un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ministerul Transporturilor vrea să lărgească la 3 benzi anumite tronsoane din autostrăzile A1, A2 și A3

24 Feb 2023  ·

AUTO  ·

14 comentarii

Se plănuiește lărgirea la trei benzi a unor sectoare ale autostrăzilor A1, A2 și A3. Mai exact, începe licitație pentru atribuirea studiilor de fezabilitate privind lărgirea acelor sectoare, ceea ce este echivalent cu “ne pregătim să facem un PowerPoint despre planul de a găsi soluții ca să gândim o schimbare în viitor”, dar na… așa se mișcă lucrurile.

Tronsoanele în discuție:

  • Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti integral (109,6 km)
  • Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București – Fundulea
  • Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei – Dumbrava

Dintre acestea, A3 are deja trei benzi de la București și până la Moara Vlăsiei. Dumbrava este aproape de Ploiești, deci de fapt s-ar putea lărgi la 3 benzi tot drumul până la Ploiești.

Fundulea este pe A2 cam la 25 de kilometri după ieșirea din București.

Vouă cum vi se pare planul aceasta? Pentru că eu, ce să zic acum…. Vestea este bună și poate că se estimează și o creștere a traficului pe măsură ce mai crește economia pe aici prin București, deși un astfel de plan ar trebui cuplat cu cel al unei zone metropolitane, al unor localități satelit șamd. Oricum, astfel de lărgiri trebuie făcute din timp, nu când se fac ambuteiaje, iar viitoarea A0 va aduce trafic în plus prin zonă.

Cu siguranță pe A2 ar fi binevenite cele 3 benzi. De obicei la întoarcerea în București cam pe acolo pe la Fundulea începe să se aglomereze traficul.

Pe de alta parte, mi se pare că majoritatea șoferilor români pur și simplu își pierd orice logică atunci când văd autostradă cu 3 benzi. Două benzi? Știu ce au de făcut? Trei benzi? Anarhie!

Pe zonele cu două benzi încep să se mai așeze lucrurile în trafic. Tot mai mulți șoferi circulă ordonat pe banda 1 și trec pe banda 2 doar când depășesc o mașină. De multe ori se circulă chiar ordonat pe autostrăzi, ceea ce nu puteam spune acum 5-6 ani.

În sectorul cu 3 benzi de pe București-Ploiești, însă, care are vreo 30 de kilometri, este haos. Acolo toată lumea circulă pe banda 2. Banda 1 este practic liberă, este câh, este de neatins. “Păi dacă e vreo groapă sau vreo căruță sau vreunul oprit să-și ia o merdenea? Eu circul pe banda 2, ca un boss.” Și este plin de mașini care circulă efectiv pe mijlocul autostrăzii, în șir indian pe banda 2, ceea ce este inutil și periculos. Este, de altfel, parcă și interzis prin Codul Rutier, dar n-are cine să aplice legile.

Așa că o autostradă pe 3 benzi până la Pitești… man, that’s a challenge!

sursa: Profit.

    14 comentarii

  1. Singura care ar merita 3 benzi e A1 care e cea mai circulata si cea mai plina de tiruri. Indiferent de ora, zi, anotimp.
    Da’ mai bine sa le lase dreacu asa cum sint p-astea de exista si sa puna mana sa faca mai repede altele noi.

      (Citează)

    • Sunt de părere că mai bine nu, dar nu din motivul din articol. Or să aglomereze și mai tare intrările în București. Nu e problema mea, dar cred că e o idee proastă. Pentru bucureșteni.

        (Citează)

    • Corect ce zice blackskull. Autostrazi nu se fac ca sa mearga lumea la mare si la schi 2 luni pe an, sunt pentru marfa, si A1 e de departe cea mai agolomerata. Iar ciotul ala spre ploiesti, alauia mai bine i-ar scoate o banda.

        (Citează)

  2. De la Dumbrava ar trebui sa plece A7 deci ar avea sens, ca se muta traficul din Afumați pe A3.

      (Citează)

  3. In sfarsit, se gandesc si la asta. Chiar ma gandeam daca vreun pulifrici de la cnair si-a pus problema sa largeasca autostrazile conectate la Bucuresti. A1 as face-o pe toata intre Bucuresti si Pitesti pe 3 benzi, daca s-ar putea.
    Bine, eu as pune si politia sa dea amenzi si sa educe limea sa foloseasca banda 1. Am observat ca oriunde in Europa am fost pe trei benzi, majoritatea masinilor mici merg pe banda din mijloc, indiferent cat de goala e banda 1.

      (Citează)

  4. Cel mai urgent de lărgit este A0 😂
    Și asta poți sa îți dai seama fără nici un fel de calcul doar uitându-te la alte capitale prin Europa: Budapesta, Lubiana, Zagreb. Următorele cu importanta majora sunt ieșirile din Bucuresti(intrările le lărgești doar dacă ai mai multe exit’uri de pe autostrada care sa preia pe parcurs din trafic, dar la Buc nu prea e cazul) și urcările pe dealuri/munți unde tir’urile sunt foarte lente și îngreunează traficul.

    Eu sunt de parere ca este mai importanta crearea de variante ocolitoare la orașele mici(ex: TgFrumos, Iasi) dar și la cele mari(Iasi, al doilea cel mai mare oraș și cel mai poluat, nu are varianta ocolitoare și tirurile se plimba prin centrul orașului) și lărgirea unor europene(ex: E85 pe anumite sectoare, E584 Brăila-Slobozia) decât aceste autostrăzi in discuție acum pt lărgire .

      (Citează)

  5. Prioritar 3 benzi pe sensurile de iesire din Bucuresti, pe intrare poti sa ai si 10 benzi, tot se aglomereaza..si pe mine nu ma deranjeaza coloanele de pe banda 2, ii devansez pe 1 si asta e.

      (Citează)

  6. Pe 3 benzi ma simt cel mai bine, daca “ma simt in forma” merg cu 150 pe b3, altfel 130 pe b2. Nu au fost niciodata probleme, mi se pare foarte aerisit traficul asa.
    Fata de 2 benzi unde diferenta de viteza dintre benzi este prea mare si provoaca accidente.

    Vreau un refresh la A1, poate ca sunt si satul de drumul asta, sunt perioade in care merg saptamanal pe el.

      (Citează)

  7. Nu se atinge nimeni de mizeria aia de E85. Morții nu votează.

      (Citează)

  8. A3 are banda 1 foarte denivelata pe sensul spre Bucuresti. Cand incerc sa fiu civilizat aud in dreapta cum se ofteaza si masina incepe sa zdrangane.

      (Citează)

  9. A3 mai are si portiunea aia facuta la misto, unde daca mergi pe banda 1 te separa doar o bordura de 10cm de stepa plina de gunoaie din jur. Aia dupa parerea mea nici ca banda de urgenta nu se califica.

      (Citează)

  10. VREA și atât. Vin acum alegerile!
    De 30 de ani vor să facă multe.
    De la autostrăzi la spitale.
    Suntem tot la a vrea.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus