un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am mers pe circuit cu BMW-uri cu tuning M Performance

11 May 2016  ·

AUTO  ·

7 comentarii

bmw_m_3

Am fost pe circuitul Motor Park de la Adâncata pentru a conduce câteva mașini BMW și a vedea diferențele între versiunile normale și cele dotate cu accesorii și piese M Performance. Diferențele au fost mai evidente decât mă așteptam, în ciuda faptului că un BMW normal este oricum o mașină bine echilibrată și cu performanțe sport bune.

Ce este M Performance? Sub această denumire BMW vinde piese pentru tuningul automobilelor, deci vorbim de modificări făcute post-cumpărare, dar modificări făcute cu piese originale BMW, în service-uri autorizate și cu toate garanțiile de rigoare. Astfel de tuning M Performance este disponibil pentru aproape toată gama de automobile și clientul are, bineînțeles, opțiunea de a alege ce modificări vrea să facă.

Acest tip de tuning este în creștere pe piața românească, anul trecut cifra de afaceri fiind de 110.000 euro, iar în primul trimestru din 2016 deja au ajuns la 51.000 de euro. Nu le confundați, însă, cu alte “M-uri”: există un pachet M Sport pe care-l poți comanda direct din fabrică, practic un pachet opțional pentru mașini, și există clasicele modele M, acelea puternice și la care visează toată lumea, precum M3, M4, M5 șamd. Am văzut un M5 nou prin București – orgasm instant.

Cu tuningul M Performance se pot modifica:

  • elementele de aerodinamică și design: spoilere, grile, dungi de accent, ornamente oglinzi șamd, majoritatea folosind fibră de carbon.
  • cockpit: covorașe, volan mai șmecher, piele pe bord, fibră de carbon pe consola centrală
  • trenul de rulare: e vorba de un kit de putere ce-ți poate crește cu 15-30 kW puterea mașinii și cu 30-50 Nm cuplul (valoarea exactă depinde de modelul pe care este aplicat), inclusiv curbele de putere. De exemplu un BMW 125i diferența este de 15 kW și 30 Nm care se traduce într-o accelerație 0-100 km/h mai rapidă cu 0,5 secunde și de la 80-120 km/h cu o secundă. În funcție de model, acest kit de putere poate necesita și modificarea evacuării, care oricum este de obicei disponibilă ca opțiune separată.
  • șasiu și suspensii: aici poate scădea garda la sol cu până la 20 mm, se pot monta etrieri cu 4 pistoane, discuri de frână șamd, în funcție de model, precum și un diferențial autoblocant.
  • roți: sunt disponibile diverse modele de jante.

bmw_4_disponibile

În general vorbind, este un tuning clasic, dar făcut cu piese originale BMW și cu garanție.

Elementele sunt numeroase și fiecare are prețul său. Poți schimba doar grila frontală, dacă vrei, pe un BMW seria 2 asta te-ar costa 121 euro. Ornament pentru pedale costă 134 euro, un sistem de eșapare este 940 euro. Pe un BMW 330i sistemul de frânare M Performance costă 2440 euro, iar pe un X6 un kit de putere costă 1.485 euro și un volan M Performance costă 884 euro. Toate prețurile sunt pe la dealeri.

Cum a fost pe circuit? Am condus un BMW M235 cu pachet M Sport și apoi un BMW M235 cu M Sport și tuning M Performance, iar diferențele mi s-au părut ușor de sesizat. În primul rând, frânele erau mult mai bune, simțeai cum apăsarea pedalei are un rezultat prompt și puternic. Mașina se balansa mai puțin în curbe, iar sunetul motorului era complet altul, pe M Performance mașina trecând printr-o armonie de sunete mult mai satisfăcătoare pentru șofer.

Chiar și accelerația diferea un pic. Cu ambele mașini în modul Sport, M Performance parcă se înfigea mai repede când apăsam pedala și singurul meu regret a fost că ritmul era impus de o mașină de control în fața noastră, așa că n-am trecut niciodată de 150 km/h.

Interiorul era altfel. Aveam un volan mult mai plăcut la atingere (cel de pe seria 3 are și un mic afișaj pentru sesiunile de circuit), fibră de carbon pe ușă, consola centrală și schimbător, plus niște piele. Nu-i mult, dar scrie M Performance pe ele și mulți vor astfel de elemente distinctive.

Iată un clip de 35 de secunde cu mine ocolind un obstacol:

bmw_m_performance_06bmw_m_performance_07
bmw_m_performance_05bmw_m_performance_08
bmw_m_performance_02bmw_m_performance_03
bmw_m_performance_10

bmw_m_performance_11

bmw_m_performance_12

bmw_m_2

bmw_m_1

Și dacă vrei să arăți că leșini după brandul M, ai la dispoziție și o întreagă gamă de accesorii non-auto, probabil la prețuri exorbitante, precum toate accesoriile auto:

    7 comentarii

  1. o masina frumoasa, a carei imagine a fost distrusa iremediabil in Ro de ciocalaii cu o mana tatuata si tricou cu anchior pana la buric.

      (Citează)

  2. la stabilitate conteaza mult si dimensiunea balonului, daca treci de la roti de 18 la 19, diferenta e foarte vizibila.

    dunga aia laterala si spoilerul spate sunt oribile. :)

      (Citează)

  3. Giovani:
    o masina frumoasa, a carei imagine a fost distrusa iremediabil in Ro de ciocalaii cu o mana tatuata sitricou cu anchior pana la buric.

    Au distrus astia mai multe masini… Mercedes, Audi, etc …
    Chiar si Bentley si Rolls Royce au clienti cocalari in Ro – sigur poate nu cu anchior pana la buric… dar cocalari oricum :)

      (Citează)

  4. La ce viteza s-a facut ocolirea obstacolului ?

      (Citează)

  5. Ce ma? Tunning post cumparare??

    Crezi ca e ca in vitan sau ca la burgerii tai unde iti mai torni ketchup dupa ce musti odata?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus