un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Miracol! Am văzut Poliția Rutieră intervenind din proprie inițiativă în trafic

7 Nov 2022  ·

AUTO  ·

49 comentarii

Am văzut și eu o dată Poliția intervenind când vede o contravenție în trafic, așa că o să zic asta.

La Șincai, mașina neagră din imagine a coborât dealul pe banda din mijloc de “înainte”, iar la semafor s-a băgat în fața tuturor celor care făceau stânga în intersecție și s-a oprit acolo. Ca la carte, depășirea coloanei oprite la semafor, că spre stânga este semafor separat.

O mașină din spatele ei, care mergea înainte, l-a tot claxonat pe acel șofer pe măsură ce încetinea ca să se bage în fața coloanei depășite. O mașină de Poliție se afla în intersecție, atenția le-a fost atrasă de acel claxon, iar șoferul mașinii negre practic s-a băgat în fața coloanei depășite chiar lângă o mașină de poliție.

Polițiștii au schimbat 2 vorbe cu el prin fereastra mașinii. Poate că nu le-a plăcut ce-au auzit, că l-au invitat pe respectivul șofer să tragă pe dreapta.

Mi-a părut un pic rău de el, că se vedea un copil mic în scaun auto pe bancheta din spate. Dar mi-a trecut părerea de rău după o secundă. Și eu am copil mic în spate și nu depășesc coloana oprită la semafor, că nu mi se pare că este dreptul meu să mă bag în față în timp ce doar “proștii” respectă regulile și fac stânga de pe banda de stânga. Așa că sper că i-au rupt respectivului o amendă bună.

    49 comentarii

  1. Nu se incadreaza la “Depasirea coloanei la semafor” atat timp cat nu a trecut pe contrasens. Probabil se ajunge la incadrare necorespunzatoare.

      (Citează)

    • Se incadreaza la trecut pe rosu ca a depasit limita directiei pentru care era incadrat si nerespectarea indicatoarelor, avand banda de mers inainte si a facut stanga.
      Daca ma intrebi pe mine, se cam bat cap in cap sanctiunile, insa am fost in aceeasi ipostaza cand am fost oprit si astea 2 au fost ‘contraventiile’.

        (Citează)

    • Prima incadrare (badumtssss) mi se pare cam trasa de par.

        (Citează)

    • Nu mai există condiția de a intra pe contrasens pentru a fi considerată depășire o astfel de manevră, cred că de când s-a introdus OUG 195/2002.

        (Citează)

    • @ov1d1u
      Nu trebuie sa treci pe contrasens pentru a se considera depasire, insa depasirea coloanei stationate la semafor se pedepseste doar cand pentru aceasta intri pe contrasens.

        (Citează)

    • ov1d1u: Nu mai există condiția de a intra pe contrasens pentru a fi considerată depășire

      da, dar exista conditia de a iesi din sirul (banda) pe care il depaseste.
      deci daca nu a fost pe b3, a trecut apoi pe b2 si a revenit in fata inapoi pe b3.. nu e depasire.

      oricum, trecerea pe rosu ar trebui sa fie o incadrare suficienta.
      rezolva problema pentru o perioada.

        (Citează)

    • john2381: da, dar exista conditia de a iesi din sirul (banda) pe care il depaseste.
      deci daca nu a fost pe b3, a trecut apoi pe b2 si a revenit in fata inapoi pe b3.. nu e depasire.

      .

      Poti depasi si daca nu iesi din banda (daca esti cu un vehicul cu doua roti). Dar articolul cu privire la depasirea coloanei este mai specific

      Art 120
      (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
      k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.

      john2381:
      oricum, trecerea pe rosu ar trebui sa fie o incadrare suficienta.
      rezolva problema pentru o perioada.

      Dar nu a trecut pe rosu. Este o balarie care probabil va fi respinsa pana la urma de catre judecator.

      Dar de ce ar trebui rezolvata problema printr-un abuz?

        (Citează)

    • nashu_mare: Poti depasi si daca nu iesi din banda (daca esti cu un vehicul cu doua roti)

      da, dar trebuie sa iesi din “sir”.

      “Articolul 45
      (1) Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.”

      deci daca ai fost pe b2 si te-ai bagat in fata b3.. nu ai depasit nimic, doar ai incalcat niste marcaje si un semafor.

      nashu_mare: Dar nu a trecut pe rosu. Este o balarie care probabil va fi respinsa pana la urma de catre judecator.

      cand ai un semafor rosu pt stanga.. si tu il depasesti ca sa te incadrezi in fata b3 pt stanga.. se numeste ca ai trecut pe rosu
      (trebuie sa depasesti semaforul ca sa treci in fata celor care asteapta)

        (Citează)

    • nashu_mare: Dar nu a trecut pe rosu

      si articolul (din regulamentul de aplicare) care spune ca nu trebuie sa depasesti marcajul, respectiv semaforul

      “Articolul 52
      (1) Semnalul de culoare roșie interzice trecerea.
      (2) La semnalul de culoare roșie vehiculul trebuie oprit înaintea marcajului pentru oprire sau, după caz, pentru trecerea pietonilor, iar în lipsa acestuia, în dreptul semaforului. Dacă semaforul este instalat deasupra ori de cealaltă parte a intersecției, în lipsa marcajului pentru oprire sau pentru trecerea pietonilor, vehiculul trebuie oprit înainte de marginea părții carosabile a drumului ce urmează a fi intersectat.”

        (Citează)

    • Dar aici nu a intrat in fata B3 cand era rosu la B3. Din ce inteleg, a facut stanga de pe B2 cand era verde pentru facut stanga. Ca, altfel, de ce l-ar claxona cei de pe B3?

        (Citează)

    • Altfel, cred ca aici s-ar incadra la “Dacă semaforul este instalat deasupra ori de cealaltă parte a intersecției, în lipsa marcajului pentru oprire sau pentru trecerea pietonilor, vehiculul trebuie oprit înainte de marginea părții carosabile a drumului ce urmează a fi intersectat.””

        (Citează)

    • nashu_mare: Din ce inteleg, a facut stanga de pe B2 cand era verde pentru facut stanga.

      pai scrie in articol ca s-a bagat in fata celor de la semafor si ca a oprit acolo.
      asta ar insemna ca a trecut cand semaforul stanga era rosu (unii stateau + el a oprit).

        (Citează)

  2. Este foarte prost gândită intersecția, ar fi trebuit făcute două benzi la stânga, fiindcă dintr-o bandă se fac 3 benzi pe Cantemir.

      (Citează)

    • Stefan: dintr-o bandă se fac 3 benzi pe Cantemir

      si ar ramane o singura banda (prima) pentru dreapta (2 benzi) si inainte (alte minim 2 benzi)?
      de ce am pune 2 benzi pt cele 3 enuntate de tine si o singura banda pentru restul de 4?

        (Citează)

    • @john2381, este simplu. Ar fi de preferat 2 benzi pentru virajul la stanga pentru ca acolo sunt cele mai multe masini. Mereu se face coloana pe directia respectiva.

      In plus, daca vii de pe Calea Serban Voda si nu functioneaza semafoarele, ai prioritate la virajul la stanga pe Dimitrie Cantemir. Adica acesta este traseul principal.

        (Citează)

    • Andrei G: nu functioneaza semafoarele, ai prioritate la virajul la stanga

      asta e de jumatate de an si poate e un experiment, nu as considera-o un reper.

      intersectia oricum s-a modificat de mai multe ori in ultima vreme, deci cineva monitorizeaza si cauta solutii.
      as tinde sa cred ca au mai multe date decat noi si nu m-as arunca la solutii pe impresii.

      asa.. as putea spune ca o varianta ar fi sa dea verde alteranativ pentru toate directiile celor care coboara dealul vs celor care vin de la timpuri noi + un alt timp cu verde celor de pe directia unirii – palatul copiilor.
      in varianta asta.. b2 la coborarea de pe deal ar putea fi pt inainte + stanga (caz care acum nu a posibil pentru ca stanga are timp diferit de semafor fata de inainte).

      mai e si problema ca benzile alea sunt cam inghesuite acolo (si e greu sa lasi o banda micuta pt inainte si dreapta cat asteapta altele doua pt stanga).
      intr-o vreme chiar era parcare pe b1.
      bine, era o vreme fara stalpisori pt tramvai si se auzea clopotelul secunde bune tocmai din clasele liceului de langa (de multe ori inainte de pocnitura zdravana – deh, multe tone de oprit la vale pe o sina micuta.. nu e mereu simplu).

      oricum, desi sunt momente din zi cand se aglomereaza spre stanga.. nu sunt de ignorat nici celelalte directii (se aglomereaza si dinspre centru uneori.. si nu numai).
      cert e ca in formatul actual.. stanga merge mult mai bine cand nu e “fluidizata” de unii care se inghesuie in fata si oricum nu e chiar asa de rau (cam in 3 semafoare treci oricum).

        (Citează)

    • Tu consideri ca 3 semafoare a cate 2 minute cel putin este un timp rezonabil sa treci de o intersectie?

        (Citează)

    • Andrei G: 3 semafoare a cate 2 minute cel putin este un timp rezonabil

      3 semafoare este cazul extrem si rar intalnit, de obicei trec in 2 semafoare cand e aglomerat.
      considerand traficul din bucuresti si situatia din teren (e totusi o intersectie mare cu trafic din toate directiile + autobuze si tramvaie).. da, mi se pare rezonabil.

      poate ar fi mai comod sa trec la primul semafor, dar daca asta inseamna sa adaugam timp de trecere pentru alte directii.. nu cred ca mai pare o idee asa de buna.
      am spus.. cred si sper ca traficul de acolo e monitorizat si ca se incearca optimizarea lui.
      pana la alte date care sa ma convinga de existenta unei variante mai bune.. sunt ok cu forma asta (nu si cu “fluidizatorii” pe care ii doresc disparuti sau macar amendati)

        (Citează)

  3. Acolo chiar nu incurci pe nimeni daca te bagi in fata coloanei. E loc pentru 4-5 masini. Eu sunt pentru respectarea regulilor dar si pentru usurarea traficului acolo unde e cazul si nu produci incurcaturi. Traficul in Bucuresti e asa cum e, ce ma deranjeaza pe mine cand sunt primul la semafor si fac stanga, daca se baga doua -trei masini in fata mea? Dau un claxon scurt cand se face verde ca sa plece si ei la timp si uite asa in loc sa treaca 8 masini, trec 11. Sunt mai multe locuri in Bucuresti unde poti sa faci din astea la limita legii, pentru descongestionarea traficului. Da, stiu, civilizatie, Europa, hau hau. Insa pana atunci, pe banda aia la stanga e uneori coada pana sus la Adesgo

      (Citează)

    • Si daca nu esti primul la semafor? Daca esti masina 6 si stai la 3 semafoare consecutive din vina celor care se baga in fata ?

        (Citează)

    • Bravo bre, imi plac astia care fluidizeaza traficul de capul lor. Pai vii tu jmecher, futi coloana si trec 11 in loc de 8..doar ca daca n-ati fivoi 3 dăștepți ar trece 12 in ordine nu s-ar face rosu in fata “numarului” 9 care respecta regulile.
      Cum ai tu impresia ca doar tu te-ai gandit la asta, restu-s prosti. Daca am face toti ca tine n-ai mai avea unde sa “fentezi” si ai sta cu restul prostilor in coloane, in haos.
      Ce-mi place sa inchid la mantinela d-astia ca tine, sa-i nu te poti misca, sa blochezi intersectai si sa-ti iei toate injuraturile pe care le meriti.

        (Citează)

    • the_real_blue

      07/11/2022 la 2:38 PM

      Nu e chiar asa Albert, pentru ca aia care stau incolonati pe banda 3 sa faca stanga stau mereu pe telefoane si pana isi misca hoiturile trec doar 3 masini la un semafor.
      Fix in interesectia aia se pot aduna 3 randuri de masini pentru stanga pentru ca apoi intra pe un bulevard cu multe benzi. Nasol e cand toti se bulucesc sa intre pe o singura banda…

      De acord cu boglous.

      Daca sunteti in bucuresti si auziti un claxon la verde, sunt eu! Dau trezirea la zoombie care stau pe telefoane. De foarte multe ori, un claxon am vazut ca trezeste pe toata lumea.

      Daca asteptam sa fluidizeze polutia traficul…suntem morti

        (Citează)

  4. Am vazut si eu un caz de curand, stateam la un semafor pe Basarabia. Era rosu inainte, vreo 5-6 masini la rand. Pe banda de stanga se facuse verde, s-a eliberat banda si a venit un baiat lansat din spate, a trecut pe langa toti care stateam, ca prostii si a mers linistit inainte.
    Doar ca a doua masina care statea la semafor era intamplator una de politie. Au pornit girofarul si s-au dus dupa el. I-am vazut trasi pe dreapta o intersectie mai sus. Sper ca a fost o discutie fructuoasa.

    Problema de fond este ca sunt foarte putini politisti in trafic. Ei poate ar si face treaba, dar nu au ocazia, pentru ca nu sunt acolo.

      (Citează)

  5. Eu am văzut mașina de poliție trecând pe lângă un accident fără măcar să schițeze un gest că ar opri. Accident pe Calea Vitan, în ziua mare. Polițiști și polițiști.

      (Citează)

    • Depinde de accident. Daca e ceva lejer care se termina cu amiabila, nici una din parti nu prea are motive sa implice si politia de aia nici politia nu se autosesizeaza.

        (Citează)

    • Cred ca in primul rand depinde de politisti, adica daca nu sunt de la rutiera de ce ar opri la un accident fara victime.

        (Citează)

  6. the_real_blue:
    Nu e chiar asa Albert, pentru ca aia care stau incolonati pe banda 3 sa faca stanga stau mereu pe telefoane si pana isi misca hoiturile trec doar 3 masini la un semafor.
    Fix in interesectia aia se pot aduna 3 randuri de masini pentru stanga pentru ca apoi intra pe un bulevard cu multe benzi. Nasol e cand toti se bulucesc sa intre pe o singura banda…

    De acord cu boglous.

    Daca sunteti in bucuresti si auziti un claxon la verde, sunt eu! Dau trezirea la zoombie care stau pe telefoane. De foarte multe ori, un claxon am vazut ca trezeste pe toata lumea.

    Daca asteptam sa fluidizeze polutia traficul…suntem morti

    Stai potolit, ca poate-ti iei si doua dupa ceafa. Nu vezi ce viteaz e? Nu intelege nimic din trafic dar e pornit rau. Ca stie el ca daca te bagi in fata coloanei, el nu mai apuca sa treaca. Atata poate, atata zice.

      (Citează)

  7. Andrei Șerbănescu

    07/11/2022 la 2:57 PM

    nashu_mare:
    Nu se incadreaza la “Depasirea coloanei la semafor” atat timp cat nu a trecut pe contrasens. Probabil se ajunge la incadrare necorespunzatoare.

    Cred ca cea mai evidenta greșeală este ca ai trecut peste linia continuă, care e mereu între benzi, înainte de o intersecție

      (Citează)

  8. @boglous07 optimizezi și locurile de parcare ocupându-le pe cele destinate handicapaților? Că nici acolo nu prea deranjezi.

    Mă întreb dacă polițiștii ar fi fost la fel de prompți în aplicarea legii dacă în loc de Citroen era BMW/Mercedes.

      (Citează)

  9. the_real_blue:
    Nu e chiar asa Albert, pentru ca aia care stau incolonati pe ……. stau mereu pe telefoane

    Da bre, stii tu si cu boglous ca toti aia care stau in coloane si respecta regulile au iesit in trafic sa stea “pe telefoane” sa va incurce voi, desteptii. Drept urmare depasiti coloane , fluidizati trafic si va grabiti pana fix in urmatorul semafor…cu intersectia blocata de alti destepti “fluidizatori” care sunt convinsi ca si voi ati iesit in trafic ” sa stati pe telefoane”….

      (Citează)

    • O sa-ti raspund, desi mi-e ca-ti plezneste un vas de sange in cap si pe urma o sa ma simt vinovat ca te-ai prapadit de tanar. Mai citeste de 10 ori ce-am scris eu si poate intelegi ca am zis ca sunt UNELE intersectii unde merge treaba asta. Eu locuiesc in zona si fac semaforul ala de cateva ori oe zi. Sunt atent, si dupa ce se pune verde, pana sa se dezmeticeasca primul sofer eu sunt plecat de mult. Si da, majoritatea celor care ajung primii la semafor se misca ca niste momâi cand se da verde. Ca plm…n-au nicio responsabilitate, ei oricum trec. Si mai sunt cateva intersectii unde nu incurci pe nimeni daca te bagi si esti atent. Ti le spun daca vrei, cu conditia sa ma lasi cu atitudinea asta de provincial venit dintr-un orasel cu un singur semafor in centru, unde l-a invatat mamica lui sa stea frumos la rand si sa astepte, ca nu e nicio graba.

        (Citează)

    • boglous, nu-mi mai raspunde, te rog. Daca ai semnaliza si in trafic cum o faci aici mai ca te-as lasa sa treci cand fortezi intersectia..

        (Citează)

    • Băi, bog, singurul țăran de aici, de departe, tu ești. Dacă stai în zonă, ia metroul, lasă-ne pe noi, proștii care stăm civilizat la coadă, singuri în trafic.

        (Citează)

    • Dar nu credeti ca ar fi mai simplu sa se faca un scuar cu 20 de metri mai in fata si sa se mute semaforul acolo? Apoi am avea doua benzi pentru stanga, o banda inainte si o banda pentru dreapta inainte de scuar.
      https://ibb.co/vvKqFyC

      Sau una dintre benzile de stanga ar putea fi pentru stanga si inainte.

        (Citează)

  10. ps:
    @boglous07 optimizezi și locurile de parcare ocupându-le pe cele destinate handicapaților? Că nici acolo nu prea deranjezi.

    Nu, stai linistit. Ce-i al tau e pus de-o parte. Nu ma bag pe locurile alea niciodata, poti sa parchezi fara grija.

      (Citează)

    • Wow, folosirea persoanelor cu dizabilități ca înjurătură pentru cel care îți spune că și greșit. Nu ești deloc nesimțit.

        (Citează)

  11. boglous:
    O sa-ti raspund, desi mi-e ca-ti plezneste un vas de sange in cap si pe urma o sa ma simt vinovat ca te-ai prapadit de tanar. Mai citeste de 10 ori ce-am scris eu si poate intelegi ca am zis ca sunt UNELE intersectii unde merge treaba asta. Eu locuiesc in zona si fac semaforul ala de cateva ori oe zi. Sunt atent,si dupa ce se pune verde, pana sa se dezmeticeasca primul sofer eu sunt plecat de mult. Si da, majoritatea celor care ajung primii la semafor se misca ca niste momâi cand se da verde. Ca plm…n-au nicio responsabilitate, ei oricum trec. Si mai sunt cateva intersectii unde nu incurci pe nimeni daca te bagi si esti atent. Ti le spun daca vrei, cu conditia sa ma lasi cu atitudinea asta de provincial venit dintr-un orasel cu un singur semafor in centru, unde l-a invatat mamica lui sa stea frumos la rand si sa astepte, ca nu e nicio graba.

    Ha ha ha!!
    Băi, nu e adevărat! Recunoști că ești un dobitoc și insiști să semnalizezi asta!
    Incredibil!

      (Citează)

    • Ei vezi, cu de astia ai de a face in traficul din capitala.
      Daca ar pune cineva, oricine, in 10% din intersectiile astea cu “fluidizatori” si daltonisiti(boglous stim ca era galben plin, nu-i stres) camere d-alea ca si in vest care sa trimita direct amenda ar avea Nicusor bani sa faca tevile alea din inox si pasaje si gitaorii doar din marmura de-ar crapa Negoita de ciuda.
      E copacul cu bani pe care nu-l planteaza nimeni.

        (Citează)

  12. De ce nu ai pus (P) că noi nu suntem fraieri, e evident articol plătit de poliția română. Huoooo Radu!!!11unu

      (Citează)

    • Adrian: e evident articol plătit

      evident ca e platit,
      subiectele despre trafic (rutier) genereaza controverse,
      deci comentarii si “angajament”,
      deci vizibilitate si trafic (web) suplimentare,
      deci bani in plus.
      :)

        (Citează)

  13. john2381: si ar ramane o singura banda (prima) pentru dreapta (2 benzi) si inainte (alte minim 2 benzi)?
    de ce am pune 2 benzi pt cele 3 enuntate de tine si o singura banda pentru restul de 4?

    Trebuie analizate fluxurile de trafic

      (Citează)

    • Em: Trebuie analizate fluxurile de trafic

      Le-am analizat eu empriric avand in vedere ca circul foarte des pe acolo in special dimineata:

      1. numarul celor care merg la stanga spre Cantemir venind dinspre Serban Voda este mai mare decat numarul celor care merg inainte sau la dreapta (la dreapta merg foarte putini).
      2. Cu toate acestea verdele tine pentru stanga mai putin de jumatate din cat tine pentru inainte
      3. Iar pentru mersul inainte sunt disponibile 2 benzi (B1+B2) si la stanga doar 1 – B3
      4. drumul cu prioritate este catre stanga

      Cu alte cuvinte, la un ciclu de semafor, pe directia inainte ar putea sa mearga de 4 ori mai multi decat la stanga, desi drumul principal si cu flux mai mare este catre stanga.

      Dimineata, cam jumatate din cei care fac la stanga vin de pe B2, fie intrand in fata pe B3 fie facand direct la stanga de pe B2 cand e verde comun.

      Cu siguranta cel putin 2-3 masini care stau regulamentar pe B3 pierd stopul la fiecare ciclu. Pe de alta parte pun pariu ca daca toti ar circula regulamentar, coada pentru stanga ar fi pana cel putin la metrou Eroii Revolutiei toata ziua deoarece capacitatea intersectiei de a prelua acel trafic catre Cantemir este mult mai mica decat numarul celor care vor sa o ia pe acolo.

      In general nu fac si nu incurajez astfel de comportament in trafic insa aceasta intersectie este prost gandit si cred ca e o necesitate comunitara sa se procedeze ca acum.

      Solutia simpla este ca B2 sa fie pentru mers la stanga. Cred ca o banda este suficienta pentru cei care merg inainte (si la dreapta) avand in vedere pct. 2 de mai sus. S-ar reveni de fapt la o situatie mai veche.

      Acum multa vreme, benzile erau configurate asa: B1 – dreapta (cu verde intermitent), B2 – inainte si la stanga si B3 – stanga. Problema era ca verdele se facea pentru mers inainte mult mai repede decat cel pentru stanga (ca si acum) dar B2 era blocata de cei care faceau stanga regulamentar.

        (Citează)

  14. Em:
    Wow, folosirea persoanelor cu dizabilități ca înjurătură pentru cel care îți spune că și greșit. Nu ești deloc nesimțit.

    Wow…nu esti deloc prost. Omul se leaga de locuri de parcare pentru persoane cu handicap cand discutia nu era despre asta. Am presupus ca e in situatia respectiva si ca-si varsa oful. Am incercat sa-l linistesc

      (Citează)

    • Si ne intrebam de ce e traficul asa..raspunsurile sunt mai sus. Eu nu stau pe telefon, plec repede de la semafor, dar stiu “baietii” de mai sus ca problema e la cei care stau in coloana. Probabil ca voi treceti si pe rosu, dupa ce va asigurati, bineinteles, fluidizati traficul pe benzile de biciclete, etc. Felicitari domnilor.

        (Citează)

  15. Era o vorba romaneasca, prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul.
    Avem vreo 2 exemple azi cu noi.

      (Citează)

  16. Sunt om si mai gresesc si eu in trafic. Iar unele intersectii sunt organizate sau semaforizate ineficient in Bucuresti, asta e clar. Dar asta nu ne da dreptul sa ne facem fiecare regulile proprii.

    Am fi cu totii mai castigati daca am fi sinceri cu noi: cand ma grabesc, uneori incalc regulile; in acele situatii accept riscul de amenda si/sau permis suspendat.
    Daca se intampla des lucrul asta ar trebui sa te puna pe gandit.

    Cei ce in mod sistematic “se strecoara fara sa incurce traficul” ar putea investi timpul economisit cu manevrele lor ca sa trimita sesizari sau sugestii politiei rutiere, primariei, consiliului municipiului prin care sa propuna implementarra eficientizarilor si optimizarilor gandite de ei.
    Asta ar demonstra ca sunt mai inteligenti, si nu acele miscari destepte de a se baga in fata tuturor la semafor.

      (Citează)

  17. Si eu m-am incadrat gresit in intersectia aia si am fost nevoit sa depasesc semaforul, ca nu aveam pe unde sa ma bag in coloana. Preselectarea benzilor este gandita cam prost pe zona aia de coborare dinspre Serban Voda.
    Nfine, citeam comentariile si vedram cum toti nervii din trafic se reflecta si aici, online.
    Am condus ultimele saptamani vreo 400 mile prin Anglia, si Londra, si oras mic si autostrazi si pot sa spun ca estul asta salbatic din traficul nostru nu ar exista daca ar fi indeplinite conditiile de mai jos:
    -infrastructura optima, gandita cu cap, cu presemnalizare si indicatoare ca la carte, benzi si semafoare dedicate, etc
    – infrastructura construita astfel incat sa te forteze sa nu poti circula cu viteza mare. Imi pare rau sa dezamagesc schumaheraul roman, dar o viteza medie mai mica fluidizeaza traficul..
    -camere, camere peste tot, controlul electronic al vitezei, amenzi grase.

    Inutil sa mentionez ca nu am auzit vreun claxon in astea 2 sapt. Oricum, conditiile de mai sus fiind indeplinite, este destul de greu spre foarte greu sa faci marlanii in trafic.

      (Citează)

    • Morrissey:
      Si eu m-am incadrat gresit in intersectia aia si am fost nevoit sa depasesc semaforul, ca nu aveam pe unde sa ma bag in coloana. Preselectarea benzilor este gandita cam prost pe zona aia de coborare dinspre Serban Voda.
      Nfine, citeam comentariile si vedram cum toti nervii din trafic se reflecta si aici, online.
      Am condus ultimele saptamani vreo 400 mile prin Anglia, si Londra, si oras mic si autostrazi si pot sa spun ca estul asta salbatic din traficul nostru nu ar exista daca ar fi indeplinite conditiile de mai jos:
      -infrastructura optima, gandita cu cap, cu presemnalizare si indicatoare ca la carte, benzi si semafoare dedicate, etc
      – infrastructura construita astfel incat sa te forteze sa nu poti circula cu viteza mare. Imi pare rau sa dezamagesc schumaheraul roman, dar o viteza medie mai mica fluidizeaza traficul..
      -camere, camere peste tot, controlul electronic al vitezei, amenzi grase.

      Inutil sa mentionez ca nu am auzit vreun claxon in astea 2 sapt. Oricum, conditiile de mai sus fiind indeplinite, este destul de greu spre foarte greu sa faci marlanii in trafic.

      Uite eu asta nu inteleg, daca vezi ca te-ai incadrat gresit, de ce vrei sa futi si zenu altor oameni cand ai putea continua pe directia pe care esti si faci apoi vreo stanga sau ce ai nevoie sa ajungi unde voiai initial?

        (Citează)

  18. Pentru toti care stiu ei cum e mai bine cu configurarea benzilor in acea intersectie, cati din voi ati trimis vreo sesizare la Politie/PMB pentru reconfigurarea lor?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus