un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 4 ianuarie 2023

4 Jan 2023  ·

ȘTIRI  ·

24 comentarii

 

    24 comentarii

  1. 25500 Joggerul hibrid. Au, mama! Chiar ca vine criza.

      (Citează)

    • In 2020 am dat ~27000 pe un Citroen C5 AirCross, cu de toate, 1.6 benzina 180 CP, cutie automata, full led, senzori/camere/cruise control adaptiv etc.
      Nu mai zic de comfort, build quality etc.

      Acum un Jogger costa aproximativ la fel? That’s funny, inseamna ca daca o vand pe a mea ma imbogatesc :))

        (Citează)

    • Dacia nu mai este demult un best-buy, motoare mici, dotari nema, comfort nema, siguranta nema, calitate nema, iar pretul cu 10% mai mic decat Hyundai/Kia.

        (Citează)

    • Asta remarcam și eu, 25 mii pe o Dacia. Dar fiind hibridă măcar ai parcarea gratuită în București :)

      Subvenția pentru hibride știam că e de vreo 4500 euro. Deci dacă ajunge la sub 20 mii și cu alte reduceri, poate mai stăm de vorbă.

        (Citează)

    • @Pyro04

      Ce ți-e Dacia, ce ți-e Citronella…
      Din start e greșit să dai 27.000 Euro pe un Citroen.

        (Citează)

    • Pyro:
      In 2020 am dat ~27000 pe un Citroen C5 AirCross, cu de toate, 1.6 benzina 180 CP, cutie automata, full led, senzori/camere/cruise control adaptiv etc.
      Nu mai zic de comfort, build quality etc.

      Citroen A5 AirCross hibrid, începând cu 44400 euro.
      Non-hibrid, chel, motor de 1.2, 130 CP, cutie manuala începând cu 29700 euro.
      De ce compari preturi din 2020 cu preturi din 2023?

        (Citează)

    • @Ovidiu

      Cum sa fie acelasi lucru, compari mere cu pere si esti in grava eroare; in orice caz, C5 AirCross e practic aceeasi masina (cu mici diferente) ca Peugeot 3008/5008 respectiv Opel Grandland.

      @alunelu – intradevar, vad ca e nebunie acum cu preturile, nu ma uitasem cat e acum pretul de lista. Ce sa zic, bine ca mi-am luat atunci, ca acum in 2023 nu aveam bani de asa ceva :-O

        (Citează)

  2. Preturile pentru telefoane si accesorii au crescut in fiecare an cu mult mai mult decat au crescut salariile medii. In plus, din punct de vedere hardware nu prea mai aduc nimic impresionant de la o generatie la alta.
    Chiar si Apple care pana acum se laudau ca toate generatiile de telefoane beneficiaza de aceleasi functii, au ales sa adauge unele optiuni doar pe iPhone Pro si Pro Max.

    Asadar, chiar si fara criza economica, era normal ca vanzarile de telefoane si accesorii sa se plafoneze candva.

      (Citează)

  3. Am avut laptop pe 17 acum ceva tip, nu multumesc, era greu in draci si destul de voluminos, poate astea noi sunt mai usoare si mai slim ca altfel nu imi imaginez pe cineva carand unu de 18

      (Citează)

    • Laptopurile de 18 inch nu sunt gandite pentru a le cara zilnic in geanta. Scopul lor este de desktop replacement si poate sa le muti dintr-o camera in alta. Astfel nu te deranjeaza prea tare greutatea suplimentara.

        (Citează)

    • Nu compara laptopurile de 17” din trecut cu cele de acum. sunt mult mai slim si usoare cele de acum .
      Avand in vedere ca fac marginile la ecran mult mai mici, cred ca incape un ecran de 18 inch in locul unuia de 17 si de aici si trecerea la cele de 18.

        (Citează)

    • Eu ma bucur ca au disparut laptopurile de gaming de 14 sau chiar 13 inch.

        (Citează)

  4. Pyro:
    In 2020 am dat ~27000 pe un Citroen C5 AirCross, cu de toate, 1.6 benzina 180 CP, cutie automata, full led, senzori/camere/cruise control adaptiv etc.
    Nu mai zic de comfort, build quality etc.

    Acum un Jogger costa aproximativ la fel? That’s funny, inseamna ca daca o vand pe a mea ma imbogatesc :))

    scade 10k euro subventia de la stat si refa calculul

      (Citează)

    • Credeam ca 10k sunt doar la full electric.

        (Citează)

    • 10000de draci! Pt hibrid in nici un caz! De scazut poti sa-i scazi dar doar asa virtual sa faci un exercitiu de “ce-ar fi daca”!

        (Citează)

    • Bonusul la hibrid e de doar 3000 de lei. Mai era ceva supliment pentru emisii reduse, dar nu treci de 1000 de euro cu totul.
      5000 la PHEV, 10000 la electric.

        (Citează)

  5. Pyro:
    In 2020 am dat ~27000 pe un Citroen C5 AirCross, cu de toate, 1.6 benzina 180 CP, cutie automata, full led, senzori/camere/cruise control adaptiv etc.
    Nu mai zic de comfort, build quality etc.

    Acum un Jogger costa aproximativ la fel? That’s funny, inseamna ca daca o vand pe a mea ma imbogatesc :))

    Sunt segmente si masini complet diferite. Jogger suporta 7 locuri si este mult mai spatioasa. C5 este un minisuv(eu le zic struto-camila) de la un producator sub-mediocru. Diferenta de pret este absolut justificata si corecta, mai ales ca compari mere cu pere din toate punctele de vedere(hibrid vs benzina). Motorizarea asta “noua” deja si-a devedit fiabilitatea pe renault’uri, si cred ca va fi ‘noul’ 1.5dci al Daciei.

      (Citează)

    • Ai mers cu Jogger? Eu am mers. Am 1.90 si in spatele meu nu prea mai sta nimeni. Da, portbagaj imens, dar daca pui 7 locuri mai incape o valijoara. Iar pe locurile 6 si 7 pot sta doi copilasi.

        (Citează)

    • Bineinteles ca a comparat mere cu pere:

      Masina de 7 locuri cu masina de 5 locuri (chiar si daca e asemanatoare ca volum)
      Masina hibrida cu masina pe benzina
      Pretul din 2020 cu pretul din 2023.

        (Citează)

    • Dr Love. Am facut test drive cu Jogger. Ma gandesc sa inlocuiec a 2-a masina(un break nemtesc iesit la pensie) cu modelul asta hibrid. Eu am 3 copii si cu greu gasesc masini in care sa incapa 3 scaune auto unul langa altul pe randul 2. Randul 3 la astfel de masini nu este pentru adulti. Daca vrei asa ceva trebuie sa te uiti de la Sharan in sus spre Vito si altele masini incapatoare, dar la acestea vei gasi cu greu loc de parcare in oras.

        (Citează)

    • Asa e, si eu am comparat mere cu pere, pe de o parte, dar voiam sa evidentiez absurditatea preturilor.

      Concret:

      – Citroen vs Dacia > oricat hate ati vrea sa dati, e un producator net superior; cel putin in cazul asta e aceeasi masina cu Peugeot 3008/5008 cu finisaje un pic mai proaste
      – faptul ca e SUV e irelevant, e ce se vinde acum, la fel de struto camila ca Peugeot 3008, Skoda Kodiaq, VW Tiguan etc
      – ziceti ca compar benzina cu hybrid; corect, dar benzina 1.6 cu 180 cai nu o lesinatura de motor; asa zice ca se echivaleaza
      – daca vrei varianta de 7 locuri, te uiti la Peugeot 5008, e fix aceeasi chesti dar mai lungita; nu e ca si cum la Jogger intra mai multe materiale
      – sa nu vorbim de comfort intre cele 2

      Repet, ideea era despre de absurditatea preturilor; a ajuns o Dacia cu multe lipsuri la nivel de dotari sa coste cat un Citroen C5 AirCross full option (cu piele si bizonica /joke).

      Nu de alta, dar si la C5 daca ma uit acum la ce preturi nesimtite are…
      Producatorii auto umfla si umfla si profita de chestia asta cu semiconductorii incat am ajuns la niveluri ridicole, dar hei, atat timp cat merge si lumea cumpara…

        (Citează)

    • Cea mai mare problema la Jogger o consider lipsa confortului pe scaun. Dupa cel mult 2 ore, incepe sa te doara fundul si devine incomod. Nu am avut problema asta nici la Matiz pe vremuri.
      A si mai e o chestie: oricat de finut vei incerca sa schimbi vitezele, masina pur si simplu smuceste. Reprize prea scurte, in oras, daca iei putina viteza, deja trebuie sa bagi a 4-a.

        (Citează)

  6. Pyro:
    Repet, ideea era despre de absurditatea preturilor; a ajuns o Dacia cu multe lipsuri la nivel de dotari sa coste cat un Citroen C5 AirCross full option (cu piele si bizonica /joke).

    Daca scriai tu in 2020 ca ti-ai luat cu 27000 un Citroen C5, eu ti-as fi putut spune “in 2017 (deci tot cu 3 ani inainte) un Mercedes CLA era 29.466” (cam aceeasi diferenta ca intre Citroen si Jogger). Bineinteles, in 2020 un CLA incepea cu 35.550 de euro, astazi incepe cu 37.800, dar, hei, hai sa comparam chestii de dragul de a compara. (Preturi luate de pe automarket punct ro folosind archive punct org).

      (Citează)

    • In general nu ma ocup cu vanzarea/cumpararea de masini, deci n-am urmarit prea mult preturile, inteleg din ce imi spui tu ca pretul la masini creste constant de ani de zile buni, nu doar acum de cand cu pandemia/penuria de semiconductori.
      Ce pot sa zic, trist, pentru noi.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus