un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Uber mărește taxele de anulare a cursei în loc să ia măsuri pro-business

5 Jul 2023  ·

TEHNOLOGIE  ·

22 comentarii

Uber România cred că nu înțelege care sunt problemele lor principale în piața noastră, probleme pe care ar trebui să le corecteze. În schimb, compania a anunțat o majorare semnificativă a taxelor pentru anularea unei curse.

Taxa de anulare va fi calculată în funcție de distanța și timpul parcurs de șofer înainte ca utilizatorul să anuleze o cursă. Valoarea minimă pentru UberX este de 8,5 lei și cea maximă de 19,5 lei. Taxa de anulare va fi percepută dacă trec mai mult de 2 minute de când ai comandat mașina.

Mi se pare amuzant că în tabelul de mai sus încă există și opțiunea de Uber Childseat. Am încercat cu Alice să luăm de câteva ori un Uber cu scaun de copil. Niciodată nu a fost disponibilă vreo astfel de mașină. Nici nu cred că mai există.

Eu personal nu am anulat niciodată vreo cursă Uber pentru că m-am răzgândit și n-am mai plecat de unde eram. Le-am anulat pentru că:

  • la fiecare 1-2 minute mi se aloca alt șofer, iar după vreo 10 minute de așteptare mă săturam și deschideam Bolt, unde găseam imediat o mașină.
  • șoferul alocat cursei nu se mișca de pe loc minute în șir. Stătea degeaba undeva. Poate era în casă cu Uber deschis și urma să coboare la mașină. Poate era frumos parcat și aștepta să anulez eu ca să încaseze taxa de anulare.
  • șoferul alocat cursei venea la mine din partea cealaltă a orașului. Ce-i drept, în astfel de situații anulez după câteva secunde, că-mi dau seama că va dura mult să ajungă și mi se pare oricum ridicol să fac pe cineva să vină 4 km după mine ca să mă conducă apoi alți 4 km.

Dacă din astfel de motive mă mai trezesc și cu vreo taxă de 8,5-19,5 lei de anulare, atunci chiar că nu mai deschid deloc aplicația și mă duc by default către Bolt.

De câte ori merg în ridesharing, discut cu șoferii, îi întreb cum merge treaba, câți bani fac, Bolt vs Uber, din astea. Oamenii sunt în general foarte deschiși și sinceri legat de cum utilizează platformele. Unanim mi se spune că Bolt rules și că pe Uber nu se mai fac bani, că li se alocă doar curse la distanțe mari, că nu mai sunt bonusuri bune șamd. Acolo sunt problemele Uber. Are clienți, dar are și probleme în a le oferi serviciul dorit.

Dar hei, nu totul este rău! Uber are acum Uber Boat în Mykonos și Uber Taxi și Uber Comfort în Baleare! Există și părți bune.

sursa: Profit.

    22 comentarii

  1. Ca sa il citez pe seful meu, multimilionar in euro: “Cand o sa iti faci tu firma ta (de ridesharing/taxi/transport persoane), atunci poti sa iei ce masuri revolutionare consideri.”

      (Citează)

    • Poate s-au terminat banii investitorilor, acum încearcă să facă profit.

        (Citează)

    • Absolut, iar seful tau, pe banii lui, presupun ca isi permite sa isi plateasca clientii, ca mie mi se rupe, de exemplu ce face Uber , dureaza fix secunde sa sterg aplicatia – “click dreapta delet” …, plus ca, OK, ei pot sa imi factureze renuntarea, dar si eu pot sa le fac charge back, nu-i bai. .

        (Citează)

    • Lucrezi pt un ticalos obraznic… Trist

        (Citează)

  2. Întâmplare de acum 3 zile. Mașina comandată de mine a fost trimisă de GPS la 2 străzi mai departe. Logic, eu nu pot influenta acest lucru. Cum știm cu toții, chemi masina unde te afli și aștepți. Nicio filosofie. După câteva minute văd pe aplicație ca masina este în altă parte și sun șoferul. Îmi spune că mă așteaptă unde l-a trimis aplicația. Normal. Până la urmă, ajunge la mine după câteva minute. Toate bune. Se întâmplă. Dar, ce să vezi? Uber m-a taxat cu 1 leu 50 pentru că, vezi Doamne, am întârziat eu!!!! Sigur, 1.5 lei, nici nu bagi de seamă. Dar asemenea măgărie….. Și nici nu ai ce să faci. Deși parcă mă simt furat și îmi vine să îmi bat puțin capul să fac o reclamație. Logic, nu pentru 1.5 lei. Adică tu trimiți masina greșit, eu aștept, și tot eu sunt pedepsit. Parcă e frustrant.
    P.S Lăsând la o parte ca azi plătesc X 3 prețul de acum un an.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      05/07/2023 la 6:52 PM

      Cum adică a fost trimisă de GPS? Nu vezi pe hartă unde pune pin-ul înainte de a plasa comanda?

        (Citează)

  3. inteleg ca mai sunt oameni care folosesc uber?

      (Citează)

  4. 1. Uber tre’ sa faca bani dupa dumpingul global de la inceput.
    2. soferii sunt suficienti de smecheri sa profite de orice. Tot soferii aia care sunt f. deschisi cu tine iti explica de ce in 50% din cazuri cand primesc comanda fie nu se misca, fie pur si simplu pleaca in directia opusa? Sau cu aia care fac nu mergi niciodata.

      (Citează)

  5. Uber, aplicatia aia căreia i-am dat uninstall pentru ca devenise inutila. Traiasca Bolt-ul, cel putin pana o sa profite de monopol dupa ce dispare Uber

      (Citează)

  6. Marti dimineata la ora 01:30, o cursa Uber aeroport Otopeni – Militari (Gorjului) era 180 lei in aplicatie. Aceeasi cursa pe Bolt era 80 lei.

      (Citează)

    • Deci compania la conducerea căreia a fost angajată fiica șefului ANAF în funcție nu mai trimite Mercedesuri noi la jumătate de preț față de Taxi Pelicanul, cum aflam din mass media, și s-a apucat să facă bani.

        (Citează)

    • La blackcab platesc 100lei(pe Apusului). Fac programare din timp, masini curate, soferi ok.

        (Citează)

  7. Hah, acum 3-4 ani (nu stiu daca se mai practica) stateau langa aeroportul Otopeni si luau curse. Am stat cu unul 15 minute sau mai mult pana sa anulez si, evident, dupa aia am facut reclamatie. Mi-au dat banii inapoi, dar n-au facut nimic pe tema asta.

    Si dupa parerea mea nici nu vor face, nu pierd suficient de multi clienti incat sa merite sa-si bata capul.

      (Citează)

  8. Exact ce spune Radu am patit si eu mereu la Uber. Ori s-a schimbat de 3-4 ori soferul, ori pur si simplu ma uitam pe harta si masina nu se misca timp de 5-6 minute.

      (Citează)

  9. Eu sunt curios cât mai rezista Bolt. Și pe food delivery si pe ride sharing domină dpdv al tarifelor, asta deși tot nu fac profit din cauza opex. Așa că repet, sunt curios cât mai bagă fondul bani în ei.

      (Citează)

  10. Sa se bucure toti aia care nu voiau sa se tocmeasca cu soferul de taxi din an in paste, dar acum nu au nicio problema cand au surge 3x la o picatura de ploaie:))
    S-a jegosit in ultimul hal uberul, inclusiv cu taxarea de pe card inainte de cursa (wtf…) si alte mizerii.
    Lasa ca si soferii sunt din ce in ce mai mult ca taximetristii..
    Macar ai placerea sa fii evaluat de sofer.
    Din moment ce isi permite sa fie asa Uberul, inseamna ca oamenii merita asta.

      (Citează)

  11. Cum le stim noi mai bine decat Twitter, acum Uber :))
    Nu zic ca nu au mai dat chix firme mari cu chestii de care altii au fost siguri ca vor fi esecuri, dar e amuzant sirul asta de aratat cu degetul.

      (Citează)

  12. La uber am doar plata cash asa ca nu ma afectează.

      (Citează)

    • Eu stiu ca te afecteaza chiar daca ai setat plata cash. Taxa de anulare se va adauga la urmatoarea cursa.
      Bine… poti sa decizi sa nu mai comanzi Uber niciodata de pe contul respectiv si astfel scapi de plata taxei de 8,5 – 19,5 lei. Dar nici nu mai folosesti serviciul lor.

        (Citează)

  13. Se vede in comentarii ca majoritatea (s anu zic toti) utilizatorilor de Uber sunt nemultimiti de calitatea serviciilor oferite si nu sunt cazuri singulare. Fiecare are minim 4-5 exemple.

    Totusi, voi continuati sa mai folositi serviciile respective. De ce? Dumnezeu stie.

    Chiar nu pot intelege ce va face pe voi sa apelati incontinuare la companii ce ofera servicii de cacat. Uber nu am mai folosit de vreo 2 ani si ceva de cand au inceput cu cacaturile astea cu anulare si chestii. De atunci deschid Bolt iar daca pretul mi se pare prea mare la bolt chem un taxi normal (aici smecheria e sa dati cash, ca nu prea se inghesuie daca dacti cu cardul din aplicatie). De atunci nu am mai avut nicio problema sa stea masina pe loc, sa plece in cealalta parte sau sa ma puna pe mine sa anulez.

      (Citează)

  14. Andrei G:
    Ai niste date pe care te bazezi cand spui ca Bolt nu face profit?

    Sunt publice pe finanțe.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus