un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Ford Puma a fost prezentat astăzi și vine cu schimbări mari în interior

7 Feb 2024  ·

AUTO  ·

25 comentarii

Ford a prezentat noul Puma. Modelul inițial a fost lansat în 2019 și avea nevoie de un refresh pentru a fi la zi cu tendințele actuale de design, în special în interior. Din fotografiile oficiale, pare că le-a ieșit asta.

În exterior mașina este similară, se vede imediat că este un Puma, schimbările fiind ceva mai subtile. Ideea mi se pare similară, liniile sunt mai moderne, inspiră ceva mai multă putere decât generația anterioară, care este mai rotunjită.

Farurile au alt aspect și pot fi unele Dynamic Matrix LED care iluminează suplimentar virajele pentru vizibilitate mai bună noaptea. Oglinzile laterale au LED-uri care proiectează logo-ul Puma pe sol.

Interiorul este însă complet nou. Sunt două ecrane mari acum. Șoferul are în față un bord electronic de 12,8 inci cu aspectul unei tablete montate acolo, iar ecranul central are 12 inci. Nu-mi place că ecranul central este poziționat sub gurile de ventilație, nu deasupra lor, dar nu va conta asta prea mult în achiziție.

Sistemul este SYNC 4 cu comenzi vocale și compatibilitate Apple Carplay și Android Auto. Sistemul sonor poate fi un B&O cu 10 difuzoare, inclusiv un soundbar pe bord. Văd în imagini încărcare wireless și camere panoramice 360 de grade.

În portbagaj au păstrat acea cutie numită MegaBox, un mare avantaj al modelului Puma. Este o zonă mult mai adâncă în portbagaj, în care încap deci bagaje mult mai înalte sau mai voluminoase, o idee foarte bună.

Noul Puma va fi disponibil în trei linii de echipare, Titanium, ST-Line și ST-Line X, cu motor de 1 litru și sistem mild-hybrid de 48 de volți. Pe unele modele este disponibilă o cutie automată în 7 trepte Puterile sunt:

  • Puma 125 CP, EcoBoost Hybrid Powershift de 1,0 litri, 5,6, 6,3‑l/100 km WLTP.
  • Puma 125 CP 1,0 litri EcoBoost Hybrid, 5,3‑6,0 l/100 km WLTP.
  • Puma 155 CP 1,0 litri EcoBoost Hybrid Powershift, 5,5‑6,3 l/100 km WLTP.
  • Puma ST Powershift, care înțeleg că va avea 170 CP.

Mașina va fi construită exclusiv la Craiova. Lansarea a avut loc în Koln, ceea ce arată orientarea clară spre piața din vest. Varianta electrică, Puma Gen-E, va fi prezentată de asemenea în cursul acestui an.

 

    25 comentarii

  1. Motoarele alea…..

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      07/02/2024 la 10:44 AM

      Motoarele alea în 3 cilindri cu turbo există de mai bine de un deceniu. În afară de unele probleme incipiente, s-au dovedit fiabile

        (Citează)

    • Nu e vorba numai de fiabilitate, e si experienta de condus. Eu de ex imi dau seama de diferente intre un motor clasic si unul din asta. Nu poti face motare in 3 cilindri echilibrate ca cele in 4.

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      07/02/2024 la 1:07 PM

      @Andrei, adevărat. Dar și aici au evoluat lucrurile

      Citeam undeva că motoarele în 3 cilindri au și avantaje, cum ar fi pierderi prin frecare mai mici, eficiență termică mai bună, etc., de aici și puterea per litru mai mare. Avantaje și dezavantaje…

        (Citează)

    • Portbabagul ala…..
      E cat la spring?

        (Citează)

  2. La 1 litru e un fel de Lastun actualizat :)

      (Citează)

  3. Cat de greu scoti din cap romanilor nevoia asta de motoare puternice…

      (Citează)

    • Ptr oras e bun motoru. Da sa mai ofere si altceva, ca mai sint si unii care folosesc masinile la drumuri lungi si foarte lungi. Iar ascutitoarea aia, tre turata bine, ba cand depasesti, ba cand vrei si tu un 130 macar pe autostrada. Si atunci se duce si consumu si uzura pan la cer. Sint motoare de turatie astea mici.
      Uite spre ex un motor fain: 2.0 120cp. Mazda. Fiabil, consum bun la drum intins, putere ok ptr utilizare normala. Oricand as alege asta in locu cacarezei aleia in 3 pistoane.
      Am un sandero de 1 l si e o motorizare infecta. Pe temperaturile alea scazute de acu o saptamana parca tragea sa moara la rece la relanti. Efectiv o mizerie. Pe autostrada la 130 consuma vreo 7l. Tre sa merg ca tiru ca sa am un consum decent. In depasiri….mai bine nu, tre turat ca lumea altfel nu mai termini depasirea.
      Am si o alta masina, tot din grup, 1.3 4 cilindrii 140cp. Diferenta enorma desi n-ai zice. Aia 400 cmc in plus si cilindrul suplimentar, fac o diferenta uriasa.
      Motoarele mici sint facute pe calicie, ptr ca il costa mai putin pe producator. Si ptr poluare. Atat.

        (Citează)

    • @Giumbix: unii oameni isi mai iau masini si pentru distractie, sau pentru relaxare intr-o depasire pe DN2.
      @Blackskull: sa nu zic de motorul ala de la Mazda de 2.0 170-80 cp, SkyactiveX, ca ma omoara astia cu ecologia.

        (Citează)

    • Cat costa o mazda din aia, cat costa un ford? Raportul pret calitate pentru piata actuala e decent.

        (Citează)

    • Relaxare si DN2 in aceeasi propozitie, am trait s-o vad si pe-asta.

      Puma n-am avut oroarea, dar am condus diverse ascutitori de-astea de 1 litru inchiriate prin vacante si n-am avut niciodata senzatia ca TREBUIE mai multa putere. E nice to have puterea aia uneori, dar nu iti creste nimic in afara de puls.
      Problema e la voi/DN2, motoarele daca n-ar fi ok nu s-ar vinde in sute de mii de bucati anual.

        (Citează)

    • Alin: la o aruncatura rapida de ochi, pe siteurile ambelor marci: mazda 3 e de la 23890, puma de la 23800. Aproape similare la pret. Mazda are 2l si 120cp si ford are 1 l si 125cp.
      In timp ce a mai scumpa mazda 3 e 30290, cu 2 l si 186 cp, puma se duce la 34800. Nujtu ce dotari are fiecare, dar stiu clar ce as alege eu. As alege 1000cmc in plus. Babaeti va dati seama ca mazda aia are motoru cat 2 de puma.
      Sorin: nu e vb de putere, ca si 100 cai sint destui. E vb de fiabilitatea motorului in timp, kkreaza aia trebuie turata mai mult. Si se vand ptr ca nu prea mai ai alternative la bani decenti. Asa ca omu ia ascutitori d-astea.

        (Citează)

    • Zici ca nu sunt alternative dar tocmai ai aratat ca mazda aia e tot pe acolo ca si pret. Eu am avut un renault captur, motor 0.9, 90 de cai. Foarte fiabil motorul ala, zero probleme si a mers mii de km cu pedala la fund(pe autostrazi). Foarte ieftina la revizie, la asigurare, iar consumul era dat de piciorul soferului.

        (Citează)

    • Din pacate aia e cam singura alternativa. Pana s-or prosti si aia si baga motorase d-astea mici.
      Eu tot din grupul reno am o sarakie de clio, dar cu 1.33 si 140 cp. Nu eram chitit pe el, dar am facut testdrive cu ala de 0.9 si 65cp si ala de 90 cp. Am zis nu, am facut un efort si am luat motorul mai mare. Mare e mult spus, dar asta era maximul. E o placere pe autostrada. Consum de diesel la 130 la ora, gen 5%. Are zvac daca e nevoie. E silentios. Il folosesc exclusiv la drumuri lungi, concedii etc, unde sandero cu al lui 0.9 in 3 pizdoane e piftie.

        (Citează)

    • Sorin, nici pe vremea lui Ceaușescu nu aveai impresia că îți trebuie mai mult de 54 de cai.

        (Citează)

    • ipo:
      Sorin, nici pe vremea lui Ceaușescu nu aveai impresia că îți trebuie mai mult de 54 de cai.

      Pe vremea lui Cuza și doi cai erau suficienți.

        (Citează)

    • @Peredhil sasa cai frumosi

        (Citează)

  4. Pacat de Fiesta, macar era mai practic la interior si mai mic pe exterior. Powershift e ceva de domeniul anecdotelor. In fine, Fiesta macar era 12-14 K, porcariile astea cu motor de ascutitoare si silueta inalta la 20K+ par norma in zilele noastre.

      (Citează)

  5. Arata bine, mai ales la interior. Pe lângă subiect, urmează sa-mi schimb masina de companie iar printre modelele “ochite” se afla si Ford Focus, varianta mildhybrid, automata. Daca exista utilizatori, m-ar ajuta un feedback. Acum am tot un focus(2019), cu acelasi motor de 1l 125cp dar manuala si fara hybrid.

      (Citează)

  6. Cătălin Tănase

    07/02/2024 la 12:13 PM

    Blackskull: tre turata bine, ba cand depasesti, ba cand vrei si tu un 130 macar pe autostrada

    Dacă ai ocazia, încearcă o Puma la 130. Nu merge turată ca o Dacie, pentru că, având cuplu mai mare, raportul de transmisie e diferit. Valabil și în cazul depășirilor, urcat pe munte cu bagaje, etc.

      (Citează)

  7. Nu e Nubira, dar merge.

      (Citează)

  8. Motorizarile astea par a fi cantecul de lebada al ICE pe urmatorii 10 ani care ar putea fi si ultimii daca bunul simt nu revine in industria auto.
    Am avut Kia 1L, 110cp manuala. In 70% din situatii se comporta onorabil. Depasiri la viteze <80kmph sau urcat dealuri lungi (nu mai zic cu 4 persoane) devenea de cascadorii rasului. Dar masina onesta. La €17k cu dotari suficiente era masina buna.
    Apoi am vrut sa schimb. Testat Puma ST-Line 1L, 125cp MHV, manuala. Aia 15cp in plus se simteau fata de Kia. Nu mi-a placut designul, ma simteam intr-un loc stramt si intunecat ca intr-un tanc. Si la fel de gratios. €25€. Nu am cumparat. Am vrut motor mai mare si cutie automata.
    Am luat Seat Arona, 1.5L, 150cp, 7DSG, pachetul FR-XL practic inafara de faruri de ceata are tot. Inclusiv pachetul integral de electronica si asistenta in toate cele. €24.5k. 90% din timp motorul e ok. Uneori din cauza cutiei si a electronicii se tureaza la 5200rpm de aud cuzinetii vaitandu-se. Masina ok-ish pentru un produs iesit pe portile celui mai penibil constructor auto din lume (VAG). Dar electronica este un rebut total. Uneori ma incearca regretul ca as fi putut lua Puma.
    La motoare, ca si la sex, dimensiunea nu e deloc neglijabila, dar e mult mai important ce faci cu "ea".

      (Citează)

  9. Andrei:
    Nu e vorba numai de fiabilitate, e si experienta de condus. Eu de ex imi dau seama de diferente intre un motor clasic si unul din asta. Nu poti face motare in 3 cilindri echilibrate ca cele in 4.

    Nu are nici o treabă partea de echilibru…așa poți spune și de cele cu 5 cilindri sau oricare cu număr impar…. Se echilibrează prin adăugare de contra-greutate pe axul cu came.

      (Citează)

  10. Ca posesor de Ford Puma, ma bucur ca nu e mare diferneta :))

      (Citează)

  11. Nu-i cam inalt bordul ala?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus