un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 22 noiembrie 2022

22 Nov 2022  ·

ȘTIRI  ·

43 comentarii

    43 comentarii

  1. Și uite asa se vor face o grămadă de anulari de abonamente genius

      (Citează)

    • La preturile pe care le practica chiar e inutil sa mai spuna de limita. De pilda o lampa de veghe era luni la ora 8 la pretul de 27 lei iar 2 ore mai tirziu, cind voiam sa cumpar, 56 lei. Ma frecam la ochi, credeam ca am vedenii, dar salvasem pagina in downloads, cu acelasi produs, aceleasi recenzii…

        (Citează)

    • @Marinel
      Poate fi acelasi produs dar vandut de altcineva.

      Am multe produse la favorite, ma mai uit din cand in cand si vad ca a crescut mult pretul, cand intru pe el e vandut de altcineva.

        (Citează)

    • Nu faceti anulari, ati uitat cat de mult economiseati cu genius? Continuati sa economisiti…

        (Citează)

    • Poate doar cei care au făcut Genius pentru comenzi mici să anuleze. În rest, grupezi mai multe produse pe o comandă și aia e.

        (Citează)

    • @Kopa_Kopan, economii de minim cateva sute de lei pe an. Cel putin in teorie, ca in practica probabil ca toata lumea ar fi grupat mai multe produse sau ar fi cumparat mai putin de la Emag.

        (Citează)

  2. monciu:
    Și uite asa se vor face o grămadă de anulari de abonamente genius

    Eu am avut cateva comenzi de 4-5 lei, deoarece doar atat aveam nevoie. Si am avut mai demult comenzi mari “sparte” in mai multr livrări.
    Există oricand alternativa: comanzi de minim suma si returnezi ce e in plus pe moyiv ca te-ai răzgândit la cantitate.

      (Citează)

    • Eu unul cand am comanda de la un vanzator, altul decat emag, mi-e rusine sa comand de 5-10 lei. Daca tot cumpar ceva macar sa fie de 20-30 lei. Pe mine nu ma afecteaza schimbarea asta prea mult.
      Ideea ta cu returul, daca ai 15 ani merge. Altfel, e de prost gust.

        (Citează)

    • Cu rusinea nu faci prea multe. Atat timp cat este permis, de ce sa nu comanzi? Daca am nevoie doar de un cablu de 6 lei, de ce sa nu comand? Nu-i convine sellerului, sa fie sanatos. Sa iasa din combinatia genius si sa puna taxa pe livrare.
      Hai sa nu ne mai rusinam pe banii nostri. Ca nici emagu nu s-a rusinat cand a facut diverse magarii.

        (Citează)

    • De ce e de prost gust? Nu incalci o lege, o regula nescrisa, dai retur un produs nefolosit, etc. Mai de porc e sa schimbi datele unui abonament, fara sa oferi o solutie simpla de restituit suma ramasa, in caz ca vrei sa renunti.

        (Citează)

    • Blackskull: Daca am nevoie doar de un cablu de 6 lei, de ce sa nu comand? Nu-i convine sellerului, sa fie sanatos. Sa iasa din combinatia genius si sa puna taxa pe livrare.

      Mie mi se pare ok ce zici. Probabil că decizia eMAG este mai degrabă în defavoarea celor din marketplace. De la eMAG găsești mereu ceva să mai iei pe lângă acel cablu ca să faci 30 de lei.

      Sau cine știe, poate chiar cei din marketplace au cerut treaba asta, refuzând să mai suporte curierat pentru cabluri de 6 lei.

        (Citează)

    • Probabil că nu (mai) e fezabil să livreze gratuit comenzi așa mici – poate sunt mai multe decât s-au așteptat să fie sau poate a fost doar o perioadă în care au plănuit să facă asta.

      Poate pare de prost gust să cumperi doar pentru a returna, dar se pare că ăsta e viitorul spre care tindem. Dacă vom ajunge să cumpărăm doar online va trebui perfecționat sistemul ăsta, așa cum e în alte țări – atunci când comanzi doar după poze sunt șanse mari să nu-ți placă ce ai primit și returnezi. Dacă stai să te gândești puțin la resursele necesare pentru un astfel de sistem e cam aiurea să ai pretenția să fie tot mai ieftin.

        (Citează)

    • dam167: Poate pare de prost gust să cumperi doar pentru a returna, dar se pare că ăsta e viitorul spre care tindem. Dacă vom ajunge să cumpărăm doar online va trebui perfecționat sistemul ăsta, așa cum e în alte țări – atunci când comanzi doar după poze sunt șanse mari să nu-ți placă ce ai primit și returnezi.

      Returul este o chestie normală, inclusiv eMAG și FD spun asta și dezvoltă mecanisme de revânzare. Magazinelor mici nu prea le convine, desigur, că sunt volume mai mici.

      Eu nu cred în asta cu returul la modul “iau multe ca să trec de 30 de lei, apoi fac retur la ce nu voiam de fapt”. E complicat, e cu mers la easybox pentru retur etc. În practică, e mai simplu să mai adaugi o pastă de dinți sau un detergent de vase pe comandă, că oricum nu strică în casă.

        (Citează)

    • Si oricum, pe langa faptul ca este complicat, daca toata lumea va proceda astfel cu retururile, in scurt timp se va modifica politica firmei.
      Daca sunt 2-3 clienti care fac comenzi mai mari ca sa aiba transport gratuit si apoi dau retur ce este in plus, nu se vor complica cei de la Emag.

        (Citează)

  3. Referitor la Orion si drumul spre Luna.
    Am gasit aceasta simulare despre cum “arata” expeditia in 2D

    https://twitter.com/thePrimalSpace/status/1594680827165679616?t=a3FD9JoHAJZeadBTeI3eqw&s=19

      (Citează)

  4. Azi limita de 30 lei, maine de 50, poimaine scot limita, dar introduc taxa de livrare de doar 3 lei ptr orice comanda si tot asa. Macar am scos parleala pana acu cu abonamentu actual, cica am facut economii de aproape 400 lei. Vedem ce-o mai fi in continuare.
    Nasol ca n-o sa mai pot comanda chestii minore gen un cablu, un adaptor etc. Ca e mai scump transportu decat produsu.

      (Citează)

  5. Si Uber Eats au introdus comanda minima de 45 de lei :|

      (Citează)

  6. Oare au anuntat abonatii la genius ca isi pot anula abonamentul si primi banii inapoi pentru ca au modificat conditiile contractuale? hmmm

      (Citează)

  7. Emag exact asa a facut in urma cu multi ani, cand incercau sa acapareze piata. Aveau livrari gratuite, apoi doar de la 99 lei, apoi doar de la 199 lei.

    O mizerie deja, vor doar sa te agate de client. Dar pe mine m-au pierdut, cu tot cu Genius si dupa vreo 245 de comenzi. Ce a pus capac: un produs vandut contrafacut, cu livrare din depozitul lor, plus imposibilitatea de a-i contacta sa le explici problema.

      (Citează)

    • corny: O mizerie deja, vor doar sa te agate de client.

      Da, ca toate magazinele din lumea asta. E absolut normal să faci promoții și oferte la început de drum.

        (Citează)

  8. Daca nu ma insel, intr-o vreme era limita de 50 de lei la livrarile gratis in easybox cu genius. Dupa care am descoperit intamplator ca era gratis si la sume mai mici de 50 de lei

    Asa ca limita de 30 de lei pentru livrare gratis nu mi se pare o constrangere foarte drastica.

      (Citează)

    • Cel mai simplu este să te uiți prin comenzile tale și să vezi câte ai sub 30 de lei la easybox. Eu am avut câteva, un șampon, niște opritoare de uși, niște blocatoare de sertar, din astea. Pe viitor o să le grupez cu altceva și gata. Pot oricând să mai iau și o pastă de dinți sau altceva ce trebuie mereu prin casă.

        (Citează)

    • Ce sa grupezi daca gasesti un produs la NEA KAISA si altul la VASILE PFA? Ne luminezi si pe noi cum le grupezi?

        (Citează)

    • Filtrezi după “livrate de eMAG”, chiar dacă sunt vândute de selleri diferiți. Sau nu cumperi de acolo, dacă nu găsești soluție și nu vrei nici taxă de transport.

      Sunt sigur că eMAG își asumă o pierdere de clienți și de comenzi, ca întotdeauna când crește o taxă. Întrebarea este dacă pierd mai mulți bani din comenzi ratate sau din livrarea produselor ieftine.

      Din ce am văzut la eMAG, m-am convins că duc analytics-ul la maxim. Oamenii știau pe de rost câte cutii intră în medie pe o comandă (1,12 cutii în prezent), cât aer este în ele șamd. Sunt sigur că au studiat exact câte comenzi sub 30 de lei sunt și diverse scenarii de viitor în acest aspect și decizia a fost aceasta.

        (Citează)

  9. Aseară voiam sa comand un suport de căști vândut de emag la 29.99, deci trebuie să plătesc 9.99. Singura soluție ca să nu plătesc transportul e sa adaug un pix de 0.67 lei, de la un vânzător din marketplace. Nu mai plătesc transport, dar vine în doua colete din doua locații diferite, foarte eco-friendly.

      (Citează)

  10. Am fost acu doua weekend-uri la showroom-ul nou pentru test drive si din pacate:
    1. nu fac test drive in weekend
    2. aveau doar modelele de peste 300cp pentru test drive, iar pe mine m-ar interesa fie hibridul de 245 fie cel pe benzina/diesel de 150

      (Citează)

  11. Sa imi calculeze si mie eMAG-ul emisiile de CO2 cand ma duc dupa cele 6 produse aflate sub o singura comanda la easybox de 6 ori in zile diferite.

      (Citează)

    • Și cum optimizezi transportul? îi obligi pe toți vânzătorii să trimită la un depozit eMag mai întâi, apoi să preia curierul toate produsele (reambalate) și să le livreze la easybox? Dacă toate produsele ambalate la grămadă nu pot fi livrate la easybox? le împarte în 2 sau în 3? Mai sunt și termenele de livrare, poate nu vrei să aștepți 6 zile pentru unul dintre produse și le vrei pe restul mai repede, dacă se poate.

      Nu zic că e ok să ai atâtea colete livrate separat, dar parcă alternativa e complicată și cu prea multe variabile pentru o procedură standard.

        (Citează)

    • @Adi: cred că scopul este să te duci pe jos la easybox sau poate în drumul spre casă, de asta sunt mai dese decât Mega Image-urile.

        (Citează)

  12. Mie mi-a fost jena sa dau comenzi de 10-12 lei si cautam ce mai vand aia, poate-mi mai trebuie ceva din oferta lor, cat sa nu iasa gaura macar. La unii am returnat un produs ca n-avea referinte de marime si era prea mare, si m-a sunat cineva sa-mi zica ca mai e alt produs, la jumate din marime si jumate de pret. 100% n-au fcaut progfit cu alea.

      (Citează)

  13. Hahaha, unde erau aia cu “pe mine ma ajuta easyboxul” ca ma duc eu prin ploaie cand vreau nu vine curierul acasa :). Si uite asa asteptam GeniusExtra la doar 200 ron/ an, sau ce o mai fata mintea astora de la emag.
    Dar sigur, traiasca emagul cum ne simplifica viata.

      (Citează)

    • Pe mine mă ajută easybox-ul și nu mă topesc de la mers 5 min prin ploaie. Cred că oricine poate să-și facă un calcul să vadă dacă merită sau nu Genius ăsta. Eu am în 2022 9 comenzi, iar pentru transport am plătit în total 78 de lei. Dacă nu mai comand nimic anul ăsta (puțin probabil, dar hai să zicem), n-ar fi meritat abonamentul.

        (Citează)

  14. Eu vreau sa aiba langa fiecare easybox un container pentru reciclarea celor 1001 cutii și cutiuțe în care ambalează ei fiecare produs separat.

      (Citează)

  15. Radu, nu raspunde la comentarii cu lunile. Tot Radu, zice lumea de rau de emag, raspunde imediat.

      (Citează)

  16. Si eu am primit mail-ul cu limita de 30 lei. Au ambalat-o frumos, este in folosul nostru schimbarea, mai putine transporturi, mai putine emisii de carbon, blabla
    Dar au uitat de faptul ca, desi comanzi mai multe produse intr-o comanda, ele vin tot separat…

      (Citează)

  17. emag a iesit beton de BF si vrea sa controleze cumva profitul imens, pun pariu ca nu se vine cu duba de livrari la easybox doar pentru un adaptor de 3,50lei, iar ce e sub 30 lei nu are volum sau greutate considerabile, plus ca se face livrare la mai multe easy odata, deci nu are decat foame ca punct de plecare. Nu aveam nici o durere daca trebuiau sa amortizeze flota de electrice sau un demers de genul asta. Sau o limitare per client, sa ai minim o comanda de peste o anumita valoare la x comenzi, sau sa insumezi o suma pe an, etc, dar asa….BF sau BS, as zice ca BS..

      (Citează)

  18. nwradu:
    La Cupra? Arată bine mașina, da. Tot cu întârziere mare vine și ea.

    Da, la Cupra.
    Am vazut ca au ceva pe stoc, au si usor folosite la preturi decente.

      (Citează)

  19. Blackskull:

    Nasol ca n-o sa mai pot comanda chestii minore gen un cablu, un adaptor etc. Ca e mai scump transportu decat produsu.

    Stai linistit, ca eMag e inca OK, mai ales la politica de retur. La extrema cealalta sunt unii tepari precum QuickMobile: comandat un Chromecast, teoretic cu livrare 15 lei, acoperit prin ceva discount. Cerut retur ca nu a fost chiar conform asteptarilor, au perceput taxa de 30 lei pentru acest retur. Aparent, daca pun o taxa de retur in T&C, au acoperire legala sa ceara mai mult decat transportul in sine… Chiar si cu aceasta limita de 30 lei pentru livrare gratis la easybox, eMag sunt la ani lumina distanta fata de altii. Din pacate pentru noi, pentru ca tind spre monopol si atunci vor tot creste pretul perceput….

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus