un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Hărțile din vagoanele de metrou sunt neactualizate de minim 5 ani, lipsind stațiile noi de pe ele

5 Aug 2025  ·

GÂNDURI  ·

22 comentarii

Cei de la Metrorex au dificultăți în a face o hartă bună.

Nu-i prima oară. În 2021 scriam pe blog că niște turiști pe care i-am întâlnit în oraș erau convinși că pot ajunge cu metroul până la mallul Băneasa pentru că așa figura pe harta cu liniile de metrou.

Construcția acelui tronson a început anul acesta și probabil mai durează vreo 5 ani, dar, dintr-un având muncitoresc, cei de la Metrorex au pus pe hartă acea linie încă de acum jumătate de deceniu, dacă nu mai mult. Și într-un colț scrie mic (și doar în limba română) “linie în pregătire”, dar turiștii nu se pricep la astfel de subtilități. Văd o linie de metrou până la Otopeni și pot fi convinși că există și este functională.

În 2023, scriam tot pe blog că, la 3 ani de la inaugurarea tronsonului spre Drumul Taberei, pe hărțile din vagoane acesta figurează în continuare ca fiind în lucru, fiind desenat tot cu linie punctată. La 3 ani de la inaugurare!

Acum am văzut încă o hartă incompletă. Am circulat cu un metrou pe care stația Tudor Arghezi, deschisă dincolo de stația Berceni, nu figurează deloc.

Pe metrou scrie Tudor Arghezi ca direcție. Pe hartă nu apare această stație. Știți când a fost inaugurată stația Tudor Arghezi? În noiembrie 2023. În curând se fac doi ani. Iar Drumul Taberei tot în lucru apare și pe această hartă.

Reclamele din metrou se schimbă săptămânal. Intră oameni, lipsesc unele noi, poate le dezlipesc pe cele vechi. Metrorex în sine, însă, n-a schimbat hărțile acestea de cel puțin 5 ani.

 

    22 comentarii

  1. Cel mai probabil, ca și în cazul sediului ANAR, astfel de cheltuieli au fost considerate neimportante de 2-3 ani de ordonanțe trenuleț.

      (Citează)

    • Foarte bună observație asta cu hărțile. Hai sa îl privatizăm (dam pe nimic) și pe ăsta, ca să actualizeze hărțile la timp. Ce contează că o să ajungă o călătorie 10 lei, in urma privatizării o sa avem în sfârșit hărți actualizate.

        (Citează)

    • Pai problema este ca toata tara finanteaza mersul cu metroul. Eu stau in trafic in Bucuresti, platesc parcari, taxe, combustibil si toate cele, in timp ce o persoana care merge cu metroul are parte de subventie. La fel cum este si incalzirea centralizata. Daca s-ar plati costul real, oamenii saraci nu ar avea bani nici de caldura in casa.

      Este pur si simplu o alta dovada a unui stat defect si nefunctional.

        (Citează)

  2. Reclamele sunt printate si lipite de Metrorex.Toti banii de pe reclame se duc in bugetul lor .Au capacitatea sa faca alte harti si sa le lipeasca, doar ca nu le pasa.

      (Citează)

    • Au salarii prea mici. La 2000 eur nu stiu cum supravietuiesc. Ma refer la sefi de servicii care iau deciziile.

        (Citează)

  3. Andrei Serbanescu

    05/08/2025 la 9:15 AM

    Florin:
    Reclamele sunt printate si lipite de Metrorex.Toti banii de pe reclame se duc in bugetul lor .Au capacitatea sa faca alte harti si sa le lipeasca, doar ca nu le pasa.

    Fac pariu ca merg la sindicat..

      (Citează)

  4. IonP:
    Foarte bună observație asta cu hărțile. Hai sa îl privatizăm (dam pe nimic) și pe ăsta, ca să actualizeze hărțile la timp. Ce contează că o să ajungă o călătorie 10 lei, in urma privatizării o sa avem în sfârșit hărți actualizate.

    Stai linistit, o sa ajunga la 10lei si fara sa fie privatizat.

      (Citează)

    • Prin Germania era 2.85 eur o calatorie cu metroul anul trecut. La noi era 3 lei..
      Iar salarii..mai zilele trecute zicea o tanti ca 11000 eur salariu si 2000 eur pensia sunt decente pe la noi. Pariez ca aia in Germania au mai putin

        (Citează)

  5. Vali:
    Cel mai probabil, ca și în cazul sediului ANAR, astfel de cheltuieli au fost considerate neimportante de 2-3 ani de ordonanțe trenuleț.

    Sau poate ca aceste cheltuieli au fost “facute” pe hartie dar hartile nu au fost niciodata printate.

      (Citează)

    • Ai o metodă simplă de a te convinge: soliciți un punct de vedere Metrorex pe acest subiect și îl transmiți către Parchetul General alături de plângere penală pentru delapidare.

        (Citează)

  6. cineva: Stai linistit, o sa ajunga la 10lei si fara sa fie privatizat.

    Io oricum stau liniștit, că nu folosesc metroul. Tot pe voi o sa va coste.

      (Citează)

  7. Doar un experiment micut:
    Oare pe acest blog privat se va ocupa cineva sa corecteze cuvantul “neactualiate” din titlul?

      (Citează)

  8. Un motiv excelent sa scoti un trifold in metrou si sa te uiti la harti pe el, spre admiratia studentelor.

      (Citează)

  9. sa stam linistiti. am intrebat pe chatgpt sa imi zica statiile de metrou de la pantelimon pina la titan si le-a gresit. si acolo nu s-a schimbat nimic de muuulti ani.

      (Citează)

    • De la ChatGPT citire:

      Sigur! Dacă vrei să parcurgi rapid pe linia M1 metroul dintre stația Titan și Pantelimon, iată lista completă a stațiilor situate între ele pe sensul spre capătul liniei M1:

      Titan
      Costin Georgian (stație denumită inițial „Piața Muncii”, redenumită în 1992)
      Republica (stație terminus pentru trenurile M1 care nu ajung la Pantelimon, cu navetă frecventă peste un singur fir spre Pantelimon)
      Pantelimon (capăt de linie M1)

      Deci, între Titan și Pantelimon sunt două stații intermediare: Costin Georgian și Republica.

        (Citează)

  10. Add01:
    Prin Germania era 2.85 eur o calatorie cu metroul anul trecut. La noi era 3 lei..
    Iar salarii..mai zilele trecute zicea o tanti ca 11000 eur salariu si 2000 eur pensia sunt decente pe la noi. Pariez ca aia in Germania au mai putin

    boss dar salariile cat sunt in Germania? si ce conditii ai la metrou? comparam mere cu pere ca de obicei

      (Citează)

    • s-au blocat romanii pe salariile din “occident” . mai iesiti din casa, fratilor! si la noi se castiga bine, nu mai e prapastia de acum 15-20 de ani. mai gata, zau

        (Citează)

    • conditii similare cu cele din Bucuresti
      mergi in Berlin cu metroul, cost 2.6euro cel mai ieftin bilet, adica sa mergi maxim 3 statii. Metrouri mai vechi decat la noi, tot fara AC

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus