►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Cursa din Las Vegas a fost mai bună decât mă așteptam. Se anunța un circuit stradal improvizat, dar până la urmă am avut parte și de spectacol pe circuit și a contat mult și strategia echipelor.
Trebuie să zic și că circuitul arată foarte bine. Mie nu-mi plac circuitele stradale, sunt de obicei înguste și cu viraje lente. Cel din Las Vegas are și el parapet peste tot, dar pare un circuit rapid (s-a trecut de 350 km/h) și tehnic, iar pentru privitori este spectaculos pentru că se trece pe lângă toate construcțiile spectaculoase din acel oraș. În plus, noua sferă din Las Vegas este foarte spectaculoasă, în special când ajută cu grafice despre cursă.
Debutul unui nou circuit de Formula 1 mi se pare mereu un moment la care merită să fii martor, dar Las Vegas se anunța și cu câteva scandaluri la pachet. Verstappen a avut câteva declarații poate prea lipsite de diplomație, spunând că Formula 1 ar trebui să promoveze mai mult sportul în sine, nu spectacolul de pe lângă cursă.
Biletele au fost de asemenea scumpe (în jur de 500 de dolari) și nu s-au vândut toate. Americanii au fost și ușor revoltați de ora cursei, 22:00 în Vegas, 1 noaptea pe Coasta de Est, un program care face dificilă urmărirea cursei tocmai de localnicii pentru care Liberty Media a investit atât de mult.
Tot înainte de cursă, în Practice, monopostul lui Sainz a fost puternic avariat de capacul unui canal de pe traseu. Am uitat explicația privind acel canal imediat ce-am auzit pentru că a contat doar efectul său: motorul puternic avariat, echipa Ferrari a fost nevoită să schimbe o componentă importantă și, deși Sainz se calificase pe locul 2, a fost retrogradat 10 locuri pe grila de start după acel schimb de componente.
Arbitrii au spus ceva de genul “știm că n-a fost vina pilotului, ci o gură de canal nu era bine securizată, dar regulamentul ne obligă să-l sancționăm, că nu există prevederi care să permită înlocuirile din cauze obiective”. Ceea ce mi se pare o problemă a regulamentului, dar asta este viața.
Calificările mie mi-au arătat un ritm foarte bun pentru Ferrari, care au ocupat locurile 1-2 înainte de retrogradarea lui Sainz. Surpriza a fost că piloți precum Hamilton, Perez și Norris nu au intrat în top 10, urmând să plece mult mai din spate.
N-am înțeles ce i s-a întâmplat lui Hamilton. Cred că britanicul nu mai este în formă sau nu mai este motivat suficient. S-a calificat pe locul 11, în timp ce Russell a luat locul 4.
Ce cursă! Uitați-vă la rezumatul oficial ca să vedeți câte momente importante au avut de menționat în el.
Chiar îmi doream ca Leclerc să câștige, ar fi meritat victoria și avea toate șansele să o prindă. Pleca din pole position. Un mic incident cu Verstappen în primul tur l-a văzut pe olandez retrogradat de o penalizare de 5 secunde, iar Leclerc părea că se distanțează.
Șansele sale au fost distruse de doi factori. Unul obiectiv, un safety car în ultima treime a cursei a compactat plutonul. Al doilea: mie mi s-a părut că Verstappen a arătat de ce este un pilot extraordinar, care cu toată penalizarea respectivă a reușit să-și conserve mai bine anvelopele și, ajutat de o strategie foarte bună, a urcat în clasament și l-a depășit pe Leclerc și a câștigat cursa.
Sergio Perez, plecat de pe locul 11, a fost pentru mine omul cursei. Pilotat constant, monopost performant și o strategie bună l-au dus pe primul loc și avea și el șanse la victorie, dar până la urmă a fost Verstappen. Perez a trecut și el de Leclerc cu câteva tururi înainte de final, dar cumva în ultimul tur Leclerc a reușit din nou să-l depășească și Perez a terminat pe locul 3.
Alți piloți au făcut de asemenea curse excelente: Ocon a plecat de pe 16 și a terminat pe locul 4. Stroll a pornit de pe 19 și a terminat pe locul 5, iar Sainz a reușit să ia locul 6. Au fost constanți, au schimbat în cele mai bune momente posibile pentru asta, au urcat în clasament.
Pentru Mercedes, cursa a fost un eșec și se vede în poziția din clasament, unde mai au avans de doar 4 puncte față de Ferrari. Russell mi s-a părut rapid la începutul cursei, dar nu a reușit să țină ritmul cu piloții din top, iar apoi o penalizare de 5 secunde (l-a lovit pe Verstappen) l-a dus tocmai pe locul 8. Hamilton, plecat mai din spate, a reușit să termine pe locul 7 și mai mult de atât nu cred că era posibil după ce a făcut pană într-un ușor acroșaj cu Piastri.
Și McLaren a avut cea mai slabă cursă din ultima jumătate de an. Norris a pierdut controlul monopostului în turul 3 și a abandonat ieșind în decor. Piastri s-a clasat tocmai pe locul 10, aducând singurul punct pentru echipă.
Mi-a părut rău de Williams, care au plecat de pe locurile 5 și 6 și au terminat cu ambii piloți în afara punctelor.
Hamilton și-a asigurat locul 3, nu mai poate fi depășit de Sainz. Se dă în schimb lupta pentru locul 4 între Sainz, Alonso, Norris și Leclerc și aceștia 4 vor fi de urmărit în ultima cursă.
În clasamentul echipelor, Mercedes mai are doar 4 puncte în fața Ferrari. Complicată treabă. Anul trecut Leclerc și Sainz au luat locurile 2 și 4 în Abu Dhabi, iar acum monoposturile Ferrari mi se par în formă la fel de bună față de Mercedes.
Mai pot ieși scântei între McLaren și Aston Martin, dar acolo nu cred în surprize.
Următoarea cursă: Abu Dhabi, ultima cursă a sezonului, are loc pe 26 noiembrie de la ora 15:00.
Această serie este susținută de Bitdefender.
La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.
Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
20/11/2023 la 10:55 PM
atatia bani bagati in luminite si hop o gura de canal; si tot pilotul si echipa sunt de vina. daca se intampla la noi mai ziceam.
Ronnie(Citează)
21/11/2023 la 12:42 AM
Pentru mine a fost uimitor cum echipele de securitate – special angajate – nu permiteau trecătorilor sa se oprească sa admire cursa. Capitalism sălbatic în toată puterea cuvântului. Nici măcar firimiturile nu le lasă pe masa pentru săraci sau nepretențiosi.
Cristix(Citează)
21/11/2023 la 10:02 AM
Mie mi-=a placut cursa. Faina tare, spectaculoasa. Asta e stilul american, mult spectacol. La fel fac si cu NBA si cu Super Bowl… Efectul Neflix i-a acaparat la maxim. La faza cu canalul din pacate nu au avut ceva de genul pana acum in regulament…
eBogdan(Citează)