un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

La 2 parale despre o discutie privind afilierea pe IT&C

21 Oct 2010  ·

GÂNDURI  ·

17 comentarii

Am fost la Bucharest Hubb la un seminar organizat de 2parale despre vânzările de IT&C prin programul lor de afiliere, unde sunt şi eu membru. S-au vehiculat idei interesante, dar fie nu sunt eu afiliatul lor tipic fie ei nu înţeleg online-ul românesc şi în special blogosfera.

Se pare că nu sunt multe de zis despre IT&C. Jumătate din seară s-a discutat despre vânzarea de flori prin floria.ro şi despre legi privind comerţul, unde specialiştii de la avocatnet.ro organizează chiar şi nişte seminarii interesante (pe bani) pentru doritorii de mai multe informaţii. Bun subiectul, dar eu venisem pentru IT&C.

Cea mai importantă idee de reţinut pentru voi ar fi că Marketonline se oferă să dea produse la test. A zis-o chiar Ana (Mihăilescu, sper să nu mă înşel), managerul lor de marketing şi tot ce trebuie să faceţi este să le trimiteţi un email (prin 2parale) şi să solicitaţi un produs din stoc în teste. Nu mă aştept să dea la toţi, aşa cum nici ei nu se aşteaptă ca toate solicitările să vină de la oameni care chiar îşi doresc să scrie un review profi şi nu doar să se joace cu un Playstation.

Evomag-ul n-a fost la întâlnire, dar am discutat acum ceva vreme cu Mihai, directorul magazinului, şi cred că nici el nu are ceva împotriva ideii de a da produse la test.

Oktal s-a alăturat sistemului 2parale. Din păcate am rămas dezamăgit de prezentarea pe care şi-au făcut-o chiar ei: un magazin ca toate celelalte de pe piaţă, fără nimic special, cu niște mici avantaje pe care le veți descoperi prin site. Şi atunci de ce ar recomanda afiliaţii tipici produse de la ei şi nu de la Evomag, Marketonline sau PC Fun, de exemplu, care au un brand mult mai bun?

Fungadgets.ro a intrat de asemenea în 2parale. Nu le cunosc produsele, dar mă voi uita pe ele. Reprezentantul lor ne-a arătat un mic speaker extern pentru telefoane (genul de produs pe care îl vând ei) care produce un sunet mult mai bun decât cel integrat în mobil. Îl cercetez şi scriu separat despre el.

Am fost întristat să aflu că impresia reprezentanţilor magazinelor este că afiliaţii nu vor să muncească. Vor să vândă, dar nu muncesc cu adevărat pentru asta, nu scriu review-uri, nu insistă, nu fac chestii inedite, nu cer produse la test, nu se agită. Aşa o fi? Dar ce fac magazinele pentru a-i ajuta? Câteva bannere şi gata? Fac ceva din ce am scris eu aici că ar trebui să facă? Hai să ajungem la un compromis şi să spunem că de ambele părţi se pot face mult mai bine lucrurile.

În rest am aflat statistici bune pasionaţilor de astfel de elemente, precum faptul că sâmbătă şi duminică vânzările scad masiv, că cel mai mult se cumpără între orele 11-13 şi apoi pe la ora 16, că valoarea medie a unei vânzări IT&C în septembrie a fost de 680 de lei (a urcat şi a coborât în timpul anului, cu un maxim de aprox 800 de lei). 680 de lei înseamnă un comision mediu pe vânzare de 13,6 lei, adică foarte puţin după părerea mea. Dar cum ziceam la început, asemenea statistici nu sunt cu adevărat utile afiliaţilor ca mine, care scriu un review sau pun un banner în sidebar, dar nu pot controla la ce oră citeşte lumea acel post şi nici nu văd de ce ar conta asta.

Ideea principală cu care am rămas este că, pe IT&C cel puţin, review-urile vând. Lumea caută review-uri pe net, blogurile apar în primele rezultate atunci când se caută ceva la modul “nume produs review” şi asta contează deoarece clienţii vor să vadă că un alt om, ca mine şi ca tine şi ca ei, a butonat respectivul produs, i-a făcut o fotografie reală, a găsit sau nu nişte probleme serioase. Eu ştiam deja asta, dar iată și o confirmare bazată pe niște statistici.

În continuare rămân uimit când unele persoane se uită la mine și exclamă “ah, tu esti Radu!”. Îmi vine mereu să întreb “așa e, de unde știi?”

    17 comentarii

  1. Te-ai gandit ca poate ai ramas dezamagit de Oktal din cauza abilitatii tale de a percepe si nu din cauza prezentarii?

      (Citează)

    • @Emil: nu, nu i-am contactat niciodata pe cei de la Marketonline. Au spus ca vor sa fie contactati prin 2parale, dar nici acolo nu stiu daca au adrese puse la liber. Hint: cauta pe net cine face marketing pentru ei. La fel si cu ceilalti, cauta adrese de contact pe site, cauta prin presa sa vezi cum ii cheama pe sefi (sigur au dat interviuri pe undeva), am Twitter, au Yahoo.

      @Dosvida: nope. E de la ei. Cand vii si spui “sunt un magazin ca celelalte, fara nimic special in plus…. dar vindeti-mi marfa!”, devin ursulet trist.

        (Citează)

  2. Daca vor oferi produse spre “review” vor avea la usa o groaza de bloggeri ce vor scrie asa cum stiu ei despre respectivele device-uri. Asa ar putea reduce din decalajul fata de eMag. Ai scris ca evoMag si MarketOnline se ofera a da gadgeturi spre test. Vreau sa incerc si eu sa ii contactez. Daca stii cumva vreo adresa de mail ti-as fi tare recunoscator. :)

      (Citează)

  3. Oktal astia sunt chiar haiosi. Am intrat si eu pe site si mi se pare o copie a celui de la emag. Jos sunt 4 comentarii toate laudative, in dreapta pe blog vad ca s-a dat ca premiu un toc pt GPS (asta e premiu? puteau sa dea un pachet de tigari ceva…). Asa ca se pare ca se vor alege doar cu articolele de pe bloguri…

      (Citează)

  4. Cine-i pipifleishu aragaz din poza ? :)

      (Citează)

  5. M-am hotarat sa testez si eu programul de afiliere al 2Parale. Cum site-ul meu, biciclistul.ro, se adreseaza pasionatilor de bicicleta si sport, mi-a fost destul de greu sa gasesc ceva rezonabil in oferta lor.

    In cele din urma m-am hotarat sa pun un banner cu Nemira. Am constatat ca bannerul trimitea in balarii, nu exista pagina respectiva. M-am cam lamurit, in consecinta…

      (Citează)

    • @Emilian: poti sa incerci niste reclame la fashion pentru echipamente sportive, poate intra ceva.
      @Dan: eh, nu ai tu chef ca afiliat sa muncesti :P

        (Citează)

  6. Si eu am testat aproape o luna sistemul 2 Parale – fie sunt bannere care iau foarte multe click-uri, cele de fashion, dar nu produc nicio vanzare (sau nu se inregistreaza corect) fie sunt bannere care puse si targetat (carti pe site de carti, turism pe site de turism) dar sunt invizibile, nu da nimeni click (sau nu se inregistreaza corect).
    In acest tip, cu emag profitshare, chiar pus netargetat, adun deja un salariu de profesor … La anu’ va fi super-afacere :-)

      (Citează)

  7. Radu, din pacate te voi dezamagi din nou : produsele pe care le vindem sunt prezente in majoritatea magazinelor online de profil. Diferenta o fac numai serviciile pe care le oferi. Este posibil ca un brand mai cunoscut sa aduca o rata de conversie mai buna decat experienta de 11 ani si serviciile pe care noi le oferim. Dupa cateva luni de activitate in sistemul 2parale vom vedea rezultate si vom putea trage concluzii. Pana atunci noi vom continua sa promovam serviciile.
    As mai vrea sa adaug ca valoarea medie a unei comenzi in luna septembrie a fost 1000 ron iar in luna decembrie va depasi cu siguranta 1500. Si Ana de la MO a spus acelasi lucru.

      (Citează)

    • Salut Dan,

      Experienta de 11 ani nu e ceva ce se poate masura intr-un magazin online, nu usor. Interfata, preturile, rapiditatea cu care iti este procesata o comanda, daca poti plati cu cardul sau nu, daca iti ajunge coletul bine sau nu, daca returul are loc fara probleme… asta conteaza. Si poate ca experienta le aduce pe unele, dar majoritatea tin doar de investitie si de trainingul angajatilor. Aici se face diferenta. Habar n-am cum sunteti voi (site-ul pare ok, nu ma plang si voi incepe sa includ si preturile voastre in comparatiile de pe mobbi.ro), dar nici nu-mi pasa prea mult daca aveti 2 sau 11 ani in spate.

      Valoarea medie e mai putin importanta, decat numarul comenzilor. Prefer ceva mic si des decat un “tun” rapid. Nici cea maxima nu ma intereseaza foarte tare.

        (Citează)

    • Permite-mi si sa felicit Marketonline, daca tot i-ai bagat in discutie, ca includ telefonul HTC Trophy 7 in categoria Telefoane PDA si pe HTC Mozart 7 si HD 7 in categoria Telefoane mobile. Ascuzand produsele prin site usurezi de fapt munca afiliatului atunci cand vrea sa faca un tabel ca acesta din linkul de mai jos, nu?
      http://www.mobbi.ro/2010/10/preturi-htc-mozart-7-trophy-7-si-hd-7/

      Si dupa aia tot Ana de la MO vine si zice ca afliliatii nu au chef sa munceasca. Eu cred ca mai degraba vine clientul, cauta un produs in categoria telefoane pda, nu stie ca e ascuns in alta parte si pleaca la alt magazin, suparat ca nu l-a gasit.

        (Citează)

  8. @nwradu
    Multumim pentru interes. Aceste intalniri sunt dedicate voua, afiliatilor si advertiserilor din 2Parale, tocmai pentru a interactiona si rezolva orice tip de nelamurire sau problema. Noi demaram discutiile, voi le dezvoltati in directia care va intereseaza.
    @Emil
    Din contul tau de afiliat poti scrie mesaje relevante oricarui advertiser pe care il promovezi. Chiar va recomandam sa comunicati.
    @Emilian
    Poti testa produse fashion(femei si barbati), gadgeturi utile sau specifice unui biciclist(iPod, GPS etc.), dar si alte produse IT. Biciclistii au si alte preocupari, nu:)? Am vazut cu surprindere ca un site financiar a vandut bine haine pentru femei. Doar testand poti ajunge la astfel de concluzii. Sau daca iti cunosti vizitatorii foarte bine. Recomandarile sunt foarte potrivite in afiliere, cam ce ai facut cu echipamentul de ploaie. Spor.
    @dandragomir
    Multumim de feedback, imi pare rau ca nu a mers. Poti incerca si alte instrumente in afara de bannere. Te asigur ca platforma inregistreaza corect orice actiune a utilizatorilor, acesta este si marele ei avantaj.
    Multumesc,

    Roxana Ivan
    2Parale

      (Citează)

    • Roxana, cand le demarati cu floria.ro in fata la o intalnire despre IT&C, nu e prea bine. S-a vorbit mai multe despre legislatie si ce poate face avocatnet, despre ce probleme au avut magazinele si ce ciudatenii pe la comenzi, dar n-am auzit pe nimeni sa zica “hai frate, cati aflilati sunt aici in sala? ziceti ce aveti pe suflet! ce ai de zis despre oktal? dar despre marketonline? dar despre tipul ciudat cu geanta solara?”. Nu zic, puteam sa initiez eu discutia, ca nu ma durea gura, dar am preferat sa vad ce se zice si incotro se duce, insa moderatorul trebuie sa aiba grija sa se tina de agenda intalnirii.

      Ma gandesc sa fac un experiment si sa scot o vreme toate bannerele eMag, sa introduc doar din cele de la 2 parale si sa vad ce se intampla. Am insa banuiala ca ce am scris intr-un post anterior (link in acesta) despre magazinele IT&C din 2 parale si imbunatarile pe care trebuie sa le faca si ei, nu doar afiliatii, va fi ceva decisiv.

      In alta ordine de idei, vin cu placere la orice intalnire organizata de voi si la care participa si Marketonline :P

        (Citează)

  9. Erau multe de discutat, asta e clar. Si voi ati fost invitati sa vorbiti, cel putin o data, cand am intrat eu in sala, dar nu a fost asa inghesuiala.
    Vom mai avea ocazia, cu siguranta, sa lamurim mai multe legate de 2Parale si implicarea afiliatilor&advertiserilor. Ana de la MarketOnline e unul dintre oamenii receptivi si vine de obicei la intalnirile noastre :) O poti contacta si prin sistemul intern de mesaje, ca pe orice alt advertiser fata de care ai sugestii si cerinte.
    Ne vedem data viitoare, mersi.

      (Citează)

  10. Ar trebui să vindeți bilete la întâlnirile cu Marketonline :P

      (Citează)

  11. @ Emil
    Emil, ne poti contacta oricand la adresa marketing [at] marketonline.ro.
    @Emilian
    Emilian, in oferta MarketOnline gasesti multe produse care sunt utile pasionatilor de bicicleta si sport (Navigatoare GPS, Camere video, Aparate foto digitale si DSLR, MP3 Playere). Succes!
    @nwradu
    Radu, bineinteles ca putem fi contactati si pe email-ul sau telefoanele noastre. Dar mi se parea corect in acel moment sa mentionez ca putem fi contactati si prin intermediul platformei 2Parale – eram la evenimentul organizat de ei special pentru Advertiseri si Afiliati. Suntem deschisi propunerilor venite din partea afilatilor si chiar ne dorim sa ajutam cat putem astfel incat sa avem de castigat cu totii. Iar cand am spus ca unii afiliati nu vor sa munceasca si nu comunica, nu am generalizat. Sunt unii care depun efort si au si rezultate, altii (marea majoritate) vor doar sa puna un banner pe site si atat. Nu sustin ca afiliatii ar trebui sa faca numai review-uri, campanii Ad-Words sau comparatoare de preturi. Acestia trebuie sa fie inventivi, sa-si cunoasca foarte bine publicul si sa stie ce produse sa ofere vizitatorilor sai.
    Sper sa reusim sa vorbim mai multe la urmatorul eveniment IT&C.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus