►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
8 Aug 2023 ·
TURISM ·
Screenshot-urile de mai jos sunt de pe Instagram, unde Air Baltic anunță joburi disponibile. Un post junior de însoțitor de cabină are între 900 și 1.750 de euro înainte de impozitare.
Dar hai să zicem că este Junior. Poza 2 are însă mai multe salarii acolo, iar un însoțitor de cabină câștigă între 2.099 euro și 2.165 euro. De ce este o diferență de doar 66 euro între level 1 și level 3? De ce un Senior are doar 200 de euro în plus dupa aceea?
Cel mai mare nivel salarial este de 2.638 euro. Undeva jos scrie că se aplică un impozit de 33% pe salariul de bază și anumite bonusuri. Rămân în mână cam 1.950 euro?
Este adevărat? Așa sunt salariile? Pentru că mie mi se pare un job greu, stai toata ziua în picioare, servești contra-cronometru mâncare, te cerți cu diverși pasageri, te iradiezi cosmic șamd.
Și bănuiesc că o linie aeriană trebuie să ofere salarii competitive cu restul pieței, că altfel ar rămâne fără angajați. Nu e ca și cum aceștia nu s-ar putea muta în altă țară. Chiar jobul presupune asta!
sursa: Romanian Crews IG.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
08/08/2023 la 3:36 PM
Am o cunostinta care a lucrat ca insotitoare de zbor si acum la vreo 30 de ani nu mai poate ramane insarcinata. Doctorul i-a spus ca e foarte probabil ca jobul asta a afectat-o.
Andrei(Citează)
08/08/2023 la 4:57 PM
e o problema comuna la foarte multe fete in ziua de azi. tind sa cred ca sunt si alti factori.
Robert(Citează)
08/08/2023 la 7:14 PM
Din cate stiu insotitorii de zbor au si diurna pentru toate zborurile internationale, in afara tarii unde este hub-ul central. Asa ca daca sunt plecati 13 zile din 30 se mai adauga diurna aferenta acestor zile. E posibil ca multi dintre acestia sa se ceara plecati cat mai mult, pentru a face mai multi bani . My 2 cents.
Ariadna(Citează)
09/08/2023 la 9:19 AM
M-ar mira și pe mine să fie de la avioane. Aș mai încerca și la alți doctori.
nwradu(Citează)
09/08/2023 la 10:06 AM
nu inteleg de ce suntem mirati cand stim deja ca expunerea la nivelurile alea de radiatie de la altitudini mari ridica semnificativ riscul de cancer si de alte probleme.
oare credeam pana acum si ca pensiile speciale ale aviatorilor (si varsta speciala de pensionare) sunt cauzate de riscul de prabusire (in era in care un sofer are risc de accident mai mare decat un pilot)?
sau doar pentru ca sunt speciale le credem nemeritate / fara fond si “dismiss” (nu gasesc acum traducerea potrivita) problema initiala?
john2381(Citează)
08/08/2023 la 4:09 PM
Radule, TU trăiești defazat de realitate și ți s-a mai spus asta. Nu știi sa definești o slujba “grea” de una ce e “continua”. Dacă ți se pare un job greu, atunci aia de sapa șanțuri ce zici de ei? Ca sa închei…daca 2000 de eur ție ți se par puțin, te-as invita sa te mai plimbi pe la INS când scot ăștia statisticile ci salariile sau http://www.peundelucram.ro pt realitate.
Gustav(Citează)
09/08/2023 la 9:22 AM
Eu trăiesc în realitatea în care majoritatea colegilor mei de liceu, facultate și job stau la un birou și au minim 2000 de euro pe lună. Nu-i vreun SF. Este muncă, avansat în carieră, tras tare să reușești.
Dar stau la birou 2 zile pe săptamână și ies la cafea când au ei chef, iar la ora 18 au plecat acasă.
Sunt joburi și joburi. Dificultatea jobului nu este proporțională cu salariul primit, altfel ar fi cum spui tu, măcelarii și săpătorii de șanturi ar fi cei mai bine primiți. Deci să nu folosim asta ca argument.
Tradițional vorbind, însoțitorii de zbor au avut mereu salarii mari. Asta pentru că stau toată ziua în picioare într-un loc îngust, există riscurile de rigoare, este nevoie de calm și lucru permanent cu clienții, sunt mereu pe drumuri și mai puțin la casa lor, este mai dificil să-ți faci o familie samd. De asta au fost mereu bine plătiți încă de când s-au inventat avioanele.
nwradu(Citează)
08/08/2023 la 4:11 PM
Salariu la etihad pentru o stewardesa cu 10 ani experienta e 3800 eur (cazare si masa incluse). Fix acelasi salariu il ia si o stewardesa pe zboruri private (din care aprox 800 taxe, 1000 cheltuieli de trai), dar avantajul e ca lucreaza 17 si 13 zile pauza dar in cele 17 poate sa fie frecare mare.
Un exemplu mai fericit este stewardesa pentru casa roiala a arabiei saudite, unde primeste 7000/ luna, toate cheltuielile decontate + deseori tipsuri de 1000/2000 pentru diferite chestii neprevazute (gen sunat cu 1 ora inainte sa la 4 noaptea pleaca pentru 3 saptamani sau chemat din concediu ca avea zbor de efectuat).
Geo(Citează)
08/08/2023 la 4:53 PM
Da dar la banii aia la casa roiala este “full service” daca ma intelegi ce vreau sa zic, plus ca fata trebuie sa fie si “piesa” si educata si toate cele.
Am o prietena care a fost la Emirates. Calatoresti mult, vezi lumea dar e presiune si dezordine multa. Nu e ceva de lunga durata la liniile astea sus clasate. Adica nu prea poti sa prinzi batranetea pe jobul acesta cum se intampla pe la British Airways sau Lufthansa unde vad din ce in ce mai des dinozauri ca insotitori de zbor.
vladutz(Citează)
09/08/2023 la 9:23 AM
Nu este așa. Cunoaștem și noi oameni care au lucrat pentru companiile din Golf. Au niște reguli ale lor (de exemplu dormi în cămin de fete, trebuie să fii acolo la ora 22 în fiecare seară), îți fac training mai serios pentru relația cu clienții, dar cam atât.
nwradu(Citează)
09/08/2023 la 9:53 AM
Full service era pentru casa roiala, atentie. Raspunsul tau banuiesc ca este pentru companiile de linie despre care vorbesc in aliniatul 2 al comentariului.
vladutz(Citează)
08/08/2023 la 4:15 PM
Eu stiam ca primesc si diferite bonusuri in functie de cursele pe care le iau (daca sunt de noapte, ce distanta au, etc). Adica ala ar fi doar salariul de baza peste care mai vin niste bonusuri. Sau asa o fi fost inainte.
Sorin C(Citează)
09/08/2023 la 9:23 AM
Se poate, dar de ce nu le-ar menționa ca să facă jobul atrăgător?
nwradu(Citează)
08/08/2023 la 4:26 PM
Aitbaltic operează exclusiv A220.
Certificarea e cea mai simplă posibilă: există un singur tip de cabină. Max are deja 2, 737 800 cred că nu știe nimeni câte variante de cabină există. Și cel mai probabil cea mai ieftină.
Cursele sunt exclusiv short and medium deci în 99% din cazuri te întorci acasă în fiecare zi.
Și e un avion foarte modern, mai avansat decât orice short/medium haul făcut de Boeing sau Airbus (deși A220 e Airbus, a fost creat de Bombardier și vândut lui Airbus după ce Boeing a refuzat și a pierdut procesul cu statul Canadian). Doar că nu area neapărat același range și capacitate de a fi transformat în autobuz de succes Ryanair 🤪
Dragos(Citează)
08/08/2023 la 5:00 PM
like
L!nuX(Citează)
09/08/2023 la 9:24 AM
Am zburat cu A220, foarte frumos avionul într-adevăr.
nwradu(Citează)
08/08/2023 la 5:23 PM
Nop. Persoana de care vorbesc din arabia saudita are 44-45 de ani, borderline obesity etc. Incalca toate preconceptiile pe care inclusiv eu le am despre situatia respectiva.
Probabil rasplatesc experienta, seriozitatea si alte criterii de performanta
Geo(Citează)
08/08/2023 la 7:18 PM
Stai sa vezi la Tarom ce salarii sunt pentru stewardese, cand stiam eu de abia depaseau 500 de euro, si singurul avantaj e ca se puteau pensiona la 45 de ani.
Pe liniile arabe mizeria este de nu iti vine sa crezi, au de curatat rahatul la propriu pentru ca aia sunt imputiti si needucati.
Viata este grea, la ce ore crezi ca trebuie sa se trezeasca personalul de bord ca sa poti tu zbura la 6-7 dimineata?
Gaelex(Citează)
09/08/2023 la 9:25 AM
Știu persoane care au lucrat pe liniile din golf și erau foarte mulțumite de condiții. Era un fel de target să ajungi acolo pentru salarii mai mari și posibilitatea de a vedea toată lumea. În fond, pe TAROM ai vreo 5 rute și atât.
Nu-mi spune mie că știu, spune-i lui Gustav.
nwradu(Citează)
09/08/2023 la 11:39 PM
Aici vă contrazic, trebuie să se prezinte cu ~ o oră înainte de zbor.
Deci se trezește mai târziu decât tine, pasagerul :))
Vijan(Citează)
08/08/2023 la 11:32 PM
Pe cursele low cost, castiga si din vanzarile de la bord. E explicat mai bine aici -> https://www.economica.net/wizz-air-salarii-zboruri_598157.html
Daniel(Citează)
09/08/2023 la 9:26 AM
Da, dar văd acolo un bonus fix pentru sales. O fi ăsta?
nwradu(Citează)
09/08/2023 la 8:03 AM
De ce crezi că au tot fost greve în domeniu, inclusiv piloții și stafful de pe aeroporturi? Salariile sunt mici, responsabilitatea destul de mare.
Em(Citează)
09/08/2023 la 9:27 AM
Am văzut greve la piloți și controlori, cum spui tu, nu la însoțitori. Or fi făcut și ei.
Din păcate pentru pasagerii cu concedii stricate, își permit să facă greve. Niște statistici recente spun de o nevoie de 10.000 de piloți în anii următori, că zboară tot mai mulți oameni.
nwradu(Citează)
09/08/2023 la 10:38 AM
Stewardezele nu, dar stewardesele…. cu siguranta
Cristis(Citează)
09/08/2023 la 10:46 AM
iuliacarmen.b on insta disagree.
Sean(Citează)
09/08/2023 la 10:51 AM
Scuza-ma ca iti zic, dar ce salariu ar trebui sa aiba un ospatar din avion?!? Si nu ma luati cu responsabilitate si alte prostii. E doar un ospatar cu cateva atributii in plus + un aspect agreabil.
Mishu(Citează)
09/08/2023 la 11:37 AM
atat cat e necesar pentru a se ocupa jobul, nu?
nu spun ca sunt sau ca trebuie platiti bine sau nu, dar salariul nu e singurul criteriu pentru un job.
john2381(Citează)