►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Freshful a împlinit un an pe 21 octombrie. Treaba asta mie doar îmi arată cât de rapid trece un an de zile pentru că încă am foarte vie amintirea primei comenzi, cum a venit (m-a sunat curierul când eram în parc cu Alice, uitasem total de comandă), cum am fotografiat pungile și am scris articolul de “uite cum a mers”. Deja a trecut un an.
Am primit un comunicat de presă care vorbește de 55.000 de clienți și 335.000 de comenzi livrate lor. Valoarea medie a coșului a fost de 250 de lei. Au 600 de angajați, o flotă de 116 mașini care au parcurs 2,8 milioane de kilometri în București-Ilfov, asta în caz că vă întrebați cam câți kilometri parcurge o flotă auto ce circulă 12 ore pe zi.
Dacă facem niște aritmetică de bază aici, rezultă o medie de 6 comenzi per client în acest an. Iar dacă înmulțim coșul mediu cu numărul de comenzi, rezultă încasări de 83,75 milioane de lei pentru Freshful. În medie, o mașină de-a lor a parcurs aproape 25.000 de kilometri în acest an sau 66 de kilometri per zi. Statistica asta este cea mai imprecisă, de fapt, pentru că au adăugat mașini pe măsură ce a crescut numărul de comenzi.
Chiar și așa, 66 de kilometri pe zi sună de fapt realist. Mă gândesc că fluxul lor de lucru este următorul: o mașină încarcă 4-5 comenzi și pleacă la livrare cu ele într-o anumită zonă. Are probabil vreo 4 ore să facă asta, apoi se întoarce pentru o nouă rundă. Depozitul lor este pe ieșirea pe A3, în 15 kilometri parcurgi cam tot Bucureștiul de acolo, deci 3-4-5 runde de livrare pe zi per mașină sună bine.
Anyway, m-am uitat în contul meu. Situația mea este următoarea:
Înseamnă o medie de vreo 332 de lei per comandă. Am dat în acest an o comandă și la Sezamo, când s-a deschis în beta, și experiența a fost similară cu Freshful, doar că Freshful are gamă mult mai mare de produse și un site mai ușor de utilizat, cel puțin de mine.
Mi-a plăcut evoluția din acest an. Introducere Save Me a fost o idee genială. Teoretic pe termen lung va fi o secțiune tot mai mică, pe măsură ce buyerii Freshful sau Algoritmul învață cam ce stocuri de marfă se vând săptămânal și deci vor avea stocuri adecvate, fără ca multe produse să se apropie de expirare. Până atunci, însă, este ca Black Friday pentru alimente, iar un wagyu a fost o plăcere.
Mai nou au introdus opțiunea de a adăuga produse la o comandă deja lansată, câtă vreme nu se apropie de împachetare. Acesta era cam singurul avantaj Sezamo la lansare, dar și Freshful îl anunțase ca dezvoltare viitoare încă dinainte să se audă de Sezamo la noi, că este de fapt o funcție uzuală pentru astfel de magazine online.
Îmi place și că în zona de My Freshful apar automat produse comandate anterior, dar și produse pe care le marchez eu ca favorite. Jumătate dintr-o comandă nouă o dau selectând de acolo produse, un sfert din Save Me, restul în funcție de ce mai caut pe moment.
Am avut o singură dată probleme. O comandă care trebuia să vină în intervalul 20-22 n-a mai ajuns deloc. Am trimis un SMS livratorului și mi-a spus că a fost anulată comanda și nu m-a putut contacta, trebuie să o repetăm noi. Mi s-a părut mai degrabă a “n-am avut chef sa mai vin în toiul nopții cu comanda și am dat eu anulare”. Suportul încă nu ne-a putut lămuri ce s-a întâmplat. Noi am dat încă din seara aceea comanda din nou, a fost livrată a doua zi la ora 11 și aia a fost. N-a fost mare scofală, oricum la ora aceea nu mai aveam chef de desfăcut pungi și băgat produse în frigider.
Per total, însă, aș spune că descoperirea cea mai mare este că te obișnuiești rapid cu binele. Sau cu altceva, câtă vreme îți aduce confort. De exemplu, de câte ori i-am spus Matildei ceva de genul “ne mai trebuie lapte” sau “aș mai face niște quesadilla în casă”, răspunsul ei a fost mereu “păi hai să comandăm pe Freshful” și băgam amândoi în coș chestii, fiecare de pe dispozitivul lui.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
01/11/2022 la 1:24 PM
7405.55 lei, 18 comenzi, din care ~100 de cutii de formula pentru bebelusi (e cel mai bun pret de pe piata).
mouse(Citează)
01/11/2022 la 2:09 PM
Pe orice cutie de lapte praf scrie un mesaj care mie imi place mult:
“Nota importanta: Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari si alaptarea trebuie sa continue pe o perioada cat mai indelugata.”
Dan.S(Citează)
01/11/2022 la 4:12 PM
Cat de indelungata trebuie sa fie perioada? 3-4-5 ani?
Andrei G(Citează)
01/11/2022 la 4:30 PM
E pentru cafea laptele, iesi mai ieftin decat cu covalact.
mouse(Citează)
01/11/2022 la 5:21 PM
@Dan.S, e de porc să vii cu astfel de comentarii, că nu știi situația „din teren” a persoanei respective.
Ciuby(Citează)
02/11/2022 la 6:43 PM
Da, eu am luat Pampers Pants de la ei la cel mai bun preț din piață, nu ma asteptam.
Matilda(Citează)
01/11/2022 la 2:21 PM
De fapt calculul cu numarul de km prcursi se face altfel.
Imparti 2,8 milioane la 335 mii comenzi si rezulta o medie de 8,5 km / comanda. Daca la fiecare drum o masina incarca 4-5 comenzi, asta inseamna ca circula aproape 40 de km. La 3 runde de livare, ajungem la valoarea de 120 km/zi.
Andrei G(Citează)
01/11/2022 la 2:42 PM
Pare ca iti faci majoritatea cumparaturilor de pe Freshful :) Eu variez intre Bringo si Freshful dar desi am destul de multe comenzi pe ambele platforme, in continuare nu imi dau seama care are preturi mai bune.
A.(Citează)
01/11/2022 la 4:03 PM
Inca putina aritmetica:
335.000 de comenzi a 250 lei fiecare=83.750.000 lei.
1.350.000 lei punem cheltuieli cu combustibilul, greu de calculat ca a variat mult anul asta. Raman 82.400.000 lei.
Impartit la 600 de angajati = 137.333 lei, adica incasari lunare pe cap de angajat: 11.444 lei. Vreo 5-6000 din astia merg spre salariu, raman 5-6000 care sa acopere alte cheltuieli si pretul marfii livrate.
Sa se calculeze pierderile Freshful. (Nu ma asteptam sa fie pe profit, nu sariti. Si stiu ca nu au fost 600 de angajati de la inceput).
A, si ies 2 comenzi pe zi lucratoare / angajat. Se poate mai bine.
alunelu(Citează)
01/11/2022 la 5:51 PM
Trebuie sa adun eu de mana ca sa vad totalurile pe freshful? Oricum destul de multe si de cand au introdus transport gratuit am tot avut grija sa depasesc suma minima necesara.
Mi se pare foarte util pentru produse standard, zahar, faina, ulei, conserve, lapte, chestii care nu au nevoie sa fie vazute la raft ca sa fie alese.
Curierii nu prea sunt alocati pe zone, nu am primit comenzile de 2x cu acelasi om. Si de la o vreme nu mai vin doar cu baieti inalti si solizi.
Gaelex(Citează)
02/11/2022 la 7:58 AM
Din curiozitate m-am uitat cat am comandat din dec ’21 – oct ’22 si am 41 de comenzi cu un total de 10198 lei …e ceva 😊 Nu au fost probleme mari , o singura data nu a ajuns comanda si de cateva ori a intarziat curierul , dar foarte rar si pot sa inteleg asta avand in vedere traficul din Buc . De departe au cei mai amabili livratori si sper sa aiba success in continuare, ca ne-a salvat de drumurile la Mega si produsele limitate prin Bringo .
*media este de 249 lei , deci ne incadram in statistica
Diana(Citează)
02/11/2022 la 6:46 PM
Și nou mai comandam pe Bringo și ma enerva ca întotdeauna câteva produse de fapt nu mai erau. Pe de alta parte Bringo îți vine întotdeauna în aceeași zi, în câteva ore, pe când la Freshful prinzi cam de pe o zi pe alta.
Matilda(Citează)
03/11/2022 la 10:02 AM
m-am uitat si eu in cont.. si am comenzi in valoare de .. 0 lei.. de fapt nici nu am cont
damn..
gabi(Citează)