lume cu siguranta nu ne-ai fi spus asta. El normal ca nu era nebun sa se comporte “normal” atat timp cat era filmat deci sub lupa. Nu am nimic cu Dpd, chiar am de gand sa aduc cu ei ceva din UK pentru ca sunt cei mai ieftini dintre cei cunoscuti.

      (Citează)

    • @230v: n-a fost genul acela de chestie. Dacă omul ar fi considerat că e normal să conducă claxonând și strecurându-se de pe o bandă pe alta, așa ar fi făcut oricum, fară să creadă că e ceva în neregulă cu asta.
      Bine, probabil e mai greu de condus așa cu ditamai duba.

        (Citează)

  4. si astia trimit un singur om sa care pachete mari (gen frigidere sau aragazuri) cum face fan courier?

      (Citează)

    • @un muc: habar n-am. Pe unele le aduc ei, iau liza dacă e nevoie etc. Probabil pentru colete mari vin doi oameni cu camionul.
      La mine Fan a venit cu doi oameni și un frigider, de exemplu.

        (Citează)

  5. Am primit o singură dată o comandă prin DPD şi am lăsat adresa de la muncă. Trebuia să fie “same day delivery”, coletul a ajuns spre sfârşitul zilei 2 şi nici măcar nu a ajuns la mine. Am lăsat adresa de la birou şi întâmplarea a făcut să mă întâlnesc pe hol cu o colegă care avea pachetul meu, curierul îl lăsase la recepţie fără să-mi dea şi mie măcar un SMS.

    Mie îmi lăsaseră impresia de firmă tare neserioasă, sper că au mai făcut progrese…

      (Citează)

  6. LaPoste (banca+servicii postale) este detinuta de stat. in curand se pregateste privatizarea.
    statul francez a tinut parti mari/totul din multe companii (FTelecom-Orange, EDF, GDF Suez, LaPoste, SNCF, AirFrance)…

    La Poste – 77%
    AirFrance/KLM – 15,9%
    SNCF (adica CFR) – 100%
    EDF – 84%

    etc…

    din pacate LaPoste nu este chiar un garant fantastic pentru calitatea servicilor oferite.

      (Citează)

  7. parcă totuși, statul francez nu e totuna cu statul român… și mai ales, mentalitatea angajatului la stat…

      (Citează)

  8. munca lor nu e deloc usoara si iti trebuie mult nerv si tact. de apreciat.

    ps: platesc mereu cu cardul. lucrubun si pentru curier si pentru mine :)

      (Citează)

  9. Deci solutia, daca eu nu-s un bun manager e sa-mi vand casa, astfel incat copilul meu sa stea in acea casa, doar ca de data asta cu chirie. Misto.

      (Citează)

  10. Mai simplu si comod ar fi sa amplaseze cutii postale. Astfel daca omul nu este acasa, curierul lasa in posta o hartie cu un cod de bare iar clientul merge la respectivul ‘automat’ de cutii postale si isi ridica coletul. Asa curierul scapa de drumuri inutile si de dat telefoane iar clientul nu mai trebuie sa isi faca griji ca nu poate la ora x numa la y, dupa care nu mai poate deloc si il inebuneste pe curier :).

      (Citează)

  11. in Franta curieratul direct la usa nu merge decat daca esti pensionar sau somer. la birou nu prea se livreaza, majoritatea firmelor au politici contra genului asta de practici.

    asa ca s-a dezvoltat o retea imensa de puncte unde poti sa iti culegi coletul, majoritatea in magazine mici, librarii chiar si baruri. plus spatii automate cu dulapuri electronice, dar alea sunt doar pentru coletele prin Posta.

    apoi, apropo de ce zice Coke, statul francez a devenit un campion al vandutului casei pentru a o inchiria apoi. Se numeste PPP (parteneriat public-privat) si se pare ca a fost descoperit cu mult entuziasm in Romania, va urma o noua vanzare masiva de terenuri si obiective valoroase la preturi de nimic.

      (Citează)

  12. @Andrei, traim in Romania, remember ?!

      (Citează)

  13. @coke

    Analogia ta e gresita. In cazul asta, clientii nu sunt copiii, ca nici tu nu le-ai cere chirie copiilor. Sau cel putin asa as intelege eu sa fac daca as avea copii. In schimb, companiile de stat au cetatenii drept clienti.

      (Citează)

  14. Ce magazine online ştii că au opţiune de livrare şi prin DPD?

      (Citează)

  15. Fashiondays livreaza prin DPD.
    Mi-a placut articolul . O zi din munca unui om normal (banal).

      (Citează)

  16. Parerea mea este ca nu sunt impartite bine codurile postale, motiv pentru care este si greu de retinut sau chiar de “descoperit”. Ex: Strada Parcului nr. 1-T are codul 080025 iar Strada Parcului nr. 2-T are codul 080026. Poate nu toti “prind ideea” ca numerele pare au codul 080026 si numerele impare 080025. De ce s-a facut impartirea asa si nu s-a facut pe forme geometrice (zone geografice)?

    Exista vreo logica in formarea acestor coduri postale? (Ma refer strict la impartirea asta pe strazi si numere.)

    Ex:
    Strada 1 Decembrie 1918 bl. 1, 12 520076
    Strada 1 Decembrie 1918 bl. 15, 18 520080
    Strada 1 Decembrie 1918 bl. 2, 3, 4 520085
    Strada 1 Decembrie 1918 bl. 6 520042
    Strada 1 Decembrie 1918 nr. 1-19; 2-14 520008
    Strada 1 Decembrie 1918 nr. 108-T 520077
    Strada 1 Decembrie 1918 nr. 111-T 520071
    Strada 1 Decembrie 1918 nr. 21-45; 16-106 520023
    Strada 1 Decembrie 1918 nr. 47-109 520027

      (Citează)

  17. @Andrei: peste tot coletele se lasa la receptie. E treaba receptionistului sa le livreze ca asa e in fisa lui de post. Nu doar sa imparta badgeuri si sa adune date de la cei care intra/ies. Deci nu este o dovada de neseriozitate din partea curierului si o normalitate.

    In vest se practica foarte des treaba cu lasatul pachetului la vecini daca omul nu e acasa. Plus, daca nici vecinii nu sunt acasa atunci iti lasa o chestie in posta in care esti anuntat ca nu te-a gasit acasa si sa faci bine sa te duci sa-l ridici personal. Asta e la DHL in Germania. Deci Romania e parfum iar de tarife nu mai vorbim.

      (Citează)

    • Eu comand pe adresa de la muncă tocmai ca să le lase la recepție. De obicei mă sună curierul și-mi spune că a ajuns, dar dacă nu sunt acolo îl rog să le lase la recepție.
      Contează să te înțelegi bine și cu recepționera :P

        (Citează)

  18. @cei cu frigideru.
    Frigiderul nu se aduce cu un boxer. Frigiderul se aduce cu camioane mai mari/dube mari. Ei vb intre ei si cand ajunge in fata blocului mai apare un coleg de-al lui si atunci ti-l aduc sus.

      (Citează)

    • In mod normal, curierul nu este obligat sa iti aduca colete de genul unui frigider pana la usa. Acestea se livreaza pana la scara blocului sau in fata portii in cazul caselor.

        (Citează)

    • Ba nu, toate electrocasnicele se livrează până în casă dacă așa ti-a spus magazinul că se face.

        (Citează)

  19. @Jimmy?

    Serios? Zi “zau” cu limba intre dinti? Cand ai comandat ultima data un frigider? Eu am facut-o acum vreo 2-3 saptamani si fix cu un Boxer/Jumper/Sprinter au venit. De fapt gresesc, corect e “a venit” ca nu era decat o singura persoana.

      (Citează)

  20. Sunt de acord spunandu-se “codul poștal este mai bun decât numele străzii și numărul ei…” doar ca intrebarea mea e cum se poate afla codul postal cu precizie, pentru ca am intalnit si adrese inexistente pentru care nu se putea stabili codul postal. Ideea codului postal e binevenita, doar ca relatia intre adresa postala si codul postal (in acest sens) este de multe ori imposibila. Pacat.
    Pentru cei de la firmele de curierat, toate firmele de curierat, le doresc numai de bine: am comandat si o sa mai comand online, si am primit pachetele rapid. Toata stima pentru toti cei care asigura aceste servicii vitale.

      (Citează)

  21. Si mie mi se pare o firma neserioasa (stiti cum se spune, prima impresie conteaza). Am comandat vineri de la Emag, cu livrare same day (in aceeasi zi) si mi-a sosit abia luni. Vineri seara ma suna agentul lor si imi spune ca are coletul dar nu m-il da ca nu are voie de la Emag sa iasa din Bucuresti, (fiind vorba de o livrare in Ilfov, la 9 km de Universitate)si ca nu lucreaza sambata! Doua minciuni pe care le-am aflat prea tarziu dar si cu reclamatii in scris la ei la care nu am primit nici macar un raspuns (ce sa mai zic de scuze cu asa angajati …).

      (Citează)

  22. lucrez la dpd .trbuie mai intai pus la punct sistemul ca totul sa functioneze.aici in germania functioneaz.car aproximativ 200 de pachete pe care le livrez zilnic iar greutate lor nu depaseste 30 kg.de multe ori sunt pachete usoare sau simpl corespondenta care nu necesita efort deosebit.singura problema pe care o am aici este ora inceperii programului din cauza distantei pana la locul de livrare si care este de 70km.spor la treaba si mult tact si sarguinta.meseria asta se invatza din mers.totul este sa-ti placa si chiar daca nu-ti placa fa-o sa-ti placa.aici se castiga binisor.peste o mie si ceva.

      (Citează)

  23. stie cineva un nr de tel de la dpd pt angajari sau daca mai angajeaza .?

      (Citează)

  24. Intre emag si DPD este colaborare 0. Fac joi, cu ocazia reducerilor, o comanda. Totul in regula pana aici. A doua zi dimineata in jurul orei 9:00, primesc mesaj de la emag, cum ca voi primi comanda in data de 28.06 (sambata). A venit ziua de sambata, de la curier nu primesc niciun mesaj si am zis sa-i sun. Ii intreb de pachet, ii intreb de livrare, iar cei de acolo imi spun ca nu pot face livrarea din cauza celor de la emag care nu au optat pentru livrare sambata (28.06). Sun la emag, imi spun ca nu este adevarat, ca am primit informatii false ci voi primi comanda astazi. Sun din nou la curier: “nu va putem livra pachetul, curierii oricum au plecat pe traseu”. Sun si la emag a doua doara, imi spun ca ii vor contacta pe cei din depozit sa-mi fie rezolvata problema, dar sa mai astept cateva ore si sa stau linistit pentru ca soseste astazi. Dupa ore de asteptat, sun la emag a 3-a oara, imi este spus clar ca nu au ce sa faca, iar singura solutie este sa astept pana luni, sau ma pot duce in Crangasi pentru a ridica de acolo comanda, bineinteles fara reducere. Din pacate, fiind astfel plecat saptamana viitoare a trebuit sa anulez comanda, pierzand astfel si reducerea. Nici macar nu stau departe, in Pantelimon.

    Multumesc emag cat si dpd pentru seriozitate si serviciile oferite. Nu mai apelez la voi.

      (Citează)

  25. vrajeala!
    DPD este cel mai prost serviciu de courierat pe care il cunosc. M-au sunat ca am colet, am asteptat toata ziua apoi am sunat la ei seara la 18:00 si mi-au zis ca probabil il livreaza a doua zi (a treia dupa expeditie). Dupa cateva injuraturi si amenintari au decis sa aduca coletul… daca trebuia livrat dupa 3 zile de ce l-au adus dupa ce i-am injurat? Asta arata cat de praf si nesimtiti sunt angajatii lor.

      (Citează)

  26. Sunt niste hoti nenorociti tocmai ce am fost furat de 3 parfumuri.

      (Citează)

  27. Andrei Cristian

    02/12/2014 la 11:23 PM

    Salut….in legatura cu cel ce a scris acest articol…pare cam partinitor la cele ce se intampla in dpd…..pai eu am de primit un colet de pe 21 noimbrie 2014, acum cand scriu acest mesaj este 2.12.2014…asta nu este nimik…..dar eu nu inteleg de ce minciuna acea ca ei dau numarul curierului prin sms …ESTE O MINCIUNA…astazi am primit un sms ca cica mi se va livra coletul, normal ca a fost o minciuna si nu am primit nimica , am incercat sa aflu numarul curierului si raspunsul lor a fost ca ei nu comunica cu clientul, esti acasa cand vine curierul este ok daca nu la revedere asta daca vine, deja trebuia sa fie livrat se sambata astazi este marti spre miercuri si nimica , este cineva permanent acasa dar ei nimica, ii doare undeva de clientii lor

      (Citează)

  28. Eu am comandat de la emag niste componente pentru un calculator. Au ridicat coletele de la emag in data de 25.11.2014 si nu am primit inca acele produse.
    Am sunat la ei de foarte multe ori. Am fost personal pana la ei (au sediul la Buftea) pe benzina mea, pe timpul meu sa imi spuna ca nu mai gasesc unul dintre colete.
    Am depus deja plangere si la ANPC. Sunt foarte neprofesionisti. In trecut am mai avut probleme cu aceasta firma de curierat DPD iar in momentul cand am plasat comanda prin emag eram aproape sigur ca voi avea probleme cu livrarea.

    De fiecare data cand sun la ei astept cate 15-30 de minute pana raspunde cineva, iar atunci cand raspund, mi se spune ca atunci cand vor gasi coletele ma vor anunta.

    Evitati aceasta firma de curierat DPD!

      (Citează)

  29. Buna seara ,

    Sunt cei mai neseriosi oameni acolo…am de primit un colet de pe data de 26.11.2014 si nici acum nu am primit (4.12.2014)..am sunat la ei si abia dupa o ora au raspuns la telefon..si ma amana dupa o zi pe alta…azi m.au pus sa astept de la ora 10 la 18…si nimiC !!!!!!e fabulos cum firma aceasta isi bate joc de clienti!!!Felicitari!

      (Citează)

  30. eu am primit până la urmă în cursul zilei de ieri coletele dar a fost nevoie din nou să mă deplasez personalul până la ei. nici măcar nu au avut bunul simt sa ma sune si sa mi spuna ca au gasit coletele. noroc ca am sunat eu din nou la ei. nici măcar nu şi au cerut scuze pentru această situaţie. niste amatori asta sunt cei de la dpd romania

      (Citează)

  31. Eu lucrez in Germania la dpd, ce este in România este simplu din punct de vedere câte pakete duce nu si trafic, eu aici plec pe traseu in fiecare zi cu peste 200 de pachete , dar la noi se i-a după câte stopuri faci si fac cam 100 – 130 pe zi clienți cu 200- 230 colete deci plec cu mașina plină si după ora 15 încep sa iau retore si am. Timp între clienți câte 3 sau 4 min dacă nu te incadrezi in timp suna imediat de la birou ” fraieri nu știu ce e pe traseu” in fine salariu pe luna PTR început pana când invetzi zona este 1400 euro Neto eu lucrez de 6 luni si acum am 1600 si ceva… Pachetul tre sa aiaba aici max 32 kg … E greu când sunt multe am fost si internat in spital o sapt :) dar asta este celmai bine am auzit ca e la DHL au 80 la suta numai plicuri… Dpd lucrează cel mai ieftin tot ce este greu ca paket duc fraieri de la dpd ups si gls ai in Germania :)) va salut

      (Citează)

  32. Budu:
    Eu lucrez in Germania la dpd, ce este in România este simplu din punct de vedere câte pakete duce nu si trafic, eu aici plec pe traseu in fiecare zi cu peste 200 de pachete , dar la noi se i-a după câte stopuri faci si fac cam 100 – 130 pe zi clienți cu 200- 230 colete deci plec cu mașina plină si după ora 15 încep sa iau retore si am. Timp între clienți câte 3 sau 4 min dacă nu te incadrezi in timp suna imediat de la birou ” fraieri nu știu ce e pe traseu” in fine salariu pe luna PTR început pana când invetzi zona este 1400 euro Netoeu lucrez de 6 luni si acum am 1600 si ceva… Pachetul tre sa aiaba aici max 32 kg … E greu când sunt multe am fost si internat in spital o sapt :) dar asta este celmai bine am auzit ca e la DHL au 80 la suta numai plicuri… Dpd lucrează cel mai ieftin tot ce este greu ca paket duc fraieri de la dpd ups si gls ai in Germania :)) va salut

    Încep ca 5 dimineața sa scanez paketele pe la 8 plec din depozit si la 15 încep sa ridic pachete … Tot timpul am un timp in pda PTR clienți si sunt anuntati ….

      (Citează)

  33. Agentul dpd nu are obligatia de a trimite sms-uri persoanelor ce isi comanda pachetele pe firma , nu le vad rostul chitantelor atata timp cat PDA-ul face toata treaba … iar ce spun baietii de la dpd din germania este foarte adevarat , in romania ii pistol cu apa munca depusa …ce ne arati in poze nu este munca , pt noi cei din germania ar fi mai mult un concediu :)))

      (Citează)

  34. Incredibil cat de nesimtiti pot fi!! Cine? Cei de la curierat…. comanda facuta de pe 18 noiembrie, din Buc.in Buc, abia in data de 05.12.2016 mi-au adus comanda, si surpriza…. Comanda a fost impartita in 3 pachete, au adus 2, pe al treilea l-au facut pierdut… pe site-ul lor in traking apare ca mi-au livrat toate cele 3 pachete!! La tel.nu raspunde nimeni, la email nici atat… am deja 3 sesizari scrise la Emag, Anpc-ul este in vacanta… Din ianuarie daca tot nu raspunde nimeni nimic, o sa-mi iau o luna de concediu ca sa-i iau la rand: Emag, Dpd, Anpc, Politie, Instanta…. Ca sa fie totul complet, la prima intentie de livrare nici macar nu a venit la adresa, spunand ca el este parcat la 200m, si nu poate pleca de acolo :)
    Frustarea este maxima, de aceea am sa arunc cu noroi in ei pe unde am posibilitatea, inclusiv la sediul din Mogosoaia….

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus