un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Amazon Germania livrează gratuit în România comenzi de minim 49 euro (și asta va schimba piața românească)

4 Sep 2023  ·

TEHNOLOGIE  ·

41 comentarii

Am citit la Marius că Amazon Germania a schimbat costul livrării către România pentru produsele vândute sau livrate de Amazon (fulfilled by Amazon). Mulțumesc și lui Gaelex, care mi-a semnalat același lucru ieri. Nu știu când au făcut cei de la Amazon această schimbare, dar este una importantă pentru piața noastră.

Livrarea este gratuită pentru comenzi de minim 49 de euro.

Pentru comenzi sub această valoare, se aplică următoarea schemă de taxare: 6 euro, plus câte 3 euro pentru fiecare kilogram al coletului. Costă mult mai mult pentru livrare rapidă, dacă vrei asta.

Am făcut niște simulări. Pentru un SSD de 140 de euro, într-adevăr, livrarea devine gratuită. Produsul ar fi ajuns în câteva zile la ușa mea, ceea ce mi se pare foarte rezonabil.

Pentru un card de memorie de 27 de euro, livrarea costă 6,04 euro. Am impresia că în cei 6,04 euro este inclusă taxa inițială de 5,99 euro de livrare, iar restul de 5 cenți vin din greutatea produsului. Cardul respectiv are 5 grame. Amazon îmi ia 5 cenți, echivalentul a vreo 17 grame de marfă. Este foarte posibil ca aceasta să fie de fapt greutatea pachetului. Cardul are 5 grame, dar cu tot cu plasticul în care este ambalat, poate are 17 grame, cine știe.

Oricum, livrarea gratuită la aproape orice obiect sau comandă de peste 49 de euro mi se pare cea mai bună veste pentru clienții din România și cea mai proastă veste pentru magazinele românești. Amazon.de oricum vinde mult în România. Acum câțiva ani țin minte că cineva de la eMAG mi-a spus că studiile lor de piață arată că Amazon și Aliexpress sunt magazinele unde se comandă cel mai mult din România, după eMAG desigur, dar înaintea altor magazine românești (cel puțin așa țin eu minte).

Livrarea gratuită pentru orice comandă de peste 49 de euro va fi problematică pentru magazinele românești. Am ales chiar la întâmplare acel SSD Samsung 990 Pro (este printre cele mai performante din piață), dar apoi m-am uitat pe un comparator de prețuri și la noi poate fi găsit cu minim 800 de lei. 877 lei chiar la PC Garage, dacă vreți un magazin serios. Amazon ți-l livrează gratuit pentru 700 de lei și sosește în câteva zile probabil la ușă.

Sunt însă o grămadă de alte produse care au preț foarte bun în Germania pentru că se vând în cantități mult mai mari sau pentru că există concurență mai mare în piață sau pentru că au oferte speciale mai des sau pur și simplu pentru că în România se practică un adaos comercial mare. Să nu ne gândim musai la IT, unde mai poți pune și garanția în ecuație când decizi de unde cumperi. Gândiți-vă la alte categorii de produse: jucării pentru copii, grătar pentru curte, covorașe sau huse pentru un anumit model auto, tigăi, accesorii de barista, textile. Uneori prețurile în România sar calul, dar de cele mai multe ori oferta nemților este imbatabilă prin varietatea ei.

Când orice comandă de minim 250 de lei de pe Amazon Germania este livrată gratuit, este un moment semnificativ pentru piața de comerț românesc. Personal cred că orice magazin va simți treptat impactul. Poate că eMAG cel mai puțin pentru că și-au dezvoltat în timp Genius și easybox-uri. Alte magazine, însă, în special unele care vindeau scump, vor avea probleme. De acum, de câte ori comanzi ceva mai scump, te poți uita și pe Amazon.de, câtă vreme nu te deranjează să aștepți câteva zile în plus.

    41 comentarii

  1. Ma bucur sa ajut, cred ca au facut schimbarea candva in august pentru ca verific destul de des preturi si costul de livrare inca era prezent acum cateva saptamani.

    Merita mentionat si procesul de retur care de anul trecut este mult mai facil, se face gratuit prin locatiile Urgent Cargus. M-am dus, am predat coletul, intr-o saptamana spre 10 zile aveam banii inapoi.

      (Citează)

  2. E un lucru sănătos pentru piața românească acest lucru. Consider totodată că principala amenințare a Amazonului e marketing-ul lor + alegerea by default a unui nou magazin online a românului când e în căutarea de anumite produse.

    Referitor la prețuri sunt ceva mai rezervat, din câteva căutări comparative pentru produse de interes pentru mine – Amazon vs. eMAG/Altex, prețurile sunt foarte similare la produse de peste 50 de euro, dacă nu chiar mai mici la noi după campaniile retailerilor locali. Ceea ce e și normal să se întâmple acest lucru. Piața e mai matură, economia e mai stabilă, cursul EUR/RON are o oarecare predictibilitate etc. Așadar, cam toate produsele pe care le-am verificat și care sunt vândute prin canale oficiale sunt la același preț și nu cred că se va mări diferența între magazinele românești și amazon.de

    Acum vreo 10 ani, în niciun caz nu visai să cumperi în România un produs Apple, Sonos sau un GoPro la preț de Germania, dar acum se poate căci suntem o piața puțin mai mare și avem acces la aceeași furnizori.

    Un lucru foarte interesant pe care l-am observat la magazinele românești este faptul că niciunul din retailerii mari nu vinde produsele Apple pentru casă (Apple TV și HomePod). Le găsești doar prin reselleri, magazine mici aduse prin canale neoficiale. Aici poate intra amazon.de în ecuație pentru mine și mulți alți oameni. Un Apple TV 4k cu vreo 45 de euro mai ieftin. Tot la subiectul Apple TV, Radu, poate faci un articol despre cum nu avem serviciul de streaming de la Apple disponibil în România (Republica Moldova îl are).

    În rest, sunt destul de convins că pentru obiectele mărunte care încap la easybox-uri nu voi renunța la conveniența de a le avea a doua zi după ce m-am gândit la ele, lucru pe care cred că se bazează și magazinele online/vânzătorii din market place-uri.

      (Citează)

    • Claudiu: poate faci un articol despre cum nu avem serviciul de streaming de la Apple disponibil în România (Republica Moldova îl are).

      am avut Apple Tv (in Franta) fix 2 zile si dupa aia ma renuntat. credeam ca la Prime Video (Amazon) e oferta nasoala, ei bine Apple a reusit si mai bine. practic ai 3 seriale si 2 filme :)))

        (Citează)

    • Claudiu: Acum vreo 10 ani, în niciun caz nu visai să cumperi în România un produs Apple, Sonos sau un GoPro la preț de Germania

      Eh, Apple și GoPro au aceleași preturi peste tot, acolo nu au fost probleme.
      Varietatea este avantajul Amazon Germania. Multe produse mai obscure se vând la suprapreț în România, deși o căutare pe aliexpress le găsește la un sfert de preț. Acum că le va livra Amazon Germania la preț cât de cât decent va fi o problemă pentru multe magazine.

      Claudiu: Tot la subiectul Apple TV, Radu, poate faci un articol despre cum nu avem serviciul de streaming de la Apple disponibil în România (Republica Moldova îl are)

      Nu ma pricep prea bine la Apple TV, dar nu știu cum aleg ei țările și de ce. Moldova este uneori o piață de testare pentru multe servicii, și Orange a lansat întâi acolo 5G și altele, de exemplu.

        (Citează)

  3. Comertul romanesc a devenit o batjocura, mai ales pentru costurile de transport la Emag. Cumperi niste baterii cu litiu si te costa transportul comparativ cu produsul. Cumperi de la mai multi si costurile de transport se aduna. Daca se confirma, smecherii vor cauta sa puna talpa acesui lucru prin orice mijloace inclusiv legislative. II vor taxa suplimentar pe transportatori, etc.

      (Citează)

    • la emag se plateste transportul?

        (Citează)

    • o sa ai o surpriza, dar si cand cumperi de pe amazon.de, pt lucrurile care nu sunt livrate de ei se aduna costurile de livrare.

      am avut si acolo cazuri cu 4.99€ pretul produsului si 5.99€ livrarea

      pana la urma, daca tu cumperi de la selleri diferiti, care au contracte cu firme diferite de transport (care cu dhl, care cu dpd, care cu gls), cum ai vrea sa fie?

        (Citează)

    • @Nicu, nici mie nu-mi plac costurile de transport. Dar daca ne gandim logic, un magazin nu prea are cum sa-ti livreze gratuit un produs de 20 de lei (unde probabil adaosul lor este de 2-3 lei).
      Orice contract ai cu firma de curierat, tot este mai mult pretul transportului.

        (Citează)

    • Cel mai probabil se intampla asa pentru ca sunt produse vandute de marketplace, nu direct de eMAG.

        (Citează)

    • urweiss:
      am avut si acolo cazuri cu 4.99€ pretul produsului si 5.99€ livrarea

      Fix așa este pe Amazon, 6 euro taxă plus ceva pentru greutate. Dacă iei o agrafă de 20 de cenți, tot dai 6 euro transport.

      Dar nu văd musai legătura cu magazinul sau cu eMAG sau alții. Probabil toate magazinele ar prefera să ofere transport gratuit. Costul transportului, însă, îl cere curierul în sine. Mă îndoiesc că eMAG sau Amazon iau o parte din acei bani, având în vedere cât de important este costul transportului în decizia clientului.

      Când nu ai autostrăzi, iar curierii urcă la fiecare la ușa apartamentului, nu poți avea transport foarte ieftin.

        (Citează)

  4. Comand de pe Amazon din 2016 (predominant de pe .de). Nu stiu la ce te referi cand zici ca trebuie cantarita problema garantiei. Cu Amazon poti trimite absolut orice produs inapoi la ei si primesti banii sau alt produs, no questions asked. Daca vrei si ai service in zona, ai optiunea sa trimiti produsul la acel service, factura Amazon fiind valabila.

    M-am bucurat sa vad ca au introdus aceasta optiune. A fost introdusa candva in decursul lunii august.

      (Citează)

    • Pot sa confirm, o masina de tuns Philips luata de pe Amazon.de a fost inlocuita in garantie de ESD.

        (Citează)

    • Robert: Cu Amazon poti trimite absolut orice produs inapoi la ei si primesti banii sau alt produs, no questions asked. Daca vrei si ai service in zona, ai optiunea sa trimiti produsul la acel service, factura Amazon fiind valabila.

      Este vorba de cost. Vrei să trimiți pe banii tăi un televizor sau un frigider defect tocmai în Germania? Că în oraș la tine o mai rezolvi mai ieftin.

      Ar fi bine dacă garanția ar fi internațională și service-urile din România ar acoperi-o. De multe ori, însă, service-ul din România are contract doar cu reprezentanța din România, care de altfel plătește service-ul pentru prestațiile sale. Nu cred că Asus România vrea să plătească pentru service-ul unui produs cumpărat de tine din Germania și de pe urma căruia Asus România nu a făcut deloc profit, nu?

      Culmea, firmele mai mici oferă de obicei garanție internațională. Neavând o reprezentanță mare sau vânzări foarte mari într-o țară, acceptă service unde s-o putea doar ca să rezolve situația.

        (Citează)

  5. transportul costa mult si e normal sa fie asa. sunt oameni care plimba bateriile alea in trafic, masina, benzina. daca pare mare costul ai un mega la parter

      (Citează)

    • E vreo diferenta pentru tine intre o baterie litiu si una zinc carbon? Uita te la Mega si la data fabricatiei, vei descoperi ca la noi vin baterii (din toate) de 1-2 ani aduse din vest. Cauta in Ro baterii litiu Energizer (sigur cele mai bune) si compara cu oferta de la noi. Asta ca sa vorbim numai despre un detaliu mare cat un graunte de nisip.

        (Citează)

    • @Nicu, poti sa reiei putin povestea? Initial te-ai plans de costurile de transport pentru o comanda online si acum aduci in discutie magazinele Mega Image unde bateriile care stau pe raft sunt vechi.

      Spui ca in Vest exista multe magazine din astea de coltul strazii unde gasesti baterii produse cu 1-2 saptamani in urma?

        (Citează)

  6. Nu știu cu precizie de când este free shipping peste 50€, dar bannerul respectiv l-am văzut joi dimineață, pe 31 august.

      (Citează)

  7. Am dat comanda in weekend…
    Dar inca am mici temeri daca va veni total livrata de curier (la usa) si nu trebuie sa ma duc la singura posta pt colete internationale din oras, cum pateam inainte daca nu alegeam Express Delivery. Fiindca EST-ul este la fel de lung (1-3 saptamani) ca si cum ar sta dupa posta romana (si nu 3-4 zile cum primesc berea, de ex).

      (Citează)

    • Alta chestie: mie tot mi-a luat 7E (10%) pt “postage & packing”…
      Incercat acum cu 1 singur produs de 55E, P&P vine 6.76E.

        (Citează)

    • Nu vazusem ca am totusi “Promotion Applied:” pe suma similara si dispare, nvm.

        (Citează)

    • nu stiu daca are legatura, dar eu am primit prin curier tot ce am comandat de pe amazon(.)de de cel putin 2 ani, iar estimarile erau tot la nivel de 2-3 sapt.

      am si abonament la serviciul lor de streaming (poate e un factor, nu mi-am batut capul sa aflu exact pentru ca multumit de situatie)

      ps. comenzile au fost inainte de free shipping

        (Citează)

    • Nu știu cum se decide cine transportă marfa.
      Poate are Amazon contract cu cineva.
      Poate în funcție de unde intră camionul cu marfă în țară, este preluat prin sistem de licitație ad-hoc de un curier sau de altul.
      Poate este Poșta Română by default și ce poate aduce poștașul acasă, îți aduce (plicuri), dar coletele mai mari rămân la Oficiu.
      Poate vine pe DHL până aici și depinde cu cine are DHL contracte sau acoperire pentru fiecare zonă sau oraș în parte.

        (Citează)

  8. Mai e mult pana sa schimbe piata romaneasca.

    – platforma nu e in romana
    – lipsa platii ramburs

      (Citează)

    • – Poti selecta limba de afisare, poti schimba in engleza, de exemplu. Toate platformele amazon sunt in limba tarii in care functioneaza: .de e in germana, .it in italiana, .es in spaniola, .fr in franceza etc. Cand o sa fie suficienta piata, probabil va exista si un amazon.ro
      – nicaieri in Europa niciun business nu iti livreaza ca in epoca de piatra, cu ramburs.

        (Citează)

    • Dacian: – lipsa platii ramburs

      aahaahaaaahaaa … nimeni dar nimeni nu iti livra cu ramburs in vestul europei. cu atat mai putin amazon
      e ceva extrem de specific .ro / Estul Europei.

        (Citează)

    • Asa de mult v-au indoctrinat magazinele online incat vi se pare dubios sa platesti ramburs un produs?
      Cand te duci la magazin/la piata si platesti dupa ce ai luat produsul tot comportament de epoca de piatra vi se pare?
      Sau cat platesti factura de electricitate dupa ce ai consumat energie si nu in avans tot epoca de piatra este?

        (Citează)

    • Așa se pare. Personal- pentru România- plătesc ramburs, chiar dacă e o idee mai mult, cu orice ocazie se poate. Suficiente cazuri pe la diverse cunoștințe care au achitat înainte și fie au așteptat de le-au ieșit ochii, fie nu-i găsea curierul de nici o culoare, fie n-au mai primit deloc produsul și au stat să-și recupereze banii. Așa că, înapoi la modalitatea de plată prin ramburs. Are și epoca de piatră farmecul ei.

      Mai la vest e altceva, ceva mai mult respect în relația cu clienții.

      Bine, pe de altă parte sunt genul care consideră că plata cash trebuie să coexiste cu cea electronică, așa că-i posibil și un pic de anacronism la purtător.

        (Citează)

    • Nu-i vorba de îndoctrinat (ca si eu prefer plata cash in general) dar e cam riscant ca distribuitor sa umbli cu papornița cu numerar…

        (Citează)

    • Andrei G:
      Asa de mult v-au indoctrinat magazinele online incat vi se pare dubios sa platesti ramburs un produs?
      Cand te duci la magazin/la piata si platesti dupa ce ai luat produsul tot comportament de epoca de piatra vi se pare?
      Sau cat platesti factura de electricitate dupa ce ai consumat energie si nu in avans tot epoca de piatra este?

      O mare parte din comerțul mondial se bazează pe plata în avans, da. În afara cazului în care ai vechime și faci contracte cu plata la termen, de obicei plătești în avans dacă vrei o marfă. Nu are nimeni încredere să-ți trimită marfă pentru că i-ai dat tu un email în care te juri că îi dai banii apoi pe respectiva materie primă.

        (Citează)

    • @Marinel, eu nu am zis neaparat de plata cash… discutia era legata in principal de plata produsului la livrare.
      Si nu stiu, poate este riscant sa umbli cu bani cash, dar pare ca firmele de curierat nu se tem de aceste riscuri. La cel putin jumatate dintre curieri nu poti face plata cu cardul.

        (Citează)

    • Cand vad de plata ramburs ma apuca urticaria.

        (Citează)

  9. Încă sunt produse unde Ro e blacklisted.

      (Citează)

  10. @Radu …verifica te rog http://www.amazon.ro o sa ai o surpriza!

      (Citează)

  11. Claudiu: sunt destul de convins că pentru obiectele mărunte care încap la easybox-uri nu voi renunța la conveniența de a le avea a doua zi după ce m-am gândit la ele, lucru pe care cred că se bazează și magazinele online/vânzătorii din market place-uri.

    A doua zi???😀😀😀😀😀
    Sanchi, in afara de cele vandute de emag, toate celelalte vin in 3-5-7 zile; daca intarzie mai mult eu nici nu le mai ridic.

    Asteptam sa ridice la Genius pragul la 70 de lei sau 100 🥶

      (Citează)

  12. Robert:
    Comand de pe Amazon din 2016 (predominant de pe .de). Nu stiu la ce te referi cand zici ca trebuie cantarita problema garantiei. Cu Amazon poti trimite absolut orice produs inapoi la ei si primesti banii sau alt produs, no questions asked. Daca vrei si ai service in zona, ai optiunea sa trimiti produsul la acel service, factura Amazon fiind valabila.

    M-am bucurat sa vad ca au introdus aceasta optiune. A fost introdusa candva in decursul lunii august.

    Ce spui tu e valabil doar pentru articole vândute sau expediate de Amazon și doar in cei 2 ani de garanție legală. Daca e articol vândut și expediat de un terț nu îl mai poți face retur decât în 14 zile și doar plătind taxele de transport pt retur.

      (Citează)

  13. Am dat și eu comanda recent de câteva produse, printre care și covorase auto de cauciuc. Dacă la noi am căutată și testat in ultimele 2 luni vreo 3 modele, și toate proaste, pe Amazon.de am nimerit din prima ce trebuie. Toate coletele au fost livrate la usa: Fan curier primul colet și al doilea de UPS.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus