un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Vodafone și BCR au creat împreună filiala bancară și magazinul telecom pe roți, cu un camion care circulă prin țară

12 Oct 2022  ·

PUBLICITATE, TEHNOLOGIE  ·

13 comentarii

Eu, trăind în București toată viața, descopăr uneori cu uimire câte lucruri nu poți face în mediul rural și chiar și în orașele mici.

Sau, altfel zis, pentru câte lucruri trebuie uneori să mergi în reședința de județ, de exemplu ca să ridici de la Poștă ceva comandat din afara UE sau ca să faci un credit bancar.

România în sine este o țară polarizată, cu centrele administrative și de servicii și de entertainment grupate în orașe mari. Am admirat mereu unele țări vestice în care mi se părea (și de multe ori cei care locuiesc pe acolo mi-au confirmat că așa este) că poți avea acces rapid la servicii, administrație și orice altceva, exact ca într-un oraș mare.

Dar uneori iată că vine muntele la român, dacă-i mai simplu decât să meargă românul la munte. BCR și Vodafone a crea o unitate mobilă—numită “Bună ziua, schimbare!”—practic un camion folosit în comun de ambele companii și care va merge prin țară.

Funcționează ca filială bancară și ca magazin al operatorului telecom, dar mobil. Până pe 21 octombrie va sta în localitatea Băleni din jud Dâmbovița, de altfel, unde a avut loc și lansarea sa la apă. La drum.

Înăuntru vor fi reprezentanți ai BCR și ai Vodafone, pregătiți să lucreze cu localnicii interesați de serviciile respective.

Cei de la Vodafone vor oferi acolo abonamente de servicii fixe de televiziune și Internet, servicii mobile, plus dispozitive pe care le vând prin magazinul lor online, precum televizoare, purificatoare, aspiratoare robot șamd. Se pot plăti facturi și reîncărca și cartele, desigur.

Cu aspiratoare robot în case de țară nu știu ce succes vor avea, dar dincolo de asta mi se pare foarte bună ideea unității mobile care merge prin țară și apelează oamenii la ea, după nevoie.

Cei BCR vor putea face, de exemplu, deschideri de cont și de carduri de debit, depozite și conturi de economii, solicitări de carduri de credit sau le pot da acces la digital banking. Se mai pot face asigurări de toate tipurile, de la incapacitate de muncă și până la protecția bunurilor personale sau a locuinței.

Camionul mai are și echipamente precum bancomate la care se pot face eliberări și depuneri de numerar, plata facturilor în numerar și alte asemenea operațiuni.

Se potrivește României și nivelului de dezvoltare a serviciilor din mediul rural. Cred că vom vedea mai multe astfel de soluții în viitor, de la multe companii, pentru că dacă acestea ar aștepta să se dezvolte Internetul în mediul rural și să învețe oamenii educație financiară… o să rămână așteptând. Poate țineți minte toate știrile despre cum România stă bine cu pătrunderea Internetului, dar este pe ultimul loc la utilizarea sa în diverse scopuri — indicele acela de competențe digitale DESI șamd.

Așa că merg companiile la oameni și cred că vor avea succes cu acest demers. Nu m-ar mira chiar să aud că BCR și Vodafone, după o vreme, mai fac o astfel de unitate mobilă ca să acopere și mai repede țara, iar concurenții lor deja se interesează cât costă o astfel de soluție.

    13 comentarii

  1. Vodafone care nu sunt in stare sa isi tina website-ul functional si banca care are nevoie de o luna de zile ca sa iti inchida un cont de card.

      (Citează)

    • Da, asocierea nu este intamplatoare. Pe de alta parte se duc si ei unde oamenii nu stiu cat de proaste sunt serviciile celor 2 companii.

        (Citează)

    • In general nu imi place sa dau hate pe internet, ce e deja plin, dar pentru site-ul Vodafone fac o exceptie. Adevarul este ca Vodafone sunt sub orice critica cu site-ul si cu MyAccount, toata ziua fac “imbunatatiri” si nu poti efectiv sa iti faci treaba, primesti asa multe erori ca iti pierzi rabdarea inevitabil… am incercat zilele trecute sa imi incarc cartela de pe site si cred ca am dat sute de clickuri inutile pana sa reusesc. Am si facut plangeri peste plangeri la ei, si diversi angajati si manageri mi-au spus intr-un final ca sunt cunoscute problemele si ca “incearca sa le rezolve”. Asta a fost acum 4 ani… deci e clar…

        (Citează)

  2. Ce sa țină website-ul funcțional, sa asigure calitate constantă a rețelei de voce și ar fi foarte bine.

      (Citează)

  3. Sa vezi acum credite pentru telefoane, de vis…

      (Citează)

  4. Cine alege sloganurile alea imbecile, gen “buna ziua, schimbare”?!
    Ca sa nu mai spun ca toata campania lor este idioata – te duci cu duba prin sate sa le arati taranilor niste sf-uri pe care oricum ei nu le pricep. Niste bani tocati aiurea.

    Iar “educatia financiara” se face daca exista finante. La tara de unde bani?!

      (Citează)

  5. La oras oamenii s-a mai desteptat si nu mai pun botu la vrajeli, asa ca le trebuia o piata noua ptr prostit lumea. Deci…..merg la sate.
    P.S la sat pe partea de mobil cel putin, rds rupe. Deci vodafone e in plus. Si tot la sat oamenii duc lipsa de bancomate. Alea le trebuie. Nu caravane si vrajeli.

      (Citează)

  6. Si o sa se trezeasca ca toti au Revolut pe la tara :))

      (Citează)

  7. Eu încerc de 2 luni sa iau un Sagem 4k pentru VodafoneTV ul lor, dar nu se poate oferi decât legat de abonamentele cu fibra deși merge bine-mersi și pe routere modeste 4G..
    Necazul e ca au specialiști puțini..au emigrat toți cei buni..

    Despre BCR numai de bine.. George (va) sufla în ceafa la Revolut atunci când oferă 200 lei pentru recomandare clienți noi.. cum fac cei de la CreditEurope Bank..

      (Citează)

  8. Când două companii de căcat se unesc și tu le faci reclamă.

      (Citează)

  9. Name a better duo than Vodafone si BCR. Tociu si Palade.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus