un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

O Fiesta nervoasă

12 Jul 2013  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

41 comentarii

ford_fiestaV-am mai spus despre motorul Ecoboost de la Ford și performanțele sale foarte bune pentru un propulsor de 1 litru: 100 sau 125 CP și o curbă de cuplu aproape constantă pe toată plaja de turații.

Am vorbit cu mulți oameni care mi-au spus “1 litru? Hai mă… ce performanțe să aibă la 1 litru?!?”. Nu pot decât să vă sfătuiesc să vă înscrieți la un testdrive oriunde în rețeaua de dealeri Ford și, la volanul mașinii, pe lângă forța pe care o are la viteze normale de oraș, să observați ce ușor urcă de la 90 la 130 km/h și apoi chiar și mai sus, spre 160 km/h, ca și cum n-ar fi nici un efort.

Asta pe un Focus. Am văzut la televizor reclame la Fiesta cu Ecoboost de 1 litru. Ford Focus cântărește 1332 kg în echiparea Titanium, pe când un Fiesta 1101 kg, scrie în manual. Luați un motor excelent precum acesta și puneți-l pe o mașină mai ușoară cu 200 de kilograme! Tare mă întreb cum se simte pe Fiesta puterea motorului și cum se înfige mașina. Ar avea 90 cai-putere/tonă, ceea ce nu-i deloc rău pentru o mașină care costă 10.604 euro nouă sau 11.813 euro cu niște opționale bune incluse. Mă bucur că și mașinile ieftine, de tineri, încep să aibă “zvâc”.

Întrebare: cine de aici conduce un Ford și ce model?

    41 comentarii

  1. Fiesta model 2007, motor 1.25, 16V, 75CP. 100k facut din 2008 de cand o am, doar 3 rulmenti schimbati, in rest doar consumabile si benzina.

      (Citează)

  2. Eu, un focus 1.6 115cp din 2008.
    Mi-a făcut și mie cu ochiul motorul nou de 1.0, dar merge încă bine ăsta de acum.

      (Citează)

  3. chestia e ca motoare micute cu turbina nu sunt de multi ani pe piata ca sa-ti dai seama de fiabilitate. mai vorbim intr-un an doi.

      (Citează)

    • @add: e bună mențiunea ta, mă voi interesa de metode de testare accelerată. Știu de principiu cum se fac și ce rezultate dau, dar aș vrea să văd în particular pentru acest caz ce și cum.

        (Citează)

  4. FF2 1.6 TDCi 90 CP. 2009, facelift. 160.000 km.

      (Citează)

  5. Eu am o Fiesta din 2007 ale care detalii nu le stiu pe dinafara si mi-e lene imi scot talonul. Cam ca ce are cart00n, anyway, numai ca a mea a stat mai mult in parcare pana sa imi fie “donata” mie (era a lui tata), asa ca are sub 30.000 km.

      (Citează)

  6. Ah, si e modelul facelift, cu faruri bulbucate, si mi se pare ca arata mult mai bine ca asta noua.

      (Citează)

  7. “1 litru? Hai mă… ce performanțe să aibă la 1 litru?!?”

    Poti sa le spui ca prin ’80 masinile de formula 1 aveau 1100 cmc si 1000 de cai putere.

    In rest, add cam are dreptate, motoarele astea micute cu turbo nu sunt la fel de fiabile ca si cele mai vechi, aspirate. Depinde insa de cat rezista, daca rezista 10 ani fara probleme majore, eu zic ca e ok pentru o masina care costa in jur de 10000 de euro.

      (Citează)

  8. mircea, un invidios

    12/07/2013 la 5:18 PM

    @add: si poti sa mai spui ca motoarele alea rezistau o cursa, dupa care erau inlocuite.

      (Citează)

  9. mircea, un invidios

    12/07/2013 la 5:19 PM

    pardon, era lui dan adresat. caldura….

      (Citează)

  10. Eu m-am dat cu B-Max-ul de 1 litru la 100 CP – mi s-a parut mult mai lenes ca zvac decat Sandero-ul 2 de 0.9, 75 CP. Nu am testat peste 90 km/h. Sandero de drive test avea consum mediu de 8% (la B-Max n-am fost atent).
    La dotari, clasa si la cum arata masina, B-Max-ul e peste Sandero, dar si costa cu vreo 5k EUR mai mult.

    Si eu sunt cu Fordu: Mondeo MK3, 2.0 TDDI, 2002, 115 CP

      (Citează)

  11. FF2 2006 1.6 benzina

      (Citează)

  12. FF2 1.8 TDCi 115 CP, 2008

      (Citează)

  13. Ford Focus 2, 2008, motor 1.6 benzina, 100CP, 62.000 KM.

      (Citează)

  14. Aproape ca mi-ar fi rusine sa zic ca al meu Ford Focus Tournir e din 2000. Dar nu mi-e, pentru ca masina merge impecabil. O avem din 2007, diesel de 1.8. Prima mea masina, ca incepatoare… not bad, not bad at all. Din 2007 a fost a lui tata si a schimbqt doar uleiul. Eu am luat-o cu niste mici probleme, am dus-o la mecanic si acum merge de rupe.

      (Citează)

  15. Ford s-a aflat in familia mea de mult timp. In prezent detin:
    – Mondeo 2012, 2 litri cu cutie Powershift, 164 de cai (atat tin minte ca avea) merge extraordinar de bine si nici nu ma asteptam la asa ceva cand m-am dus la drive test. Am schimbat pe garantie telescoape spate dupa ce am trecut prin niste cratere din drumurile patriei.
    – Escape 2005, 2.3 benzina, 150 cai trage foarte bine, se descurca pe teren accidentat. In afara de niste bucse schimbate pe fata, nu am bagat nimic in aceasta masina (filtre & ulei nu intra in calcul)

      (Citează)

  16. Ford Focusul lui tata! :D Merge de rupe.

      (Citează)

  17. @Mircea, nwradu
    :P
    era vorba numai de putere :D

      (Citează)

  18. Eu am un Ford cu motor fara turbina :)) sa vezi acolo fericire :D

      (Citează)

  19. mircea, un invidios

    13/07/2013 la 11:56 AM

    motoarele potente si aspirate sunt ca un labrador in care poti sa ai incredere ca mereu o sa iti aduca o rola noua de hartie cand ai ramas fara pe tron.

      (Citează)

  20. Mondeo 2002 , 2.0 tddi, masina f buna si motorul, dar scoate fum…

    as trece la o benzina si motor de litraj mic, dar ajutat de turbine, oricand, deocamdata insa nu imi permit sa schimb masina.

    sper sa pot apuca sa iau ceva de genul mondeo 2015 1.0litri benzina…

    dieselul in oras … greu.

    in rest f multumit de ford

      (Citează)

    • @Vlad: va fi Mondeo 2014, dar tare sunt curios cum se va comporta motorul 1.0 pe o mașină așa grea. Va exista însă și Ecoboost 1,5 litri pe mașină, probabil.

        (Citează)

  21. Mda, cred ca toata lumea uita sa mentioneze un detaliu important, respectiv faptul ca daca mergi mai sportiv in oras cu un motor de genul asta (turbo, benzina) ajungi la niste consumuri fabuloase, gen 15-18%. Spun asta in calitate de fost posesor de 1.4T. In schimb un diesel nu ajunge niciodata la valorile respective, vorbim evident de un motor cu specificatii asemanatoare.

      (Citează)

    • @AdrianG: să mergi sportiv și să consumi și puțin încă nu s-a inventat, cred. E un compromis și oricum pe termen lung te saturi și de mersul sportiv. Eu n-am scos media cam 8 în oraș, că nu îți vine non-stop să te strecori prin trafic.

        (Citează)

  22. Din intamplare am stat de vorba cu o tipa care a fost printre soferii de teste de la Dacia-Renault pentru noul 0,9 tce si mi-a povestiti ca motorul a fost testat timp de 4 ani!! pana a fost lansat pe piata, ma indoiesc ca Ford nu a facut acelasi lucru inainte sa il puna pe piata.

      (Citează)

  23. PS. – cand aud in aceasi fraza mers sportiv si diesel imi vine sa rad :))

      (Citează)

  24. AdrianG, tin sa te contrazic putin, am avut la trst un citroen ds3, 1.6 – 156 cp.
    Consum mediu 8 in 400 de km sinu am menajat-o. E adevarat vreo 200km facuti afara unde consuma vreo 4? Iar in oras nu am mers frumos ca nu ai cum…

      (Citează)

    • Păi cum ziceam acum ceva vreme, tot cu un astfel de Focus am obținut 6,6 l/100 km pe drum național Pitești – Vâlcea – Sibiu – Brașov – DN1A – Ploiești, și am călcat-o destul de tare că uneori eram în a 3-a și mașina îmi sugera a 5-a, iar în oraș aproape 8.

        (Citează)

  25. @Radu – Ok, astept cu interes masina care sa mai demonteze un pic parerea noastra de romani ca numai dieselul e bun ptr o masina mainstream la noi…. daca se poate 80% din timp in oras unde respira toti ….ptr 2 l dif de cosum dar noxe de 10 ori mai multe si mai rele ca la benzina. Merge si 1,5 litri , nu treb neaparat 1l . :)

      (Citează)

    • Mai ține asta cu dieselul e cel mai bun? Eu o credeam o chestie de pe vremea când motorina era mult mai ieftină decât benzina, dar asta se întâmpla în… 2002?
      În plus, la cât costă întreținerea și reviziile, dacă nu mergi mult pe an nu rentează diesel-ul.

      Bine, puțini fac calcule din astea. Sper că au de unde plăti apoi.

        (Citează)

  26. Nu am condus benzinare cu turbina, am condus doar aspirate, de aia prefer dieselul momentan – cuplul care incepe de jos. Astept sa testez si un motor pe benzina cu turbina sa ma conving ca ai dreptate. Pana una alta avantajele dieselului fata de cele clasice pe benzina sunt evidente. Deja parca devine cam hipstareala asta cu “numai taranii de romani isi iau diesel, hâhâ”. Vanzarile de diesel cresc pe toate pietele, in europa reprezinta 50% din piata, in SUA au explodat in ultimii ani. Ce-i drept se va merge probabil pe motoare mari diesel si motoare mici, de oras, pe benzina (cu turbina). Pana una alta o sa ramanem fara petrol cu mult inainte sa distrugem stratul de ozon, deci tot hipstareala e si treaba cu eco – esapamente diesel periculoase, plm.
    @Stefan J: Ai grija sa nu te ineci cand razi http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_diesel_car#Modern
    Eu inca astept o masina electrica decenta (ca raport pret/orice altceva). Mi se pare ca se progreseaza foarte incet pe segmentul asta si in mod special pe partea de “baterii”/stocare energie.

      (Citează)

  27. Foarte tare asta cu zvâcul la motoarele mici. Că tot vorbea cineva de Sandero, să vedeți ce bine trage ăla de 1.5 dci, black line. Până la 120 km/h zici că ești într-o mașină de raliu și n-are nici 90 CP, dar dacă o compari cu o mașină mai robustă îți dai seama că e doar foc de paie.

    Un motor cu capacitate cilindrică mică e un motor uzat și obosește mult mai repede. A, da, și consumă mai mult. De asta ai același consum extraurban la un motor de 1.8 sau 1.9, dacă îl compari cu 1.0, 1.2, 1.4. Diferența e că la 1.8 sau 1.9 poți porni clima fără să simți scăderea puterii și poți lua cu tine 2 prieteni mai voinici, la fel, fără să tragă mai greu (apropo, așa s-au adăugat alea 200 kg).

    E foarte, dar foarte clar, că dacă iei un motor de 1.0 te bucuri de ce îți oferă și gata. Până la urmă orice mașină relativ nouă urcă ușor de la 90 la 130 – încearcă în treapta a doua. Cât despre tineri, oricum ai lua-o, 11 mii de euro e mult. O mașină ieftină e o mașină ieftină și asta e. Dacă vrei să mai și consume puțin, e clar că nu te interesează ținuta de drum și te mulțumești cu orice clasă mică. Că mașinile ford în general sunt bune (mai ales asta noi) nu contestă nimeni, dar devine iritant modul în care faceți super mașini din clasele inferioare.

      (Citează)

    • @dam 167: dar cum urcă până la 160 km/h? Pentru că la volanului unui Logan, dacă încetineai de la 130 la 100, ca să ajungi din nou la viteza de croazieră mâncai o pâine.

      Vezi că se mai modifică și tehnologiile astea. Du-te la un testdrive cu un Focus sau Fiesta cu Ecoboost 1.0, e gratuit la orice dealer, nu trebuie să te angajezi la nimic acolo, ca să vezi ce și cum. S-ar putea să rămâi la fel de surprins precum au rămas toți cei care l-au testat.

        (Citează)

    • @dam167: că mi-am adus aminte, ai dreptate, asta e ideea. Nu-i un supercar, ci o mașină accesibilă, dar pe partea de motor oferă mai multe decât altele din clasa ei. Poate are dimensiuni de SUbaru Impreza, dar nu oferă performanțele de acolo, însă nici nu cere banii respectivi.

        (Citează)

  28. @Radu: Mai mult ca sigur Focus. Si eu tot FF am :D
    Nu te contrazic ca dezvolta cuplul cu mult mai de jos, doar ca pana nu testez nu pot sa ma pronunt cu adevarat, sunt doar niste date pe o hartie pentru mine(ok, mint, pe un monitor)
    Ai adunat o adevarata comunitate de Fordisti p-aici, nu stiu cum naiba s-a nimerit.

      (Citează)

  29. Eu am un ford fiesta red 1.0l la 140 cai iar rezultatul e peste cele mai porno asteptari. Cu 4 oameni in masi a si clima pusa pe auto 21grade trage foarte bine.

    Mai am o fiesta 1.4tdci la 68 cai care e excelenta pt plimbari la iarba verde sau prin oras cand vrei sa mergi ca oamenii citavi la cap.

    Sincer eu prefer fiesta red desi imi consuma 7.3% mixt.

    Fac lunar 800km ab-cj + 300 prin cluj sau alba.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus