un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Știrile zilei despre tehnologie – 24 aprilie 2024

24 Apr 2024  ·

ȘTIRI  ·

21 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

asus s5507

    21 comentarii

  1. Da…nu stiu cat au scazut declaratiile lui Musk vanzarile Tesla, cat toata piata se cam reorienteaza de pe electrice. A inceput sa vada lumea ce inseamna sa ai o electrica (inclusiv sa vrei sa o vinzi) si nu e chiar roza situatia.

      (Citează)

    • asta pt ca oamenii care si-ar schimba stilul de viata sa se adapteze la o electrica sunt probabil o minoritate.

      restul care vor o masina cu care sa mearga de la A la B cu o bataie cat mai mica de cap – vezi articolul lui blogerului brasovean (ca sa nu intru in moderare) cu halep si audi / porsche electric sau ce era… femeia vroia o masina cu care sa poara face Buc-constanta si retur fara batai de cap

      unii pur si simplu nu au chef sau timp sau know-how tehnic sa stea pe telefoane sa caute puncte de incarcare etc

        (Citează)

    • Problema ce mai mare la electrice e pretul si dupa celelalte probleme (revanzare, cicluri incarcare, depreciere baterie. etc ) . Mi se rupe cum incarc masina, dar nu am chef sa dau 50k pe o masina electrica cand una pe ICE in acceasi gama ar fi pe la 30k.
      Deh , trebuie sa fii putin tampit sa dai 50k pe o masina care in 5 ani o sa valoreze pe la jumatate, de aici si scaderea vanzarilor.

      Stai sa vezi cand o sa vrea sa vanda Radu Tesla si o sa se dea de noi cu cat o sa vrea el sa o dea SH , am deja cativa colegi in situatia asta.

        (Citează)

  2. La electrice merge prost in general. A trecut furia aia de la inceput si lumea s-a mai prins care e treaba. Acu vad ca toti martorii lu musk nu mai sint asa vocali. In fine, banii lor, masinile lor.
    Cat despre temu, tremura izmenele pe ei c-a intrat anpcul pe fir ))))

      (Citează)

  3. Mind-blowing știrea că Happle vijăn nu are căutare, @Claudiu, ai ceva news?🧐

      (Citează)

  4. Foarte mișto ideea Huawei, dar eu văd o posibilă problemă cu faptul că pe un telefon camera are părți în mișcare. Dacă se așează telefonul cu aplicația pornită sau se pornește camera cu telefonul pe masă, se poate strica ansamblul de cameră. Poate Huawei s-a gândit la asta. Camerele compacte cu părți în mișcare nu erau așezate (teoretic) niciodată pe partea cu camera.

    ANPC verifică site-urile cumpărând de acolo, cel mai probabil 😆 Probabil că s-au săturat să verifice AliExpress pentru că pe Temu/Shein prețurile sunt mai mici.

      (Citează)

  5. Andrei:
    Da…nu stiu cat au scazut declaratiile lui Musk vanzarile Tesla, cat toata piata se cam reorienteaza de pe electrice. A inceput sa vada lumea ce inseamna sa ai o electrica (inclusiv sa vrei sa o vinzi) si nu e chiar roza situatia.

    Inteleg ca e un debate ca steaua-Dinamo, insa ma fascineaza repulsia asta fata de masini electrice. In primul rand, cred ca putem agrea ca fiecare produs, in cazul asta masina, se potriveste unui anumit tipar de client. De exemplu, eu am 1.9TDI si vreau sa trec la electric (probabil Tesla Y 2025) pentru ca stau la casa, am panouri electrice si statie proprie de incarcare, iar cand plec din Otopeni o fac maxim Sibiu, Brasov sau Constanta.
    Pretul de revanzare va fi o problema si pentru Skoda mea Octavia daca o vand la 10 ani de la fabricare – iar in State deja sunt masini care au ajuns la 8 ani si bateria este la 85-90%.
    De asta cred ca nu sunt niste motive reale astea – poti eventual spune ca nu se potriveste unui anumit tipar sau ca nu ai incredere in electric ca poate nu esti suficient de organizat la un drum lung. Altfel, as zice ca unele argumente nu stau in picioare.

      (Citează)

    • Doar ca e putin mai complicat de atat. Cine iti poate face la momentul de fata o diagnoza corecta pe o electrica? Stii in ce stare e bateria? Cum a fost incarcata? Daca prezinta diverse probleme? Mici detalii care pot face ca electrica pe care o ai sau pe care o doresti, sa valoreze ceva sau sa te bage in gaura.

        (Citează)

    • @silviu Chestia cu organizatul la drum lung e dubioasa. Ma opresc cand vreau eu si cand zice masina ca ar trebui. Si daca e cazul sa ma opresc ca trebuie sa realimentez, o fac fara probleme si in 5 min am plecat la drum. In general nu fac pauze mai lungi de atat.
      Basca ca ma reorientez din mers si schimb traseul pentru ca motive. Benzina gasesc mereu daca e nevoie.
      Curent? Well, trebuie sa respecti traseul ca e mai dificil sa il schimbi din mers. Stai la incarcat mai mult de 5-10 minute. Basca poate statia aia vrea aplicatia ei si da-i si fa cont, verifica, plateste etc si gramada de probleme care mai pot aparea.
      Nu mai spun de alte belele ca viteza de croaziera trebuie sa fie mai mica, ca desi ai putere disponibila, nu prea iti permiti sa o folosesti.
      Anyway, nu sunt neaparat hater. Mi-ar placea un hibrid cu autonomie de cca 100 km si plug-in. Dar asta vine la pachet cu diverse. Desi la anul poate o sa-l iau.

        (Citează)

    • Mie imi place ca toti cei preocupati de valoarea de revanzare sunt preocupati in acelasi timp si de incertitudinile legate de viata bateriei
      Trebuie sa va hotarati: ori vreti sa schimbati masinile ca pe sosete, deci e importanta valoarea de revanzare, ori vreti sa le pastrati >10 ani (STIM ca bateriile tin fara probleme 10 ani, pentru mai mult nu avem inca date) caz in care valoarea de revanzare e egala cu tichetul rabla sau pe acolo.
      Pick one.

        (Citează)

    • Deci sa dau cateva zeci de mii bune de euro pe o electrica, sa o tin zece ani, dupa care o dau la rabla? Te-ai uitat pe autovit sa vezi cat costa o termica de zece ani vechime? Chiar si hibridele au preturi foarte bune. Eu nu sunt dispus sa pierd banii astia o data la zece ani.

        (Citează)

    • @Silviu, de obicei in tarile dezvoltate si cu putere mare de cumparare, se pune problema revanzarii unei masini noi dupa 3-4 ani. Adica atunci cand in general poti lua suficienti bani pe ea incat sa platesti avansul la o alta masina noua si sa mai ai inca 3-4 ani de rate.

      @Andrei, acum ca tu nu esti dispus sa platesti multi bani pe o masina electrica nu inseamna neaparat ca sunt masini proaste. Inseamna doar ca nu toti ne permitem costurile unei tehnologii noi.

        (Citează)

    • Nu m-ai inteles, ideea nu e ca sunt eu sau nu dispus sa dau multi bani, ci ca electricele se depreciaza extrem de repede si de mult. Vorbim de 50% in doi-trei ani. Asta deja e un factor suficient care sa ma faca sa stau departe.

        (Citează)

    • Andrei, era o figura de stil cu rabla.
      Termicele alea de 10 ani costa cat costa, dar oare valoreaza cat costa? N-ai incredere in baterii de 10 ani vechime instalate si verificate periodic de producator, dar o termica luata de la un necunoscut, cu un istoric incert si piese “diverse” zici ca e ok?
      O masina de 10 ani vechime e ieftina si atat, sunt foarte rare cazurile in care e o idee buna sa o cumperi, indiferent de tipul de propulsie. Costurile de mentenanta vor depasi foarte rapid pretul de achizitie.

        (Citează)

    • Eu sunt destul de lamurit in ceea ce priveste verificarile in perioada de garantie a masinii. Se face tot posibilul sa se tergiverseze problema pana iese din garantie.

        (Citează)

    • Sorin: dar oare valoreaza cat costa?

      problema e mai mare decat asta (pana la urma pretul corect e ala la care se vinde).
      daca la o rabla clasica iei o teapa.. costul sa o aduci la o stare decenta de functionare e cu mult mai mic decat daca iei o teapa cu o electrica.

      daca adaugam si:
      – pretul unei electrice e oricum mai mare decat a unei termice similare
      – greutatea bateriilor (si cea totala a masinii)
      – orice lovitura mai mare de o zgarietura poate duce la dauna totala
      – modul in care ard bateriile (in caz de lovitura / vechime / mentenanta necorespunzatoare / etc) si timpul pe care (nu) il ai sa iesi din masina
      – incarcarea atunci cand locuiesti la bloc
      – etc..
      atunci ne e mai clar de ce electricele nu sunt o solutie de masa

        (Citează)

    • Eu am alta problema cu electricele – bateria poate provoca incendii.
      La munca in strainezia sunt in echipa de prim raspuns la birou si unul dintre traininguri e cel de stins de incendiu. Se face cu pompierii din localitate, cu echipamentul lor, cu stingatoarele lor+cele din birou etc.

      Conform spuselor pompierilor, cea mai mare problema a lor in acest moment e ca daca ia foc o electrica de la baterie nu ai ce sa ii faci si o lasi sa arda, inclusiv cu restul masinilor de langa- daca e parcata.

      In plus, incendiile provocate de bateriile pentru panouri, patinete si masini electrice sunt destul de dese incat sa constituie o problema la nivel european.

      Oamenii nu recomanda sa nu iti iei ceva pe baterii electrice, recomanda in schimb sa incerci mereu sa eviti ca bateriile alea sa fie in spatiu inchis: gen parcare subterana la masina electrica, lift pt patineta sau baterii solare inghesuite intrun colt in casa eventual si lang apanoul electric. Inteleg ca suna dubios sa nu te urci cu patineta in autobuz, metrou, lift, dar dupa ce vezi cateva filmulete cu cat de repede arde o baterie si cu ce intensitate arde, cam vezi si punctul de vedere al pompierului.

        (Citează)

  6. ma bucur ca radu ia parte la discutiile din comentarii /s
    e un fel de “luati articole si balacariti-va cat vreti in comentarii, i’m outta here”

      (Citează)

  7. Este un hate inutil, fiecare sa isi ia ce masina doreste. Dupa 3 luni de cand conduc o Tesla stiu ca nu voi mai vrea masina pe combustibil conventional. Pentru mine asta e ideal, voi fiecare luati-va ce doriti. Faptul ca 93% din posesorii de electrice delcara ca tot el3ectrica isi vor lua cand vor schimba masina este un indicator ca oamenii stiu ei ceva.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus