un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Mașina electrică Xiaomi se lansează în februarie

21 Nov 2023  ·

AUTO  ·

19 comentarii

Zvonurile că Xiaomi lucrează la o mașină electrică s-au confirmat când au depus actele de omologare la autoritățile din China, cu această ocazie devenind publice și toate detaliile despre acest model. Se va numi Xiaomi SU7 și va intra în producție acum în decembrie, cu primele livrări în februarie 2024.

Este dificil de zis exact cât din această mașină este făcut de Xiaomi, de fapt. SU7 va fi produs într-o fabrică BAIC, care este unul dintre marii constructori auto din China. Motoarele sunt produse de United, iar bateriile de BYD și CATL, toate companii chinezești.

Sigur că industria auto oricum se bazează de outsourcing masiv de componente către terți producători, caz în care începe să conteze de fapt cine face proiectarea și integrarea componentelor din piață. În fond, și un telefon mobil folosește chipset Qualcomm și ecran Samsung și memorie SK Hynix, accelerometre Bosch și senzori Sony; felul în care ele sunt integrate și software-ul care le controlează fac până la urmă diferența între un telefon bun și unul meh-diocru™.

Înapoi la Xiaomi SU7, aș fi preferat să văd ceva nou la capitolul design. Mașina lor pare a fi cel mai “safe” design, unul cu care toată lumea este deja obișnuită și parcă se pierde în mulțimea de automobile din lume.

Așa arată din față:

Partea frontală și în special farurile simetrice orizontal seamănă cu Hyundai Ioniq 6 și inclusiv cu McLaren 750S, în opinia mea.

Partea din spate arată astfel:

Și zici că-i o Kia Stinger inversată:

Per total, însă, speram să fie o formă mai inedită, mai specială. Cred că o problemă a electricelor va fi în faptul că, în goana după un coeficient aerodinamic cât mai mic, toate ar putea să arate la fel în viitor. Și totuși, BMW i5 a reușit să rămână fix un BMW, ca să dau doar un exemplu.

Specificațiile tehnice sunt însă atrăgătoare. Vor exista trei variante, numite SU7, SU7 Pro și SU7 Max. Mă așteptam la Ultra, ca la telefoane. Mașina are 5 metri lungime, iar modelul de top dezvoltă 663 de cai-putere din două motoare electrice pe o greutate de 2,2 tone. Raportul mare mai bun decât la Tesla Model 3, deci mă aștept la suta la oră în jur de 3-4 secunde  și o autonomie de peste 500 km, poate chiar peste 600 km oficial.

Tot interesant este și că unele modele vor avea LIDAR integrat. Îl vedeți deasupra parbrizului, într-un mic locaș în plafon, destul de discret și cu siguranță de mare ajutor pentru toate funcțiile de conducere asistată.

Lidar-ul este un sistem laser care identifică foarte bine forma obiectelor din câmpul său vizual, un soi de scanner 3D cu laser. Majoritatea constructorilor nu integrează unul pentru că se bazează pe camere video pentru recunoaștere de obiecte și astfel reduc și costul mașinii, dar tehnologia Lidar este superioară ca performanță de detecție și nu depinde de condiții de mediu și nu poate fi păcălită precum o cameră video.

Then again, nici nu au apărut prea multe situații în care un Lidar să fie o tehnologie critic necesară. Chiar și considerând mașini autonome și condiții total defavorabile camerelor video și radarelor clasice (soare orbitor, ploaie puternică etc), șoferul poate prelua controlul și asta este tot. Încă nu suntem la nivelul în care este ceva normal ca șoferul să doarmă în mers sau nici măcar să nu știe să conducă și cred că mai avem zeci de ani până acolo.

 

Cineva a făcut și fotografiile de mai jos cu o mașină Xiaomi camuflată, testată pe străzi. Volanul are câteva butoane, inclusiv ceea ce pare un comutator rotativ probabil pentru moduri Eco/Normal/Sport sau cum s-o numi.

Tableta aia din centru, însă, zici că-i luată de la Tesla. Pictograma aceea Home din stânga-jos este exact ca pe Tesla.

 

Sunt curios dacă va aduce cineva această mașină și în România în viitorul apropiat. De exemplu, am văzut deja un BYD Han prin România și înțeleg că un mare dealer auto vrea să importe această limuzină electrică și la noi. Este clar că începe ofensiva chineză în domeniul auto în Europa.

Așteptăm mașina electrică Apple și pe cea Samsung. Samsung a avut o colaborare lungă cu Renault în Coreea, mă mir că nu au deja o mașină pe piață. La câte telefoane Samsung sunt în lume, ar putea să ofere și tot felul de funcții în pereche de la chei digitale la recunoaștere de fețe, conectivitate complexă șamd.

asus s5507

    19 comentarii

  1. Nu cred că este cineva atât de idiot încât să cumpere o mașină Xiaomi. Sper.

    Nu de alta, dar CEO-ul Xiaomi nici măcar nu folosește produsele companiei — a fost fotografiat folosind un iPhone, nu un smartphone Xiaomi. Până și el știe că este mai sigur decât produsele lor.

      (Citează)

    • Bossone, cumpara fiecare ce vrea. Daca pretu si specificatiile sint ok, de ce nu. Sau crezi ca vine c-un chinez mic in torpedou care iti baga o sonda in fund, iti monteaza un cip si apoi iti fura si banii da pa card.

        (Citează)

    • Daca a cumparat lumea Spring…

        (Citează)

    • Folosea Iphone pentru inspiratie, sa vada ce are concurenta si apoi sa le ceara angajatilor sai.

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      21/11/2023 la 9:29 AM

      Claudiu, știai că mai toate autorurismele recente își spionează utilizatorii și trimit date către producător?
      Desigur, una e să te spioneze entități din statele vestice, alta e din China, dar totuși…e penibil să mai vii cu retorica asta în 2023…

        (Citează)

    • De ce spionajul vestic e mai bun sau mai safe ca cel chinez? Nu e tot spionaj? Pare sa nu te deranjeze, deci mai bine sa fie totul transparent de ce sa mai existe initimitate? Iti propun sa ne scrii aici adresa de mail si parola daca tot nu ai nimic de ascuns ;)

        (Citează)

    • @Mihai Dobre, spionajul vestic este mai safe decat cel chinez din acelasi motiv pentru care in mod normal este mai putin periculos sa iti afle colegul din firma parola de la mail-ul de munca decat sa o afle un angajat de la firma concurenta.

      PS: acum sa nu se inteleaga ca nu as cumpara o masina Xiaomi daca ar avea un raport pret/calitate mai bun decat o Tesla de exemplu.

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      21/11/2023 la 1:22 PM

      @MIhai Dobre, cine zice ca e mai bun sau mai safe? Spuneam că toți au o problemă cu cel chinezesc, uitând de cel vestic :)

        (Citează)

    • Nu v-ați plictisit de placa asta? :))))

        (Citează)

  2. Poate nu ii place sa stie ca angajatii lui pot sa isi bage nasul prin telefon … Asa la concurenta se amesteca cu restu’

      (Citează)

  3. BMW i5 a rămas la fel că are aceeași platformă ca seria 5, nu a fost proiectat de la zero, fi-ți-ar părerile habarniste despre toate subiectele.
    Sunt două tipuri de electrice, alea proiectate de la zero și cele adaptate de la cele pe combustibili.

      (Citează)

    • BMW i5 sta undeva la mijloc intre ce ai spus tu. Adica nu este construita pe o platforma 100% electrica, dar nici nu este adaptata pe o platforma de masini ICE.
      BMW a creat de la zero o platforma modulara gandita sa permita atat constructia de masini cu ICE, cat si masini 100% electrice sau hibride.

        (Citează)

  4. Nu e evident că e stilizată după Tesla 3, cu niște mici diferențe – furtișaguri de la alte mașini, ca să nu-i dea ăia în judecată ?
    Ăla nu e niciun design safe – e un design furat.
    Eu sunt curios de alt aspect: Service unde oferă, tot la ESD ( SC Electronics Suport Division S.R.L )- partenerul lor de service pentru electrocasnice?

      (Citează)

  5. “Încă nu suntem la nivelul în care este ceva normal ca șoferul să doarmă în mers sau nici măcar să nu știe să conducă” poate te referi in vest. In bucuresti e deja asa de ani de zile.

      (Citează)

  6. “Samsung a avut o colaborare lungă cu Renault în Coreea, mă mir că nu au deja o mașină pe piață.”

    omg, fac inca din 2000.
    Renault Megane e o licenta de Samsung SM3.
    Latitude e un SM5, la fel si Talisman, Koleos, Arkana – sunt de inspiratie coreana.

      (Citează)

  7. A sunat Daewoo Espero. Isi vrea spatele inapoi.

      (Citează)

    • Hahahahah Merci 🤭
      Bună gluma și faină mașina, visam la ea cândva.
      De asemenea e tare și trademark-ul din text.

        (Citează)

  8. astept pana scot versiunile SU27 Flanker..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus