un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 14 decembrie 2023

14 Dec 2023  ·

ȘTIRI  ·

17 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

 

Pe lângă: punctul de amendă ar putea crește la 165 sau 190 de lei.

    17 comentarii

  1. Se vor digitaliza finantele cand o fi gata metrou’ spre baneasa

      (Citează)

  2. “iPhone 16 ar putea avea camere verticale.”

    Serios ?????????????????????????

      (Citează)

  3. Legat de “Din 2024 încărcarea mașinilor electrice nu va mai fi gratuită în Brașov”.

    Mie mi se par interesante numerele: “în municipiu peste 700 de autoturisme electrice și peste 4.500 de autoturisme hibrid”

    Intr-un municipiu de 300k oameni, in care sunt cele mai scumpe imobiliare dupa Cluj, deci presupun ca oamenii au bani, sunt doar vreo 700 de electrice?
    Sau nu le mai raman bani de masini dupa ce cumpara case?

      (Citează)

    • E Brasov. Pante, frig (ma rog, comparat cu Bucurestiul). Distante prea mici ca sa merite masina separata “de oras”. 300km pana la granita. Ce sa faci cu masina electrica?

        (Citează)

    • Colegu’ la orașe de munte electrica e vis. Cuplu maxim de la zero km/h, asistență urcare coborâre inclusă, recuperare energie la vale. Plus ESP mult mai performant că așa e din construcție. La frig ai de regulă pre climatizare care ajută și la gheață/zăpadă pe parbriz. Trebuie doar s-o încarci din când în când.

        (Citează)

    • @nea_caisă, nu stiu daca putem pune ca un avantaj foarte mare cuplul unei masini electrice. Adica toate masinile de peste 30-40 mii euro au un cuplu suficient de mare pentru orice deplasare pe drumuri de munte. Nu trebuie sa fie neaparat electrice.

        (Citează)

    • Lol, cuplul ăla e baza. Pe lângă plecare de pe loc ca din pușcă și puterea de depășire aproape oricând, la deal e fără efort, fără zgomot de turații, fără jonglerii cu frâna de mână și schimbător dacă n-ai automată, fără uzat ambreiaj degeaba, zero stres, doar relaxare. Apeși pedala și merge înainte ca și cum ai fi în plan. Vis. Mașina stă în pantă fără să trebuiască să ții frâna apăsată.
      Dacă ai un motor termic cu cuplu mare ai și consum mare în general și puțini își permit în România.

        (Citează)

    • nea_caisă:
      Lol, cuplul ăla e baza. Pe lângă plecare de pe loc ca din pușcă și puterea de depășire aproape oricând, la deal e fără efort, fără zgomot de turații, fără jonglerii cu frâna de mână și schimbător dacă n-ai automată, fără uzat ambreiaj degeaba, zero stres, doar relaxare. Apeși pedala și merge înainte ca și cum ai fi în plan. Vis.

      1. Repet, vorbim de masini de peste 40 mii euro. La banii acestia orice masina urca la deal fara efort. Sigur, nu au cuplul unei masini electrice, dar nu este absolut niciun efort sa conduci pe sosele de munte.
      Nu este cazul de jonglerii cu ambreiajul… nici nu cred ca se mai fabrica masini cu transmisie manuala in categoria asta de pret.

      Mașina stă în pantă fără să trebuiască să ții frâna apăsată.

      2. Daca te referi la Hill Assist (sau Hill Hold Assist / Hill Hold Control / etc ) acesta exista pe toate masinile fabricate in ultimii 10 ani. Chiar si pe cele cu cutie manuala, nu doar pe cele automate. Bine, poate nu si pe Logan…

      Dacă ai un motor termic cu cuplu mare ai și consum mare în general și puțini își permit în România.

      3. Deci romanii nu isi permit consumul de benzina/motorina al unei masini cu cuplu mare, dar isi permit masini electrice?

      PS: nu vreau sa intelegi ca am ceva cu masinile electrice, doar ca nu stiu daca avantajul cuplului cantareste atat de mult in decizia unui sofer de la munte.

        (Citează)

  4. Random:
    Legat de “Din 2024 încărcarea mașinilor electrice nu va mai fi gratuită în Brașov”.
    Mie mi se par interesante numerele: “în municipiu peste 700 de autoturisme electrice și peste 4.500 de autoturisme hibrid”

    Intr-un municipiu de 300k oameni, in care sunt cele mai scumpe imobiliare dupa Cluj, deci presupun ca oamenii au bani, sunt doar vreo 700 de electrice?
    Sau nu le mai raman bani de masini dupa ce cumpara case?

    Pune accentul pe “municipiu” si re-proceseaza informatia. Oamenii cu mai multi bani si-au construit case si s-au mutat in satele de langa (Cristian, Sânpetru, Hărman – cam cum e si in jurul B – Corbeanca, Mogosoaia …. ) si au masinile probabil inregistrate in comuna si nu in municipiu.

      (Citează)

    • interesant e unde le incarca, in comuna sau in municipiu?

        (Citează)

    • Unde e gratis ….

        (Citează)

    • Ce e aia ‘Oamenii cu mai multi bani’?

      – E obligatoriu ca ”Oamenii cu mai multi bani’ sa-si cumpere masina electrica?
      – Aia cu Spring sunt ‘Oamenii cu mai multi bani’?
      – Aia care asteapta 10.000 euro de la rabla, sunt ‘Oamenii cu mai multi bani’?
      – De curiozitate, cati din cei care s-au mutat la periferie si au masina electrica si panouri solare au oare si, cea mai moderna inventie din lume, trotuar in fata casei?

        (Citează)

    • Saracii, pai daca n-au trotuar in fata casei unde parcheaza a doua/treia masina?

        (Citează)

    • @Sorin, parcheaza pe terenul ala viran de vis-a-vis unde le-a garantat dezvoltatorul ca nu se va construi niciodata nimic si va fi permanent liber.
      Asta pana cand apare un bloc de 10 etaje si dispare automat orice spatiu de parcare.

        (Citează)

  5. Ti se blocheaza site-ul

      (Citează)

  6. Hidroelectrica deja foloseste UiPath, nu e ca si cum nu foloseau pana acum si de maine vor folosi ca sa poti spune ca vor folosi.

      (Citează)

    • UiPath a fost solutia la emiterea cu intarziere a facturilor? Sau a fost cauza pentru acestor intarzieri?

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus