un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Twitter se adâncește în groapă limitând numărul de vizualizări zilnice. Nu poți elimina atât de ușor beneficii oferite gratuit ani de zile

3 Jul 2023  ·

GÂNDURI, TEHNOLOGIE  ·

14 comentarii

Twitter este într-o cădere liberă încă de când Musk a preluat conducerea. Rețeaua socială avea și înainte probleme, dar acestora li s-a adăugat acum management parcă făcut după ureche.

Decizia de a limita numărul de tweet-uri vizibile într-o zi mi se pare o decizie proastă. Twitter a decis recent că:

  • utilizatorii nou-înregistrați pot vedea 500 de postări pe zi
  • utilizatorii înregistrați, dar neverificați, pot vedea 1000 de postări pe zi
  • utilizatorii verificați pot vedea 10.000 de postări pe zi

Verificarea este pe bani, trebuie să plătești Twitter Blue sau ceva așa. În plus, aceste limite au fost crescută la valorile de mai sus la câteva ore de la anunț. Inițial erau 300, 600 și respectiv 6000 de postări.

Musk a spus că astfel se ferește de boți care indexează rețeaua și construiesc AI-uri pe baza discuțiilor de pe Twitter. Majoritatea oamenilor văd în asta doar o metodă de a încerca să convingă cât mai mulți utilizatori să dea bani pe un abonament la Twitter.

Nu cred că mai poate merge. Twitter nu mai este o rețea atractivă, deciziile din ultimele luni au dus-o și mai tare în acea direcție.

 

Sistemul freemium în general oferă acces gratuit limitat și apoi cere bani pentru acces nelimitat sau funcții suplimentare. Este o practică uzuală, dar—și aici este marele schepsis—câtă vreme pornește de la început astfel stabilită în relația cu utilizatorul.

Când ani de zile oferi un serviciu gratuit utilizatorilor și apoi dintr-o dată iei tot mai multe măsuri restrictive ca să-i convingi să dea bani, este de așteptat să apară o reacție inversă masivă împotriva noilor reguli. Este foarte dificil să le iei utilizatorilor ceea ce timp de ani de zile au perceput ca pe un serviciu oferit gratuit.

În particular pentru Twitter, toate schimbările implementate în ultimele luni au fost prost comunicate, iar Musk a părut un arogant care face lucruri după ureche imediat ce a dat 44 de miliarde pe rețeaua socială. Amintiți-va știrile periodice despre oameni concediați la grămadă, schimbări de pe o zi pe alta a prețurilor pentru Blue, a strategiei privind accesul la API șamd. Twitter nu poate convinge utilizatorii să acorde încredere rețelei, așa că reacția este și mai puternică.

Este foarte posibil ca limitările de mai sus să fie eliminate în curând. Poate chiar au fost o practică anti-boți. Chiar și așa, însă, după eliminarea lor Twitter nu va avea o renaștere, ci doar s-a mai bătut un cui un coșciug.

 

Sunt de acord însă cu o idee pe care Twitter nu știe să o comunice bine: doar pentru că un serviciu este oferit gratuit și susținut de publicitatea afișată utilizatorilor, nu înseamnă că se poate susține doar din acel venit.

Oricât ar zice utilizatorii lucruri de genul “bagi publicitate pe site sau în feed, deci câștigi mult, ce mai vrei de la noi?”, adevărul este că utilizatorii nu cunosc nici cheltuielile de operare și nici valoarea veniturilor din publicitate.

 

Sondaj: utilizați sau nu Twitter? Nici nu contează dacă aveți cont sau nu, dacă l-ați utilizat anterior sau nu. Acum, în prezent, intrați pe Twitter cât să se cheme că sunteți utilizator?

Utilizați Twitter?

Loading ... Loading ...

    14 comentarii

  1. Am cont, mai intru din cand in cand. Mi-am facut acum cont pe Mastodon si o sa renunt la Twitter. Nu pentru ca mi-ar limita Elon accesul, dar in ultima vreme am observat din ce in ce mai multe comentarii alt-right in feed, toate cu blue checkmark, niciunul de la oameni pe care sa-i cunosc sau sa-i urmaresc.

    Twitter se transforma incet-incet in spatiul idiotilor de extrema dreapta si n-am chef sa stau in spatiul ala.

      (Citează)

    • Ținând cont că mi-am făcut cont în februarie anul trecut, strict pentru a urmări anumite evenimente, am să trag un pic la temă.

      Am remarcat și eu o tonă de deștepți cu blue checkmark care stau cu antropoidul portocaliu în gură și, simultan, surpriză, bagă mare propagandă putinistă. Toate ideile cunoscute: războiul început și continuat de NATO, naziști, Europa să se descurce singură, nu dați bani Ucrainei, pace cu cedare de teritorii, Rusia făclia luptei pentru o societate normală, etc. M-aș mira să n-apară și pe aici apărători din Frăția Muskalilor …

        (Citează)

    • Din pacate lumea se transforma incet in spatiul idiotilor de extrema dreapta. Dar da, pe ielon l-au prins inclusiv cu IF-ul care ingropa stiri despre ucraina, deci e si targetat.

        (Citează)

  2. dezvoltat aplicatie pt un client care platea o caruta de bani pe api-ul twitter si care a investit o caruta de bani in aplicatia respectiva. a venit mr musk si a taiat de pe o zi pe alta accesul. lipsa completa de respect pt clienti
    astept cu nerabdare sa dea faliment

      (Citează)

  3. Oricât ar zice utilizatorii lucruri de genul “bagi publicitate pe site sau în feed, deci câștigi mult, ce mai vrei de la noi?”, adevărul este că utilizatorii nu cunosc nici cheltuielile de operare și nici valoarea veniturilor din publicitate.

    Asa e, dar exista si reversul. Cat sunt utilizatorii twitter (adica clientii) dispusi sa plateasca pentru serviciu asta? Sa zicem ca 2% sunt dispusi sa plateasca 5 usd si restul mai bine lipsa. Well atat valoareaza de fapt compania si produsul. Nu 40 de miliarde. Aaa, daca nici macar nu poti sa iti paltesti costurile de operare din banii aia, ei bine, faliment. Cand vinzi pielea ursului din padure, normal ca pe udneva nu se pupa lucrurile.

      (Citează)

  4. In principiu ceea ce se intampla acum la Twitter este rezultatul intregilor idei de redimensionare a staffului plus niste economii la diverse chestii. Citisem acum o zi o oarecare ipoteza care este cat se poate de logica. Mai precis Twitter are de dat niste bani Google Cloud Platform, respectiv Amazon Web Services. Sumele sunt destul de mari, iar Musk vrea optimizare de cost in zona aia. Cum accesul la API a fost, iar crawler pe Twitter este usor de facut, optimizarea de cost indirect l-a facut sa mearga in limitarea numarului de posturi pe care le poti vedea. Doar ca implementarea este discutabila intrucat una ai pe aplicatia de mobil si alta este pe browser. Sunt cazuri raportate de oameni care si-au atins limita pe mobil, dar pe browser inca mergea. Din nou vorbesc de informatii de ieri poate ceva s-a mai schimbat.
    Momentan asta este o ipoteza care face sens la ceea ce s-a intampla si e doar o ipoteza. Insa la modul real poate si fi modul in care se pune o taxa pe ceva care pana mai ieri era gratis. Iar asta o sa fie fie un model prin care o sa explodeze ca profit sau se va distruge de la sine.
    Legat de costurile operationale discutia este mai ampla si pleaca si de la faptul ca o buna parte din serviciile Twitter au fost construite in eternul stil startupist: break fast and ship even faster. Si este foarte probabil ca pe la un moment dat sa arda niste banii ampulea care pot fi optimizati. Sa ne aducem aminte ca Prime a realizat ca a facut o greseala folosind serverless lambda de la AWS cand ei aveau nevoie de un VM dedicat cu multa putere. Asta spunand in anumite cazuri si despre calitatea profesionala a multora din industrie in special din zona acestor companii Big Tech.

      (Citează)

  5. Hold on to the egg throwing.
    Pana anul trecut foloseam Twitter poate 25% din consumul meu de social media. Reddit era majoritar, acum stau aproape numai pe Twitter. Efectiv chestiile pe care le citesc si vad acolo sunt mult mai interesante, plus ca mi se pare ca faptul ca oricine are voie sa vorbeasca (prin free speech) face ca discutiile in contradictoriu sa fie mai interesante. Pe vremuri eram si eu in tabara daca nu gandesti ca mine mai bine ia un calus la gura, insa mi-am mai schimbat parerea si mi se pare ca o societate se dezvolta prin debate si nu prin cenzura (iar pentru combatut fake news-ul, Community Notes mi se pare cea mai geniala chestie care se putea face. Stiu ca a fost introdusa inainte de Elon dar acum a devenit mai mainstream)

    Apoi rata cu care vad ca introduce feature-uri noi imi da o mare speranta pentru viitor. Similar cu Tesla unde a revolutionat complet modul in care o masina se imbunatateste constant la fel mi se pare si la Twitter. Iar exact faptul ca face si greseli ma face sa fiu si mai bullish pentru ca prin greseli inveti. Starshipul a explodat si dupa cateva luni or sa vada care a fost problema, or sa imbuntateasca si incearca din nou, comparat cu restul industriei care sta zeci de ani cu developmentul ca sa le iasa din prima.

    Mi se pare amuzant ca lumea inca mai zice de rau de faptul ca a dat afara 75% din angajati. Asta dupa ce toti ziceau ca o sa crape toate serverele, si adevarul a fost ca de fapt au crescut viteza cu care dezvolta lucruri noi fara downtime semnificativ. De-asemenea, dupa ei toate companiile au inceput sa dea afara deci si acolo se pare ca au avut dreptate..

    Iar alta chestie amuzanta mi se pare cum toata lumea sta si posteaza pe Twitter si se plange cat de rau e pe Twitter dar nu pleaca nicaieri. Nu zic ca unii chiar nu pleaca dar din ce inteleg traficul a crescut de cand e Elon la comanda.

    Acum puteti lua ouale si rosiile! :)

      (Citează)

    • Ce chestii citesti si vezi acolo care sunt mai interesante? Ca eu in ultima vreme vad in principal circlejerk-uri de extrema dreapta. Adica s-a ajuns la un punct in care pentru mine blue checkmark = MAGA. E valabil pentru 80% din chestiile vazute in feed-ul meu.

      Free speech e super. Schimbul de idei – super. Asta vezi tu ca e Twitter? Lol.

        (Citează)

    • @Radu
      Ideile lui Musk nu sunt foarte revolutionare ci se bazeaza pe o chestie simpla. Mai precis oamenii sunt in esenta fiinte emotionale ci sunt ghidate dupa acele emotii mai mult decat am vrea sa acceptam. Prin urmare el a gasit niste butoane pe care le apasa si nu se lasa pana in a obtine ceea ce vre. Este geniu/vizionar? Nu, este doar un om cu o avere maricica care-si permite chestii, iar acum asta face. Va pleca lumea de pe Twitter, probabil, daca maine apare o alternativa decenta.
      Acum modul in care multe companii din zona tech isi construiesc toata identitatea/serviciul are o singura chestie la baza viteza in executie. Break fast, break often fix despre asta vorbeste. Doar ca asta merge cand esti la inceput, iar pierderile nu sunt altele decat timp si probabil niste bani proprii. Cand treci de partea asta interesanta in care esuezi si ai niste finantare sau deja te-ai listat pe bursa joaca nu mai merge. Pentru ca un esec chiar te poate duce la faliment. Iar solutia delistarii de la bursa a companiei fix asta prevestea cine a avut viziune a avut de castigat cine nu.
      Asa ca ne vom afla in situatia in care fie compania va renaste, fie va lua calea unor alti mastodonti morti ce erau mari talente.

        (Citează)

  6. Toate lumea cere bani pentru servicii care au fost la inceput gratis. Cel mai bun exemplu este Google. Dar majoritatea fac asta treptat si avand un plan pe termen mediu sau lung. Musk nu pare sa aiba niciun plan, lasand impresia ca schimbarile au loc in functie de ce a decis dimineata cand s-a trezit la prima ora.

      (Citează)

  7. vlad:
    dezvoltat aplicatie pt un client care platea o caruta de bani pe api-ul twitter si care a investit o caruta de bani in aplicatia respectiva. a venit mr musk si a taiat de pe o zi pe alta accesul. lipsa completa de respect pt clienti
    astept cu nerabdare sa dea faliment

    Nu stiu daca te ajuta cu ceva, insa la fel au procedat si cu clientii mari, gen Automattic, care au milioane de useri care foloseau API-ul lor pentru postari automate pe Twitter (cand publicai o postare pe blog sau o programai pentru publicare ulterioara). Totul din scurt, cu cerut niste sume uriase pentru accesul la API care pana atunci era gratis. S-a discutat intern destul de mult, inclusiv despre a plati o anumita suma, dar nu cat cereau ei pentru ca era enorm. Asa ca au incheiat socotelile cu Twitter.

      (Citează)

  8. Giani Mucea:
    Ce chestii citesti si vezi acolo care sunt mai interesante? Ca eu in ultima vreme vad in principal circlejerk-uri de extrema dreapta. Adica s-a ajuns la un punct in care pentru mine blue checkmark = MAGA. E valabil pentru 80% din chestiile vazute in feed-ul meu.

    Free speech e super. Schimbul de idei – super. Asta vezi tu ca e Twitter? Lol.

    Nu ai ce face cu el e fan boy 100%

    Twitter a fost fenomenal pt știri de ultima oră până când a venit inginerul șef in rapid unscheduled disassembly

    Nici nu mai zic de “For You” dacă vrei sa vezi borâtura unui algoritm te uiți acolo.

    Discurs? Acum? Hahahahahaha Până in 2016 da, după ce s-a apăsat butonul de Idiocracy a fost, acum e hatereala non stop de ambele părți

    PS : ce user de mastodon ai mucea?

      (Citează)

  9. Doar mie mi se pare ca 1000 de postari pe zi este mai mult decat suficient pentru un user obisnuit? Daca ai nevoie sa vezi mai multe platesti pentru 10.000. Ma indoiesc ca poti vedea peste 10.000, doar crawlerele au nevoie de mai mult de atat. Daca limita la 50 de postari mai intelegeam, dar 1000 pentru oameni obisnuiti sau 10000 pentru oameni care isi castiga traiul pe platforma twitter nu e suficient?

      (Citează)

    • Eu, folosind Twitter ca pe ceea ce auzism prin 2010 ca e, platforma de micro-blogging, si fiind relativ vorbaret, am 100 de tuituri pe zi, despre verzi si uscate, de la chestii pe care le-am gasit interesante pe web si glumite originale, pana la aberatii. Daca urmaresti 10 ca mine..

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus