un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Vine din nou vremea SUV-urilor coreene

22 Nov 2022  ·

AUTO  ·

37 comentarii

Am impresia că trăim din nou vremuri în care mașinile coreene cuceresc piața. Anul trecut, Hyundai Tucson s-a vândut în număr record în România. Este deja plin pe străzi de acest model, iar Hyundai a fost pe locul doi ca număr de înmatriculări, după Dacia, în anul 2021. În Europa, Tucson este cel mai bine vândut SUV compact.

Și na, pe bună dreptate. Îmi place noul Tucson, arată bine, futurist, remarcabil, are și un preț corect.

Mă uitam însă la alte mașini care vin din acea zonă a lumii. Noul Kia Sportage arată senzațional. De câte ori trece unul pe stradă, văd cum întorc oamenii capul după el (sau ea?). Partea din spate arată a OZN, partea din față are trăsăturile clasice de mașină asiatică modernă. Presimt că se va vinde foarte bine. Kia stă bine și pe electrice, modelul EV6 este bine privit, iar în curând lansează EV9, un SUV mare.

Am văzut recent și un Hyundai Santa Fe nou, care-i clasa superioară lui Tucson. Le-a ieșit bine și acela. Iar cum toată lumea deja laudă Ioniq 5 în segmentul BEV și Kona electric se descurca și el bine, nu m-ar mira să vedem încă un an record pentru Hyundai în România și probabil toată Europa.

    37 comentarii

  1. Chiar zilele trecute, pe o sosea din tara, era oprit un trailer din asta pt masini, cred ca avea SUV-uri KIA, noi, cu folie pe laterale. Era si politia acolo, chiar ma intrebam ce s-a intamplat. Vreo suta de metri mai in spate, ultimele doua SUV-uri cazusera pe sosea. Erau pe roti, dar nu stiu cat de mare era paguba. Nasol, oricum.

      (Citează)

  2. Am condus recent cateva sute de KM un Tuscon model 2022. E low cost tare masina. Singurul avantaj e ca primesti mult spatiu de banii dati. In rest nu te bucura cu nimic. Daca as fi sa aleg intre Tucson si Duster. As alege Duster.

      (Citează)

    • Radu se refera la aspect. Si masinile astea arata bine. P.s. sunt si ieftine in gama lor, un tucson plug in era pe la 40.000euro, un Tiguan sare probabil de 50000

        (Citează)

    • Mi s-a parut mereu ca au destule dotari interioare. La ce te referi prin senzatia de low-cost?

        (Citează)

    • Eu am facut un drive test cu noul Tucson. (Acum mult timp). Scaunul de la sofer scartia, unele plastice se miscau la interior, sistemul de entertainment se misca incet. Da sunt multe dotari misto, pret ok(pentru cat costa o masinq acum) dar calitatea lasa de dorit.

        (Citează)

    • Alin:
      Eu am facut un drive test cu noul Tucson. (Acum mult timp). Scaunul de la sofer scartia, unele plastice se miscau la interior, sistemul de entertainment se misca incet. Da sunt multe dotari misto, pret ok(pentru cat costa o masinq acum) dar calitatea lasa de dorit.

      Sună a orice mașină în banii ăia din zilele noastre. Alea făcute bine ca materiale au alte lipsuri de obicei.

        (Citează)

    • Senzatia de low cost nu e influentata de dotari. Au preturi f bune, normal ca undeva costurile lipsa se vad. Si rav4 e atractiv la pret, s-au umplut drumurile de el si a si castigat loc fruntas la antifonare proasta.
      Nu ai cum sa le ai pe toate. Dar in gama lor sunt top. Imi amintesc de 2010 cand tot asa Tucson rupea vanzarile pe suvuri.

        (Citează)

  3. Adevaru e ca arata bine nu numai suvurile de la hyundai si kia. Toate modelele sint faine.
    Am mers si cu sportage si cu tucson si nu mi-au dat impresia de lowcost. Ce-i drept erau si versiuni superioare. Senzatia depinde si de nivelul de echipare. Asa si clio coaja zici ca e lighean, iar varianta rsline e alta masina practic. Si nu zic de motor ci strict de materialele interioare. Da si pretu e altu.
    Si apropo de suvuri, la hyundai si kia, modelele alea mari (santa fe si sorento) sint belea. Mari, dotate si pret oleaca peste 50000 varianta top. Nujtu ce poti sa iei la banii astia, ceva nou asemanator ca dimensiuni si dotari.

      (Citează)

  4. Frumoase? Zici ca-s broaște rîioase cu barele si farurile alea iesite mult in relief, cu colturi pe la aripi și stopuri de zici că-s cu piese de la alte masini si nu se potrivesc. Mai deunăzi am văzut un Mitsubishi cu niște ”gropi” puse frontal in bară, iar in fundul gropii erau farurile. Nu exagerez, puteai planta un brad de Craciun acolo (din cel cu rădăcină).

      (Citează)

  5. Ca si cumparator de masini noi alegi ce-ti place, ca si cumparator de masini rulate alegi ce arunca altii: vw tdi/tsi

      (Citează)

    • Second hand nu inseamna doar ce crezi tu, si ai uitat detaliul cu pretul, dar asta nu e asa important, la ceva ce pierde 15% din valoare doar ca ai scos-o din reprezentanta. Sper ca stii ca o masina noua are niste km in bord, e deja pangarita.

        (Citează)

    • xixache: Sper ca stii ca o masina noua are niste km in bord, e deja pangarita

      3 km? :D

        (Citează)

  6. Conduc noul Sportage, varianta cea mai ieftina, de peste 8 luni, deja i-am facut si prima revizie. Initial comandasem Tucsonul, dar dura prea mult si am trecut pe Kia, disponibil in stoc. Eu sunt multumit, tinand cont ca masina noua anterioara nici nu avea radio CD cand am luat-o, dar am vandut-o la acelasi pret ca acum 6 ani. Pretul a fost cam mare, cu vreo 2.5k fata de Tucson Style+, dar are dotari superioare si, intre timp, s-a mai scumpit oricum. Ca toate produsele si serviciile. Aspectul e chestie de gust, mie imi place si asta e tot ce conteaza.

      (Citează)

  7. Sssssssssaaaaang Yooooòng 😁

      (Citează)

  8. O sa apara in curand Aiways U5. Sa vezi atunci ce raport cantitate/pret dar si ce plastice si ce zgomot la rulare

      (Citează)

    • Chinese? O să intre probabil tare pe piață, în special pe cele de buget cum este România.

        (Citează)

    • Le-a avut Sixt Share o perioada in Amsterdam. Mari, spatioase, inalte, dar cu plastice tari si foarte zgomotos motorul, de parca avea rulmenti fara vaselina.
      Ieftine, intr-adevar, si autonomie destul de mare (400 km daca tin minte bine).

        (Citează)

    • Ma indoiesc ca o sa castige piata, au mai incercat chinezii si indienii sa intre tare in piata romaneasca acum 15 ani cu preturi mici si modele aspectoase la ochi (Geely si Tata). Nu prea au avut succesuri…

        (Citează)

  9. Kia Sportage-ul nou este absolut superb, am fost la un test drive si e tare bine facuta masina, pacat ca mi-au dat minim un an si 6 luni timp de asteptare pentru livrare.

      (Citează)

  10. Clar o chestie de gust cu coreenele astea. Cele două din articol sunt, după mine, definiția hidoșeniei în materie de design auto.
    Se screm enorm să scoată un design ”futurist”, fără să-i interseze altceva. Mie îmi place eleganța chiar și în designul non-convențional, ori cu masinile de mai sus poti să mergi doar la circ, la botezuri și cumetrii, dar niciodată la o întâlnire de afaceri serioasă sau o la o serată cu ștaif.

      (Citează)

  11. Merita mentionat si factorul garantie, care e foarte important. Hyundai 5 ani, fara limita de km. Kia 7 ani in limita a 150K km.
    Meanwhile, VW – Das Auto – iti da 2.

      (Citează)

  12. Sunt destul de fiabile aceste mașini…plus că au și un design foarte futurist, plăcut ochiului.

    Însă să nu uităm de Dacia care și ele sunt mașini destul de fiabile și accesibile românilor

      (Citează)

  13. Ssangyong – 10ani garanție.
    Plus 3 asistenta rutiera
    Și sunt toate Suv-uri koreene. Ieftinute

      (Citează)

  14. Hyundai Tucson e mai ieftina fiindca Tiriac e importatorul si a reusit sa negocieze preturi mai bune ca la Kia Sportage. E cam aceeasi masina.

      (Citează)

  15. Eu am luat anul asta o KIA Ceed benzina 1.5 T-Gdi, 160 CP. Am platit cu tot cu tichete cu Rabla 18500 euro. Știe Android auto wireless, scaune încălzite, volan încălzit, plastice moi la interior, per total decentă. La banii ăștia mă încadram la un Polo de vreo 90 de cai sau ceva Megane fără prea multe dotări. Consum in oraș, 8-9 litri(București) in afara localității dacă mergicu 90-100 am scos și 5.2 litri/100 km. Este decentă și la accelerație 8.4 secunde 0-100. Plus garanție 7 ani.

      (Citează)

    • Buna masina si prețul la fel, dar n-are rost comparația cu polo. Discutam de alte lumi. Găsești ciocolata la 300 gr la 10, dar si de 100 gr la 30 lei. Bune amândouă, dar ..

        (Citează)

  16. Andrei G:
    Mi s-a parut mereu ca au destule dotari interioare. La ce te referi prin senzatia de low-cost?

    Se refera la faptul ca nu isi permite Tucson asa ca prefera Duster.

      (Citează)

  17. Ovidiu:
    Buna masina si prețul la fel, dar n-are rost comparația cu polo. Discutam de alte lumi. Găsești ciocolata la 300 gr la 10, dar si de 100 gr la 30 lei. Bune amândouă, dar ..

    Am condus destul timp și Polo, model 2020 și sincer nu mi se pare KIA deloc inferioară. Nici la interior iar la performanța bănuiesc că nu are sens discuția. Deci comparația ta nu prea își are rostul, sincer. Fă o comparație cu Golf dacă vrei, dar prețurile pleacă de la 26K pentru un Golf cu motor 150CP. Și să nu mai zic de alegerile de design de la Golf … Metoda de reglat aerul condiționat, mind blowing.

      (Citează)

  18. Robert:
    Senzatia de low cost nu e influentata de dotari. Au preturi f bune, normal ca undeva costurile lipsa se vad. Si rav4 e atractiv la pret,s-au umplut drumurile de el si a si castigat loc fruntas la antifonare proasta.
    Nu ai cum sa le ai pe toate. Dar in gama lor sunt top. Imi amintesc de 2010 cand tot asa Tucson rupea vanzarile pe suvuri.

    Tucson ala de prin 2008 era tanc. Am cunostinte care inca detin acea masina si care in afara de consumabile(placute, discuri, distributie) nu au avut probleme. Cu unul din ei chiar ma amuzam ca nu i s-a ars nici macar un bec in 14 ani…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus