Slovenia: capitala Ljubljana

6 Mar 2008  ·

TURISM  ·

3 comentarii

În cele 4 ore disponibile până la plecarea avionului, am zis să vizitez Ljubljana, cât e posibil în aşa scurt timp. Aşa că şoferul maşinii închiriate m-a dus în apropiere de centru şi a parcat într-un parc mărişor de acolo. Am trecut prin parc, care sunt sigur că vara arată mult mai frumos, am văzut un fel de statuie a 69-lui şi un castel în distanţă, apoi ne-am dus spre centru. Am văzut catedrala ortodoxă, cu statuia unui pepene în faţa ei, un muzeu, o clădire mişto care am uitat ce e, un alt muzeu ce avea pe el şi simbolurile oraşului, un turn alb cu un dragon parcat peste el, şi o albină specifică ţării. Prin centru mai era un mall, un alt părculeţ plin de tineri, probabil un loc de întâlnire, primăria (cred), turnul alb al castelului din Ljubljana, ce se afla pe un deal înalt din oraş şi unde urma să mă urc şi eu (dragonul lipsea din păcate, probabil plecat în China să-şi viziteze rudele). În piaţa centrală era o biserică roz, iar râul Ljubljanica trecea pe sub 3 poduri. Am mers apoi să vedem o fântână numită “a celor 3 râuri” şi casa în care locuiesc primarii oraşului (pe rând, evident). Zona era pietonală şi arăta foarte bine, sper să se facă şi la noi cât mai multe.

Apoi am urcat la castel, pe jos. Urcuşul era nu foarte abrupt, dar eu n-am făcut de mult mişcare, şi în plus eram încălţat cu bocanci şi o haină groasă, plus o geantă la mine. Aşa că mi-a ieşit limba de un cot până m-am târât sus, în timp ce moşi şi babe mă depăşeau fără probleme la urcare. “Normal că au viteză la deal, îi aleargă moartea”, mi-am spus. Într-un final am ajuns sus. Frumos castelul, intrarea liberă, doar vizitatul turnului costă 3,5 euro. E un loc foarte mişto de plimbat, de mers şi stat pe o bancă sau la o cafea sau de privit panorama oraşului de pe ziduri. Prin el era şi o expoziţie foto interesantă. Am stat, am văzut, am fotografiat, mi-am băgat limba la loc în gura după ce mi-am tras sufletul şi am coborât din nou în oraş. Am trecut printr-o piaţă şi am văzut podul cu dragoni. Apoi am trecut şi pe lângă o columnă făcută pt Napoleon şi cam aia a fost.

La întoarcerea la maşină am mâncat şi un hamburger din carne de cal, dar asta e altă poveste. Oraşul mi-a plăcut pentru că era foarte curat, liniştit, cu aer la fel de curat ca şi la munte, oamenii păreau fericiţi şi am văzut un număr incredibil de mare de fete frumoase, mai ales blonde. Am văzut şi blocuri “comuniste”, dar erau renovate pe exterior şi vopsite în culori mai frumoase şi arătau mai bine decât la noi. La plecare şoferul mi-a spus că îşi cere scuze, dar acum vom prinde traficul mare şi va dura ceva să ieşim din oraş. El prin trafic înţelegea că nu mergi continuu, sau că mai prinzi uneori semaforul de două ori. Faţă de ce e la noi, a fost chiar rapid.

20 de minute mai târziu eram în aeroport, unde am mai cumpărat diverse, m-am îmbarcat din nou în avionasul micuţ şi am plecat spre Budapesta. După 4 ore de stat în Budapesta am plecat spre Bucureşti şi aia a fost toată călătoria.

Setul de fotografii din Ljubljana.

Alte fotografii notabile:

Un HDR în curtea castelului şi unul doar cu turnul. Îmi place cum se vedea soarele ascuns în nori.
Un HDR cu râul din oraş şi unul din multele poduri peste el.
O tipă ce se cam prinsese că o fotografiez.
O tarabă stradală foarte colorată.
O clădire ce arată interesant.
La pisică se zice macka, care se citeşte “maţa”. Ca la noi. Ăsta era un bar pe acolo.
Parlamentul, dacă am reţinut corect, arata un pic bizar cu această faţadă.

3 comentarii

1. Din ce se vede e exact genul meu de oras. Linistit, curat, aerisit.
    Si tipesa din poza e si ea genul meu :))

(Citează)

2. Supertari textul si fotoreportajul in sine.
    As citi nonstop insemnari de calatorie.

3. Mersi. Citeste-le si pe cele mai vechi cu Spania si Anglia, le gasesti in tag-uri.