un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Traseul metroului Universitate – Pantelimon

4 Jul 2012  ·

GÂNDURI  ·

18 comentarii

Până acum eu nu ştiam traseul propus al acestei linii, ci doar că va pleca de la Eroilor spre Universitate şi de acolo spre Pantelimon. Am văzut însă în metrou şi o hartă mai detaliată, semn că sunt finalizate nişte studii mai avansate şi probabil au fost identificate şi spaţiile necesare amplasării staţiilor.

După cum puteţi vedea în imaginea ataşată, noile staţii vor fi Vergului, Sfântul Pantelimon, Morarilor, Chişinău, National Arena, Victor Manu, Piaţa Iancului, Traian, Moşilor, Universitate, Cişmigiu, Haşdeu şi apoi se ajunge la Eroilor pentru joncţiunea cu linia spre Drumul Taberei, unde deja se sapă.

O mică ciudăţenie este distanţa dintre staţii. Între Morarilor şi Chişinău nu e aşa lung traseul, dar între Moşilor şi Universitate da. Apoi de la Universitate la Cişmigiu e o nimica toată, la fel şi de acolo la Haşdeu. Practic distanţa dintre Izvor şi Eroilor e mică, iar acum în paralel vor face Cișmigiu – Hașdeu – Eroilor.

    18 comentarii

  1. Asta… peste cat timp? 15-20 de ani?

      (Citează)

    • Probabil. Cel spre Drumul Taberei e estimat oficial la 3 ani, apoi se apuca de acest tronson. Inmulteste asta cu coeficientul de dilatare a timpului din ecuatia Coruptie-Lene si vezi ce-ti da.

        (Citează)

  2. Mie îmi place că sunt staţiile dese. E mai bine aşa.

      (Citează)

  3. Sa speram ca vom apuca sa le vedem finalizate.

      (Citează)

  4. Au pus un astfel de billboard și cu traseul M6, care pleacă de la 1 Mai (Chibrit) spre Otopeni. Eu am încredere că le vor face cât de cât la timp pentru că nu se pot plânge de bani ca până acum, că nu e finanțat de guvern.

    Pe de altă parte urăsc faptul că sunt stațiile atât de apropiate. Toată lumea spune că în occident distanțele sunt mai scurte, dar nimeni nu ia în calcul faptul că noi avem metrouri de 120 m lungime, 6 vagoane babane care nici nu sunt puse bine în mișcare că opresc la prima. În Drumul Taberei de exemplu, este o stație de metrou la două RATB, ceea ce mi se pare mult prea mult.

      (Citează)

  5. @Flo: si trenurile de la metroul din Barcelona sunt mari, dar totusi statiile sunt foarte dese. Probabil ca s-a ajuns la concluzia ca e mai eficient asa.
    PS: sigur nu e statia Vasile Manu? :D

      (Citează)

    • @ipo: asa am citit si eu prima oara.

      @Flo: lungimea e oarecum standard in lume. In Anglia am vazut statii foarte apropiate, dar ei au si multe linii. La noi eu vad metroul ca pe o legatura rapida intre puncte indepartate din oras, iar de la respectiva statie mergi pe jos sau iei RATB-ul pentru distante medii. Mie o statie normala mi se pare asa cum este intre Universitate si Romana, de exemplu.

      Problema cu statiile dese este ca se pierde mult timp cu imbarcare/debarcare, incat stai mai mult in statii decat in tranzit.

        (Citează)

  6. macar de le-ar face. serios. poa’ sa fie si in 100 in 100m. don’t care, doar sa fie… atat.

      (Citează)

  7. Tronsonul Eroilor – Pantelimon e doar in faza de analiza- proiect, sincer sa fiu nu cred ca vor incepe sa lucreze pana nu se termina proiectul din Drumul Taberei, adica peste 4-5 ani. E bine ca s-au hotarat sa faca o statie la National Arena, statia Chisinau cred ca e de fapt Delfinului, asa cum era in proiectul initial.

      (Citează)

  8. Proiectul este excelent :D dar nu cred ca o sa fie finalizat prea curand …
    @flo- cum poti sa zici ca urasti ca sunt prea apropiate ? :) tocmai asta e ” frumusetea” pe langa faptul ca o sa fie niste linii noi in zone foarte aglomerate . Cum a mai zis si Ipo in Barcelona statiile sunt f dese si e o placere sa mergi cu metroul , ajungi imediat unde vrei – diferenta dintre metroul lor si al nostru este ca nu astepti 5-10-15 min alt tren, max 3 min si daca scrie acolo ca vine in 3 min ei bine, ajunge la secunda :D asa ca este cu totul alta experienta …

      (Citează)

  9. Nu știu cât de bine cunoști zona, dar dacă arunci cu o piatră de la Parcul Moghioroși poți nimeri o florăreasă de la Favorit. Acum imaginează-ți nu doar că e o stație de metrou la Moghioroși și una la Favorit, ci că mai există încă una între ele. Exemplul lui Radu cu distanța Eroilor – Izvor vs. Eroilor – Hașdeu – Cișmigiu e iar elocvent.
    Nu spun că toate stațiile sunt mult prea apropiate și că le-aș înjumătăți, dar categoric un număr mare dintre ele sunt în plus. În București transportul de suprafață e decent pe distanțe scurte. Bătaia de cap apare atunci când vrei să mergi din Militari în Berceni sau Pantelimon. Ei bine, acolo intră metroul în peisaj, care face acel drum în maxim 40 de minute, tocmai datorită stațiilor bine plasate cu distanțe generoase.

      (Citează)

  10. Nici eu nu vazusem harta asta detaliata, doar pe cea fara statii intre Universitate si Iancului si intre Iancului si Pantelimon. Mi se parea atat de aiurea ca statiile sa fie atat de dese in partea de vest a orasului, si sa nu fie nici o oprire intre Iancului si Pantelimon.

      (Citează)

  11. Valentin Palconi

    04/07/2012 la 9:37 PM

    Chiar daca dureaza mult pana vor fi construite aceste noi statii, important este ca metroul se extinde.

      (Citează)

  12. Sunt de acord cu ce zice Flo. Statiile de metrou intre Orizont si Valea Ialomitei sunt prea inghesuite. Nici nu are timp sa prinda viteza dupa ce pleaca de la Favorit, ca a si ajuns in Dr. Taberei 34 (ma rog, Tudor Vladimirescu, cum vad ca vor sa-i spuna). Asa ca…vreau, cel putin, sa se desfiinteze statia Tudor Vladimirescu!!! :)

      (Citează)

  13. Flo, distanta intre statiile Moghioros-Dr Taberei 34-Favorit este de 500 metri. Intre Moghioros si Favorit este 1 km. La acest interval sunt amplasate si in Paris statiile si poate pentru acest fapt metroul este cel mai folosit si apreciat mijloc de transport de la ei.

      (Citează)

  14. Exact, nu se justifica statia de la Dr. Taberei 34.

    :)

      (Citează)

  15. O stație – două de RATB poți lua autobuzul fără probleme. E stupid să întrerupi traseul unei magistrale întregi cu stații la tot pasul doar să aibă fiecare metrou la scară.

    Și ce preferi, câteva milioane de euro băgate într-o stație complet inutilă, sau o stație pe o magistrală nouă? Eu unul nu dau doi bani pe Tudor Vladimirescu sau altele, în schimb aș vrea metrou la Piața Presei Libere, în Băneasa și la Otopeni.

      (Citează)

  16. Se sapa cu voie buna! Proiectul este finalizat complet!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus