un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Terminalul care nu-i plin

5 Aug 2013  ·

GÂNDURI  ·

15 comentarii

terminalul otopeniDin ciclul știri proaste pe Digi24:

“noul terminal al aeroportului Otopeni a fost o investiție inutilă, doar 13 din cele 52 de ghișee noi de check-in sunt utilizate de companiile aeriene”

Mie mi se pare o cifră foarte bună pentru un terminal deschis de nici un an. Dacă ar fi fost deja utilizat 100%, ar fi însemnat că abia l-am construit și deja ne trebuie încă unul, deci cineva l-a gândit prost, subdimensionat pe acesta.

Infrastructura unui aeroport nu se gândește de azi pe mâine, ci pe mulți ani în avans, probabil vreo 10-15. Cam ce se întâmplă prin București? Păi vin din ce în ce mai mulți turiști străini, apar noi curse și vin noi companii aeriene aici, low-cost-urile vor să se dezvolte mai tare șamd. Orice terminal nou se dimensionează cu această creștere de la an la an în minte, nu să fie direct plin încă de la inaugurare.

Dar deh, Digi24…

    15 comentarii

  1. Mie îmi place terminalul nou, toată aripa aia din stânga arată foarte modern, a aeroport european din 2013. :)

      (Citează)

  2. In acelasi reportaj se prezenta faptul ca pe 16 aeroporturi din tara ar fi sub 50 calatori/zi, in conditiile in care in toata tara avem in total 16 aeroporturi deschise calatorilor.

    I-am atentionat de acest aspect, au schimbat titlul respectivului articol insa nu si in referintele ulterioare.

      (Citează)

  3. Acum sa spui “dar deh, Digi24…” e ca si cum ai spune ce ma mai mira, doar is niste prosti oricum si totata lumea stie asta.

    E interesant ca-i scuzi pe cei de la Otopeni pentru ca n-au nici un an de cand au deschis dar nu ai toleranta pentru altii care n-au nici un an de cand au emis prima data.

    Personal gasesc Digi24 ca fiind siguril post de stiri care merita urmarit.

      (Citează)

    • @cristi: am zis de mai multe ori că sunt cei mai buni, și eu în urmăresc toată ziua. Dar unele reportaje sunt făcute de oameni care habar n-au nimic despre subiectul lor.

        (Citează)

  4. Pentru tot ce s-a facut nou atat pentru plecari cat si pentru viitoarele sosiri s-a tinut cont si de intrarea Romaniei in Schengen. Probabil prin 2014-2015 terminalele vor intra in viteza.

      (Citează)

  5. A fost o investitie excelenta, mai ales in contextul preluarii traficului de pe Baneasa.

      (Citează)

  6. @Radu Sosirile de exemplu nu mai sunt controlate, iesi din aeroport cum cobori din autobuz. Plecarile, odata intrati in Schengen, probabil vor fi separate. Pe AMS de exemplu cat si pe VIE si multe alte aeroporturi sunt separate. Poti trece dintr-o parte in alta (daca ai transfer de exemplu) cu pasaportul sau buletinul.

      (Citează)

  7. Digi24 sunt ăia care nu au nici măcar feed rss?

      (Citează)

  8. @radu da, sunt foarte sigur, doar am zburat :)

    Viena – Paris / Paris – Viena
    Praga – Amsterdam / Amsterdam – Praga

    Controalele sunt doar la plecare, la ieșire nu exista niciun control.

      (Citează)

  9. [update] In Amsterdam e chiar tare sistemul de control, acolo iti poti face si singur controlul cand iesi din Schengen (de exemplu cand esti in traznit). Conditia e sa ai pasaport electronic si in felul asta eviti sa stai la coada (care uneori e foarte mare). Deschis o portita si inchis in spatele tau, pui pasaportul pe un scanner, validat se deschide poarta din pata si gata. Ai trecut. Fara niciun control uman.

      (Citează)

  10. Mihai, asta e si in Praga de multa vreme.

    Eu sunt curioasa cum fac calculele cei de la digi, de unde au informatiile si mai ales de ce nu comunica aeroportul Otopeni intr-un fel, nu prea e favorabil pentru ei (daca nu stai sa te gandesti oleaca, daca ar fi plin terminalul ar fi chiar nasol)

      (Citează)

  11. @ioana asa e in Praga ce anume ? Te referi la tranzit din zona Schengen in zona non-Schengen cu pasaport eletronic? nu am folosit Praga pentru transfer :D

      (Citează)

  12. @Radu Schengen are mare importanta, Mihai are dreptate. Sistemul e diferit. Practic zborurile ce provin sau plec spre Schengen devin zboruri interne (desi tot au cateva diferente).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus