un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

La intalnirea 2parale din noiembrie

24 Nov 2010  ·

TEHNOLOGIE  ·

26 comentarii

Cum vă spuneam, astăzi a fost o nouă întâlnire (nume de cod “workshop”, dar eu nu prea ştiu ce presupune exact acest termen) şi am fost şi eu cu drag şi voie bună, ca să văd cine mi-o trage pentru postul anterior. Am scăpat teafăr, ba chiar întâlnirea de astăzi a fost foarte productivă, un dialog adevărat şi util, zic eu, pentru toată lumea.

Bun, hai rapid aşa cu o trecere în revistă a ce ne-au spus cei trei vorbitori:

Cristian Ignat, 2parale.ro / @cristianignat

  • octombrie 2010 a fost cea mai bună lună de până acum ca volum de vânzări.
  • au crescut vânzările fashion şi home & deco, restul au fost în scădere.
  • se aşteaptă ca în decembrie IT&C-ul să bubuie, fiind perioada cadourilor.
  • noi magazine în sistem, nimic pe IT&C, dar în rest nume destul de cunoscute precum Miniprix, UPC sau Provident.

Costin Cocioabă, eCostin.com şi refresh.ro / @ecostin

  • marketingul afiliat aduce prea puţine venituri pentru a putea trăi numai din asta. Eu îi dau dreptate, cel puţin pentru domeniul IT&C.
  • totuşi, veniturile din vânzări afiliate pot fi un procent suplimentar la câştigurile tale şi mai ales pot fi calea de lansare spre chestii mai bine plătite, precum campaniile pentru un anumit brand.
  • review-urile vând, dar trebuie să scrii despre produse şi domenii la care te pricepi, altfel nu eşti credibil, ba poate chiar din contră.
  • dacă ţi se propune să scrii (“un review”, să zicem) despre ceva la care nu te pricepi, vei pierde mai mult prin scăderea credibilităţii şi îndepărtarea unor cititori decât prin cei 10-100 de euro pe care îi faci prin vânzări sau advertorialul respectiv.

Tudor Sandu, 2parale / @tetele

Tudor a prezentat o unealtă numită 2performant product importer, dezvoltată de el pentru a veni în ajutorul afiliaţilor care utilizează platforma WordPress (bloggeri şi nu numai, întrucât WP e versatil şi poate fi utilizat şi pentru alte genuri de site-uri). Unealta este deci un plugin de WordPress şi îţi uşurează inserarea de produse în posturile tale.

Se bazează pe feed-urile puse la dispoziţie de magazinele online şi îi ajută în special pe cei ce recomandă anumite produse. După câteva mici configurări poţi selecta (totul în interfaţa WordPress) direct din feed-ul unui magazin online un anume produs şi automat îţi va fi generată imaginea sa şi numele şi preţul. Cu un pic de cunoştinţe php şi css poţi configura totul cum vrei tu.

Nu mi s-a părut greu de utilizat, dar nu e nici pentru cei ce nu ştiu deloc să-şi customizeze blogul. Eu zic, mai ales dacă scrieţi numai pentru a obţine comisioane din vânzări, să fiţi cu ochii pe 2performant product importer şi să o testaţi de acum, e suficient de complexă şi stabilă pentru a fi deja utilizabilă de aproape toată lumea.

Cam asta a fost. Foarte interesantă a fost şi sesiunea de întrebări şi răspunsuri ţinută cu întreaga sală, din care am reţinut următoarele:

Mihai, şeful Evomag.ro, e dispus să dea produse la test, dar nu în orice condiţii. Adică nu dă produse de 5000 de lei oricui, mai ales că el pierde banii pentru că respectivul produs nu mai poate fi apoi vândut ca nou. Dar, dacă sunteţi oameni serioşi, aveţi un blog sau alt site şi credeţi că un test v-ar ajuta să vindeţi mai bine produsul respectiv, cereţi-l, faceţi-vă pledoaria şi poate îl primiţi. Mai multe detalii mai jos.

Şi MarketOnline.ro dă produse la test, aşa cum v-am spus de acum o lună. Se pare însă că mulţi viteji se arată atunci când e vorba de zis “bun, vreau şi eu, mă duc să le cer“, dar cu practica mai greu. Au primit o singură cerere până acum. Păi ce facem, dragi cititori, ori suntem testeri ori nu?

Unii afiliaţi sunt convinşi că magazinele îi trag în piept şi le anulează pe nedrept anumite comentarii. Eu nu cred asta, întâi pentru că dacă ţi se anulează prea mult comisioane începi să nu mai recomanzi acel magazin (pe motiv că nu vinde, nu pentru că te-ai prinde de manevră) şi apoi pentru că e prea riscant. Dacă se află, şi-au pierdut orice credibilitate în sistemul de afiliere şi poate şi în piaţă. Dacă ei vor să trişeze pe cineva de un comision de 2-3%, ce încredere ar mai avea clienţii că le vor fi rezolvate probleme de garanţie sau retur? Nu, au prea multe de pierdut pentru a încerca astfel de manevre. Poţi solicita mai multe informaţii magazinului despre un comision anulat şi au fost cazuri (de la MarketOnline am auzit-o) în care au trimis inclusiv capturi de ecran din care reieşea că o anumită comandă a fost anulată. Mi se pare că au făcut deja prea multe pentru a-i răspunde respectivului afiliat. Cine nu înţelege că de multe ori comenzile se şi anulează nu are ce căuta în vânzări afiliate.

Ce vreau de la magazinele online

Discuţia s-a dus de multe ori spre subiectul “ce vor afiliaţii de la magazinele partenere?”. Am fost întrebat şi eu, am discutat apoi şi pe bisericuţe şi uitaţi mai jos cam ce-mi doresc eu CA AFILIAT de la magazinele online:

  1. Topul săptămânal al celor mai vândute 10 produse. Ce se vinde bine în săptămâna aceasta se va vinde şi în următoarea. Vreau să ştiu ce preferă lumea pentru a mă orienta către bannere sau reclame din care să profit şi eu, ca afiliat, şi voi, care aflaţi de produse bine primite de publicul larg. Am în sidebar link-uri la trei hard-diskuri pe care eu le consider foarte bun ca preţ/calitate, dar poate dintr-un top al vânzărilor aş decoperi că marea majoritate preferă alte modele.
  2. Să aflu din timp de promoţiile viitoare. Dacă peste două săptămâni începe o promoţie la PlayStation 3, eu vreau să ştiu de acum. Astfel, la momentul respectiv eu voi fi deja pregătit cu un review, cu nişte bannere şi un sfat bine-direcționat de cumpărare.
  3. Să aflu exact ce produs se vinde prin afiliere. Momentan văd suma pentru care iau comision şi linkul prin care respectivul cititor a devenit client al magazinului. Nu ştiu ce-a cumpărat de fapt, ca să observ şi eu cam ce preferinţe au de fapt cititorii mei.
  4. Să nu mai schimbe adresa URL a paginii unui produs. De multe ori un produs e mutat în alte categorie, capătă o altă înregistrare în baza de date, e şters şi introdus din nou… nu ştiu exact. Cert e că vechiile linkuri către el nu mai funcţionează şi trebuie actualizate manual, ceea ce e frustrant şi ia mult timp (atunci când îţi dai seama de problemă, că poate nici nu o vezi). Trebuie făcut astfel site-ul încât eventualele modificări de bucătărie internă să nu afecteze URL-ul unui produs.
  5. Să îmi pună la dispoziţie un mic script de embed care să-mi afişeze pe site o casetă de 300 x 200 pixeli cu imaginea unui produs, preţul şi stocul respectiv. AppBrain.com face asta pentru software-ul Android, Cinemagia.ro făcea asta pentru fiecare film în parte, dacă vroiai. Un astfel de script mă asigură pe mine că, odată introdus în review-ul unui produs, se va actualiza singur şi un an mai târziu, când preţul e mult mai mic.

Ce îmi doresc în general de la magazinele online, nu doar că afiliat

  1. Să aibă stocuri mai mari sau măcar un sistem mai bun de informare a clienţilor despre stocul existent. 90% din comisioanele respinse sunt comenzi anulate de clienţi care au fost informaţi că produsul comandat nu e în stoc. Eu am anulat comenzi proprii pentru că am aflat că livrarea durează 1 săptămână, preferând să cumpăr de la alt magazin care îl avea în depozitul propriu.
  2. Să încurajeze şi să educe publicul spre achiziţiile online şi spre plata cu cardul. Asociaţia producătorilor de lapte face nişte reclame TV despre cât de bun e laptele ambalat la cutie. Fără un brand anume, ci doar lapte. Acestea sunt reclame prin care cresc întreaga piaţă. Magazinele online ce fac pe aceeaşi idee? ARMO (Asociaţia Română a Magazinelor Online) ce face de atâtea luni de când s-a format, în afară de nişte badge-uri de pus pe site-urile participante?
  3. Să dialogheze într-un mod personal cu potenţialii clienţi. Un blog al magazinului, dar scris într-un ton normal, nu doar populat cu anunţuri oficiale în limbaj de marketing. Prezenţa pe Facebook şi Twitter, dar nu doar cu anunţuri de oferte speciale, ci cu un dialog cu cei din social media. Sunt branduri pe piaţă care fac asta într-un mod foarte mişto (Nokia, Trenta, Vodafone), sigur pot şi ceilalţi. Un exemplu este că magazinele sunt acuzate uneori că anulează pe nedrept comisioane, când de fapt sistemul de plată e automatizat şi nu poate fi ocolit. Câţi ştiu asta? Puţini, din moment ce magazinul nu explică pe undeva şi astfel de detalii.
  4. Preţuri competitive. Ştiu din comentarii că lumea vrea preţul cel mai bun. Puţini pun în balanţă şi transportul gratuit sau renumele vânzătorului. În aceste condiţii, mă uitam ieri, făcând comparaţia de preţuri de pe mobbi.ro, ca un anume telefon costă 2.002 lei la un magazin. La aşa o sumă, nu aţi putut să mai renunţaţi la fix 3 lei din profitul vostru că să vindeţi telefonul la preţul psihologic de 1999 lei?
  5. Protecţie de preţ. Un sistem întâlnit în străinătate şi care lipseşte complet în România. Protecţia de preţ, în accepţiunea mea, se referă la faptul că dacă eu cumpăr azi un produs cu un preţ şi în 30 de zile de la achiziţie el se ieftineşte, atunci magazinul respectiv îmi returnează mie diferenţa între ce-am plătit şi cât costă după ieftinire. Sistemul încurajează vânzările. Poate nu vă daţi seama uşor, dar eu, făcând acea comparaţie de preţuri amintită mai sus, am ocazia să văd evoluţia săptămânală a banilor. Pe unele produse, precum iPhone, iPad sau Galaxy Tab, s-a scăzut în 2-3 săptămâni de la 4000 la 3000 de lei, o diferenţă imensă. Cum te simţi să cumperi ceva acum şi mâine să se ieftinească deja cu 1000 de lei? Amintiţi-vă prin ce a trecut Apple când a ieftinit peste noapte iPhone-ul cu 100 de dolari… a fost o revoltă şi au dat un voucher celor care îl cumpăraseră pe vechiul preţ. OK, un voucher, bun şi acela, ba chiar te asiguri că îţi atragi noi vânzări.

Ştiu că multe dintre acestea nu sunt fezabile momentan în România, dar m-ar bucura să ştiu că măcar se încearcă, e în plan, e în 2011 şi s-a gândit deja cineva la ele.

Care-i faza cu testatul produselor de la magazine?

Cum vă spuneam, deşi magazine precum MarketOnline şi Evomag sunt deschise ideii de a da la test produse, nu pot da orice şi oricui. În primul rând e vorba de încredere. Tu ai să dai cuiva pe care nu-l cunoşti un produs scump, riscând să ţi-l aducă înapoi zgâriat şi imposibil de vândut anterior?

IT&C-ul n-are adaos mare. Dacă se vinde un Galaxy Tab de 3000 de lei, atunci magazinul probabil că rămâne cu 300 de lei din toată această afacere, iar din cei 300 trebuie să-şi plătească şi regii şi salarii, EBITDA fiind mult mai mic. Dacă dau cuiva la test un Galaxy Tab, acel produs nu mai poate fi vândut. Se zgârie, rămân amprente pe ecran, folia de protecţie nu mai poate fi lipită la loc, cutia e desigilată. Nu l-ar mai cumpăra nimeni, eu n-aş accepta produsul care-mi vine astfel, chit că e perfect funcţional. În IT&C toată plăcerea e să-l dezvirginezi tu, ca să zic aşa (măcar atât, nu? :P). Prin urmare, magazinul dă un Galaxy Tab la teste, pierde 3000 de lei, iar ca să recupereze aceşti bani trebuie să vândă alte 10 tablete, nu? Acum întrebarea este: tu, care ceri tableta la test, scrii un review atât de bun şi de citit încât să le vinzi alte 10 bucăţi, ca măcar să-şi scoată pârleala cu testul tău? Vinzi 11-12, ca să le aduci şi profit din faptul că ţi-au dat aparatul o vreme?

Prin urmare, testele nu sunt posibile oricând şi cu orice. Sunt puţini oameni în România care pot să ceară orice produs la test, indiferent de valoare, şi să-l şi primească. Probabil sub 10 astfel de oameni, iar ei oricum nu trebuie să-l ceară de la magazinele online, ci îl obţin pe alte canale de marketing.

Ca o consecinţă, pentru a da totuşi produse la test, magazinele online trebuie să apeleze la reprezentanţa oficială a furnizorului pentru a-i cere câteva sample-uri de marketing. Nu vă gândiţi că sunt sute de astfel de sample-uri disponibile, ci doar câteva pe care oricum se bat deja şi site-urile profesioniste de review şi bloggerii care deja sunt “acolo” şi ziarele şi revistele şi TVR-ul. Uneori se întâmplă şi cazuri aparent de necrezut, de exemplu să fie produsul deja la vânzare în magazine dar reprezentanța oficială să nu aibă încă sample-uri de marketing disponibile pentru testare.

Important e de reţinut că nu e întotdeauna rea-voinţă.

Desigur, trebuie tratat de la caz la caz. Zoli îmi spunea ieri pe Twitter că Evomag-ul, în ciuda deschiderii către testare pe care declară că o are, nu i-au putut da un produs pentru că nu l-au putut obţine de la furnizor. Ce l-a deranjat mai mult e că nu i-au zis acestea decât după ce a revenit el periodic cu întrebări. Ori acelaşi Zoli, pe de altă parte, are probabil cel mai bun blog românesc pe probleme de Samsung Galaxy S la adresa android.bl0g.ro. Are tutoriale excelente, iar eu pe el l-aş întreba despre chestii avansate, dacă aş avea un astfel de telefon. Sunt sigur că s-au vândut câteva telefoane prin România şi datorită site-ului său şi al faptului că nişte potenţiali cumpărători au văzut că există deja o comunitate şi nişte oameni pricepuţi în ale Androidului, astfel încât au cumpărat telefonul respectiv cu încredere în faptul că au unde să găsească ajutor şi sfaturi în caz de probleme.

Ce încerc să zic e că, deşi înţeleg poziţia şi dificultatea magazinelor, şi acestea la rândul lor trebuie să cunoască un pic acest domeniu al social media. Sunt nişte oameni pentru care merită să te rişti să le dai ceva la testat sau merită să faci un efort suplimentar (“go the extra mile”, cum ar zice americanii) să le obţii o mostră. Dacă nu o faci tu, dacă-i ignori, o face următorul magazin şi culege şi roadele. O listă de bloggeri, de ziarişti, de oameni relevanţi pe un subiect sau altul trebuie avută în vedere şi trebuie făcută din propria iniţiativă a magazinului.

Alte lecturi utile:

    26 comentarii

  1. Pentru doritori, pluginul despre care a vorbit Radu poate fi downloadat de la adresa http://wordpress.org/extend/plugins/2performant-product-importer/

      (Citează)

  2. La pct 3 “Să aflu exact ce produs se vinde prin afiliere” exista o rezolvare.Mai toate magazinele dau codul produsului vandut in detaliile comisionului.
    Dai un search pe magazin si gasesti produsul.Nu e chiar asa greu.

    Tu vorbesti mult despre afilierea in It&c.Probabil normal pt tine daca in asta activezi,dar vezi ca 2parale nu e doar It&c ci vine cu mai multe campanii fiecare cu specificul ei.

    Un comision de 3% in It&c e de foarte multe ori mai mare decat un 10% in fashion sau carti pentru ca valoarea unei comenzi de multe ori depaseste lejer 1000 ron se duce chiar pana la multe mii lei,ceea ce rar se intampla in celelalte domenii.Asta din observatiile mele.

    Sustin in continuare ca sunt magazine care dau tzepe.O parte a vazarii se face departe de online si asta nu poate fi controlat.
    Ca sa crezi ca un adevertiser nu se risca sa dea tzepe pt ca i-ar scadea cota in piata e pueril frate.

    E ca si cum zici ca oamenii nu dau in cap altor oameni pt ca risca puscarie.Ei si ce?Tot o fac! Repet, sunt convins ca sunt unii din astia care mai “scapa” cate un comision,lucru valabil si in cazul altor programe de afiliere nu doar 2parale.

    Daca vrei reviews faci oricum.Iti faci prieteni la magazine de telefoane sau poti chinui laptopuri in marile magazine gen Altex,etc Te poti inspira si din alte reviewuri scrise de altii in afara(engleza).
    Pe o piata in care rar gasesti reviews la produse in limba romana se poate si imprumuta de la altii.Orice e mai bun decat nimic.

    Acu daca vrei sa o iei etic si firesc si vrei ca tu sa scrii doar reviews la produse testate de tine ca asa iti gadila orgoliul atunci poti sa-ti iei adio de la bani si fapte in Romania.
    Aici e vorba de afaceri si bani nu filosofie sau etica.Daca poti face diferenta intre ele atunci ai de castigat.

      (Citează)

  3. Multumesc iar pentru un articol foarte bun si extrem de elocvent scris. Nu am sa stau sa comentez, neefind in domeniu nu cunosc mecanismele functionarii.
    Insa am sa pun o imtrebare oarecum legata de subiect. Asa cum tu ne vorbesti foarte bine si din toate punctele de vedere despre android si HTC, asa cum Zoli face acest lucru despre Samsung si Android, ai reusit sa intalnesti pe cineva care sa fii pus bazele unui blog profesionist si cu povesti la subiect despre Samsung Galaxy Tab. Adica eu, ca utilizator de Samsung Galaxy Tab sa am unde citi si unde sa fiu sfatuit…..specfic pentru Tab.

    ?

    Multumesc

      (Citează)

    • @Marius: era cumva de la sine inteles ca vorbesc doar de IT&C. Nu ma pricep la altele si nici nu cred ca ma citesc cei din alte domenii de afiliere. Eu cu ai mei am ce am :P
      Totusi, nu sunt de acord cu ce zici despre review-uri. Unul facut la misto, dupa o butonare in showroom, nu e review. Nici copiat din alta parte nu e review. E un articol pe net, dar nu ofera credibilitate si nu impinge cititorul spre a cumpara un produs. Eu cand caut opinii despre ceva ce vreau sa-mi cumpar citesc multe articole, dar alea scrise de cineva cu cap se vad de la o posta si doar atunci am incredere (sau nu) in respectivul.
      Nici macar nu zic de etica si copiat. Pur si simplu nu vor iesi bani din chestii facute fara cap. Trebuia sa-l auzi pe Costin explicand asta mai bine, dar mesajul acesta a fost si eu sunt de aceeasi parere.

      @Radu: e prea mica piata si nisa la noi ca sa fie un mare forum pentru un dispozitiv. Pentru tot ce e Android forumul XDA Developers e de baza. In Romania poti gasi informatii pe diverse surse, precum aici, mobbi.ro si alte bloguri asemenea, plus forumul HTC. Daca te uiti totusi pe HTC Forum, au putine threaduri si raspunsuri. Asta e nivelul la noi. Forumul iPhone pare sa mearga ceva mai bine, dar daca stii engleza rezolvarile sunt in principal pe extern.

        (Citează)

  4. @nwradu acum ma prind mai bine.tu vorbesti strict de blogul personal.eu ma gandeam la bloguri in general,nisate bine.

    Intr-adevar, voi care aveti blog personal trebuie sa tratati altfel problema,dar daca nu te indrepti cu el intr-o directie buna nu scoti bani veci.

    Eu totusi nu inteleg de ce dracu nu incepeti niste proiecte pe langa blog.

    Aveti si cum sa le promovati usor folosind blogul si oamenii care va citesc.Puteti porni cu sprijin considerabil si astfel puteti face bani fara implicarea directa a blogul personal in marketingul afiliat.Va fi doar indirecta ceea ce e mai lejer.

    Acum vis-a-vis de reviews eu zic ca ai plecat gresit.O regula generala in business e sa nu crezi ca toti vizitatorii blogului tau gandesc ca tine.Esti tentat sa crezi asta dar nu e asa.Deci ai grija cu asta cand vrei sa faci bani.:)

      (Citează)

    • @Marius: am si site-ul http://www.mobbi.ro care e foarte nisat, zic eu. Am gandit mereu din prisma lui ceea ce zic. Stiu ca acest blog atrage mai multe vanzari pentru ca are mult mai mult trafic, dar cred ca adevaratele castiguri stau prin blogurile nisate.

      Prin adevarate castiguri inteleg o strategie de durata. Era ieri cineva la intalnire care zicea “imi fac maine blog, cat voi castiga din afiliere?”. Nimic! Castigurile apar dupa un timp, timid si, cel putin pe nisa it&c, vin cu adevarat din campanii si evenimente pe care le desfasuri pentru anumite companii, cum zicea eCostin, nu din vanzari. Acolo trebuie sa ajungi. Nu te gandi ca e o piata imensa in Romania incat orice blog de nisa e imediat contactat de toti si sar campaniile pentru el. E de munca, de la 8 dimineata pana la 10 noaptea pentru asta.

      Uita-te pe statisticile de vanzari pe site-ul blog.2parale.ro. Valoarea media a unei vanzari in IT&C e de 600 de lei. Calculeaza-ti 2% din asta si inseamna ca ai facut si tu 20 de lei, ca afiliat. Cate astfel de vanzari crezi ca faci pe zi? Una, macar? Felicitari, ai facut 400 de lei pe luna! Doua vanzari pe zi? 800 de lei pe luna. Simti ca te imbogatesti din banii acestia? Si nu uita ca asta e valoarea medie, dar probabil ca 80% din vanzari sunt facute de 20% dintre afiliati (legea pareto). La Fashion vanzarea medie este de 196 de lei. Reia tu calculul.

      Eu nu consider ca am plecat gresit cu review-urile. Le fac in stilul meu. Dau note proaste sau bune acelor elemente care ma intereseaza strict pe mine. Adresez review-ul acelor oameni care gandesc la fel ca mine. De asta in spatele meu e un blog generalist pe care de obicei se strang oameni care au aceleasi idei ca mine referitor la mancare, la calatorii, la sucurile cu aspect ciudat, la greva foamei, la pasiunea pentru Formula 1, etc. Chiar si un blog generalist poate strange in jurul sau o comunitate, doar ca nu i se poate pune si un nume clar. Pe mobbi.ro e comunitatea oamenilor care sunt interesati de smartphone-uri. Aici e a celor care gandesc si privesc lumea cam in acelasi fel cu mine, ca altfel m-ar considera un idiot si n-ar mai reveni.

        (Citează)

  5. Pai ce sa zica si Costin asta ca el e bagat numa in campanii prea putin marketing afiliat.Asta din ce am vazut eu pana acum.Ma indoiesc de sfaturile lui in ceea ce priveste marketingul afiliat.Bine ,ma indoiesc de tot ce ar zice el in orice,sincer.Asta e alt subiect totusi.

    Fain mobbi.ro.Nu-s fan reviews totusi.Cel putin nu sa le fac eu.Sunt convins ca pot aduce bani dar prefer metode mai usoare.Multa bafta cu proiectul asta!

    Statisticile 2parale is bune daca acum cauti sa incepi ceva de la zero.Sa afli pe ce sa te ghidezi totusi ,dar cand deja ai dezvoltat ceva vezi mai bine ce merge pt tine si ce nu.Exact pe proiectul ala poti impinge mai mult intr-o directie sau in alta.
    Trebuie sa fi si flexibil tot timpul si daca vrei bani aia sa urmaresti.Cand intrevezi o sursa trebuie sa impingi mult pe aia si tot asa.

    Daca ai totusi o echipa si niste bani la bataie lucrurile se schimba mult.Dar daca vrei bani fara investitii si fara o echipa atunci trebuie sa faci niste calcule si sa te indrepti spre ceva ce poti face si merita sa fie facut.Optimizarea in situatia asta trebuie sa fie maxima

      (Citează)

  6. @MariusMD: ideea e nu sa crezi in ce zic eu, Radu sau oricare altul ca in biblie, ci sa aplici ce ti se potriveste tie mai bine. Asta este principalul avantaj al evenimentelor si networking-ului. Succes!

      (Citează)

  7. Cum spui şi tu nu este rentabil să fie oferite produse spre review. Eu când am unul mă uit la el cu o atenţie ca nu cumva să îi las vreo zgârietură şi să fie pachetul aşa cum l-am primit. Pe când alte “personaje” am înţeles că lasă pachetele descompuse fără câte un cablu usb, microSD card, căşti, zgârieturi fine, uită să returneze telefonul, etc, etc.

      (Citează)

  8. Scurt si la obiect, bun articol. Sper sa avem persoane cu initiativa in urma acestui articol si a intalnirii de la 2parale. Nu ai cum sa ratezi, sa nu iasa daca faci cu pasiune un lucru. Nu intr-o saptamana, nu intr-o luna, dar in 3-6 luni cu sigurata (ex: laptopnews.ro, tu, altii…). Noi suntem si am fost deschisi mereu, suntem usor de contactat. Ce se mai asteapta? Ce este mai usor: Furnizorul (1, noi) sa vina la afiliati (sute, mii) sau invers? Multumesc.

      (Citează)

    • @Emil: nu e rentabil pentru magazine, dar pentru reprezentantii oficiali da. Iar faptul ca totusi si magazinele sunt dispuse sa ofere produse e o chestie. Pacat ca toata lumea vrea sa testeze ipHone si televizoare cat casa, dar o tastatura sau un laptop sau un media player nu vrea nimeni.

      @Mihai: scurt? wtf? Sa stii ca la intrebarea ta voi spune ca furnizorul trebuie sa mearga spre afiliati, deoarece el vrea vanzari, pe cand afiliatii au de unde alege pe cine promoveaza mai mult.

      Eu as merge si mai departe. As strange niste oameni si as face un fel de brainstorming despre cum poate fi imbunatatit site-ul magazinului. Nu prea tine de 2parale asta, trebuie facuta separat. Eventual ca un concurs, “zi-ne trei idei de imbunatatire a site-ului si poti castiga un iPod Nano” sau ceva asa.

        (Citează)

  9. @costin: Bine.

    @nwradu: Cand o sa intelega si magazinele ca exista riscuri daca vrei performante atunci o sa vorbim de comert.Da ,exista riscul de a pierde dar si sansa de a castiga mai mult.Depinde de ce “coaie” are fiecare.Astea-s afacerile care merg pe termen lung.

    Ca exemplu : eu m-am ocupat de muzica multa vreme.Daca vrei sa cumperi dintr-un magazin clasic din Romania nu te lasa nimeni sa probezi ce cumperi.Deci vorbesc de scenariul in care ai banii si vrei sa-i dai, dar ei nu-s dispusi nici sa deschida ambalajul produsului sa-l incerci inainte de a cumpara.

    Cum puteam eu cumpara ceva fara a testa sa vad cum se aude?Imposibil ,asta daca nu esti suficient de prost sa o faci.

    Kktu asta nu se intampla afara.Acolo poti merge si proba ce vrei chiar si fara sa cumperi.Aia deschid orice produs asta in rarele ocazii in care deja nu e deschis si pus la teste pt fiecare.
    Aceste produse nu se mai pot vinde ca noi dar le dau la preturi mici.Un fel de eMag resigilate.

    La fel e si in online.Nimeni nu vrea sa riste nimic,dar vor castiguri.Hai ca magazinele mari totusi se comporta altfel dar cand vezi magazine care vand produse online cu preturi mult peste ce gasesti offline deja avem o problema.
    Probabil timpul va arata ca nu vor avea succes si vor disparea dar pana atunci fac “reclama” buna comertului electronic.

    Pot da la teste orice si sa le vanda ca eMag resigilate,dar nu o fac pt ca o vad cum o vezi si tu ca pe o pierdere.Unu care iti aduce niste multe comisioane pe luna merita pe langa o fidelizare,un bonus,niste procente in plus si accesul la mai multe chestii pe care le doreste si care-i pot folosi sa vanda si mai mult.
    Evident nu poti arunca produse la toti afiliatii.Merita cei care merita si atat.

    Putem totusi astepta ca Romania sa ajunga la stadiul ala in care un smartphone zgariat sa nu fie vazut ca o mare pierdere pt un magazin ,dar ma indoiesc ca se va intampla prea devreme.Totusi sunt unele magazine in Ro care mai fac treaba in directia asta.

    Cred ca marketingul afiliat o sa aiba succes si mai mare in viitor iar aceste magazine online vor fi nevoite sa angajeze oameni care sa se ocupe numai de aspectul asta.Daca nu o vor face vor avea de pierdut pe termen lung.Eu astept ziua aia cu mare interes!

      (Citează)

  10. Salut, Ultima parte cu brainstorming nu prea are legatura in contextul nostru.
    De ce? Pentru ca noi nu avem afiliati care sunt educati sa faca afiliere. Ar merge aceea intalnire pentru a “educa” afiliatii care promit, asa da, eu sunt dispus si la noi la sediu. Dar partea cu site-ul? NU are nici o legatura!
    Furnizorul nu are cum sa se duca spre afiliat atat timp cat acesta nu promite. Noi am venit (exemplul tau si al altora) catre cei care promit, care “pun osul la treaba”, restul trebuie sa confirme, atunci se gasesc resurse sa venim noi catre afiliati.

      (Citează)

    • Are mare legatura. Afiliatul nu face vanzari, ci doar pre-vanzari. Clientul e trimis pe site-ul tau, unde trebuie sa se descurce rapid si usor pentru a comanda ce vrea. Asta inseamna ca tu, magazinul, trebuie sa-i pui la dispozitie informatii despre stocuri, mod de plata, conditii de livrare, search bun, categorii intuitive, filtre eficiente, specificatii clare si tot restul. Asta doar ca sa cumpere un produs, dar poate vrei sa-l convingi sa mai ia si un accesoriu sau altceva. Uita-te la Amazon ce sistem bine pus la punct are de a te informa ce-au cumparat altii, ce accesorii sunt, “poate iti place si asta” si altele asemenea.

      E si interesul meu ca afiliat ca site-urile pe care trimit un vizitator sa fie bine facute si usor de utilizat, ca sa cumpere. Dar in primul rand e interesul tau, pentru ca tu iei grosul profitului, nu eu, si apoi tu esti reprezentat de site-ul magazinului, nu eu.

        (Citează)

  11. Radu, catre cine dai link, catre magazinul care iti da comisionul cel mai mare sau catre ala unde exista probabilitatea cea mai mare sa iasa o vanzare?

      (Citează)

    • Momentan probabilitatea cea mai mare o are eMag-ul, unde e si cel mai mare comision :)

      As merge insa pe ambele variante. De asta pe mobbi.ro pun un tabel de preturi, sa-si aleaga clientul dupa preferinte/antecedente.

        (Citează)

  12. Emag trebuie sa imi dea o bere. Daca nu eram eu, ti-ar mai fi dat inca un an comisioane prea mari.

      (Citează)

  13. In primul rand mersi pentru aprecieri, ma bucur cand cineva considera micul meu site util :) e principalul motiv pentru care mai e online si fac tot posibilul sa pun continut cat mai mult si in special de calitate.

    O singura mentiune :) Nu fac numai tutoriale pentru Galaxy S, acestea sunt mai multe pentru ca am telefonul si e usor sa testez daca totul e ok, dar daca cineva imi cere un tutorial de obicei il si fac (mai nou am inceput sa fac si pentru optimus one mai multe pentru ca a fost cerere :) )

    In legatura cu “mulţi viteji se arată atunci când e vorba de zis “bun, vreau şi eu, mă duc să le cer“, dar cu practica mai greu. Au primit o singură cerere până acum. Păi ce facem, dragi cititori, ori suntem testeri ori nu?” eu i-am contactat in legatura cu o colaborare, nici macar nu am cerut un produs anume, eram deschis la orice din nisa Android, mai ales la inceput dar nu am primit nici un raspuns in ~2 luni de cand le-am trimis mesaj prin site-ul lor. Nu cred ca un simplu “nu suntem interesati” era greu de trimis.

    Pe mine personal ma deranjeaza cel mai mult lipsa de comunicare si “pr” de calitate la magazinele online din Romania. Eu inteleg firmele care nu vor sa riste sa trimita produse la review, e ok, am inteles si la evomag chiar daca situatia a fost putin mai neplacuta (ei macar au raspuns in cele din urma) dar sa nu iti faci timp macar sa trimiti un refuz politicos la cineva care te contacteaza in legatura cu orice e foarte grav dupa mine… (s-a intamplat la cel putin 4-5 din cele mai mari magazine de IT&C din Romania).

    Un alt lucru care se pare ca magazinele si unii producatori nu il inteleg e faptul ca daca oferi ajutor unui site mai mic la inceput, cand va creste acel site sigur va oferii conditii speciale la acel magazin/producator fie ca e vorba de reclama sau orice alta colaborare.

      (Citează)

  14. Salut,

    Noi suntem deschisi in continuare pentru testare produse. Chiar daca apar situatii ca cele explicate, care impiedica predarea unui produs, continuam pe linia de predare produse in teste. In curand (saptamana acesta) vom aveam Google Nexus S! Cei care doresc sa-l testeze, ca de obicei asteptam cererile pe review@evomag.ro

    Multumim.

      (Citează)

  15. @Mihai cand va fi disponibil pentru vanzare? Si cam la ce pret? Poti sa ne spui?

      (Citează)

  16. @Patrascu Mihai Nu ar fi bine sa creati o pagina cu cateva cerinte minime pentru cei care vor sa aplice pentru review ? (de exemplu sa fie din bucuresti, conditie obligatorie din cate am inteles), macar sa nu isi piarda timpul cei care clar nu se “califica”.

      (Citează)

  17. Salut Zoli. Nu este nici o conditie “sa fie din Bucuresti”. Atunci cand am comunicat noi a fost o perioada aglomerata si ne era mai usor sa predam cuiva din bucuresti, exact cum ti-am comunicat.
    In acest moment trimitem produse pentru testare oriunde in tara, deci nu isi pierde nimeni timpul :)
    Ideea cu pagina este foarte buna. O vom realiza.

    Multumesc.
    Patrascu Mihai
    mihai@evomag.ro

      (Citează)

  18. Eu din continutul ultimului mail asta am inteles( “Noi avem in stoc acest produs si il puteam furniza din stocul nostru dar din pacate singurul impediment este distanta. Noi trebuie sa-l trimite prin curier (risc) si sa-l primim tot prin curier (alt risc).” si “Daca aveti vreun drum in Bucuresti, va putem pune la dispozitie un produs pentru testare.”), inca un motiv in plus pentru acea pagina cu conditii…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus