un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

BMW prezintă noul model Seria 5, inclusiv varianta electrică i5 M60 xDrive

24 May 2023  ·

AUTO  ·

12 comentarii

BMW a anunțat noul BMW seria 5, care vine și cu versiunea electrică i5 inclusiv în echipare M60, și îmi place, îmi place chiar foarte mult.

Zic asta din mai multe motive. Întâi pentru că variantele pe combustie arată la fel precum cea electrică. BMW a promis că așa va face, va oferi versiuni electrice pe lângă cele normale, și mi se pare o strategie bună, câtă vreme gândesc de la început mașina și pentru o astfel de propulsie.

Apoi, noul seria 5 arată foarte bine. Îmi place că BMW a renunțat la grila supradimensionată de pe seria 4. Poate că acesta a fost mereu planul pentru seria 5 sau poate că feedback-ul pieței s-a auzit, dar seria 5 nouă arată ca un BMW adevărat.

Îmi plac și liniile foarte bine conturate. Grila BMW are un contur amplu, pare o ramă de 2 cm grosime acolo, și o poți dota cu iluminare de contur. Masca, bara, liniile de pe capotă, toate sunt foarte clar conturate. Aceeași senzație am avut privind și spatele mașinii, unde stopurile sunt plate și drepte, iar liniile clar conturate. Sunt mult mai puține elemente curbate pe caroserie.

Mașina a crescut un pic, are 5 metri și 30 de milimetri. În interior are un ecran de mari dimensiuni care face consola centrală să pară asimetrică, mai ales că este ușor orientat spre șofer, dar nu va plânge nimeni din acest motiv.

Toate tehnologiile posibile sunt disponibile pe mașină. În premieră apare și video streaming și chiar și gaming pe ecranul central. Are de toate.

 

Motorizările sunt următoarele:

  • 520 pe benzină în 4 cilindri cu 208 CP, începe de la 58.964 euro cu TVA
  • 520d și 520d xDrive pe motorină cu 197 CP, începe de la 61.285 euro cu TVA și respectiv 63.843 euro cu TVA.
  • variante plug-in hybrid și un diesel în 6 cilindri vor fi disponibile din 2024.

Cele electrice sunt însă mai interesante. Se numesc i5 eDrive40 și i5 M60 xDrive pentru varianta cu performanță extremă, ambele au o baterie de 82 kWh, iar specificațiile sunt următoarele:

  • BMW i5 eDrive40: autonomie 497-582 km (bănuiesc că în funcție de alte dotări), 340 CP, un singur motor pe spate, 0-100 km/h în 6 secunde și top speed 193 km/h.
  • BMW i5 M60: autonomie 455-516 km, 601 CP, xDrive, 0-100 km/h în 3,8 secunde și viteză maximă de 230 km/h.

Poți scoate autonomie cu 25% mai mare cu opțiunea Max Range, care probabil limitează viteza, accelerația și aerul condiționat.

Interesant însă că modelul de bază este mai lent decât o Tesla Model Y Long Range. Mă așteptam să concureze mai degrabă cu Model S în accelerație și viteză maximă. Cel M60 pare însă rachetă.

    12 comentarii

  1. Misto.
    Cand o sa intre in dotarea Politiei ?

      (Citează)

  2. Asa tare imi displace display-ul asta urias care uneste multimedia cu functiile din bord ale soferului. Nu reusesc sa percep “premium-ul” deloc dintr-o tableta uriasa vs niste ceasuri clasice lucrate frumos. Dar nah, gusturi

      (Citează)

  3. Frumos, dar inghesuit tare la interior, nu inteleg cum reusesc sa o faca mai mare la exterior dar mai mica la interior :)

      (Citează)

    • Înțeleg nevoia de spațiu în interior până la un punct. Scaunele (mai ales al șoferului) trebuie să ofere susținere laterală, nu să fugi stânga/dreapta prin mașină la curbe, deci nu are rost să le faci fotolii; butoanele și pedalele și suportul de pahare trebuie să fie la o anumită distanță de persoană; airbagul ăla devine inutil dacă se umflă și tu nu îl atingi etc.
      Sunt convins că se stă confortabil în mașina asta, probabil mai confortabil decât într-o mașină de 4 metri lungime, dar mai veche.

        (Citează)

  4. Cam dezamagitor aspectul, din fata arata ca o masina de clasa mica. Interiorul pe de alta parte e bun, nu se duce prea departe de precedentele 2-3 versiuni – ceea ce e bine.

      (Citează)

  5. Sunt curios cum o sa arate toate ecranele astea dupa cativa ani de batut soarele in ele.

      (Citează)

  6. Design-ul exterior este un esec total, fata de versiunea anterioara care arata foarte bine. Zici ca e un seria 2 alungit. La interior arata bine.

      (Citează)

  7. M60 e racheta, dar tot il bate Model Y Performance :)) 3.7s vs 3.8s

      (Citează)

  8. am si eu o intrebare – cine isi permite 60k pentru o tabla noua nu isi permite si un telefon decent, pe care sa se joace, eventual unul pliabil – daca prefera un ecran mare? sau, mai bine, direct un ROG Ally?
    ideea de a sta in masina oprita, pe locul soferului (din spate nu stiu ce s-ar vedea) ca sa te joci, adult fiind, mi se pare cam fortata. iar sa te duci sa vezi meciul in masina… poate doar daca te-a alungat consoarta pt ca ragaiai de la bericioaica si urlai prea tare la goluri…
    masina incepe sa devina gadget, mai ales de cand cu electrificarea, si nu e neaparat un lucru rau, dar eu nu vad rolul acestui concept de smart everything. de ce ai avea SmartTV, depasit moral in doi ani, cand exista Chromecast? de ce ai avea smart car display cu harti de navigatie scumpe/expirate cand exista Waze si GMaps?! as fi fericit sa am doar casting de la telefon, pentru ca ecranul masinii e mai mare, si atat. la fel si la TV – partea smart pote fi optionala (un modul ce poate fi inlocuit daca e cazul, ca la Samsung). pretul premium pentru astfel de dotari mi se pare exagerare.
    sau incepem sa rulam televizoarele la doi-trei ani, ca pe telefoane, apoi si masinile?!

      (Citează)

  9. Cea mai mare tampenie pe care lumea auto a facut-o recent este sa renunte la butoane si sa mute totul pe ecrane! Si mai ales sa impacheteze asta ca si cum ar fi o evolutie/Premium! Fmm, banuiesc ca Tesla a dat start-ul la mizeria asta.

    GG. masinile asiatice la faza asta ca inca mai pastreaza butoane.

      (Citează)

  10. Partea de rahat la platforma comuna e ca ai 2 metri de capota si 3 de habitaclu si la varianta electrica.
    Am avut 5 si acu am Y. Spatiul interior e mult mult mai mare la Tesla.
    Hai cu un touring electric in sfarsit. Desi la 70-100k…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus