un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Câteva concluzii după #bizsmscamp

12 Jul 2013  ·

GÂNDURI  ·

3 comentarii

scari_sms_campAșa cum estimam, Biz Social Media Summer Camp a fost o ocazie foarte bună pentru a cunoaște oamenii din agenții și companii. Este ca un team-building, având rolul de a construi o legătură mai strânsă cu persoane cu care colaboram prea scurt și impersonal sau chiar deloc. Pentru acest scop, merge la fix.

Am auzit în prezentări și în discuțiile mele cu diverse persoane de pe acolo multe idei, unele bune, altele surprinzătoare. Iată-le pe principalele:

1. Ca blogger, e timpul să ai inițiativă și să deschizi tu relația cu o companie pentru a le propune o colaborare.
Cu alte cuvinte, dacă vei considera că cititorilor tăi le-ar plăcea să afle mai multe despre un produs, cere-l tu, nu aștepta că poate vine compania spre tine cu această propunere. Sau dacă ești sătul de campanii care apar simultan pe câteva bloguri și transmit toate cam același mesaj, propune-le tu, individual, o campanie doar pentru tine.

Ideile bune vor fi mereu bine-venite și ascultate. În plus, le vei pune doar tu în practică.

2. Mulți dintre cei prezenți au descoperit cu surprindere că bloggerii sunt oameni normali.
Probabil se așteptau la piticuți tocilari și instabili psihic, gata să înjure de câte ori sunt deranjați de ceva. Bănuiesc că acum au descoperit că nu suntem mici de înălțime :P

Nu vreau să-mi dau cu părerea despre cum sunt sau nu sunt unii bloggeri, că nici un grup de oameni un este mereu uniform în obiceiuri, ci mai degrabă o distribuție normală (adică precum o curbă Gauss, dar să știți că denumirea oficială în matematică este de “distribuție normală”). Ce vreau să spun este următorul lucru:

Nu știi cum arată, cum se poartă, cum se exprimă bloggerii? Păi întâlnește-i! Cheamă 5 bloggeri undeva, vino cu încă 3 colegi din agenție, fă cunoștință, spune ce clienți gestionezi și cum te-ar putea ajuta bloggerii, spune-le că dacă au vreo idee proprie, le-o vei asculta cu plăcere și atât.

Te temi că-ți trebuie buget mare, că trebuie să-i duci la Hard Rock Cafe și să plătești tot, iar ei vor rade totul ca niște adevărați pișcotari? Spune-le de la început că fiecare își plătește ce consumă și gata. Cine vrea sa pornească o colaborare și să construiască o relație, în orice domeniu din lumea asta, dă și de la el și face multe compromisuri. Nu cred că-i cineva care nu-și permite o limonadă pe lună.

3. Primești invitații către evenimente de toate felurile? Nu e obligatoriu să și mergi.
Agențiile își fac treaba de a duce mesajul clientului la cât mai mulți oameni. Iar dacă pentru asta înseamnă că vor chema la lansarea lor câț mai mulți oameni, în esență nu fac rău, câtă vreme clientul își dorește “cantitate”.

Dacă vrea “calitate”, adică nișe, oameni care se pricep la acel domeniu, îi chemi doar pe aceia, nu împreună cu alți 2990 în jur, ca să ai timp să vorbești și să le explici ce și cum.

OK. Dar în cazul “cantitate”, agenția face ce trebuie invitând cât mai mulți. Bloggerul, în schimb, nu este obligat să se ducă. Nu te interesează subiectul? Simți că nu ai ce căuta acolo? Nu te duce!

4. Ionuț Munteanu este un zeu al reclamelor Adwords.

Înainte de prezentarea sa am zis pe Twitter că probabil va fi cea mai interesantă a zilei. Știam eu ce știam. Aplauzele puternice de la finalul prezentării, plus încă un val la fel de puternic după ce a răspuns la câteva întrebări. Iar la final au sărit toți pe el.
Vă zic mai în detaliu câteva idei de acolo, cum am făcut deja și cu alte prezentări, dar dacă vreți un expert în reclame Google și Facebook, care să vă crească vânzările și să optimizeze modul în care cheltuiți banii, apelați la Web Digital.

5. “Nu cumperi like-uri, cumperi vizibilitate”
Cei de la Unicredit au zis-o pe aia dreaptă despre Facebook. Campaniile de like-uri pe Facebook au ca scop să crească numărul utilizatorilor ce apoi vor vedea mesajele tale. Îți aduni în jur lume cărora să le arăți apoi publicitate. Nu e vorba că vrei să ai fani, ci vrei public pentru mesajele tale ulterioare.

6. Diferența între marketing și PR.
Marketing: “produsul se vinde”.
PR: “produsul își face prieteni”
Bloggerul nu este agent de vânzări, ci doar comunică mai bine sau prezintă dintr-o poziție inedită produsele tale. Dacă vrei vânzare și click-uri, mergi spre Facebook Ads. Câți cititori aud de produsul tău și deci vor știi pe viitor ce faci și cum nu se măsoară în câți au dat click și pe linkul dintr-un articol.

7. Unele companii fac greșeala să creadă că lumea se implică în campaniile lor pentru că le place brandul respectiv.
De exemplu unele companii vor spune “vai, 30.000 de oameni au urmărit campania pentru ca le place brandul nostru”. De fapt, foarte mulți au urmărit campania pentru că le place cum scrie și ce le arata bloggerul respectiv, fără să le pese însă că le scrie și le arată brandul X sau Y. Poate ca brandul nici nu-l rețin bine.

Au mai fost diverse prezentări de la sponsori (Staropramen, Cora, Avon, Danone, Campofrio, Unicredit, Cosmote, Romtelecom și Renault), pe care le puteți găsi pe site-ul oficial. La unele dintre ele am auzit diverse noțiuni interesante pe care le voi dezvolta suplimentar.

    3 comentarii

  1. Foarte bun articolul. Bravo!

      (Citează)

  2. Vis-a-vis punctul 3, te-ai putea duce si de curiozitate chiar daca nu iti place/te intereseaza subiectul.

      (Citează)

    • @Daniela: de acord, chiar mi se pare normal să te duci ca să vezi despre ce-i vorba, să cunoști oameni care poate au și alte branduri. Dar era vorba de mers când știi deja toate acestea și nu ai vreo treabă pe acolo.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus